Innowacyjne modele biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-IIMPKN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Innowacyjne modele biznesu |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Oczekuje się, że studenci posiadać będą podstawową wiedzę z zakresu organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw, jak również przedsiębiorczości i ekonomiki małej firmy |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów ze strukturą oraz uwarunkowaniami innowacyjnych modeli biznesowych w nowoczesnej gospodarce. Studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne dla rozumienia procesów tworzenia, działania i efektywności modelu biznesowego |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów ze strukturą oraz uwarunkowaniami innowacyjnych modeli biznesowych w nowoczesnej gospodarce. Studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne dla rozumienia procesów tworzenia, działania i efektywności modelu biznesowego |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada wiedzę o regułach i zasadach tworzenia i rozwoju organizacji. Ma świadomość uwarunkowań oraz przesłanek przedsiębiorczości. Posiada wiedzę zorientowaną na wykorzystanie metod i technik zarządzania rozwojem biznesu oraz innowacjami. Umiejętności Potrafi zrozumieć procesy i zjawiska społeczne w zakresie zarządzania w ramach przedsiębiorczości i innowacyjności. Posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. Posiada umiejętność praktycznego analizowania i diagnozowania potencjału rozwojowego i innowacyjnego firmy. Kompetencje społeczne Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | - |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 70.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele. Modele biznesowe w e-biznesie Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Ćwiczenia audytoryjne Konstruowanie modelu biznesowego Wstęp do modelu biznesowego Konstruowanie modelu - części składowe Konstruowanie modelu - ujęcie całościowe Modele biznesowe w nowoczesnej gospodarce - techniki analizy Modele biznesowe w ramach platform rynkowych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress Jasiński A., Głodek P., Jurczyk-Bunkowska M., 2019, „Organizacja i zarządzanie procesami innowacyjnymi”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. Literatura dodatkowa Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT C
W
ŚR W
W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Głodek | |
Prowadzący grup: | Paweł Głodek, Anna Lisowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | - |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 70.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele. Modele biznesowe w e-biznesie Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Ćwiczenia audytoryjne Konstruowanie modelu biznesowego Wstęp do modelu biznesowego Konstruowanie modelu - części składowe Konstruowanie modelu - ujęcie całościowe Modele biznesowe w nowoczesnej gospodarce - techniki analizy Modele biznesowe w ramach platform rynkowych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress Jasiński A., Głodek P., Jurczyk-Bunkowska M., 2019, „Organizacja i zarządzanie procesami innowacyjnymi”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. Literatura dodatkowa Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa Dutko M. (red.) 2022, "Biblia e-biznesu 3.0, OnePress, Warszawa" |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR C
C
C
C
W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Głodek | |
Prowadzący grup: | Paweł Głodek, Anna Lisowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | - |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 70.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele. Modele biznesowe w e-biznesie Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Ćwiczenia audytoryjne Konstruowanie modelu biznesowego Wstęp do modelu biznesowego Konstruowanie modelu - części składowe Konstruowanie modelu - ujęcie całościowe Modele biznesowe w nowoczesnej gospodarce - techniki analizy Modele biznesowe w ramach platform rynkowych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress Jasiński A., Głodek P., Jurczyk-Bunkowska M., 2019, „Organizacja i zarządzanie procesami innowacyjnymi”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. Literatura dodatkowa Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT C
W
ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Głodek | |
Prowadzący grup: | Paweł Głodek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | - |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 70.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele. Modele biznesowe w e-biznesie Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Ćwiczenia audytoryjne Konstruowanie modelu biznesowego Wstęp do modelu biznesowego Konstruowanie modelu - części składowe Konstruowanie modelu - ujęcie całościowe Modele biznesowe w nowoczesnej gospodarce Modele biznesowe w ramach platform rynkowych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress Jasiński A., Głodek P., Jurczyk-Bunkowska M., 2019, „Organizacja i zarządzanie procesami innowacyjnymi”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. Literatura dodatkowa Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Głodek | |
Prowadzący grup: | Paweł Głodek, Edward Stawasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | - |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 70.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele. Modele biznesowe w e-biznesie Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Ćwiczenia audytoryjne Konstruowanie modelu biznesowego Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony Modele biznesowe w e-handlu Modele biznesowe w e-usługach Modele biznesowe w ramach platform rynkowych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress Jasiński A., Głodek P., Jurczyk-Bunkowska M., 2019, „Organizacja i zarządzanie procesami innowacyjnymi”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. Literatura dodatkowa Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
C
C
C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Głodek | |
Prowadzący grup: | Paweł Głodek, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | - |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 70.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele. Modele biznesowe w e-biznesie Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Ćwiczenia audytoryjne Konstruowanie modelu biznesowego Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony Modele biznesowe w e-handlu Modele biznesowe w e-usługach Modele biznesowe w ramach platform rynkowych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress Literatura dodatkowa Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.