Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-JA1ZAK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Potwierdzona znajomość języka obcego na poziomie co najmniej B2. |
Skrócony opis: |
Zajęcia z języka obcego na drugim stopniu studiów zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie co najmniej B2+ w zakresie języka specjalistycznego zdziedziny zarządzania oraz przygotowują do samodzielnej pracy z tekstem akademickim, ćwiczą techniki prezentacji i negocjacji.Pokazują, jak wykorzystać język obcy jako narzędzie komunikowania się w środowisku pracy lub dalszych studiów. Program zajęć zakłada korzystanie z opanowanych już wiadomości i umiejętności językowych i podnosi poziom motywacji do posługiwania się językiem obcym w celach komunikacyjnych.. Zajęcia zapoznają również studentów z przykładami zadań i sytuacji językowych w komunikacji pośredniej i bezpośredniej dotyczących środowiska akademickiego, umożliwiają poznanie stosowanych w czasie zaliczenia i egzaminu końcowego technik sprawdzania stopnia opanowania poszczególnych sprawności językowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedzy: W wyniku prowadzonych zajęć student powinien udoskonalić sprawności językowe i kształtować umiejętność wykorzystywania wiedzy specjalistycznej z szeroko pojętej dziedziny zarządzania w praktyce poprzez • odtwarzanie zapamiętanych informacji, • umiejętne przetwarzanie danych w oparciu o klasyfikowanie, opis, wyjaśnianie, raportowanie, tłumaczenie i parafrazowanie, • analizowanie i dyskutowanie • wydawanie ocen, sądów i opinii popartych odpowiednim wartościowaniem, argumentowaniem, dedukcją • tworzenie autorskich wypowiedzi ustnych i pisemnych, również akademickich, prezentacji, esejów lub projektów z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w zakresie znajomości zasad i technik pracy z komunikatem słyszanym, pisanym i czytanym oraz umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji Umiejętności: W wyniku prowadzonych zajęć student powinien • wykazać się umiejętnością stosowania zdobytych kompetencji w nowych sytuacjach związanych ze środowiskiem naukowym i środowiskiem pracy (wygłaszanie prezentacji, uczestnictwo w seminariach, konferencjach, zebraniach, redagowanie artykułów, raportów, prowadzenie korespondencji służbowej, negocjacje, itp.) • umiejętnie korzystać z dostępnych materiałów źródłowych i wykorzystywać je kreatywnie do tworzenia, projektowania i inicjowania własnych działań Kompetencji społecznych (postaw): W wyniku prowadzonych zajęć student powinien • Opanować zasady etykiety językowej na bazie znajomości norm socjokulturowych, aby w pełni wykorzystać język obcy, jako narzędzie komunikacji i poznania • opanować mechanizmy oraz standardy samokontroli i samooceny, które w ogromnym stopniu wpływają na gotowość do samodzielnej pracy nad językiem • wykazać się aktywną postawą w rozwiązywaniu problemów, kreatywnością w organizowaniu i realizacji działań projektowych poprzez odpowiednie prezentowanie swoich opinii i tworzenie stanowiska zespołu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Prowadzący grup: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia: Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X Sposób rozliczania pracy własnej studenta: Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta • Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru. • Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej. • Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata. |
|
Metody dydaktyczne: | Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem. Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów określonego zadania (łączenie teorii z praktyką). W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów: do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0) od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0) 61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5) 71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0) 81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5) 91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0) Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio. Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo) Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora. Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe 2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy 3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy 4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe 5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo 6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej 7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych 8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39 4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7 5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Prowadzący grup: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia: Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X Sposób rozliczania pracy własnej studenta: Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta • Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru. • Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej. • Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata. |
|
Metody dydaktyczne: | Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem. Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów określonego zadania (łączenie teorii z praktyką). W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów: do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0) od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0) 61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5) 71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0) 81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5) 91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0) Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio. Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo) Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora. Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe 2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy 3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy 4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe 5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo 6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej 7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych 8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39 4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7 5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
WT ŚR CZ L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Prowadzący grup: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia: Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X Sposób rozliczania pracy własnej studenta: Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta • Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru. • Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej. • Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata. |
|
Metody dydaktyczne: | Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem. Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów określonego zadania (łączenie teorii z praktyką). W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów: do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0) od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0) 61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5) 71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0) 81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5) 91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0) Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio. Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo) Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora. Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe 2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy 3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy 4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe 5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo 6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej 7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych 8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39 4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7 5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kwiatkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kwiatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
