UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Branding i komunikacja marketingowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZBKS3U
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Branding i komunikacja marketingowa
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Studenci powinni posiadać wiedzę z zakresu podstaw marketingu i zarządzania.


Skrócony opis:

Celem zajęć jest przedstawienie zagadnień związanych z marką i komunikacją marketingową współczesnego przedsiębiorstwa. Na zajęciach omówione zostaną zagadnienia związane z ideą brandingu i zasadami budowy silnej marki, pozycjonowaniem i wartością marek, planowaniem i wdrażaniem strategii i programów marketingowych marki a także pomiarem kapitału marki.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie zagadnień związanych z marką i komunikacją marketingową współczesnego przedsiębiorstwa. Na zajęciach omówione zostaną zagadnienia związane z ideą brandingu i zasadami budowy silnej marki, pozycjonowaniem i wartością marek, planowaniem i wdrażaniem strategii i programów marketingowych marki a także pomiarem kapitału marki.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada pogłębioną wiedzę na temat reguł tworzenia marki i wprowadzania jej na rynek. Rozumie czym jest marka i jakie jest jej wpływ na funkcjonowanie organizacji i zachowanie konsumenta.

Posiada wiedzę z zakresu psychospołecznych aspektów brandingu, rozumiejąc ich wpływ na zachowania rynkowe konsumentów

Umiejętności

Potrafi planować i realizować działania w ramach strategii marki. Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do zarządzania marką

Posiada umiejętność budowania strategii marki i rozumie jej rolę w tworzeniu wartości dla klienta.

Potrafi przygotować plan marketingowy z uwzględnieniem strategii marki.

Potrafi współdziałać w grupie i przyjmować różne role

Kompetencje społeczne

Prezentuje aktywną postawę wobec nawiązywania relacji z otoczeniem przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem wizerunku marki.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Gotwald
Prowadzący grup: Beata Gotwald
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Warsztaty:

1. Zadania domowe do samodzielnego opracowania – 15 godz.

2. Opracowanie studiów przypadków do dyskusji podczas zajęć – 10 godz.

3. Dyskusja konkludująca dotycząca wybranych zagadnień. Wymaga od studentów zaznajomienia się z listą problemów podanych przez prowadzących i znalezienia informacji z poniższych podręczników:

• Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, One Press, Gliwice 2011

• Matthew W. Ragus, Bolivar J. Bueno, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów, One Press, Gliwice 2007

• Richard S. Post, Penelope N. Post, Zarządzanie ochroną marki, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

24 godz. pracy własnej studenta.

4. Przygotowanie projektu zaliczeniowego - studenci indywidualnie gromadzą informacje oraz materiały i sporządzają projekt na zaliczenie przedmiotu - 33 godz.


Metody dydaktyczne:

Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 80.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Warsztaty

Cele, układ, forma zaliczenia, literatura i wymagania programu – wprowadzenie do zajęć. Rola i miejsce komunikacji rynkowej w strategii przedsiębiorstwa. Wprowadzenie do zagadnienia - marka i zarządzanie marką.

Budowanie silnych marek. Czynniki determinujące wartość marki. Pozycjonowanie marek.

Rola i miejsce marki w procesie komunikacji marketingowej. Tworzenie programów marketingowych. Zintegrowana komunikacja marketingowa. Wykorzystanie skojarzeń z marką w procesie komunikacji.

Systemy pomiaru i zarzadzania marką i brandingiem. Audyt marki. Rola czynników wpływających na proces budowania marki.

Strategie budowania świadomości marki. Architektura marki. Zarzadzanie portfelem marek. Marki zrównoważone i odpowiedzialne społecznie.

Identyfikacja wizualna. Księga identyfikacji. Zarządzanie marką w czasie.

Prezentacje projektów grupowych.



