UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-JA1ZAK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Potwierdzona znajomość języka obcego na poziomie co najmniej B2.

Skrócony opis:

Zajęcia z języka obcego na drugim stopniu studiów zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie co najmniej B2+ w zakresie języka specjalistycznego zdziedziny zarządzania oraz przygotowują do samodzielnej pracy z tekstem akademickim, ćwiczą techniki prezentacji i negocjacji.Pokazują, jak wykorzystać język obcy jako narzędzie komunikowania się w środowisku pracy lub dalszych studiów. Program zajęć zakłada korzystanie z opanowanych już wiadomości i umiejętności językowych i podnosi poziom motywacji do posługiwania się językiem obcym w celach komunikacyjnych.. Zajęcia zapoznają również studentów z przykładami zadań i sytuacji językowych w komunikacji pośredniej i bezpośredniej dotyczących środowiska akademickiego, umożliwiają poznanie stosowanych w czasie zaliczenia i egzaminu końcowego technik sprawdzania stopnia opanowania poszczególnych sprawności językowych.

Efekty uczenia się:

Wiedzy:

W wyniku prowadzonych zajęć student powinien udoskonalić sprawności językowe i kształtować umiejętność wykorzystywania wiedzy specjalistycznej z szeroko pojętej dziedziny zarządzania w praktyce poprzez

• odtwarzanie zapamiętanych informacji,

• umiejętne przetwarzanie danych w oparciu o klasyfikowanie, opis, wyjaśnianie, raportowanie, tłumaczenie i parafrazowanie,

• analizowanie i dyskutowanie

• wydawanie ocen, sądów i opinii popartych odpowiednim wartościowaniem, argumentowaniem, dedukcją

• tworzenie autorskich wypowiedzi ustnych i pisemnych, również akademickich, prezentacji, esejów lub projektów z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w zakresie znajomości zasad i technik pracy z komunikatem słyszanym, pisanym i czytanym oraz umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji

Umiejętności:

W wyniku prowadzonych zajęć student powinien

• wykazać się umiejętnością stosowania zdobytych kompetencji w nowych sytuacjach związanych ze środowiskiem naukowym i środowiskiem pracy (wygłaszanie prezentacji, uczestnictwo w seminariach, konferencjach, zebraniach, redagowanie artykułów, raportów, prowadzenie korespondencji służbowej, negocjacje, itp.)

• umiejętnie korzystać z dostępnych materiałów źródłowych i wykorzystywać je kreatywnie do tworzenia, projektowania i inicjowania własnych działań

Kompetencji społecznych (postaw):

W wyniku prowadzonych zajęć student powinien

• Opanować zasady etykiety językowej na bazie znajomości norm socjokulturowych, aby w pełni wykorzystać język obcy, jako narzędzie komunikacji i poznania

• opanować mechanizmy oraz standardy samokontroli i samooceny, które w ogromnym stopniu wpływają na gotowość do samodzielnej pracy nad językiem

• wykazać się aktywną postawą w rozwiązywaniu problemów, kreatywnością w organizowaniu i realizacji działań projektowych poprzez odpowiednie prezentowanie swoich opinii i tworzenie stanowiska zespołu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Emilia Jurkiewicz-Majek
Prowadzący grup: Emilia Jurkiewicz-Majek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy kurs na PZK?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia:

Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach

Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X

Sposób rozliczania pracy własnej studenta:

Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta

• Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru.

• Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej.

• Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem.

Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów

określonego zadania (łączenie teorii z praktyką).

W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych

Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów:

do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0)

od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0)

61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5)

71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0)

81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5)

91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0)

Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio.

Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo)

Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora.

Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe

2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy

3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy

4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe

5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo

6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej

7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych

8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne.


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39

4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7

5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Emilia Jurkiewicz-Majek
Prowadzący grup: Emilia Jurkiewicz-Majek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia:

Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach

Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X

Sposób rozliczania pracy własnej studenta:

Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta

• Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru.

• Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej.

• Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem.

Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów

określonego zadania (łączenie teorii z praktyką).

W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych

Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów:

do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0)

od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0)

61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5)

71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0)

81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5)

91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0)

Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio.

Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo)

Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora.

Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe

2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy

3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy

4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe

5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo

6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej

7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych

8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne.


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39

4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7

5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Emilia Jurkiewicz-Majek
Prowadzący grup: Emilia Jurkiewicz-Majek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia:

Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach

Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X

Sposób rozliczania pracy własnej studenta:

Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta

• Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru.

• Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej.

• Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem.

Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów

określonego zadania (łączenie teorii z praktyką).

W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych

Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów:

do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0)

od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0)

61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5)

71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0)

81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5)

91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0)

Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio.

Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo)

Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora.

Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe

2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy

3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy

4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe

5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo

6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej

7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych

8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne.


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39

4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7

5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kwiatkowska
Prowadzący grup: Katarzyna Kwiatkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kwiatkowska
Prowadzący grup: Mariusz Bilski, Emilia Jurkiewicz-Majek, Katarzyna Kwiatkowska, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia:

Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu

Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach

Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X

Sposób rozliczania pracy własnej studenta:

Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta

• Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru.

• Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej.

• Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem.

Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów

określonego zadania (łączenie teorii z praktyką).