L
L
WT L
L
L
ŚR CZ PT L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kwiatkowska | |
Prowadzący grup: | Mariusz Bilski, Emilia Jurkiewicz-Majek, Katarzyna Kwiatkowska, Rafał Turło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia: Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X Sposób rozliczania pracy własnej studenta: Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta • Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru. • Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej. • Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata. |
|
Metody dydaktyczne: | Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem. Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów określonego zadania (łączenie teorii z praktyką). W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Aktywny udział w zajęciach. 2. Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. 3. Prezentacja multimedialna 4. Przedstawienie pracy własnej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | KORESPONDENCJA W JĘZYKU OBCYM 1.Wymiana naukowa: Wizyty • Zaproszenia oficjalne • Rezerwacje • Podziękowania • Dokumenty wyjazdowe Stypendia • Prośba o informacje • Organizacja podróży • Informacje dla stypendysty Konferencje, zjazdy i seminaria • Zaproszenia • Dokumenty konferencyjne • Przemówienia • Protokoły • Sprawozdania • Abstrakty 2.Środowisko biznesu • Raporty • Rutynowe dokumenty biznesowe • Kontrakty i zamówienia • Realizacja dostaw- dokumenty i korespondencja • Biznes plan NEGOCJACJE PREZENTACJE • Struktura • Techniki • Pomoce • Język prezentacji • Rady praktyczne JĘZYK AKADEMICKI • Język prac pisemnych (esej, artykuł, rozprawa naukowa, praca magisterska- struktura, treści, rejestr języka formalnego) • Język tekstów naukowych- podstawowe zasady i wskazówki związane z ich tworzeniem, czytaniem ze zrozumieniem i interpretacją danych • Język wygłaszania prezentacji • Zasady i techniki pracy z komunikatem słyszanym ( rozumienie i interpretacja słownictwa specjalistycznego niezbędnego do aktywnego uczestnictwa w życiu akademickim) ELEMENTY JĘZYKA PRAWA W BIZNESIE • Zatrudnienie • Wymiana handlowa – dokumentacja • Kontrakty 1. Praca z tekstem specjalistycznym i akademickim • Czytanie ze zrozumieniem • Interpretacja danych • Ćwiczenia tłumaczeniowe • Sporządzanie abstraktów 2.Korespondencja służbowa • pisanie listów • sporządzanie raportów na podstawie dostępnych wykresów, grafów itp. • Sporządzanie notatek 2. Ćwiczenie rozumienia ze słuchu 3. Gramatyka funkcjonalna w kontekście |
|
Literatura: |
• M. Grussendorf, English for Prezentations, Oxford University Press, 2007 • C. Downs, Cambridge English for Job Hunting, Cambridge University Press,2008 • M. Hewings, Cambridge Academic English, an Integrated Skills Course For EAP, Cambrigde University Press, 2012 • S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2011., units: 2, 3; pages 223-306, unit 4, pages 401-464 • B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009 • P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009 . Materiały uzupełniające: materiały własne prowadzących zajęcia oraz strony internetowe: • http://www.ft.com • http://lexicon.ft.com • http://www.marketresearch.com • http://www.allbusiness,com • http://www.websitemagazine.com • http://www.marketingprofs.com |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
WT L
L
ŚR L
CZ L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Aneta Burska, Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs Business English przewiduje 120 godzin pracy z lektorem na zajęciach, 120 godzin bieżącej pracy własnej oraz 120 godzin samodzielnej pracy rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Podstawową metodą stosowaną w pracy ze studentami na zajęciach jest metoda eklektyczna, która umożliwia nabycie kompetencji komunikacyjnej w środowisku pracy i akademickim. W celu nabycia kompetencji lingwistycznych, wykorzystuje się także niektóre techniki metody gramatyczno-tłumaczeniowej, np. analiza, objaśnienia (również w j. polskim). Metoda leksykalna pozwala na nauczanie języka w kontekście, np. w konkretnych sytuacjach społecznych czy występujących w środowisku pracy. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów: do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0) od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0) 61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5) 71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0) 81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5) 91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0) Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio. Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo) Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora. Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio Napisanie listu formalnego - skarga, aplikacja, prośba o informację - na zajęciach |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe 2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy 3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy 4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe 5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo 6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej 7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych 8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39 4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7 5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Dworakowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Aneta Burska, Natalia Gawior, Emilia Jurkiewicz-Majek, Maria Szczepanik, Małgorzata Trafalska-Radziewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
L
WT L
L
L
ŚR CZ L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Dworakowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Magdalena Dworakowska, Emilia Jurkiewicz-Majek, Ewa Mianowska, Małgorzata Piekarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
ŚR L
L
L
L
CZ L
PT L
L
L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Dworakowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Mariusz Bilski, Magdalena Dworakowska, Anna Gintowt-Dziwiłł, Emilia Jurkiewicz-Majek, Ewa Mianowska, Małgorzata Ossowska-Czader, Maria Szczepanik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Prowadzący grup: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia: Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X Sposób rozliczania pracy własnej studenta: Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta • Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru. • Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej. • Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata. |
|
Metody dydaktyczne: | Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem. Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów określonego zadania (łączenie teorii z praktyką). W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów: do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0) od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0) 61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5) 71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0) 81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5) 91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0) Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio. Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo) Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora. Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe 2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy 3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy 4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe 5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo 6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej 7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych 8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39 4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7 5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.