eCommerce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-MECWAN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | eCommerce |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
9.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu marketingu i zarządzania. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie szerokiego aspektu zagadnień biznesu cyfrowego obejmujących: podstawy koncepcji biznesu cyfrowego, alternatywne strategie oraz sposoby ich wdrażania. Studenci zapoznają się z w szczególności z zagadnieniami związanymi z analizą rynku w e-handlu, charakterystyką postaw konsumenckich, strategiami i modelami biznesu w obszarze e-commerce, zagadnieniami związanymi z zarządzaniem łańcuchem dostaw i e-zaopatrzeniem, marketingiem cyfrowym i zarządzaniem relacjami z klientem oraz wdrażaniem, optymalizacją i sposobami pomiaru efektów. W oparciu o pozyskiwaną wiedzę studenci opracowują model biznesowy start-up’u internetowego. Pracując w grupach przygotowują prezentację, której celem jest uzyskanie informacji zwrotnej i wprowadzenie istotnych korekt. W dalszej kolejności przygotowywane są plany promocji związane z uruchomieniem start-up’u umożliwiające osiągnięcie wyznaczonych celów. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie szerokiego aspektu zagadnień biznesu cyfrowego obejmujących: podstawy koncepcji biznesu cyfrowego, alternatywne strategie oraz sposoby ich wdrażania. Studenci zapoznają się z w szczególności z zagadnieniami związanymi z analizą rynku w e-handlu, charakterystyką postaw konsumenckich, strategiami i modelami biznesu w obszarze e-commerce, zagadnieniami związanymi z zarządzaniem łańcuchem dostaw i e-zaopatrzeniem, marketingiem cyfrowym i zarządzaniem relacjami z klientem oraz wdrażaniem, optymalizacją i sposobami pomiaru efektów. W oparciu o pozyskiwaną wiedzę studenci opracowują model biznesowy start-up’u internetowego. Pracując w grupach przygotowują prezentację, której celem jest uzyskanie informacji zwrotnej i wprowadzenie istotnych korekt. W dalszej kolejności przygotowywane są plany promocji związane z uruchomieniem start-up’u umożliwiające osiągnięcie wyznaczonych celów. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma podstawową wiedzę o zarządzaniu projektami e-commerce i rozumie ich interdyscyplinarny charakter. Zna ogólne zasady funkcjonowania i rozwoju form indywidualnej przedsiebiorczosci wykorzystującej internet jako element modelu biznesowego. Zna metody i narzędzia wykorzystywanych w procesie projektowania, zarządzania i analityki e-commerce i e-marketingu. Umiejętności Umie identyfikować potrzeby organizacji, tworzyć założenia i plany do projektów e-commerce, identyfikować potrzeby komunikacyjne organizacji. Potrafi projektować ogólny model biznesowy start-up’u internetowego i rozumie zależności pomiędzy jego elementami. Umie tworzyć plany komunikacji i metody pomiaru wyników dla działań prowadzonych w Internecie. Kompetencje społeczne Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 40 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Warsztaty Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 80.00% Obecność - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Prezentacja - 60.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy. Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online. Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego. Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów. Warsztaty Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego. Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów. Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online. Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów. Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów. Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce. Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO. Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży. Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki. Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce. Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy. Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study. Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016. M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016. B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127. Literatura dodatkowa E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013 A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 40 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Grażyna Golik-Górecka, Anna Łaszkiewicz, Kamila Pytka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Warsztaty Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 80.00% Obecność - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Prezentacja - 60.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy. Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online. Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego. Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów. Warsztaty Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego. Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów. Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online. Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów. Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów. Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce. Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO. Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży. Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki. Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce. Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy. Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study. Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016. M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016. B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127. Literatura dodatkowa E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013 A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WR
W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 40 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 40 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład problemowy Warsztaty Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 50.00% + Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 50.00% Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: przygotowanie rozwiązań przedstawionych problemów-50.00 % test mieszany-50.00 % Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy: Brak Ocena z formy: Warsztaty ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: przygotowanie projektu na wskazany temat-100.00 % Ocena z formy: Warsztaty ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Specyficzne cechy e-biznesu i e- commerce. Czym różni się przedsięwzięcie e-biznesowe od tradycyjnego w wielu płaszczyznach : marketingu, relacji z klientem. Specyfika biznesu w Internecie, Wpływ Internetu na gospodarkę. Geneza e- business i e- commerce i rozwój na świecie i w Polsce. Instytuty i raporty charakteryzujące polski e- busines, e-commerce. Najwięksi gracze w polskiej branży rynku e-commerce, co może przynieść przyszłość-zaawansowane aplikacje w przedsiębiorstwach. Podstawowe pojęcia, definicje i podziały w sferze handlu elektronicznego, platformy aukcyjne, e-sklepy : mono i multibrandy, kluby zakupowe Marketing Automation automatyczne wprowadzanie do sprzedaży, lead nutruing, sales lead . Srategie e-commerce .Obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży, Zwiększanie efektywności sprzedaży, mity psujące e-sprzedaż, outsourcing w e-biznesie, Warsztaty Wykazanie różnic przedsięwzięć e-commece od tradycyjnego w wielu płaszczyznach : marketingu, relacji z klientem na praktycznych przykładach Specyfika biznesu w Internecie Opracowanie zespołowe przykładowych platform aukcyjnych, e-sklepy : mono i multibrandy, kluby zakupowe. Wdrażanie i realizacja transakcji Modele e-biznesu i e-commerce ichśrodowisko, niskokosztowe modele handlu elektronicznego Opracowanie Biznesplanu - określenie branży oraz wybór platform aukcyjnych, wybór usług online- usługi eksperckie, e-learning, programy afiliacyjne, oraz strategie e-commerce Wdrażanie sales leadów, marketing automation, korzyści i efekty aplikacji e-commerce Wycena a finansowanie e- projektów w e-biznesie, w e-commerce, w e- CRM, decyzja przystąpienia i sukces projektu internetowego, koszty wdrożenia, wielostronne platformy Podstawowe działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce. Sposoby zastosowania w praktyce Badanie efektów działań– maxymalizowanie efektów ROI , e- mierniki, opracowanie przykład ów arkuszy kalkulacyjnych, zasady analityki, strategiczna karta wyników w e- commerce w e-biznesie. Obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży, outsourcing w e-commerce. Zarządzanie ludźmi w e-przedsiębiorstwie, iprofesionalist, analitycy Internetowi Ryzyko błędów i zarządzanie kryzysem w e-commerce, e-biznesie Marketerzy w e-commerce, przedstawienie ich rodzajów i funkcji oraz zagrożeń na podstawie praktycznych opracowanych przykładów, zmiana budowy działu marketingu. Opracowanie praktycznych rozwiązań prawnych czyli e- commerce a prawo. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa M.Cochoń, M.Cisek i inni, Biblia e-biznesu One Press,Helion, Gliwice 2013 T. Karwatka, D. Sadulski, e-Commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania, Wolters Kluwer, Warszawa 2011 B. Gregor, M. Stawiszyński, e-Commerce, OW, Branta, Bydgoszcz, 2002 Literatura dodatkowa E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013 M. Zastrożna, Google Analytics dla marketingowców, One Press, Gliwice , Helion, 2014 G. Golik-Górecka, Interaktywna komunikacja marketingowa i skuteczność strategii wirtualnych przedsiębiorstwa na przykładzie Atlas Sp. z o. o, Marketing i Rynek 4/2014/ CD A. Tarabasz, E- Komunikacja na rynku usług bankowych, UŁ, Łódź 2012 T. Doligalski: Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, 2014 W.Grzegorczyk, WKrawiec, A.Sibińska,Funkcjonalność stron internetowych banków a zachowania nabywców na rynku usług bankowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009 D. Deszczka : Lojalny klient XXI wieku. Marketing w praktyce, nr 4.2013 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 40 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.