Zakupy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-LZAS2U |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zakupy |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
9.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać wiedzę z zakresu zarzadzania łańcuchem dostaw, funkcjonowania przedsiębiorstw i procesów logistycznych. |
Skrócony opis: |
Problematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania procesami zakupów i budowania relacji z dostawcami. |
Pełny opis: |
Problematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania procesami zakupów i budowania relacji z dostawcami. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą istoty twórczego podejścia do nowoczesnych zagadnień z dziedziny logistyki kształtujących przepływy w organizacjach. Ma pogłebioną wiedzę dotyczącą infrastruktury procesów sprzedażowych, produkcyjnych, zaopatrzeniowych, decyzyjnych oraz działań merchandisingowych stosowanych w organizacji działających w ramach łańcuchów dostaw. Zna i rozumie podstawowe pojęcia dotyczące zarządzania działem sprzedaży, personelem sprzedażowym, zna etapy procesów produkcyjnych i zaopatrzeniowych oraz techniki wykorzystywane przez organizacje w procesie decyzyjnym; zna zagadnienia merchandisingu stosowanego w placówkach handlowych, jako końcowego etapu zarządzania łańcuchem dostaw. Umiejętności Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób w obszarach logistyki produkcji, zaopatrzenia, zarządzania procesami sprzedaży oraz logistyki in-store. Potrafi wykorzystać zaawansowaną wiedzę teoretyczną do określania metod i strategii sprzedażowych, produkcyjnych formułowania procesów decyzyjnych w różnych infrastrukturalnych obszarach działalności organizacji oraz prawidłowego oznaczenia i rozlokowania towarów w punkcie dystrybucji, a także opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów logistycznych funkcjonujących w łańcuchach dostaw oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz tych procesów. Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów logistycznych w obszarach zarządzania sprzedażą, logistyki produkcji, zaopatrzenia oraz logistyki in-store, a także formułować własne opinie na w/w tematy oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować. Potrafi prognozować i modelować złożone procesy logistyczne obejmujące techniki sprzedażowe, techniki procesów decyzyjnych, techniki optymalizacji partii ładunkowych oraz metody i narzędzia merchandisingu realizowane w sieciach handlowych z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu logistyki. Potrafi wykorzystać wiedzę na temat planowania, organizowania i kontrolowania podstawowych procesów sprzedażowych, infrastrukturalnych, decyzyjnych i projektowych realizowanych w ramach łańcucha dostaw. Ma umiejętności analitycznego prognozowania związanego z optymalizacją procesów przepływu towarów, informacji i decyzji opartej o gruntowną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy w ramach łańcucha dostaw. Kompetencje społeczne Jest gotów rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw w tym m.n.: menedżera działu sprzedaży, produkcji zaopatrzenia. Jest gotów samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny poprzez zdobywanie kompetencji praktycznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
WR
N W
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Urbaniak | |
Prowadzący grup: | Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja punktowana Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Dyskusja panelowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 40.00% Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 20.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami Modele procesów zakupów Badania rynku dostawców Definiowanie wymagań dla dostawców Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów Ocena wstępna i okresowa dostawców Nadzorowanie i ocena dostaw Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw Programy rozwoju dostawców Monitorowanie rozwoju dostawców Strategie zakupowe Warsztaty Prognozowanie zakupów Zarządzanie kategorią Efektywność budowania relacji z dostawcami Skuteczna komunikacja z dostawcami Ogólna koncepcja umowy z dostawcą Elementy umowy z dostawcą Umowa ramowa w sferze zakupów Negocjacje zakupowe Proces ofertowy w zakupach Strategie zakupowe Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management) Analiza rynku i wybór dostawcy Wstępna i okresowa ocena dostawcy Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy Zarządzanie zamówieniami Grupy zakupowe e-Procurement |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016 Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005 Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004 Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012 Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36 Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268 Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171 Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125 Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7 Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247 Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015 Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015 Literatura dodatkowa Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012 Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009 Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006 Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014 Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014 Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008 Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015 T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Urbaniak | |
Prowadzący grup: | Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja punktowana Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Dyskusja panelowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Odpowiedź ustna - 100.00% Pytania opisowe - 0.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 40.00% Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 20.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami Modele procesów zakupów Badania rynku dostawców Definiowanie wymagań dla dostawców Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów Ocena wstępna i okresowa dostawców Nadzorowanie i ocena dostaw Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw Programy rozwoju dostawców Monitorowanie rozwoju dostawców Strategie zakupowe Warsztaty Prognozowanie zakupów Zarządzanie kategorią Efektywność budowania relacji z dostawcami Skuteczna komunikacja z dostawcami Ogólna koncepcja umowy z dostawcą Elementy umowy z dostawcą Umowa ramowa w sferze zakupów Negocjacje zakupowe Proces ofertowy w zakupach Strategie zakupowe Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management) Analiza rynku i wybór dostawcy Wstępna i okresowa ocena dostawcy Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy Zarządzanie zamówieniami Grupy zakupowe e-Procurement |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016 Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005 Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004 Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012 Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36 Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268 Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171 Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125 Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7 Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247 Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015 Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015 Literatura dodatkowa Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012 Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009 Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006 Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014 Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014 Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008 Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015 T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
