Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-JA1ZAK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Potwierdzona znajomość języka obcego na poziomie co najmniej B2. |
Skrócony opis: |
Zajęcia zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie co najmniej B2 + w zakresie języka specjalistycznego z szeroko pojętej dziedziny zarządzania oraz do samodzielnej pracy z tekstem akademickim, ćwiczą techniki prezentacji i negocjacji. Pokazują, jak wykorzystać język obcy jako narzędzie komunikowania się w środowisku pracy lub dalszych studiów zgodnie z zasadami etykiety językowej w sytuacji określanej przez językoznawców jako tzw. realna potrzeba. Program zajęć zakłada doskonalenie biegłości językowej, ale również podnosi poziom motywacji do posługiwania się językiem obcym w celach komunikacyjnych. Zajęcia zapoznają również z przykładami zadań i sytuacji językowych w komunikacji pośredniej i bezpośredniej dotyczących środowiska akademickiego, umożliwiają poznanie stosowanych w czasie zaliczenia i egzaminu końcowego technik sprawdzania stopnia opanowania poszczególnych sprawności językowych. Kurs obejmuje 2 semestry (łacznie 75 godzin) i kończy się egzaminem ustnym |
Efekty uczenia się: |
Wiedzy: W wyniku prowadzonych zajęć student: PEU_W01 Zna i rozumie zasady udoskonalania sprawności językowych i kształtowania umiejętności wykorzystywania wiedzy specjalistycznej z szeroko pojętej dziedziny zarządzania w praktyce poprzez odtwarzanie zapamiętanych informacji, analizowanie i dyskutowanie, wydawanie ocen, sądów i opinii popartych odpowiednim wartościowaniem, argumentowaniem, dedukcją, tworzenie autorskich wypowiedzi ustnych i pisemnych, również akademickich, prezentacji, esejów lub projektów z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w zakresie znajomości zasad i technik pracy z komunikatem słyszanym, pisanym i czytanym oraz umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, umiejętne przetwarzanie danych w oparciu o klasyfikowanie, opis, wyjaśnianie, raportowanie, tłumaczenie i parafrazowanie Umiejętności: W wyniku prowadzonych zajęć student: PEU_U01 Potrafi stosować zdobyte kompetencje w nowych sytuacjach związanych ze środowiskiem naukowym i środowiskiem pracy (wygłaszanie prezentacji, uczestnictwo w seminariach, konferencjach, zebraniach, redagowanie artykułów, raportów, prowadzenie korespondencji służbowej, negocjacje, itp.) – poziom B2+ PEU_U02 Potrafi korzystać z dostępnych materiałów źródłowych i wykorzystywać je kreatywnie do tworzenia, projektowania i inicjowania własnych działań – poziom B2+ Kompetencje społeczne W wyniku prowadzonych zajęć student: PEU_K01 Wykazuje gotowość do stosowania zasad etykiety językowej na bazie znajomości norm socjokulturowych, aby w pełni wykorzystać język obcy, jako narzędzie komunikacji i poznania PEU_K02 Wykazuje gotowość do samodzielnej pracy nad językiem poprzez opanowanie mechanizmów oraz standardów samokontroli i samooceny. PEU_K03 Wykazuje gotowość do rozwiązywania problemów oraz kreatywnej organizacji i realizacji działań projektowych poprzez odpowiednie prezentowanie swoich opinii i tworzenie stanowiska zespołu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Prowadzący grup: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=58222 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X • Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru. • Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej. • Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata. |
|
Metody dydaktyczne: | • Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa • Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna • Metoda CLIL • Metoda audio-wizualna • Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa • Metoda komunikatywna • Metoda przez doświadczenie • Metoda eklektyczna Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem. Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów określonego zadania (łączenie teorii z praktyką). W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena z formy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: - Prezentacje ustne na zajęciach i nagrania - prace domowe, - aktywność na zajęciach, - wykonywanie zadań na TEAMS i Moodle - prowadzenie portfolio językowego. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena osiągnięcia efektów uczenia się odbywa się na podstawie: Bieżącej oceny aktywności studentów podczas zajęć (udział w dyskusjach, praca w grupach, zadania pisemne i ustne), pozwalającej na monitorowanie postępów w zakresie rozumienia i stosowania specjalistycznego języka angielskiego. Zadań pisemnych i projektów (np. streszczenia tekstów branżowych, tłumaczenia, opracowania tematyczne), które sprawdzają umiejętność analizowania i przetwarzania informacji w języku angielskim z obszaru danej dziedziny. Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio Egzaminu ustnego w formie prezentacji tematycznej, w trakcie którego student prezentuje wybrany temat związany ze swoją dziedziną w języku angielskim. Prezentacja ocenia zarówno poprawność językową, jak i umiejętność klarownego i logicznego przekazania treści specjalistycznych w języku obcym. W trakcie egzaminu oceniane są również: struktura wypowiedzi, zakres słownictwa specjalistycznego, płynność językowa oraz umiejętność odpowiadania na pytania i prowadzenia dyskusji. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Student profile and language learning questions 2. Presenting in a foreign language 3. Good versus bad presentation 4. Modern presentation 5. Signpost language 6. WISE OWL 7. Summarising a discussion 8. Grammar - how to start a presentation 9. Employability skills: Handling miscommunication 10. Passive communication 11. Employability skills: How to resolve a conflict 12. Constructive Embarrassment 13. JUMP START 14. Meet the people 15. WIIFM 16. WIIFM energy arch 17. WIIFM: Less of, more of, how to look good 18. Grammar revision 19. Visual aids 20. Quotes 21. Good slides 22. Grammar of bullet points 23. Metaphors 24. Similes 25. Analogies 26. Visual metaphors |
|
Literatura: |
Podstawowa: Step up B1+ Skills for Employability (Podręcznik + eBook) Autorzy:praca zbiorowa, Pearson 2023 Grussendorf M., English for Presentations, Oxford University Press 2007 Williams E.J., Presentations in English, Macmillan 2015 Uzupełniająca: Downes C., Cambridge English for Job-hunting, Cambridge University Press 2008 Pledger P.,English for Human Resources,Oxford Business English2014 wybrane artykuły prasowe,materiały autorskie prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Prowadzący grup: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=58222 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia: Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X Sposób rozliczania pracy własnej studenta: Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta • Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru. • Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej. • Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata. |
|
Metody dydaktyczne: | • Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa • Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna • Metoda CLIL • Metoda audio-wizualna • Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa • Metoda komunikatywna • Metoda przez doświadczenie • Metoda eklektyczna Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem. Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów określonego zadania (łączenie teorii z praktyką). W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów: do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0) od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0) 61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5) 71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0) 81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5) 91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0) Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio. Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena osiągnięcia efektów uczenia się odbywa się na podstawie: Bieżącej oceny aktywności studentów podczas zajęć (udział w dyskusjach, praca w grupach, zadania pisemne i ustne), pozwalającej na monitorowanie postępów w zakresie rozumienia i stosowania specjalistycznego języka angielskiego. Zadań pisemnych i projektów (np. streszczenia tekstów branżowych, tłumaczenia, opracowania tematyczne), które sprawdzają umiejętność analizowania i przetwarzania informacji w języku angielskim z obszaru danej dziedziny. Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio Egzaminu ustnego w formie prezentacji tematycznej, w trakcie którego student prezentuje wybrany temat związany ze swoją dziedziną w języku angielskim. Prezentacja ocenia zarówno poprawność językową, jak i umiejętność klarownego i logicznego przekazania treści specjalistycznych w języku obcym. W trakcie egzaminu oceniane są również: struktura wypowiedzi, zakres słownictwa specjalistycznego, płynność językowa oraz umiejętność odpowiadania na pytania i prowadzenia dyskusji. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Student profile and language learning questions 2. Presenting in a foreign language 3. Good versus bad presentation 4. Modern presentation 5. Signpost language 6. WISE OWL 7. Summarising a discussion 8. Grammar - how to start a presentation 9. Employability skills: Handling miscommunication 10. Passive communication 11. Employability skills: How to resolve a conflict 12. Constructive Embarrassment 13. JUMP START 14. Meet the people 15. WIIFM 16. WIIFM energy arch 17. WIIFM: Less of, more of, how to look good 18. Grammar revision 19. Visual aids 20. Quotes 21. Good slides 22. Grammar of bullet points 23. Metaphors 24. Similes 25. Analogies 26. Visual metaphors |
|
Literatura: |
