UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Digital Business Models

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-DDBZAK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Digital Business Models
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Economics, marketing, the essentials of management


Skrócony opis:

The subject introduces students to the issues of digital business models, which show how to create value for customers and generate profits for companies using information technologies. Business models should be modified and adapted to changes in the environment or ahead of these changes, which constitute the dynamic competences of the management board and which is decisive for maintaining or increasing the competitive advantage.

Pełny opis:

The subject introduces students to the issues of digital business models, which show how to create value for customers and generate profits for companies using information technologies. Business models should be modified and adapted to changes in the environment or ahead of these changes, which constitute the dynamic competences of the management board and which is decisive for maintaining or increasing the competitive advantage.

Efekty uczenia się:

Wiedza

A student knows the concept, structure and application of the canvas business model

A student knows and understands Industry 4.0 conditions for business functioning

A student knows what digital transformation in business consists in

A student knows and understands the impact of business environment and conducting the market activity on the strategic position of business

A student knows and understands advanced methods of analysing phenomena and processes occurring in organizations used for the purpose of strategic management

A student knows and understands the importance of critical thinking and evidence-based management in processes related to organizational strategic management and decision making

Umiejętności

A student is able to identify, on the basis of analytical and critical thinking, new sources of value added and to formulate methods and ways of implementing them in the business model

A student is able to identify, evaluate and select appropriate sources and strategic information for decision-making

A student is able to critically analyze, evaluate, and synthesize diverse business models for decision making on their modifications.

Kompetencje społeczne

A student is able to critically analyze presented facts, data, and strategic information as a basis for business decisions

A student is able to undertake and complete tasks in accordance with professional standards and ethics

A student is to act independently, think independently, and be a lifelong learner

A student is capable of working in a team, substantively discussing with the evidence use

A student exhibits entrepreneurial orientation as for digital transformation in business models

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody eksponujące | Pokaz

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 10.00%

Test / quiz - 50.00%

Prezentacja - 40.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

95.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Industry 4.0, knowledge-based economy, globalization as the contexts of business model generation

The canvas concept and structure of a business model

Digital transformation and its impact on business models

Types of digital business models

A framework for analyzing digital business models

Case studies of selected digital business models

The role of digital transformation for smaller companies

Presentation of students’ projects



Literatura:

Literatura podstawowa

R.Ramit, Ch.Zott, Business Model Innovation Strategy: Transformational Concepts and Tools for Entrepreneurial Leaders 1st Edition, Wiley 2020,

A.Osterwalder, Y. Pigneur, Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, Strategyzer Series, 2010,

E.Brousseau, T.Penard, The Economics of Digital Business Models: A Framework for Analyzing the Economics of Platforms, 2007,

S.J.Berman, Digital transformation: opportunities to create new business models, 2011,

M.Kotarba, DIGITAL TRANSFORMATION OF BUSINESS MODELS, 2017

G.Remane, A. Hanelt, Robert C. Nickerson and Lutz M. Kolbe, Discovering digital business models in traditional industries, 2017

Seok-Soo KIM, Sustainable Growth Variables by Industry Sectors and Their Influence on Changes in Business Models of SMEs in the Era of Digital Transformation, 2021

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6