WR
W
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Urbaniak | |
Prowadzący grup: | Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja punktowana Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Dyskusja panelowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Odpowiedź ustna - 100.00% Pytania opisowe - 0.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 40.00% Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 20.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami Modele procesów zakupów Badania rynku dostawców Definiowanie wymagań dla dostawców Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów Ocena wstępna i okresowa dostawców Nadzorowanie i ocena dostaw Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw Programy rozwoju dostawców Monitorowanie rozwoju dostawców Strategie zakupowe Warsztaty Prognozowanie zakupów Zarządzanie kategorią Efektywność budowania relacji z dostawcami Skuteczna komunikacja z dostawcami Ogólna koncepcja umowy z dostawcą Elementy umowy z dostawcą Umowa ramowa w sferze zakupów Negocjacje zakupowe Proces ofertowy w zakupach Strategie zakupowe Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management) Analiza rynku i wybór dostawcy Wstępna i okresowa ocena dostawcy Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy Zarządzanie zamówieniami Grupy zakupowe e-Procurement |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016 Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005 Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004 Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012 Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36 Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268 Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171 Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125 Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7 Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247 Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015 Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015 Literatura dodatkowa Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012 Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009 Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006 Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014 Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014 Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008 Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015 T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N WR
WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Urbaniak | |
Prowadzący grup: | Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja punktowana Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Dyskusja panelowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Odpowiedź ustna - 100.00% Pytania opisowe - 0.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 40.00% Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 20.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami Modele procesów zakupów Badania rynku dostawców Definiowanie wymagań dla dostawców Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów Ocena wstępna i okresowa dostawców Nadzorowanie i ocena dostaw Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw Programy rozwoju dostawców Monitorowanie rozwoju dostawców Strategie zakupowe Warsztaty Prognozowanie zakupów Zarządzanie kategorią Efektywność budowania relacji z dostawcami Skuteczna komunikacja z dostawcami Ogólna koncepcja umowy z dostawcą Elementy umowy z dostawcą Umowa ramowa w sferze zakupów Negocjacje zakupowe Proces ofertowy w zakupach Strategie zakupowe Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management) Analiza rynku i wybór dostawcy Wstępna i okresowa ocena dostawcy Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy Zarządzanie zamówieniami Grupy zakupowe e-Procurement |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016 Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005 Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004 Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012 Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36 Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268 Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171 Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125 Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7 Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247 Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015 Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015 Literatura dodatkowa Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012 Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009 Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006 Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014 Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014 Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008 Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015 T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
N W
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Urbaniak | |
Prowadzący grup: | Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja punktowana Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Dyskusja panelowa |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Odpowiedź ustna - 100.00% Pytania opisowe - 0.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 40.00% Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 20.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami Modele procesów zakupów Badania rynku dostawców Definiowanie wymagań dla dostawców Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów Ocena wstępna i okresowa dostawców Nadzorowanie i ocena dostaw Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw Programy rozwoju dostawców Monitorowanie rozwoju dostawców Strategie zakupowe Warsztaty Prognozowanie zakupów Zarządzanie kategorią Efektywność budowania relacji z dostawcami Skuteczna komunikacja z dostawcami Ogólna koncepcja umowy z dostawcą Elementy umowy z dostawcą Umowa ramowa w sferze zakupów Negocjacje zakupowe Proces ofertowy w zakupach Strategie zakupowe Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management) Analiza rynku i wybór dostawcy Wstępna i okresowa ocena dostawcy Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy Zarządzanie zamówieniami Grupy zakupowe e-Procurement |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016 Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005 Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004 Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012 Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36 Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268 Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171 Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125 Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7 Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247 Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015 Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015 Literatura dodatkowa Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012 Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009 Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006 Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014 Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014 Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008 Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015 T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WR