Podstawowa: Step up B1+ Skills for Employability (Podręcznik + eBook) Autorzy:praca zbiorowa, Pearson 2023 Grussendorf M., English for Presentations, Oxford University Press 2007 Williams E.J., Presentations in English, Macmillan 2015 Uzupełniająca: Downes C., Cambridge English for Job-hunting, Cambridge University Press 2008 Pledger P.,English for Human Resources,Oxford Business English2014 wybrane artykuły prasowe,materiały autorskie prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
WT ŚR CZ L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Prowadzący grup: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=58222 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia: Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X Sposób rozliczania pracy własnej studenta: Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta • Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru. • Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej. • Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata. |
|
Metody dydaktyczne: | • Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa • Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna • Metoda CLIL • Metoda audio-wizualna • Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa • Metoda komunikatywna • Metoda przez doświadczenie • Metoda eklektyczna Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem. Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów określonego zadania (łączenie teorii z praktyką). W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów: do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0) od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0) 61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5) 71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0) 81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5) 91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0) Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio. Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena osiągnięcia efektów uczenia się odbywa się na podstawie: Bieżącej oceny aktywności studentów podczas zajęć (udział w dyskusjach, praca w grupach, zadania pisemne i ustne), pozwalającej na monitorowanie postępów w zakresie rozumienia i stosowania specjalistycznego języka angielskiego. Zadań pisemnych i projektów (np. streszczenia tekstów branżowych, tłumaczenia, opracowania tematyczne), które sprawdzają umiejętność analizowania i przetwarzania informacji w języku angielskim z obszaru danej dziedziny. Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio Egzaminu ustnego w formie prezentacji tematycznej, w trakcie którego student prezentuje wybrany temat związany ze swoją dziedziną w języku angielskim. Prezentacja ocenia zarówno poprawność językową, jak i umiejętność klarownego i logicznego przekazania treści specjalistycznych w języku obcym. W trakcie egzaminu oceniane są również: struktura wypowiedzi, zakres słownictwa specjalistycznego, płynność językowa oraz umiejętność odpowiadania na pytania i prowadzenia dyskusji. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Student profile and language learning questions 2. Presenting in a foreign language 3. Good versus bad presentation 4. Modern presentation 5. Signpost language 6. WISE OWL 7. Summarising a discussion 8. Grammar - how to start a presentation 9. Employability skills: Handling miscommunication 10. Passive communication 11. Employability skills: How to resolve a conflict 12. Constructive Embarrassment 13. JUMP START 14. Meet the people 15. WIIFM 16. WIIFM energy arch 17. WIIFM: Less of, more of, how to look good 18. Grammar revision 19. Visual aids 20. Quotes 21. Good slides 22. Grammar of bullet points 23. Metaphors 24. Similes 25. Analogies 26. Visual metaphors |
|
Literatura: |
Podstawowa: Step up B1+ Skills for Employability (Podręcznik + eBook) Autorzy:praca zbiorowa, Pearson 2023 Grussendorf M., English for Presentations, Oxford University Press 2007 Williams E.J., Presentations in English, Macmillan 2015 Uzupełniająca: Downes C., Cambridge English for Job-hunting, Cambridge University Press 2008 Pledger P.,English for Human Resources,Oxford Business English2014 wybrane artykuły prasowe,materiały autorskie prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kwiatkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kwiatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
L
L
WT L
L
L
ŚR CZ PT L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kwiatkowska | |
Prowadzący grup: | Mariusz Bilski, Emilia Jurkiewicz-Majek, Katarzyna Kwiatkowska, Rafał Turło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia: Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X Sposób rozliczania pracy własnej studenta: Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta • Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru. • Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej. • Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata. |