Literatura:

Literatura podstawowa

Lane Kevin Keller, Strategiczne Zarządzanie Marką, Wolters Kluwer Polska, 2011

Literatura dodatkowa

Jacek Kall, Jak zbudować silną markę od podstaw, One Press, Gliwice 2006

Martin Lindstrom, Brand sense – marka pięciu zmysłów, One Press, Gliwice 2009

Anna Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Beata Gotwald
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Warsztaty:

1. Zadania domowe do samodzielnego opracowania – 15 godz.

2. Opracowanie studiów przypadków do dyskusji podczas zajęć – 10 godz.

3. Dyskusja konkludująca dotycząca wybranych zagadnień. Wymaga od studentów zaznajomienia się z listą problemów podanych przez prowadzących i znalezienia informacji z poniższych podręczników:

• Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, One Press, Gliwice 2011

• Matthew W. Ragus, Bolivar J. Bueno, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów, One Press, Gliwice 2007

• Richard S. Post, Penelope N. Post, Zarządzanie ochroną marki, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

24 godz. pracy własnej studenta.

4. Przygotowanie projektu zaliczeniowego - studenci indywidualnie gromadzą informacje oraz materiały i sporządzają projekt na zaliczenie przedmiotu - 33 godz.


Metody dydaktyczne:

Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 80.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Warsztaty

Cele, układ, forma zaliczenia, literatura i wymagania programu – wprowadzenie do zajęć. Rola i miejsce komunikacji rynkowej w strategii przedsiębiorstwa. Wprowadzenie do zagadnienia - marka i zarządzanie marką.

Budowanie silnych marek. Czynniki determinujące wartość marki. Pozycjonowanie marek.

Rola i miejsce marki w procesie komunikacji marketingowej. Tworzenie programów marketingowych. Zintegrowana komunikacja marketingowa. Wykorzystanie skojarzeń z marką w procesie komunikacji.

Systemy pomiaru i zarzadzania marką i brandingiem. Audyt marki. Rola czynników wpływających na proces budowania marki.

Strategie budowania świadomości marki. Architektura marki. Zarzadzanie portfelem marek. Marki zrównoważone i odpowiedzialne społecznie.

Identyfikacja wizualna. Księga identyfikacji. Zarządzanie marką w czasie.

Prezentacje projektów grupowych.



Literatura:

Literatura podstawowa

Lane Kevin Keller, Strategiczne Zarządzanie Marką, Wolters Kluwer Polska, 2011

Literatura dodatkowa

Jacek Kall, Jak zbudować silną markę od podstaw, One Press, Gliwice 2006

Martin Lindstrom, Brand sense – marka pięciu zmysłów, One Press, Gliwice 2009

Anna Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Beata Gotwald
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Warsztaty:

1. Zadania domowe do samodzielnego opracowania – 15 godz.

2. Opracowanie studiów przypadków do dyskusji podczas zajęć – 10 godz.

3. Dyskusja konkludująca dotycząca wybranych zagadnień. Wymaga od studentów zaznajomienia się z listą problemów podanych przez prowadzących i znalezienia informacji z poniższych podręczników:

• Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, One Press, Gliwice 2011

• Matthew W. Ragus, Bolivar J. Bueno, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów, One Press, Gliwice 2007

• Richard S. Post, Penelope N. Post, Zarządzanie ochroną marki, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

24 godz. pracy własnej studenta.

4. Przygotowanie projektu zaliczeniowego - studenci indywidualnie gromadzą informacje oraz materiały i sporządzają projekt na zaliczenie przedmiotu - 33 godz.


Metody dydaktyczne:

Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 80.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Warsztaty

Cele, układ, forma zaliczenia, literatura i wymagania programu – wprowadzenie do zajęć. Rola i miejsce komunikacji rynkowej w strategii przedsiębiorstwa. Wprowadzenie do zagadnienia - marka i zarządzanie marką.

Budowanie silnych marek. Czynniki determinujące wartość marki. Pozycjonowanie marek.

Rola i miejsce marki w procesie komunikacji marketingowej. Tworzenie programów marketingowych. Zintegrowana komunikacja marketingowa. Wykorzystanie skojarzeń z marką w procesie komunikacji.

Systemy pomiaru i zarzadzania marką i brandingiem. Audyt marki. Rola czynników wpływających na proces budowania marki.

