UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody analizy i interpretacji uzyskanych wyników

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZAIKOE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody analizy i interpretacji uzyskanych wyników
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Studenci powinni znać podstawowe pojęcia socjologii i nazwy technik i metod badawczych stosowanych w socjologii.

Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi zagadnieniami z zakresu metod i technik badań jakościowych.

Efekty uczenia się:

Wiedzy

Doktorant:

- Rozróżnia techniki badan jakościowych.

- Identyfikuje na podstawie opisu poszczególne techniki badań jakościowych.

- Identyfikuje na podstawie opisu poszczególne techniki analizy danych jakościowych.

Umiejętności

Doktorant:

- wskazuje na poprawne definicje procedur analizy danych.

- znajduje prawidłowe cechy technik badań jakościowych.

Kompetencji społecznych (postaw)

Doktorant

- ma świadomość istnienia różnych paradygmatów i orientacji w badaniach jakościowych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Niedbalski
Prowadzący grup: Jakub Niedbalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Niedbalski
Prowadzący grup: Jakub Niedbalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Projekt grupowy, dyskusja w grupie, projekt

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo, projekt grupowy i jego prezentacja

Szczegółowe treści kształcenia:

- Wprowadzenie do Metodologii Badań Jakościowych (paradygmaty i orientacje teoretyczne)

- Metodologia teorii ugruntowanej. Podstawy i praktyczne zastosowania.

- Metoda ‘porównywania’ jako ‘procedura’ analizy danych jakościowych.

- Jakościowe badania organizacji, zarządzania i pracy. Adekwatny opis teoretyczny

- Przykład zastosowania paradygmatu kodowania danych jakościowych.

- Przykład zastosowania procedury triangulacji - badania nad ‘flirtowaniem pracowniczym’.

- Etnografia socjologiczna

- Wybrane techniki badań jakościowych,

- Studium przypadku,

- Obserwacja uczestnicząca,

- Wywiad swobodny,

- Wywiad narracyjny,

- Wywiad grupowy.


Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kvale S. (2010). Prowadzenie wywiadów, PWN, Warszawa.

Konecki K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. PWN.

Kaźmierska K. (2004). Wywiad narracyjny jako jedna z metod w badaniach biograficznych, Przegląd Socjologiczny, tom LIII/1 2004, Łódzkie Towarzystwo Naukowe.

Chomczyński P. (2006). Wybrane problemy etyczne w badaniach. Obserwacja uczestnicząca ukryta. Przegląd Socjologii Jakościowej, T. II Nr 1, www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume2/

Literatura uzupełniająca:

Gorzko M. (2008). Procedury i emergencja. O metodologii klasycznych odmian teorii ugruntowanej, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, ss. 53 – 137.

Glaser B., Strauss A. (2009). Odkrywanie teorii ugruntowanej, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków, ss. 23 - 41.

Charmaz K. (2009). Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa.

Gorzko M. (2005) “Rodzinna Atmosfera” i “Uprzejma Obsługa”. W stronę substantywnej teorii obsługi ruchu turystycznego – komunikat z badań”. Przegląd Socjologii Jakościowej, Tom I, Nr 1. (przykład zastosowania GTM ), www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume1/PSJ_1_1.pdf

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6