UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski w biznesie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-2JAZAZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski w biznesie
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego / na poziomie matury podstawowej.

Skrócony opis:

Zajęcia z języka obcego na pierwszym stopniu studiów zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie co najmniej B2 w zakresie języka z szeroko pojętej dziedziny biznesu na bazie języka ogólnego. Program zajęć zakłada korzystanie z opanowanych już wiadomości i umiejętności językowych, podnosi poziom motywacji do posługiwania się językiem obcym w celach komunikacyjnych. Zajęcia zapoznają studentów z przykładami zadań i sytuacji językowych w komunikacji pośredniej i bezpośredniej, umożliwiają poznanie stosowanych w czasie zaliczenia i egzaminu końcowego technik sprawdzania stopnia opanowania poszczególnych sprawności językowych: mówienia, słuchania, czytania i pisania.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

student posiada wiedzę o metodach i narzędziach odpowiednich dla nauk o zarządzaniu pozwalających opisywać organizacje, ich struktury oraz procesy w nich i między nimi zachodzące.

Student posiada podstawową wiedzę o metodach zarządzania relacjami między poszczególnymi elementami organizacji oraz relacjami organizacji z otoczeniem

W zakresie umiejętności:

student posiada umiejętność przygotowywania typowych prac pisemnych w języku polskim i nowożytnym języku obcym dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu organizacji, zarządzania i marketingu, uwzględniając aspekt teoretyczny i praktyczny omawianych zjawisk, a także wykorzystując różne źródła.

W zakresie kompetencji:

student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-22
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Mianowska
Prowadzący grup: Katarzyna Bryszewska, Aneta Burska, Natalia Gawior, Marta Hankiewicz, Emilia Jurkiewicz-Majek, Ewa Mianowska, Sylwia Sobczyk, Dagmara Szonert-Rzepecka, Witold Świstek, Katarzyna Walińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Do wyboru kilka z poniższych metod:

audiowizualna, komunikatywna, gramatyczno-tłumaczeniowa, projektu, kognitywna, symulacji (np. role plays), audiolingwalna oraz metody problemowe (studium przypadku, burza mózgów, dyskusja panelowa).


Sposoby i kryteria oceniania:

1. Testy formatywne i sumatywne (podsumowujące), z zadaniami zamkniętymi i otwartymi, w których poszczególne zadania są punktowane.


Skala oceny testów:

100% - 92% - ocena bardzo dobra (5)

91% - 84% - ocena dobra plus (4+)

83% - 76% - ocena dobra (4)

75% - 68% - ocena dostateczna plus (3+)

67% - 60% - ocena dostateczna (3)

59% - 0% - ocena niedostateczna (2)


Testy mogą sprawdzać znajomość słownictwa i struktur językowych, ale także kompetencje receptywne, tj. rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem (umiejętność analizy tekstu, wyszukiwanie informacji) oraz kompetencje produktywne w formie krótkich wypowiedzi pisemnych lub ustnych.


Nieusprawiedliwiona nieobecność na teście jest równoznaczna z otrzymaniem z niego oceny niedostatecznej. Do niezaliczonego testu należy przystąpić w terminie i na zasadach przedstawionych przez prowadzącego.


2. Portfolio pracy własnej, projekty językowe, wypowiedzi ustne i pisemne sprawdzające kompetencje produktywne.


Informacja zwrotna od prowadzącego lub ocena (w skali od 2 do 5).


Kryteria oceny:

a) Mówienie:

płynność wypowiedzi (umiejętność precyzyjnego przedstawiania argumentów i wyrażania myśli bez dłuższych pauz), poprawność wymowy, zakres używanego słownictwa (w tym specjalistycznego), poprawność gramatyczna wypowiedzi, stosowanie odpowiednich strategii komunikacyjnych, w tym umiejętność prowadzenia dialogu (umiejętność nawiązywania i podtrzymania komunikacji) czy argumentacji;

b) Pisanie:

Przekazanie informacji określonych w poleceniu, rozwinięcie tematu, spójność tekstu, poprawność językowa, zakres słownictwa i struktur gramatycznych.


Szczegółowe kryteria oceny poszczególnych zadań podaje prowadzący.


Ocena końcowa z przedmiotu jest równa średniej arytmetycznej uzyskanych ocen cząstkowych. Przy wyliczaniu oceny końcowej występują następujące zaokrąglenia:


średnia ocen 4,76 – 5,00 -> ocena końcowa 5

średnia ocen 4,26 – 4,75 -> ocena końcowa 4+

średnia ocen 3,76 – 4,25 -> ocena końcowa 4

średnia ocen 3,26 – 3,75 -> ocena końcowa 3+

średnia ocen 2,50 – 3,25 -> ocena końcowa 3

średnia ocen 2,00 – 2,49 -> ocena końcowa 2


3. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Maksymalną liczbę dopuszczalnych nieobecności nieusprawiedliwionych na zajęciach podaje prowadzący, w oparciu o punkt 2 paragrafu 14 Regulaminu Studiów, zgodnie z którym „Rada Wydziału ustala zasady realizacji obowiązku uczestniczenia przez studenta w poszczególnych rodzajach zajęć”. W przypadku rażącej liczby nieobecności na zajęciach stosuje się odpowiednio punkt 5 paragrafu 14 Regulaminu Studiów.


