UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Logic Critical Thinking

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-DLCZAK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Logic Critical Thinking
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Skrócony opis:

Contemporary business world is full of fake news, overwhelmed by big data, pieces of information. Managers are expected to have ability to collect, analyze, evaluate and use the data and information to make a proper decisions. This course aims to build these abilities as well as develop students’ skills in logical and thinking critical assessment facts, reasons, decisions and business context. This course improves standards of good reasoning and learn how to apply deductive and inductive standards for assessing arguments and how to detect and avoid fallacies.

Pełny opis:

Contemporary business world is full of fake news, overwhelmed by big data, pieces of information. Managers are expected to have ability to collect, analyze, evaluate and use the data and information to make a proper decisions. This course aims to build these abilities as well as develop students’ skills in logical and thinking critical assessment facts, reasons, decisions and business context. This course improves standards of good reasoning and learn how to apply deductive and inductive standards for assessing arguments and how to detect and avoid fallacies.

Efekty uczenia się:

Wiedza

A students understand the methods of inductive and deductive thinking in analysing market and business processes

A student knows and understand the role of wider context (philosophy, psychology, sociology, mathematics) in decision making process and critical thinking.

A students knows and understand the role of critical thinking and reasoning in business management

Umiejętności

A student is able to critically identify, analyse and evaluate data, information, ways of reasoning in the business context

A student is able to use critical thinking to identify the best ways to learn and develop skills and competences

A student is able to use the logic and dialectical reasoning to discover and analyse the course of business decisions and processes

Kompetencje społeczne

A student is able to critically analyse presented facts, data, and market information and use it for decision making.

A student is able to use critical thinking to discover and identify creative and innovative ways to conduct business and digital analysis

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Dziedzic
Prowadzący grup: Justyna Dziedzic
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Logic and critical thinking - introduction

Common beliefs and people behaviours

Barriers and success factor of critical thinking

Critical framework thinking – elements and steps in critical thinking

Recognise, evaluate, analyse and reconstruct arguments

Logic and dialectical reasoning

Deductive and inductive reasoning

Big and small data – cognitive biases



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Forman (2020), Critical Thinking: What You Should Have Been Taught About Decision-Making, Problem Solving, Cognitive Biases, Logical Fallacies and Winning Arguments, Independently published

C. Swatridge (2014), Oxford Guide to Effective Argument and Critical Thinking, Oxford University Press

S. Cottrell (2017), Critical Thinking Skills: Effective Analysis, Argument and Reflection, Red Globe Press

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski, Jacek Pogorzelski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Logic and critical thinking - introduction

Common beliefs and people behaviours

Barriers and success factor of critical thinking

Critical framework thinking – elements and steps in critical thinking

Recognise, evaluate, analyse and reconstruct arguments

Logic and dialectical reasoning

Deductive and inductive reasoning

Big and small data – cognitive biases



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Forman (2020), Critical Thinking: What You Should Have Been Taught About Decision-Making, Problem Solving, Cognitive Biases, Logical Fallacies and Winning Arguments, Independently published

C. Swatridge (2014), Oxford Guide to Effective Argument and Critical Thinking, Oxford University Press

S. Cottrell (2017), Critical Thinking Skills: Effective Analysis, Argument and Reflection, Red Globe Press

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6