WR
W
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Urbaniak | |
Prowadzący grup: | Jakub Brzeziński, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Odpowiedź ustna - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 40.00% Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 20.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami Modele procesów zakupów Badania rynku dostawców Definiowanie wymagań dla dostawców Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów Ocena wstępna i okresowa dostawców Nadzorowanie i ocena dostaw Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw Programy rozwoju dostawców Monitorowanie rozwoju dostawców Strategie zakupowe Warsztaty Prognozowanie zakupów Zarządzanie kategorią Efektywność budowania relacji z dostawcami Skuteczna komunikacja z dostawcami Ogólna koncepcja umowy z dostawcą Elementy umowy z dostawcą Umowa ramowa w sferze zakupów Negocjacje zakupowe Proces ofertowy w zakupach Strategie zakupowe Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management) Analiza rynku i wybór dostawcy Wstępna i okresowa ocena dostawcy Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy Zarządzanie zamówieniami Grupy zakupowe e-Procurement |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016 Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005 Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004 Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012 Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36 Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268 Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171 Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125 Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7 Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247 Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015 Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015 Literatura dodatkowa Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012 Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009 Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006 Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014 Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014 Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008 Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015 T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
WR
WR
WR
WR
WR
W
N WR
WR
WR
W
WR
WR
W
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Urbaniak | |
Prowadzący grup: | Jakub Brzeziński, Tomasz Kalinowski, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Odpowiedź ustna - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 40.00% Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 20.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami Modele procesów zakupów Badania rynku dostawców Definiowanie wymagań dla dostawców Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów Ocena wstępna i okresowa dostawców Nadzorowanie i ocena dostaw Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw Programy rozwoju dostawców Monitorowanie rozwoju dostawców Strategie zakupowe Warsztaty Prognozowanie zakupów Zarządzanie kategorią Efektywność budowania relacji z dostawcami Skuteczna komunikacja z dostawcami Ogólna koncepcja umowy z dostawcą Elementy umowy z dostawcą Umowa ramowa w sferze zakupów Negocjacje zakupowe Proces ofertowy w zakupach Strategie zakupowe Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management) Analiza rynku i wybór dostawcy Wstępna i okresowa ocena dostawcy Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy Zarządzanie zamówieniami Grupy zakupowe e-Procurement |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016 Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005 Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004 Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012 Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36 Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268 Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171 Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125 Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7 Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247 Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015 Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015 Literatura dodatkowa Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012 Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009 Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006 Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014 Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014 Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008 Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015 T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Urbaniak | |
Prowadzący grup: | Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Odpowiedź ustna - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 40.00% Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 20.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami Modele procesów zakupów Badania rynku dostawców Definiowanie wymagań dla dostawców Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów Ocena wstępna i okresowa dostawców Nadzorowanie i ocena dostaw Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw Programy rozwoju dostawców Monitorowanie rozwoju dostawców Strategie zakupowe Warsztaty Prognozowanie zakupów Zarządzanie kategorią Efektywność budowania relacji z dostawcami Skuteczna komunikacja z dostawcami Ogólna koncepcja umowy z dostawcą Elementy umowy z dostawcą Umowa ramowa w sferze zakupów Negocjacje zakupowe Proces ofertowy w zakupach Strategie zakupowe Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management) Analiza rynku i wybór dostawcy Wstępna i okresowa ocena dostawcy Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy Zarządzanie zamówieniami Grupy zakupowe e-Procurement |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016 Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005 Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004 Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012 Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36 Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268 Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171 Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125 Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7 Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247 Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015 Literatura dodatkowa Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012 Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009 Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006 Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014 Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014 Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008 Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015 T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.