Strategie budowania świadomości marki. Architektura marki. Zarzadzanie portfelem marek. Marki zrównoważone i odpowiedzialne społecznie.

Identyfikacja wizualna. Księga identyfikacji. Zarządzanie marką w czasie.

Prezentacje projektów grupowych.



Literatura:

Literatura podstawowa

Lane Kevin Keller, Strategiczne Zarządzanie Marką, Wolters Kluwer Polska, 2011

Literatura dodatkowa

Jacek Kall, Jak zbudować silną markę od podstaw, One Press, Gliwice 2006

Martin Lindstrom, Brand sense – marka pięciu zmysłów, One Press, Gliwice 2009

Anna Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Warsztaty:

1. Zadania domowe do samodzielnego opracowania – 15 godz.

2. Opracowanie studiów przypadków do dyskusji podczas zajęć – 10 godz.

3. Dyskusja konkludująca dotycząca wybranych zagadnień. Wymaga od studentów zaznajomienia się z listą problemów podanych przez prowadzących i znalezienia informacji z poniższych podręczników:

• Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, One Press, Gliwice 2011

• Matthew W. Ragus, Bolivar J. Bueno, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów, One Press, Gliwice 2007

• Richard S. Post, Penelope N. Post, Zarządzanie ochroną marki, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

24 godz. pracy własnej studenta.

4. Przygotowanie projektu zaliczeniowego - studenci indywidualnie gromadzą informacje oraz materiały i sporządzają projekt na zaliczenie przedmiotu - 33 godz.


Metody dydaktyczne:

Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 80.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Warsztaty

Cele, układ, forma zaliczenia, literatura i wymagania programu – wprowadzenie do zajęć. Rola i miejsce komunikacji rynkowej w strategii przedsiębiorstwa. Wprowadzenie do zagadnienia - marka i zarządzanie marką.

Budowanie silnych marek. Czynniki determinujące wartość marki. Pozycjonowanie marek.

Rola i miejsce marki w procesie komunikacji marketingowej. Tworzenie programów marketingowych. Zintegrowana komunikacja marketingowa. Wykorzystanie skojarzeń z marką w procesie komunikacji.

Systemy pomiaru i zarzadzania marką i brandingiem. Audyt marki. Rola czynników wpływających na proces budowania marki.

Strategie budowania świadomości marki. Architektura marki. Zarzadzanie portfelem marek. Marki zrównoważone i odpowiedzialne społecznie.

Identyfikacja wizualna. Księga identyfikacji. Zarządzanie marką w czasie.

Prezentacje projektów grupowych.



Literatura:

Literatura podstawowa

Lane Kevin Keller, Strategiczne Zarządzanie Marką, Wolters Kluwer Polska, 2011

Literatura dodatkowa

Jacek Kall, Jak zbudować silną markę od podstaw, One Press, Gliwice 2006

Martin Lindstrom, Brand sense – marka pięciu zmysłów, One Press, Gliwice 2009

Anna Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Olejniczak
Prowadzący grup: Aneta Olejniczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Warsztaty:

1. Zadania domowe do samodzielnego opracowania – 15 godz.

2. Opracowanie studiów przypadków do dyskusji podczas zajęć – 10 godz.

3. Dyskusja konkludująca dotycząca wybranych zagadnień. Wymaga od studentów zaznajomienia się z listą problemów podanych przez prowadzących i znalezienia informacji z poniższych podręczników:

• Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, One Press, Gliwice 2011

• Matthew W. Ragus, Bolivar J. Bueno, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów, One Press, Gliwice 2007

• Richard S. Post, Penelope N. Post, Zarządzanie ochroną marki, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

24 godz. pracy własnej studenta.

4. Przygotowanie projektu zaliczeniowego - studenci indywidualnie gromadzą informacje oraz materiały i sporządzają projekt na zaliczenie przedmiotu - 33 godz.


Metody dydaktyczne:

Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 80.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Warsztaty

Cele, układ, forma zaliczenia, literatura i wymagania programu – wprowadzenie do zajęć. Rola i miejsce komunikacji rynkowej w strategii przedsiębiorstwa. Wprowadzenie do zagadnienia - marka i zarządzanie marką.

