UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zakupy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-LZAS2U
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zakupy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 9.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu zarzadzania łańcuchem dostaw, funkcjonowania przedsiębiorstw i procesów logistycznych.


Skrócony opis:

Problematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania procesami zakupów i budowania relacji z dostawcami.

Pełny opis:

Problematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania procesami zakupów i budowania relacji z dostawcami.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą istoty twórczego podejścia do nowoczesnych zagadnień z dziedziny logistyki kształtujących przepływy w organizacjach.

Ma pogłebioną wiedzę dotyczącą infrastruktury procesów sprzedażowych, produkcyjnych, zaopatrzeniowych, decyzyjnych oraz działań merchandisingowych stosowanych w organizacji działających w ramach łańcuchów dostaw.

Zna i rozumie podstawowe pojęcia dotyczące zarządzania działem sprzedaży, personelem sprzedażowym, zna etapy procesów produkcyjnych i zaopatrzeniowych oraz techniki wykorzystywane przez organizacje w procesie decyzyjnym; zna zagadnienia merchandisingu stosowanego w placówkach handlowych, jako końcowego etapu zarządzania łańcuchem dostaw.

Umiejętności

Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób w obszarach logistyki produkcji, zaopatrzenia, zarządzania procesami sprzedaży oraz logistyki in-store.

Potrafi wykorzystać zaawansowaną wiedzę teoretyczną do określania metod i strategii sprzedażowych, produkcyjnych formułowania procesów decyzyjnych w różnych infrastrukturalnych obszarach działalności organizacji oraz prawidłowego oznaczenia i rozlokowania towarów w punkcie dystrybucji, a także opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów logistycznych funkcjonujących w łańcuchach dostaw oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz tych procesów.

Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów logistycznych w obszarach zarządzania sprzedażą, logistyki produkcji, zaopatrzenia oraz logistyki in-store, a także formułować własne opinie na w/w tematy oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować.

Potrafi prognozować i modelować złożone procesy logistyczne obejmujące techniki sprzedażowe, techniki procesów decyzyjnych, techniki optymalizacji partii ładunkowych oraz metody i narzędzia merchandisingu realizowane w sieciach handlowych z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu logistyki.

Potrafi wykorzystać wiedzę na temat planowania, organizowania i kontrolowania podstawowych procesów sprzedażowych, infrastrukturalnych, decyzyjnych i projektowych realizowanych w ramach łańcucha dostaw.

Ma umiejętności analitycznego prognozowania związanego z optymalizacją procesów przepływu towarów, informacji i decyzji opartej o gruntowną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy w ramach łańcucha dostaw.

Kompetencje społeczne

Jest gotów rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw w tym m.n.: menedżera działu sprzedaży, produkcji zaopatrzenia.

Jest gotów samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny poprzez zdobywanie kompetencji praktycznych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Urbaniak
Prowadzący grup: Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy kurs na PZK?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja punktowana


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami

Modele procesów zakupów

Badania rynku dostawców

Definiowanie wymagań dla dostawców

Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów

Ocena wstępna i okresowa dostawców

Nadzorowanie i ocena dostaw

Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw

Programy rozwoju dostawców

Monitorowanie rozwoju dostawców

Strategie zakupowe


Warsztaty

Prognozowanie zakupów

Zarządzanie kategorią

Efektywność budowania relacji z dostawcami

Skuteczna komunikacja z dostawcami

Ogólna koncepcja umowy z dostawcą

Elementy umowy z dostawcą

Umowa ramowa w sferze zakupów

Negocjacje zakupowe

Proces ofertowy w zakupach

Strategie zakupowe

Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami

Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management)

Analiza rynku i wybór dostawcy

Wstępna i okresowa ocena dostawcy

Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy

Zarządzanie zamówieniami

Grupy zakupowe

e-Procurement



Literatura:

Literatura podstawowa

Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016

Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005

Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004

Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012

Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36

Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268

Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171

Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125

Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7

Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247

Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015

Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015

Literatura dodatkowa

Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012

Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009

Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006

Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014

Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014

Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008

Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015

T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Urbaniak
Prowadzący grup: Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy kurs na PZK?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja punktowana


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Odpowiedź ustna - 100.00%

Pytania opisowe - 0.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami

Modele procesów zakupów

Badania rynku dostawców

Definiowanie wymagań dla dostawców

Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów

Ocena wstępna i okresowa dostawców

Nadzorowanie i ocena dostaw

Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw

Programy rozwoju dostawców

Monitorowanie rozwoju dostawców

Strategie zakupowe


Warsztaty

Prognozowanie zakupów

Zarządzanie kategorią

Efektywność budowania relacji z dostawcami

Skuteczna komunikacja z dostawcami

Ogólna koncepcja umowy z dostawcą

Elementy umowy z dostawcą

Umowa ramowa w sferze zakupów

Negocjacje zakupowe

Proces ofertowy w zakupach

Strategie zakupowe

Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami

Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management)

Analiza rynku i wybór dostawcy

Wstępna i okresowa ocena dostawcy

Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy

Zarządzanie zamówieniami

Grupy zakupowe

e-Procurement



Literatura:

Literatura podstawowa

Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016

Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005

Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004

Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012

Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36

Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268

Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171

Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125

Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7

Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247

Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015

Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015

Literatura dodatkowa

Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012

Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009

Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006

Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014

Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014

Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008

Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015

T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Urbaniak
Prowadzący grup: Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy kurs na PZK?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja punktowana


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Odpowiedź ustna - 100.00%

Pytania opisowe - 0.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami

Modele procesów zakupów

Badania rynku dostawców

Definiowanie wymagań dla dostawców

Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów

Ocena wstępna i okresowa dostawców

Nadzorowanie i ocena dostaw

Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw

Programy rozwoju dostawców

Monitorowanie rozwoju dostawców

Strategie zakupowe


Warsztaty

Prognozowanie zakupów

Zarządzanie kategorią

Efektywność budowania relacji z dostawcami

Skuteczna komunikacja z dostawcami

Ogólna koncepcja umowy z dostawcą

Elementy umowy z dostawcą

Umowa ramowa w sferze zakupów

Negocjacje zakupowe

Proces ofertowy w zakupach

Strategie zakupowe

Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami

Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management)

Analiza rynku i wybór dostawcy

Wstępna i okresowa ocena dostawcy

Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy

Zarządzanie zamówieniami

Grupy zakupowe

e-Procurement



Literatura:

Literatura podstawowa

Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016

Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005

Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004

Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012

Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36

Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268

Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171

Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125

Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7

Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247

Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015

Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015

Literatura dodatkowa

Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012

Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009

Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006

Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014

Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014

Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008

Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015

T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Urbaniak
Prowadzący grup: Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja punktowana


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Odpowiedź ustna - 100.00%

Pytania opisowe - 0.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami

Modele procesów zakupów

Badania rynku dostawców

Definiowanie wymagań dla dostawców

Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów

Ocena wstępna i okresowa dostawców

Nadzorowanie i ocena dostaw

Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw

Programy rozwoju dostawców

Monitorowanie rozwoju dostawców

Strategie zakupowe


Warsztaty

Prognozowanie zakupów

Zarządzanie kategorią

Efektywność budowania relacji z dostawcami

Skuteczna komunikacja z dostawcami

Ogólna koncepcja umowy z dostawcą

Elementy umowy z dostawcą

Umowa ramowa w sferze zakupów

Negocjacje zakupowe

Proces ofertowy w zakupach

Strategie zakupowe

Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami

Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management)

Analiza rynku i wybór dostawcy

Wstępna i okresowa ocena dostawcy

Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy

Zarządzanie zamówieniami

Grupy zakupowe

e-Procurement



Literatura:

Literatura podstawowa

Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016

Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005

Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004

Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012

Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36

Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268

Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171

Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125

Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7

Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247

Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015

Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015

Literatura dodatkowa

Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012

Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009

Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006

Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014

Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014

Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008

Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015

T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Urbaniak
Prowadzący grup: Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja punktowana


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Odpowiedź ustna - 100.00%

Pytania opisowe - 0.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami

Modele procesów zakupów

Badania rynku dostawców

Definiowanie wymagań dla dostawców

Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów

Ocena wstępna i okresowa dostawców

Nadzorowanie i ocena dostaw

Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw

Programy rozwoju dostawców

Monitorowanie rozwoju dostawców

Strategie zakupowe


Warsztaty

Prognozowanie zakupów

Zarządzanie kategorią

Efektywność budowania relacji z dostawcami

Skuteczna komunikacja z dostawcami

Ogólna koncepcja umowy z dostawcą

Elementy umowy z dostawcą

Umowa ramowa w sferze zakupów

Negocjacje zakupowe

Proces ofertowy w zakupach

Strategie zakupowe

Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami

Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management)

Analiza rynku i wybór dostawcy

Wstępna i okresowa ocena dostawcy

Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy

Zarządzanie zamówieniami

Grupy zakupowe

e-Procurement



Literatura:

Literatura podstawowa

Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016

Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005

Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004

Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012

Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36

Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268

Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171

Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125

Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7

Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247

Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015

Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015

Literatura dodatkowa

Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012

Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009

Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006

Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014

Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014

Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008

Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015

T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Urbaniak
Prowadzący grup: Jakub Brzeziński, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Odpowiedź ustna - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami

Modele procesów zakupów

Badania rynku dostawców

Definiowanie wymagań dla dostawców

Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów

Ocena wstępna i okresowa dostawców

Nadzorowanie i ocena dostaw

Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw

Programy rozwoju dostawców

Monitorowanie rozwoju dostawców

Strategie zakupowe


Warsztaty

Prognozowanie zakupów

Zarządzanie kategorią

Efektywność budowania relacji z dostawcami

Skuteczna komunikacja z dostawcami

Ogólna koncepcja umowy z dostawcą

Elementy umowy z dostawcą

Umowa ramowa w sferze zakupów

Negocjacje zakupowe

Proces ofertowy w zakupach

Strategie zakupowe

Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami

Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management)

Analiza rynku i wybór dostawcy

Wstępna i okresowa ocena dostawcy

Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy

Zarządzanie zamówieniami

Grupy zakupowe

e-Procurement



Literatura:

Literatura podstawowa

Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016

Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005

Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004

Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012

Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36

Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268

Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171

Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125

Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7

Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247

Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015

Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015

Literatura dodatkowa

Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012

Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009

Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006

Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014

Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014

Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008

Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015

T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Urbaniak
Prowadzący grup: Jakub Brzeziński, Tomasz Kalinowski, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Odpowiedź ustna - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami

Modele procesów zakupów

Badania rynku dostawców

Definiowanie wymagań dla dostawców

Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów

Ocena wstępna i okresowa dostawców

Nadzorowanie i ocena dostaw

Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw

Programy rozwoju dostawców

Monitorowanie rozwoju dostawców

Strategie zakupowe


Warsztaty

Prognozowanie zakupów

Zarządzanie kategorią

Efektywność budowania relacji z dostawcami

Skuteczna komunikacja z dostawcami

Ogólna koncepcja umowy z dostawcą

Elementy umowy z dostawcą

Umowa ramowa w sferze zakupów

Negocjacje zakupowe

Proces ofertowy w zakupach

Strategie zakupowe

Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami

Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management)

Analiza rynku i wybór dostawcy

Wstępna i okresowa ocena dostawcy

Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy

Zarządzanie zamówieniami

Grupy zakupowe

e-Procurement



Literatura:

Literatura podstawowa

Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016

Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005

Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004

Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012

Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36

Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268

Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171

Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125

Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7

Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247

Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015

Joanna Czerska, Zarządzanie zapasami dla praktyków, LeanQTeam, 2015

Literatura dodatkowa

Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012

Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009

Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006

Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014

Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014

Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008

Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015

T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Urbaniak
Prowadzący grup: Jakub Brzeziński, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski, Maciej Urbaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Odpowiedź ustna - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota i założenia koncepcji budowania relacji z dostawcami