4. Egzamin programowy.

Egzamin odbywa się w ostatnim semestrze nauki języka.

Szczegółowy opis egzaminu, w tym skala oceniania oraz przykładowe egzaminy ustne i pisemne znajdują się w kursie SJOLEP na platformie Moodle.

https://moodle.uni.lodz.pl/enrol/index.php?id=54115



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Do weryfikacji przedmiotowych efektów uczenia się stosuje się:

1. testy:

• diagnostyczne – określające poziom wyjściowy studentów

• formatywne – stosowane w trakcie nauki, monitorujące postępy (np. krótkie quizy, testy gramatyczne)

• sumatywne – podsumowujące naukę

2. wypowiedzi pisemne i ustne

3. inne metody

- portfolio językowe – dokumentowanie postępów poprzez zapis własnych prac np. dokonywanie streszczeń artykułów, tworzenie słowników pojęć

- projekty językowe, np. tworzenie prezentacji

- informacja zwrotna od nauczyciela, np. komentarze do prac pisemnych i wypowiedzi ustnych.



Szczegółowe treści kształcenia:

1. Rekrutacja - zagadnienia związane z zatrudnieniem.

2. Rodzaje zawodów - porównywanie miejsc pracy, prawdy i mity na temat sprzedaży.

3. Szkolenia - kursy i potrzeby szkoleniowe. Umiejętność słuchania.

4. Marka - marketing sensoryczny. Rozmowy telefoniczne.

5. Zarządzanie - jak zarządzać sukcesem. Problemy i rozwiązania.

6. Ekonomia etyczna - ekonomia kraju, handel, wyrażenia finansowe i handlowe. Inwestowanie w źródła energii - omawianie trendów.

7. Prawo biznesowe - wyrażenia prawnicze. Materiały prasowe - trudne pytania,


Literatura:

Literatura podstawowa:

1) podręcznik: "Success with Business" B2 Vantage, second edition, National Geographic Learning, 2020.

2) podręcznik: “Success with Business” B1 Preliminary, second edition, National Geographic Learning, 2020.

Literatura uzupełniająca:

1) Cotton David, Falvey David, Kent Simon, „Market Leader” intermediate, Business English coursebook, Pearson Education Limited, 2016.

2) John Allison with Paul Emmerson, "The Business" intermediate, Macmillan Education, 2007.

3) A. Ashley, “Oxford Handbook of Commercial Correspondence” OUP 2003.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walińska
Prowadzący grup: Emilia Jurkiewicz-Majek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Dworakowska, Ewa Mianowska
Prowadzący grup: Aneta Burska, Magdalena Dworakowska, Natalia Gawior, Marta Hankiewicz, Emilia Jurkiewicz-Majek, Ewa Mianowska, Witold Świstek, Rafał Turło, Katarzyna Walińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Dworakowska
Prowadzący grup: Aneta Burska, Emilia Jurkiewicz-Majek, Ewa Mianowska, Witold Świstek, Rafał Turło, Katarzyna Walińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Dworakowska
Prowadzący grup: Aneta Burska, Magdalena Dworakowska, Emilia Jurkiewicz-Majek, Ewa Mianowska, Małgorzata Piekarska, Maria Szczepanik, Witold Świstek, Rafał Turło, Katarzyna Walińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kwiatkowska, Rafał Turło
Prowadzący grup: Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Emilia Jurkiewicz-Majek, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Witold Świstek, Rafał Turło, Katarzyna Walińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Dworakowska
Prowadzący grup: Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Magdalena Dworakowska, Emilia Jurkiewicz-Majek, Elżbieta Karwacka, Katarzyna Kwiatkowska, Katarzyna Słodkowicz, Sylwia Sobczyk, Rafał Turło, Katarzyna Walińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Dworakowska
Prowadzący grup: Aneta Burska, Magdalena Dworakowska, Elżbieta Karwacka, Natalia Kiełbasińska, Bożena Miśkiewicz, Krzysztof Perliński, Maria Szczepanik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Dworakowska
Prowadzący grup: Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Magdalena Dworakowska, Anna Gintowt-Dziwiłł, Magdalena Naze, Krzysztof Perliński, Katarzyna Słodkowicz, Rafał Turło, Katarzyna Walińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Kasprzyk-Maryniak
Prowadzący grup: Kamila Chorąziak-Wężyk, Katarzyna Duklas, Magdalena Dworakowska, Anna Gintowt-Dziwiłł, Magdalena Naze, Katarzyna Słodkowicz, Agata Ulacha, Katarzyna Walińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-5