Tworzenie i analiza modeli biznesowych w praktyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ATAWAN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tworzenie i analiza modeli biznesowych w praktyce |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
9.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | podstawy zarządzania, podstawy marketingu, podstawy biznesu |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w obszar kreowania efektywnego modelu biznesu, który pozwoli generować wartość dla otoczenia oraz nieprzeciętne zyski z wytworzonej i oferowanej wartości dla przedsiębiorstwa. Studenci poznają strukturę modelu biznesowego, jego poszczególne części i ich konfigurację, uczą się podstawowych zasad jego tworzenia oraz analizy jego efektywności. Szczególnie akcentowane będą innowacyjne modele biznesowe (modele biznesowe przedsiębiorstw technologicznych). |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w obszar kreowania efektywnego modelu biznesu, który pozwoli generować wartość dla otoczenia oraz nieprzeciętne zyski z wytworzonej i oferowanej wartości dla przedsiębiorstwa. Studenci poznają strukturę modelu biznesowego, jego poszczególne części i ich konfigurację, uczą się podstawowych zasad jego tworzenia oraz analizy jego efektywności. Szczególnie akcentowane będą innowacyjne modele biznesowe (modele biznesowe przedsiębiorstw technologicznych). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada podstawową wiedzę o zarządzaniu przedsiębiorstwem i regułach konkurowania i kooperowania na rynkach krajowych Zna różne rodzaje modeli biznesowych oraz czynniki wpływające na ich formowanie i efektywność Posiada wiedzę o znaczeniu kapitału intelektualnego, w tym kapitału ludzkiego, jego wpływie na skuteczność konkurowania na rynkach krajowych oraz wpływie na wyniki finansowe przedsiębiorstw Posiada wiedzę o metodach i narzędziach analizy ekonomicznej, w tym: analizy finansowej, analizy strategicznej i analizy rynkowej Posiada wiedzę potrzebną do kompleksowej oceny sytuacji przedsiębiorstwa w wymiarze finansowym, konkurencyjnym i rynkowym Posiada wiedzę na temat podstawowych źródeł tworzenia wartości w przedsiębiorstwie Posiada wiedzę na temat metod analizy zjawisk w otoczeniu przedsiębiorstwa, w kontekście ich wpływu na jego sytuację Umiejętności Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do szczegółowego opisu i praktycznego analizowania wpływu poszczególnych elementów makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego oraz materialnych i niematerialnych zasobów przedsiębiorstwa na jego zdolność do tworzenia przewagi konkurencyjnej, a także kreowania jego wartości Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg wybranych procesów w makrootoczeniu i otoczeniu konkurencyjnym przedsiębiorstwa Potrafi przy wykorzystaniu metod ilościowych i jakościowych, prognozować zmiany w makrootoczeniu i otoczeniu konkurencyjnym oraz analizować ich wpływ na zdolność przedsiębiorstwa do tworzenia przewagi konkurencyjnej oraz uzyskiwane wyniki finansowe Posiada umiejętność analizowania makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego oraz materialnych i niematerialnych zasobów przedsiębiorstwa Posiada umiejętność przygotowania i realizacji wystąpień ustnych w języku polskim i nowożytnym języku obcym, dotyczących zarządzania i finansów w biznesie, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł Posiada umiejętność wszechstronnej oceny sytuacji przedsiębiorstwa w wymiarze finansowym, konkurencyjnym i rynkowym Posiada umiejętność identyfikacji podstawowych źródeł tworzenia wartości w przedsiębiorstwie Kompetencje społeczne Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role Potrafi kreatywnie integrować wiedzę z obszarów zarządzania i finansów oraz ją stosować do oceny sytuacji przedsiębiorstwa i podejmowania decyzji biznesowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 36 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sara Gheribi, Grzegorz Urbanek | |
