Logic Critical Thinking
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-DLCZAK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone
|
Nazwa przedmiotu: | Logic Critical Thinking |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Skrócony opis: |
Contemporary business world is full of fake news, overwhelmed by big data, pieces of information. Managers are expected to have ability to collect, analyze, evaluate and use the data and information to make a proper decisions. This course aims to build these abilities as well as develop students’ skills in logical and thinking critical assessment facts, reasons, decisions and business context. This course improves standards of good reasoning and learn how to apply deductive and inductive standards for assessing arguments and how to detect and avoid fallacies. |
Pełny opis: |
Contemporary business world is full of fake news, overwhelmed by big data, pieces of information. Managers are expected to have ability to collect, analyze, evaluate and use the data and information to make a proper decisions. This course aims to build these abilities as well as develop students’ skills in logical and thinking critical assessment facts, reasons, decisions and business context. This course improves standards of good reasoning and learn how to apply deductive and inductive standards for assessing arguments and how to detect and avoid fallacies. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza A students understand the methods of inductive and deductive thinking in analysing market and business processes A student knows and understand the role of wider context (philosophy, psychology, sociology, mathematics) in decision making process and critical thinking. A students knows and understand the role of critical thinking and reasoning in business management Umiejętności A student is able to critically identify, analyse and evaluate data, information, ways of reasoning in the business context A student is able to use critical thinking to identify the best ways to learn and develop skills and competences A student is able to use the logic and dialectical reasoning to discover and analyse the course of business decisions and processes Kompetencje społeczne A student is able to critically analyse presented facts, data, and market information and use it for decision making. A student is able to use critical thinking to discover and identify creative and innovative ways to conduct business and digital analysis |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT WM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Dziedzic | |
Prowadzący grup: | Justyna Dziedzic | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Aktywność na zajęciach - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład monograficzny Logic and critical thinking - introduction Common beliefs and people behaviours Barriers and success factor of critical thinking Critical framework thinking – elements and steps in critical thinking Recognise, evaluate, analyse and reconstruct arguments Logic and dialectical reasoning Deductive and inductive reasoning Big and small data – cognitive biases |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Forman (2020), Critical Thinking: What You Should Have Been Taught About Decision-Making, Problem Solving, Cognitive Biases, Logical Fallacies and Winning Arguments, Independently published C. Swatridge (2014), Oxford Guide to Effective Argument and Critical Thinking, Oxford University Press S. Cottrell (2017), Critical Thinking Skills: Effective Analysis, Argument and Reflection, Red Globe Press |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kozielski | |
Prowadzący grup: | Robert Kozielski, Jacek Pogorzelski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Aktywność na zajęciach - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład monograficzny Logic and critical thinking - introduction Common beliefs and people behaviours Barriers and success factor of critical thinking Critical framework thinking – elements and steps in critical thinking Recognise, evaluate, analyse and reconstruct arguments Logic and dialectical reasoning Deductive and inductive reasoning Big and small data – cognitive biases |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Forman (2020), Critical Thinking: What You Should Have Been Taught About Decision-Making, Problem Solving, Cognitive Biases, Logical Fallacies and Winning Arguments, Independently published C. Swatridge (2014), Oxford Guide to Effective Argument and Critical Thinking, Oxford University Press S. Cottrell (2017), Critical Thinking Skills: Effective Analysis, Argument and Reflection, Red Globe Press |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.