Komunikacja i motywacja w zarządzaniu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-1OMKQP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja i motywacja w zarządzaniu |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | podyplomowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wskazanie znaczenia komunikacji i motywacji w zarządzaniu organizacją w kontekście systemowego zarządzania jakością oraz przekazanie wiedzy na temat technik, które mogą być wykorzystane w tym obszarze. Słuchacze poznają wybrane mechanizmy komunikacji na poziome organizacji, zespołu oraz jednostki oraz techniki podnoszące skuteczność komunikacji. Uczestnicy poznają także wybrane narzędzia motywacji w tym znaczenie komunikacji dla motywowania do zmian i pracy. |
Efekty uczenia się: |
Wiedzy: • Słuchacz ma wiedzę na temat znaczenia oraz form komunikacji wewnątrzorganizacyjnej, interpersonalnej oraz motywacji do pracy. • Słuchacz zna w sposób pogłębiony wybrane techniki skutecznej komunikacji na poziomie firmy, zespołu, jednostek. Zna i rozumie wybrane koncepcje motywacji do pracy. • Ma wiedzę na temat wybranych psychologicznych mechanizmów komunikacji i motywacji. Zna zasady etycznego wykorzystania mechanizmów komunikacji i motywacji. • Zna podstawowe uregulowania prawne dotyczące systemów motywacyjnych. Umiejętności: • Słuchacz potrafi prawidłowo interpretować uwarunkowania związane z doborem narzędzi motywacji i komunikacji wewnątrzorganizacyjnej i interpersonalnej. • Słuchacz potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w procesach komunikacji i motywacji. Rozpoznaje i potrafi przeciwdziałać różnym formom nacisku i manipulacji. • Słuchacz potrafi diagnozować sytuacje problemowe w zakresie komunikacji i motywacji. Poszukiwać źródeł pojawiających się nieprawidłowości oraz rozwiązań zaistniałej sytuacji. • Rozpoznaje zagrożenia płynące z nieetycznego zastosowania mechanizmów komunikacji i motywacji. • Umie proponować możliwe rozwiązania problemów pojawiających się w obszarze komunikacji i motywacji. wykorzystując w tym celu poznane metody i techniki. Kompetencji społecznych (postaw): • Słuchacz rozumie znaczenie komunikacji i motywacji w funkcjonowaniu organizacji. Rozpoznaje potrzeby w tym zakresie i potrafi na nie reagować. • Myśli i działa samodzielnie, współpracując z zespołem nie ulega mechanizmom wpływu społecznego. Jest otwarty na zindywidualizowane potrzeby pracowników w zakresie komunikacji i motywacji. • Umie uczestniczyć w przygotowaniu i realizacji projektów z zakresu komunikacji i motywacji w kontekście systemowego zarządzania jakością/ środowiskiem/ bezpieczeństwem. Potrafi działać w sposób motywujący innych. • Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. Korzysta z różnych źródeł zdobywania informacji. Świadomie obserwuje procesy komunikacji i motywacji wyciągając z nich wnioski. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.