Budowanie silnych marek. Czynniki determinujące wartość marki. Pozycjonowanie marek.

Rola i miejsce marki w procesie komunikacji marketingowej. Tworzenie programów marketingowych. Zintegrowana komunikacja marketingowa. Wykorzystanie skojarzeń z marką w procesie komunikacji.

Systemy pomiaru i zarzadzania marką i brandingiem. Audyt marki. Rola czynników wpływających na proces budowania marki.

Strategie budowania świadomości marki. Architektura marki. Zarzadzanie portfelem marek. Marki zrównoważone i odpowiedzialne społecznie.

Identyfikacja wizualna. Księga identyfikacji. Zarządzanie marką w czasie.

Prezentacje projektów grupowych.



Literatura:

Literatura podstawowa

Lane Kevin Keller, Strategiczne Zarządzanie Marką, Wolters Kluwer Polska, 2011

Literatura dodatkowa

Jacek Kall, Jak zbudować silną markę od podstaw, One Press, Gliwice 2006

Martin Lindstrom, Brand sense – marka pięciu zmysłów, One Press, Gliwice 2009

Anna Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk, Janusz Zrobek
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Janusz Zrobek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Warsztaty:

1. Zadania domowe do samodzielnego opracowania – 15 godz.

2. Opracowanie studiów przypadków do dyskusji podczas zajęć – 10 godz.

3. Dyskusja konkludująca dotycząca wybranych zagadnień. Wymaga od studentów zaznajomienia się z listą problemów podanych przez prowadzących i znalezienia informacji z poniższych podręczników:

• Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, One Press, Gliwice 2011

• Matthew W. Ragus, Bolivar J. Bueno, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów, One Press, Gliwice 2007

• Richard S. Post, Penelope N. Post, Zarządzanie ochroną marki, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

24 godz. pracy własnej studenta.

4. Przygotowanie projektu zaliczeniowego - studenci indywidualnie gromadzą informacje oraz materiały i sporządzają projekt na zaliczenie przedmiotu - 33 godz.


Metody dydaktyczne:

Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 35.00%

Projekt / Studium przypadku - 65.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Warsztaty

Cele, układ, forma zaliczenia, literatura i wymagania programu – wprowadzenie do zajęć. Rola i miejsce komunikacji rynkowej w strategii przedsiębiorstwa. Marketingowe aktywa niematerialne a budowanie wartości. Bariery i ograniczenia stosowania marki w strategii firmy.

Proces komunikacji, model radiowy, model PASS - cel, odbiorca, struktura i styl komunikacji. Problemy komunikacji i sposoby ich minimalizowania. Czynniki skutecznej komunikacji rynkowej.

Rola i miejsce marki w procesie komunikacji marketingowej, koncepcja zintegrowanej komunikacji marketingowej, architektura marki, komunikacja elementów architektury marki, funkcje marki.

Budowa silnej marki. Źródła siły i wartości marki, proces budowania tożsamości marki, modele tożsamości marki, tożsamość a wizerunek marki. Percepcja i emocje konsumenta.

Cykl życia marki, zarządzanie portfelem marek, wzmacnianie, rewitalizacja marki, rozciąganie marki. Analiza pozycji rynkowej i wycena marki.

Identyfikatory marki, księga identyfikacji wizualnej, identyfikatory a spójność komunikacji, kryteria doboru identyfikatorów.

e-brading, prawo interaktywności, prawo czasu, prawo nazwy własnej, wpływ social media na brand marketing, wykorzystanie brandingu w budowaniu relacji z klientami.