Modele procesów zakupów

Badania rynku dostawców

Definiowanie wymagań dla dostawców

Rola standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa w procesach zakupów

Ocena wstępna i okresowa dostawców

Nadzorowanie i ocena dostaw

Angażowanie dostawców w rozwój produktów i doskonalenie procesów w łańcuchach dostaw

Programy rozwoju dostawców

Monitorowanie rozwoju dostawców

Strategie zakupowe


Warsztaty

Prognozowanie zakupów

Zarządzanie kategorią

Efektywność budowania relacji z dostawcami

Skuteczna komunikacja z dostawcami

Ogólna koncepcja umowy z dostawcą

Elementy umowy z dostawcą

Umowa ramowa w sferze zakupów

Negocjacje zakupowe

Proces ofertowy w zakupach

Strategie zakupowe

Rola działów zakupowych w zarządzaniu relacjami z dostawcami

Zarządzanie zapotrzebowaniem (demand management, inventory management)

Analiza rynku i wybór dostawcy

Wstępna i okresowa ocena dostawcy

Środowiskowa i społeczna ewaluacja dostawcy

Zarządzanie zamówieniami

Grupy zakupowe

e-Procurement



Literatura:

Literatura podstawowa

Wojciech Budzyński, Zakupy w przedsiębiorstwie. Negocjacje, procedury i umowy z dostawcami, Poltext 2016

Maciej Urbaniak, Artur Olczak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin 2005

Kenneth Lysons, Zakupy zaopatrzeniowe, PWE 2004

Justyna Światowiec-Szczepańska, Znaczenie kontraktu w zarządzaniu relacjami na rynku B2B, Studia Oeconomica Posnaniensia 2012

Maciej Urbaniak, Programy rozwoju dostawców, „Gospodarka Materialowa & Logistyka”, 2014, nr. 2, s. 31-36

Maciej Urbaniak, Rola narzędzi doskonalenia procesów w budowaniu relacji w łańcuchu dostaw, „Organizacja i Kierowanie”, 2014, vol. 159, nr. 1a, s. 258-268

Maciej Urbaniak, Rola procesów komunikacji w budowaniu relacji partnerskich na rynku B2B, „Marketing i Rynek”, 2014, vol. 21, nr. 4, s. 166-171

Maciej Urbaniak, Rola wstępnej oceny dostawców w budowaniu relacji pomiędzy przedsiębiorstwami na rynku B2B, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr. 382, s. 117-125

Maciej Urbaniak, Rola międzynarodowych standardów zarządzania w budowaniu relacji w łańcuchach dostaw, „Problemy Jakości”, 2016, nr. 7-8, s. 2-7

Maciej Urbaniak, Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu relacji z dostawcami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr. 419, s. 237-247

Piotr Sosnowski, Możliwości poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce, Problemy Jakości, nr 11/2015

Literatura dodatkowa

Christian Schuh, Joseph L. Raudabaugh, Robert Kromoser, Michael F. Strohmer, Alenka Triplat, The Purchasing Chessboard, Springer 2012

Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, Larry C. Giunipero, James L. Patterson, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2009

Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management: Strategies and Realities, IRM Press 2006

Arjan van Weele, Purchasing and Supply Chain Management, South-Western Cengage Learning 2014

Arjan van Weele, John van der Puil, International Contracting: Contract Management for Complex Contracts, Imperial College Press 2014

Hubert Kardasz, Osiem skutecznych praktyk w zarządzaniu zakupami, Harvard Business Review Polska 5/2008

Barbara Ocicka, Marta Raźniewska, Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 249, 2015

T.Dudzik, T. M. Dudzik, Strategie zakupowe, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1, 2001

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6