Digital Business Models
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-DDBZAK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone
|
Nazwa przedmiotu: | Digital Business Models |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | (tylko po angielsku) Economics, marketing, the essentials of management |
Skrócony opis: |
The subject introduces students to the issues of digital business models, which show how to create value for customers and generate profits for companies using information technologies. Business models should be modified and adapted to changes in the environment or ahead of these changes, which constitute the dynamic competences of the management board and which is decisive for maintaining or increasing the competitive advantage. |
Pełny opis: |
The subject introduces students to the issues of digital business models, which show how to create value for customers and generate profits for companies using information technologies. Business models should be modified and adapted to changes in the environment or ahead of these changes, which constitute the dynamic competences of the management board and which is decisive for maintaining or increasing the competitive advantage. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza A student knows the concept, structure and application of the canvas business model A student knows and understands Industry 4.0 conditions for business functioning A student knows what digital transformation in business consists in A student knows and understands the impact of business environment and conducting the market activity on the strategic position of business A student knows and understands advanced methods of analysing phenomena and processes occurring in organizations used for the purpose of strategic management A student knows and understands the importance of critical thinking and evidence-based management in processes related to organizational strategic management and decision making Umiejętności A student is able to identify, on the basis of analytical and critical thinking, new sources of value added and to formulate methods and ways of implementing them in the business model A student is able to identify, evaluate and select appropriate sources and strategic information for decision-making A student is able to critically analyze, evaluate, and synthesize diverse business models for decision making on their modifications. Kompetencje społeczne A student is able to critically analyze presented facts, data, and strategic information as a basis for business decisions A student is able to undertake and complete tasks in accordance with professional standards and ethics A student is to act independently, think independently, and be a lifelong learner A student is capable of working in a team, substantively discussing with the evidence use A student exhibits entrepreneurial orientation as for digital transformation in business models |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Popczyk | |
Prowadzący grup: | Wojciech Popczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Metoda projektu Metody eksponujące | Pokaz Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 10.00% Test / quiz - 50.00% Prezentacja - 40.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 95.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Industry 4.0, knowledge-based economy, globalization as the contexts of business model generation The canvas concept and structure of a business model Digital transformation and its impact on business models Types of digital business models A framework for analyzing digital business models Case studies of selected digital business models The role of digital transformation for smaller companies Presentation of students’ projects |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa R.Ramit, Ch.Zott, Business Model Innovation Strategy: Transformational Concepts and Tools for Entrepreneurial Leaders 1st Edition, Wiley 2020, A.Osterwalder, Y. Pigneur, Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, Strategyzer Series, 2010, E.Brousseau, T.Penard, The Economics of Digital Business Models: A Framework for Analyzing the Economics of Platforms, 2007, S.J.Berman, Digital transformation: opportunities to create new business models, 2011, M.Kotarba, DIGITAL TRANSFORMATION OF BUSINESS MODELS, 2017 G.Remane, A. Hanelt, Robert C. Nickerson and Lutz M. Kolbe, Discovering digital business models in traditional industries, 2017 Seok-Soo KIM, Sustainable Growth Variables by Industry Sectors and Their Influence on Changes in Business Models of SMEs in the Era of Digital Transformation, 2021 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.