W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe.

Sposoby i kryteria oceniania:

1. Aktywny udział w zajęciach.

2. Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

3. Prezentacja multimedialna

4. Przedstawienie pracy własnej.


Szczegółowe treści kształcenia:

KORESPONDENCJA W JĘZYKU OBCYM

1.Wymiana naukowa:

Wizyty

• Zaproszenia oficjalne

• Rezerwacje

• Podziękowania

• Dokumenty wyjazdowe

Stypendia

• Prośba o informacje

• Organizacja podróży

• Informacje dla stypendysty

Konferencje, zjazdy i seminaria

• Zaproszenia

• Dokumenty konferencyjne

• Przemówienia

• Protokoły

• Sprawozdania

• Abstrakty

2.Środowisko biznesu

• Raporty

• Rutynowe dokumenty biznesowe

• Kontrakty i zamówienia

• Realizacja dostaw- dokumenty i korespondencja

• Biznes plan

NEGOCJACJE

PREZENTACJE

• Struktura

• Techniki

• Pomoce

• Język prezentacji

• Rady praktyczne

JĘZYK AKADEMICKI

• Język prac pisemnych (esej, artykuł, rozprawa naukowa, praca magisterska- struktura, treści, rejestr języka formalnego)

• Język tekstów naukowych- podstawowe zasady i wskazówki związane z ich tworzeniem, czytaniem ze zrozumieniem i interpretacją danych

• Język wygłaszania prezentacji

• Zasady i techniki pracy z komunikatem słyszanym ( rozumienie i interpretacja słownictwa specjalistycznego niezbędnego do aktywnego uczestnictwa w życiu akademickim)

ELEMENTY JĘZYKA PRAWA W BIZNESIE

• Zatrudnienie

• Wymiana handlowa – dokumentacja

• Kontrakty

1. Praca z tekstem specjalistycznym i akademickim

• Czytanie ze zrozumieniem

• Interpretacja danych

• Ćwiczenia tłumaczeniowe

• Sporządzanie abstraktów

2.Korespondencja służbowa

• pisanie listów

• sporządzanie raportów na podstawie dostępnych wykresów, grafów itp.

• Sporządzanie notatek

2. Ćwiczenie rozumienia ze słuchu

3. Gramatyka funkcjonalna w kontekście

Literatura:

• M. Grussendorf, English for Prezentations, Oxford University Press, 2007

• C. Downs, Cambridge English for Job Hunting, Cambridge University Press,2008

• M. Hewings, Cambridge Academic English, an Integrated Skills Course For EAP, Cambrigde University Press, 2012

• S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2011., units: 2, 3; pages 223-306, unit 4, pages 401-464

• B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009

• P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009 .

Materiały uzupełniające: materiały własne prowadzących zajęcia oraz strony internetowe:

• http://www.ft.com

• http://lexicon.ft.com

• http://www.marketresearch.com

• http://www.allbusiness,com

• http://www.websitemagazine.com

• http://www.marketingprofs.com

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Aneta Burska, Emilia Jurkiewicz-Majek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Kurs Business English przewiduje 120 godzin pracy z lektorem na zajęciach, 120 godzin bieżącej pracy własnej oraz 120 godzin samodzielnej pracy rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Podstawową metodą stosowaną w pracy ze studentami na zajęciach jest metoda eklektyczna, która umożliwia nabycie kompetencji komunikacyjnej w środowisku pracy i akademickim. W celu nabycia kompetencji lingwistycznych, wykorzystuje się także niektóre techniki metody gramatyczno-tłumaczeniowej, np. analiza, objaśnienia (również w j. polskim). Metoda leksykalna pozwala na nauczanie języka w kontekście, np. w konkretnych sytuacjach społecznych czy występujących w środowisku pracy.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych

Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów:

do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0)

od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0)

61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5)

71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0)

81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5)

91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0)

Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio.

Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo)

Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora.

Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio

Napisanie listu formalnego - skarga, aplikacja, prośba o informację - na zajęciach

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe

2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy

3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy

4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe

5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo

6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej

7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych

8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne.


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39

4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7

5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Dworakowska
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Aneta Burska, Natalia Gawior, Emilia Jurkiewicz-Majek, Maria Szczepanik, Małgorzata Trafalska-Radziewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Dworakowska
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Magdalena Dworakowska, Emilia Jurkiewicz-Majek, Ewa Mianowska, Małgorzata Piekarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Dworakowska
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Mariusz Bilski, Magdalena Dworakowska, Anna Gintowt-Dziwiłł, Emilia Jurkiewicz-Majek, Ewa Mianowska, Małgorzata Ossowska-Czader, Maria Szczepanik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Emilia Jurkiewicz-Majek
Prowadzący grup: Emilia Jurkiewicz-Majek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia:

Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach

Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X

Sposób rozliczania pracy własnej studenta:

Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta

• Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru.

• Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej.

• Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem.

Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów

określonego zadania (łączenie teorii z praktyką).

W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych

Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów:

do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0)

od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0)

61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5)

71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0)

81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5)

91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0)

Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio.

Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo)

Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora.

Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe

2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy

3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy

4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe

5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo

6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej

7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych

8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne.


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39

4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7

5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6