UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja i motywacja w zarządzaniu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-1OMKQP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja i motywacja w zarządzaniu
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

podyplomowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest wskazanie znaczenia komunikacji i motywacji w zarządzaniu organizacją w kontekście systemowego zarządzania jakością oraz przekazanie wiedzy na temat technik, które mogą być wykorzystane w tym obszarze. Słuchacze poznają wybrane mechanizmy komunikacji na poziome organizacji, zespołu oraz jednostki oraz techniki podnoszące skuteczność komunikacji. Uczestnicy poznają także wybrane narzędzia motywacji w tym znaczenie komunikacji dla motywowania do zmian i pracy.

Efekty uczenia się:

Wiedzy:

• Słuchacz ma wiedzę na temat znaczenia oraz form komunikacji wewnątrzorganizacyjnej, interpersonalnej oraz motywacji do pracy.

• Słuchacz zna w sposób pogłębiony wybrane techniki skutecznej komunikacji na poziomie firmy, zespołu, jednostek. Zna i rozumie wybrane koncepcje motywacji do pracy.

• Ma wiedzę na temat wybranych psychologicznych mechanizmów komunikacji i motywacji. Zna zasady etycznego wykorzystania mechanizmów komunikacji i motywacji.

• Zna podstawowe uregulowania prawne dotyczące systemów motywacyjnych.

Umiejętności:

• Słuchacz potrafi prawidłowo interpretować uwarunkowania związane z doborem narzędzi motywacji i komunikacji wewnątrzorganizacyjnej i interpersonalnej.

• Słuchacz potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w procesach komunikacji i motywacji. Rozpoznaje i potrafi przeciwdziałać różnym formom nacisku i manipulacji.

• Słuchacz potrafi diagnozować sytuacje problemowe w zakresie komunikacji i motywacji. Poszukiwać źródeł pojawiających się nieprawidłowości oraz rozwiązań zaistniałej sytuacji.

• Rozpoznaje zagrożenia płynące z nieetycznego zastosowania mechanizmów komunikacji i motywacji.

• Umie proponować możliwe rozwiązania problemów pojawiających się w obszarze komunikacji i motywacji. wykorzystując w tym celu poznane metody i techniki.

Kompetencji społecznych (postaw):

• Słuchacz rozumie znaczenie komunikacji i motywacji w funkcjonowaniu organizacji. Rozpoznaje potrzeby w tym zakresie i potrafi na nie reagować.

• Myśli i działa samodzielnie, współpracując z zespołem nie ulega mechanizmom wpływu społecznego. Jest otwarty na zindywidualizowane potrzeby pracowników w zakresie komunikacji i motywacji.

• Umie uczestniczyć w przygotowaniu i realizacji projektów z zakresu komunikacji i motywacji w kontekście systemowego zarządzania jakością/ środowiskiem/ bezpieczeństwem. Potrafi działać w sposób motywujący innych.

• Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. Korzysta z różnych źródeł zdobywania informacji. Świadomie obserwuje procesy komunikacji i motywacji wyciągając z nich wnioski.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6