Metody analizy i interpretacji uzyskanych wyników
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZAIKOE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody analizy i interpretacji uzyskanych wyników |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Studenci powinni znać podstawowe pojęcia socjologii i nazwy technik i metod badawczych stosowanych w socjologii. |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi zagadnieniami z zakresu metod i technik badań jakościowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedzy Doktorant: - Rozróżnia techniki badan jakościowych. - Identyfikuje na podstawie opisu poszczególne techniki badań jakościowych. - Identyfikuje na podstawie opisu poszczególne techniki analizy danych jakościowych. Umiejętności Doktorant: - wskazuje na poprawne definicje procedur analizy danych. - znajduje prawidłowe cechy technik badań jakościowych. Kompetencji społecznych (postaw) Doktorant - ma świadomość istnienia różnych paradygmatów i orientacji w badaniach jakościowych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CA
CA
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Niedbalski | |
Prowadzący grup: | Jakub Niedbalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CA
CA
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Niedbalski | |
Prowadzący grup: | Jakub Niedbalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Projekt grupowy, dyskusja w grupie, projekt |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo, projekt grupowy i jego prezentacja |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - Wprowadzenie do Metodologii Badań Jakościowych (paradygmaty i orientacje teoretyczne) - Metodologia teorii ugruntowanej. Podstawy i praktyczne zastosowania. - Metoda ‘porównywania’ jako ‘procedura’ analizy danych jakościowych. - Jakościowe badania organizacji, zarządzania i pracy. Adekwatny opis teoretyczny - Przykład zastosowania paradygmatu kodowania danych jakościowych. - Przykład zastosowania procedury triangulacji - badania nad ‘flirtowaniem pracowniczym’. - Etnografia socjologiczna - Wybrane techniki badań jakościowych, - Studium przypadku, - Obserwacja uczestnicząca, - Wywiad swobodny, - Wywiad narracyjny, - Wywiad grupowy. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Kvale S. (2010). Prowadzenie wywiadów, PWN, Warszawa. Konecki K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. PWN. Kaźmierska K. (2004). Wywiad narracyjny jako jedna z metod w badaniach biograficznych, Przegląd Socjologiczny, tom LIII/1 2004, Łódzkie Towarzystwo Naukowe. Chomczyński P. (2006). Wybrane problemy etyczne w badaniach. Obserwacja uczestnicząca ukryta. Przegląd Socjologii Jakościowej, T. II Nr 1, www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume2/ Literatura uzupełniająca: Gorzko M. (2008). Procedury i emergencja. O metodologii klasycznych odmian teorii ugruntowanej, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, ss. 53 – 137. Glaser B., Strauss A. (2009). Odkrywanie teorii ugruntowanej, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków, ss. 23 - 41. Charmaz K. (2009). Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa. Gorzko M. (2005) “Rodzinna Atmosfera” i “Uprzejma Obsługa”. W stronę substantywnej teorii obsługi ruchu turystycznego – komunikat z badań”. Przegląd Socjologii Jakościowej, Tom I, Nr 1. (przykład zastosowania GTM ), www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume1/PSJ_1_1.pdf |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.