Literatura:

Literatura podstawowa

Lane Kevin Keller, Strategiczne Zarządzanie Marką, Wolters Kluwer Polska, 2011

Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, One Press, Gliwice 2011

Matthew W. Ragus, Bolivar J. Bueno, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów, One Press, Gliwice 2007

Literatura dodatkowa

Jacek Kall, Jak zbudować silną markę od podstaw, One Press, Gliwice 2006

Martin Lindstrom, Brand sense – marka pięciu zmysłów, One Press, Gliwice 2009

David Taylor, Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływu na rozwój firmy, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010

Paweł Patkowski, Potencjał konkurencyjny marki. Jak zdobyć przewagę na rynku, Wydawnictwo Poltex, Warszawa 2010

Richard S. Post, Penelope N. Post, Zarządzanie ochroną marki, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011

Grzegorz Urbanek: Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002

Beata Gotwald-Feja, Konsument w realiach omnichannel, SIZ, Łódź 2016

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Gotwald
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Warsztaty:

1. Zadania domowe do samodzielnego opracowania – 15 godz.

2. Opracowanie studiów przypadków do dyskusji podczas zajęć – 10 godz.

3. Dyskusja konkludująca dotycząca wybranych zagadnień. Wymaga od studentów zaznajomienia się z listą problemów podanych przez prowadzących i znalezienia informacji z poniższych podręczników:

• Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, One Press, Gliwice 2011

• Matthew W. Ragus, Bolivar J. Bueno, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów, One Press, Gliwice 2007

• Richard S. Post, Penelope N. Post, Zarządzanie ochroną marki, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

24 godz. pracy własnej studenta.

4. Przygotowanie projektu zaliczeniowego - studenci indywidualnie gromadzą informacje oraz materiały i sporządzają projekt na zaliczenie przedmiotu - 33 godz.


Metody dydaktyczne:

Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 35.00%

Projekt / Studium przypadku - 65.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Warsztaty

Cele, układ, forma zaliczenia, literatura i wymagania programu – wprowadzenie do zajęć. Rola i miejsce komunikacji rynkowej w strategii przedsiębiorstwa. Marketingowe aktywa niematerialne a budowanie wartości. Bariery i ograniczenia stosowania marki w strategii firmy.

Proces komunikacji, model radiowy, model PASS - cel, odbiorca, struktura i styl komunikacji. Problemy komunikacji i sposoby ich minimalizowania. Czynniki skutecznej komunikacji rynkowej.

Rola i miejsce marki w procesie komunikacji marketingowej, koncepcja zintegrowanej komunikacji marketingowej, architektura marki, komunikacja elementów architektury marki, funkcje marki.

Budowa silnej marki. Źródła siły i wartości marki, proces budowania tożsamości marki, modele tożsamości marki, tożsamość a wizerunek marki. Percepcja i emocje konsumenta.

Cykl życia marki, zarządzanie portfelem marek, wzmacnianie, rewitalizacja marki, rozciąganie marki. Analiza pozycji rynkowej i wycena marki.

Identyfikatory marki, księga identyfikacji wizualnej, identyfikatory a spójność komunikacji, kryteria doboru identyfikatorów.

e-brading, prawo interaktywności, prawo czasu, prawo nazwy własnej, wpływ social media na brand marketing, wykorzystanie brandingu w budowaniu relacji z klientami.



Literatura:

Literatura podstawowa

Lane Kevin Keller, Strategiczne Zarządzanie Marką, Wolters Kluwer Polska, 2011

Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, One Press, Gliwice 2011

Matthew W. Ragus, Bolivar J. Bueno, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów, One Press, Gliwice 2007

Literatura dodatkowa

Jacek Kall, Jak zbudować silną markę od podstaw, One Press, Gliwice 2006

Martin Lindstrom, Brand sense – marka pięciu zmysłów, One Press, Gliwice 2009

David Taylor, Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływu na rozwój firmy, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010

Paweł Patkowski, Potencjał konkurencyjny marki. Jak zdobyć przewagę na rynku, Wydawnictwo Poltex, Warszawa 2010

Richard S. Post, Penelope N. Post, Zarządzanie ochroną marki, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011

Grzegorz Urbanek: Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002

Beata Gotwald-Feja, Konsument w realiach omnichannel, SIZ, Łódź 2016

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Kaczorowska-Spychalska
Prowadzący grup: Dominika Kaczorowska-Spychalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6