|
Metody dydaktyczne: | Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem. Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów określonego zadania (łączenie teorii z praktyką). W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Aktywny udział w zajęciach. 2. Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. 3. Prezentacja multimedialna 4. Przedstawienie pracy własnej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | KORESPONDENCJA W JĘZYKU OBCYM 1.Wymiana naukowa: Wizyty • Zaproszenia oficjalne • Rezerwacje • Podziękowania • Dokumenty wyjazdowe Stypendia • Prośba o informacje • Organizacja podróży • Informacje dla stypendysty Konferencje, zjazdy i seminaria • Zaproszenia • Dokumenty konferencyjne • Przemówienia • Protokoły • Sprawozdania • Abstrakty 2.Środowisko biznesu • Raporty • Rutynowe dokumenty biznesowe • Kontrakty i zamówienia • Realizacja dostaw- dokumenty i korespondencja • Biznes plan NEGOCJACJE PREZENTACJE • Struktura • Techniki • Pomoce • Język prezentacji • Rady praktyczne JĘZYK AKADEMICKI • Język prac pisemnych (esej, artykuł, rozprawa naukowa, praca magisterska- struktura, treści, rejestr języka formalnego) • Język tekstów naukowych- podstawowe zasady i wskazówki związane z ich tworzeniem, czytaniem ze zrozumieniem i interpretacją danych • Język wygłaszania prezentacji • Zasady i techniki pracy z komunikatem słyszanym ( rozumienie i interpretacja słownictwa specjalistycznego niezbędnego do aktywnego uczestnictwa w życiu akademickim) ELEMENTY JĘZYKA PRAWA W BIZNESIE • Zatrudnienie • Wymiana handlowa – dokumentacja • Kontrakty 1. Praca z tekstem specjalistycznym i akademickim • Czytanie ze zrozumieniem • Interpretacja danych • Ćwiczenia tłumaczeniowe • Sporządzanie abstraktów 2.Korespondencja służbowa • pisanie listów • sporządzanie raportów na podstawie dostępnych wykresów, grafów itp. • Sporządzanie notatek 2. Ćwiczenie rozumienia ze słuchu 3. Gramatyka funkcjonalna w kontekście |
|
Literatura: |
• M. Grussendorf, English for Prezentations, Oxford University Press, 2007 • C. Downs, Cambridge English for Job Hunting, Cambridge University Press,2008 • M. Hewings, Cambridge Academic English, an Integrated Skills Course For EAP, Cambrigde University Press, 2012 • S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2011., units: 2, 3; pages 223-306, unit 4, pages 401-464 • B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009 • P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009 . Materiały uzupełniające: materiały własne prowadzących zajęcia oraz strony internetowe: • http://www.ft.com • http://lexicon.ft.com • http://www.marketresearch.com • http://www.allbusiness,com • http://www.websitemagazine.com • http://www.marketingprofs.com |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
WT L
L
ŚR L
CZ L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Aneta Burska, Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs Business English przewiduje 120 godzin pracy z lektorem na zajęciach, 120 godzin bieżącej pracy własnej oraz 120 godzin samodzielnej pracy rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Podstawową metodą stosowaną w pracy ze studentami na zajęciach jest metoda eklektyczna, która umożliwia nabycie kompetencji komunikacyjnej w środowisku pracy i akademickim. W celu nabycia kompetencji lingwistycznych, wykorzystuje się także niektóre techniki metody gramatyczno-tłumaczeniowej, np. analiza, objaśnienia (również w j. polskim). Metoda leksykalna pozwala na nauczanie języka w kontekście, np. w konkretnych sytuacjach społecznych czy występujących w środowisku pracy. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów: do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0) od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0) 61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5) 71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0) 81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5) 91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0) Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio. Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo) Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora. Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio Napisanie listu formalnego - skarga, aplikacja, prośba o informację - na zajęciach |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe 2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy 3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy 4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe 5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo 6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej 7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych 8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39 4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7 5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Dworakowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Aneta Burska, Natalia Gawior, Emilia Jurkiewicz-Majek, Maria Szczepanik, Małgorzata Trafalska-Radziewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