Prowadzący grup: | Sara Gheribi, Grzegorz Urbanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody eksponujące | Pokaz Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Tekst programowany Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 25.00% Projekt / Studium przypadku - 25.00% Aktywność na zajęciach - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Pytania opisowe - 30.00% Aktywność na zajęciach - 10.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przegląd definicji modeli biznesu – ich odzwierciedlenie w teorii i praktyce zarządzania strategicznego. Wizja strategiczna, misja organizacyjna i wartości organizacyjne jako warunki brzegowe niezbędne do spełnienia założeń przyjętych w modelu biznesowym. Implementacja modelu biznesu poprzez efektywnie realizowaną strategię przedsiębiorstwa. Podstawowe zasady i metody projektowania modeli biznesu. Model zrównoważonego biznesu przedsiębiorstwa oparty na połączeniu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu z koncepcją zarządzania wartością firmy. Kryteria oceny rentowności modeli biznesu. Charakterystyka innowacyjnych modeli biznesu (przedsiębiorstwa technologiczne) Projektowanie modelu biznesowego małej firmy innowacyjnej (na podstawie koncepcji Andrewsa 1971) – omówienie wzorca Ćwiczenia audytoryjne Dziewięcioelementowy szablon modelu biznesu – charakterystyka komponentów modelu. Analiza dynamiki modelu biznesowego – koncepcja rozdzielonej korporacji (w telefonii komórkowej i private banking), model biznesowy długiego ogona (YouTube, Facebook, LEGO), platformy wielostronne (Visa, Google, PSP/Xbox,Microsoft), model biznesowy wolny od opłat (free – Metro, Flickr, Skype, Red Hat), otwarte modele biznesowe (Procter & Gamble, GlaxoSmithKline). Techniki i narzędzia projektowe do tworzenia innowacyjnych modeli biznesowych (z inspiracji klienta, podejście projektowe, kreowanie pomysłów, opowiadanie historii, myślenie wizualne, tworzenie prototypów, scenariusze). Model biznesowy a biznesplan. Implementacja modeli biznesowych w nowych i już istniejących organizacjach. Prezentacje i oceny projektów studentów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, 2011 Literatura dodatkowa Jan Brzóska, Innowacyjny model biznesowy – podejście praktyczne, 2013 https://www.freelancinggig.com/blog/2017/12/18/best-business-models-2018/ https://www.bcg.com/pl-pl/publications/collections/most-innovative-companies-2016.aspx |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody eksponujące | Pokaz Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Tekst programowany Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 25.00% Projekt / Studium przypadku - 25.00% Aktywność na zajęciach - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Pytania opisowe - 30.00% Aktywność na zajęciach - 10.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przegląd definicji modeli biznesu – ich odzwierciedlenie w teorii i praktyce zarządzania strategicznego. Wizja strategiczna, misja organizacyjna i wartości organizacyjne jako warunki brzegowe niezbędne do spełnienia założeń przyjętych w modelu biznesowym. Implementacja modelu biznesu poprzez efektywnie realizowaną strategię przedsiębiorstwa. Podstawowe zasady i metody projektowania modeli biznesu. Model zrównoważonego biznesu przedsiębiorstwa oparty na połączeniu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu z koncepcją zarządzania wartością firmy. Kryteria oceny rentowności modeli biznesu. Charakterystyka innowacyjnych modeli biznesu (przedsiębiorstwa technologiczne) Projektowanie modelu biznesowego małej firmy innowacyjnej (na podstawie koncepcji Andrewsa 1971) – omówienie wzorca Ćwiczenia audytoryjne Dziewięcioelementowy szablon modelu biznesu – charakterystyka komponentów modelu. Analiza dynamiki modelu biznesowego – koncepcja rozdzielonej korporacji (w telefonii komórkowej i private banking), model biznesowy długiego ogona (YouTube, Facebook, LEGO), platformy wielostronne (Visa, Google, PSP/Xbox,Microsoft), model biznesowy wolny od opłat (free – Metro, Flickr, Skype, Red Hat), otwarte modele biznesowe (Procter & Gamble, GlaxoSmithKline). Techniki i narzędzia projektowe do tworzenia innowacyjnych modeli biznesowych (z inspiracji klienta, podejście projektowe, kreowanie pomysłów, opowiadanie historii, myślenie wizualne, tworzenie prototypów, scenariusze). Model biznesowy a biznesplan. Implementacja modeli biznesowych w nowych i już istniejących organizacjach. Prezentacje i oceny projektów studentów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, 2011 Literatura dodatkowa Jan Brzóska, Innowacyjny model biznesowy – podejście praktyczne, 2013 https://www.freelancinggig.com/blog/2017/12/18/best-business-models-2018/ https://www.bcg.com/pl-pl/publications/collections/most-innovative-companies-2016.aspx |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 36 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Popczyk | |
Prowadzący grup: | Sara Gheribi, Wojciech Popczyk, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 36 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Popczyk | |