L
WT L
L
L
ŚR CZ L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Dworakowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Magdalena Dworakowska, Emilia Jurkiewicz-Majek, Ewa Mianowska, Małgorzata Piekarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
ŚR L
L
L
L
CZ L
PT L
L
L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Dworakowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Mariusz Bilski, Magdalena Dworakowska, Anna Gintowt-Dziwiłł, Emilia Jurkiewicz-Majek, Ewa Mianowska, Małgorzata Ossowska-Czader, Maria Szczepanik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Prowadzący grup: | Emilia Jurkiewicz-Majek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs języka specjalistycznego przewiduje 50 godzin pracy z lektorem, 50 godzin samodzielnej pracy bieżącej i 50 godzin pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia: Rodzaj zajęć: Forma sprawdzianu: Multimedialna prezentacja zaliczeniowa po 50 godzinach Egzamin po 25 godzinach Ćwiczenia (50g.+ 25g.) X X Sposób rozliczania pracy własnej studenta: Rodzaj zajęć Opis sposobu rozliczenia pracy własnej studenta • Student jest zobowiązany do przygotowania tzw. portfolio tematycznego w ramach pracy autodydaktycznej, systematycznej prezentacji swojej pracy na zajęciach i/lub dyżurach lektorów oraz zawartości całego portfolio pod koniec semestru. • Student jest oceniany po kątem wyboru tematyki i dostosowania jej do tematyki zajęć i programu studiów, korzystania z różnych źródeł informacji, wyboru, selekcji i sposobów opracowania informacji, technik i sposobów prezentowania efektów swojej pracy oraz poprawności językowej. • Tematyka powinna być związana zarówno z programem studiów, pracą magisterską, jak i z szeroko rozumianymi zagadnieniami z zakresu zarządzania dotyczącymi krajów współczesnej Europy i świata. |
|
Metody dydaktyczne: | Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem. Techniki charakterystyczne dla podejścia Task-Based Learning wspomagają pracę nad kompetencją komunikatywną. Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów drugiego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w powiązaniu z konkretnymi tematami leksykalnymi. Podejście to zakłada uczenie się języka w wyniku wykonywania przez studentów określonego zadania (łączenie teorii z praktyką). W przypadku kształtowania kompetencji lingwistycznej, można stosować niektóre techniki metody gramatyczno--tłumaczeniowej lub kognitywnej, takie jak komentarz, objaśnienie (również w języku polskim) lub analiza. Wykorzystać można również niektóre techniki metody audiolingwalnej, które mają na celu wykształcenie odpowiednich nawyków poprzez wielokrotne powtarzanie i dryle językowe. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie śród-semestralnych sprawdzianów pisemnych Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów: do 50% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności przyjętej liczby punktów-. ocena niedostateczna (2,0) od 50% do 60% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności. -ocena dostateczna (3,0) 61% do 70% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dostateczna plus (3,5) 71% do 80% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności.- ocena dobra (4,0) 81% do 90% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności - ocena dobra plus (4,5) 91% do 100% sumy punktów oceniających stopień wymaganej wiedzy/umiejętności -ocena bardzo dobra (5,0) Uzyskanie pozytywnej oceny zadań wykonanych w ramach pracy własnej -portfolio. Uzyskanie pozytywnej oceny z listu pisanego przez studentów na zajęciach. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Sprawdziany pisemne (wielokrotnego wyboru, uzupełnianie, dopasowywanie, odpowiedzi na pytania otwarte, słowotwórstwo) Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów podczas zajęć - udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupie, wykonywanie zadań zleconych przez lektora. Przedstawienie zadań wykonanych w ramach pracy własnej - Portfolio |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe 2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy 3. Change – postawy wobec zmian, rodzaje zmian, fuzja i przejęcie firmy 4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe 5. Travel – podróże biznesowe, potrzeby osób podróżujących służbowo 6. Advertising – omawianie autentycznych reklam, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej 7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych 8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas Present Perfect vs Past Simple, czasowniki modalne. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39 4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7 5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.