Prowadzący grup: | Sara Gheribi, Wojciech Popczyk, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody eksponujące | Pokaz Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Tekst programowany Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 40.00% + Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 60.00% Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: wykład kursowy-40.00 % Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy: Brak Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: ćwiczenia-60.00 % Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przegląd definicji modeli biznesu – ich odzwierciedlenie w teorii i praktyce zarządzania strategicznego. Wizja strategiczna, misja organizacyjna i wartości organizacyjne jako warunki brzegowe niezbędne do spełnienia założeń przyjętych w modelu biznesowym. Implementacja modelu biznesu poprzez efektywnie realizowaną strategię przedsiębiorstwa. Podstawowe zasady i metody projektowania modeli biznesu. Model zrównoważonego biznesu przedsiębiorstwa oparty na połączeniu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu z koncepcją zarządzania wartością firmy. Kryteria oceny rentowności modeli biznesu. Charakterystyka innowacyjnych modeli biznesu (przedsiębiorstwa technologiczne) Projektowanie modelu biznesowego małej firmy innowacyjnej (na podstawie koncepcji Andrewsa 1971) – omówienie wzorca Powtórzenie Ćwiczenia audytoryjne Dziewięcioelementowy szablon modelu biznesu – charakterystyka komponentów modelu. Analiza dynamiki modelu biznesowego – koncepcja rozdzielonej korporacji (w telefonii komórkowej i private banking), model biznesowy długiego ogona (YouTube, Facebook, LEGO), platformy wielostronne (Visa, Google, PSP/Xbox,Microsoft), model biznesowy wolny od opłat (free – Metro, Flickr, Skype, Red Hat), otwarte modele biznesowe (Procter & Gamble, GlaxoSmithKline). Techniki i narzędzia projektowe do tworzenia innowacyjnych modeli biznesowych (z inspiracji klienta, podejście projektowe, kreowanie pomysłów, opowiadanie historii, myślenie wizualne, tworzenie prototypów, scenariusze). Model biznesowy a biznesplan. Implementacja modeli biznesowych w nowych i już istniejących organizacjach. Prezentacje i oceny projektów studentów. |
|
Literatura: |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne
Wykład
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody eksponujące | Pokaz Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Tekst programowany Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 40.00% + Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 60.00% Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: wykład kursowy-40.00 % Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy: Brak Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: ćwiczenia-60.00 % Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przegląd definicji modeli biznesu – ich odzwierciedlenie w teorii i praktyce zarządzania strategicznego. Wizja strategiczna, misja organizacyjna i wartości organizacyjne jako warunki brzegowe niezbędne do spełnienia założeń przyjętych w modelu biznesowym. Implementacja modelu biznesu poprzez efektywnie realizowaną strategię przedsiębiorstwa. Podstawowe zasady i metody projektowania modeli biznesu. Model zrównoważonego biznesu przedsiębiorstwa oparty na połączeniu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu z koncepcją zarządzania wartością firmy. Kryteria oceny rentowności modeli biznesu. Charakterystyka innowacyjnych modeli biznesu (przedsiębiorstwa technologiczne) Projektowanie modelu biznesowego małej firmy innowacyjnej (na podstawie koncepcji Andrewsa 1971) – omówienie wzorca Powtórzenie Ćwiczenia audytoryjne Dziewięcioelementowy szablon modelu biznesu – charakterystyka komponentów modelu. Analiza dynamiki modelu biznesowego – koncepcja rozdzielonej korporacji (w telefonii komórkowej i private banking), model biznesowy długiego ogona (YouTube, Facebook, LEGO), platformy wielostronne (Visa, Google, PSP/Xbox,Microsoft), model biznesowy wolny od opłat (free – Metro, Flickr, Skype, Red Hat), otwarte modele biznesowe (Procter & Gamble, GlaxoSmithKline). Techniki i narzędzia projektowe do tworzenia innowacyjnych modeli biznesowych (z inspiracji klienta, podejście projektowe, kreowanie pomysłów, opowiadanie historii, myślenie wizualne, tworzenie prototypów, scenariusze). Model biznesowy a biznesplan. Implementacja modeli biznesowych w nowych i już istniejących organizacjach. Prezentacje i oceny projektów studentów. |
|
Literatura: |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.