UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZMAS2U
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Bez ograniczeń


Skrócony opis:

Przybliżenie studentom specyfiki zarządzania marketingowego i działalności marketingowej firm na nim funkcjonujących – ze szczególnym naciskiem na sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Celem zajęć będzie wskazanie studentom podstawowych zasad, jakimi rządzi się ten rynek z punktu widzenia prowadzenia profesjonalnej działalności marketingowej, a także narzędzi, jakie można i powinno się wykorzystywać w celu optymalizacji efektów firm. Wskazane zostaną także nowoczesne metody budowania strategii marketingowych, działań komunikacyjnych, ale także badania i analizy rynku.

Konsekwentnie realizowane założenia to szansa dla studenta poznania najlepszych dostępnych rozwiązań obecnie dostępnych na rynku, technik, z których mógłby on korzystać w celu budowania silnych marek oraz pozycji konkurencyjnej firmy, z którą będzie wiązał przyszłość zawodową. Duży nacisk położony zostanie na część związaną z praktycznymi aspektami takiej działalności.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada pogłębioną wiedzę na temat tworzenia organizacji opartej na zarządzaniu marketingowym, oraz jej odwzorowania strukturalnego w odniesieniu zarówno w stosunku do fazy życia cyklu organizacji jak i proponowanych przez nią produktów, a także rozumie wpływ otoczenia na jej funkcjonowanie (08Z-2P_W08)

Posiada pogłębioną wiedzę o narzędziach, jaki sposób wzmacniać pozycje marki na rynku – tym samym potrafi stworzyć model biznesowego przedsięwzięcia gospodarczego (08ZB2P_W12)

Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu funkcjonowania przebiegu wewnętrznych procesów operacyjnych w zakresie marketingu, która jest immanentną składową realizacji kluczowych zamierzeń wynikających z modelu biznesowego na którym opiera się organizacja (08ZB2P_W13)

Umiejętności

Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy z zakresu tematyki marketingu, dzięki której potrafi dokonywać szczegółowych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych, politycznych, prawnych, etc. Dzięki niej legitymuje się także umiejętnością analizy relacji między nimi (08Z_2P_U01)

Posiada umiejętność sprawnego posługiwania się systemami normatywnymi z zakresu marketingu, również normami i regułami z tego zakresu. Potrafi posługiwać się nimi w celu uzyskania rozwiązania z zakresu obszaru zarządzania marketingowego (08Z_2P_U05)

Posiada umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji biznesowych z zakresu zarządzania marketingowego – jest predysponowany do prowadzenia własnej działalności marketingowej (08ZB2P_U12)

Posiada umiejętność kreowania wizerunku zarówno marek, które reprezentuje jak i całej organizacji, w całym cyklu jej rynkowego funkcjonowania (08ZB2P_U13)

Kompetencje społeczne

Potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy i zorientowany marketingowo (08Z-2P_K07)

Działa w sposób aktywny, z łatwością nawiązując trwałe relacje z otoczeniem firmy ze szczególnym naciskiem na relacje mające na celu kreowanie wizerunku organizacji (08Z-2P_K08)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Kamila Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Aron Wadlewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

(tylko po angielsku) Every of exercise classes will be provided with the care of the expert, is eating the guest which will be concurring in classes co-leading - students will be working in conditions of the full professionalism backed up with years of the practice




Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Metoda problemowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 40.00%

+ Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 60.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa = 40% x wynik egzaminu pisemnego + 60% ocena z ćwiczeńKryteria oceny końcowej:91-100% - bardzo dobry81-90% - dobry plus71-80% - dobry66-70% – dostateczny plus60-65% - dostateczny0-59% - niedostateczny


Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Test-100.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00 % - ocena 2

60.00 % i więcej - ocena 3

66.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Studenci proszeni będą o przeczytanie pozycji literaturowej Philip Kotler, Marketing nie stoi w miejscu, Placet (całość) – materiałem rekomendowanym do dalszej pracy z przedmiotem – 10 godzin


Studenci proszeni będą o śledzenie na bieżąco działalności firm w zakresie szeroko pojętego marketingu wskazanych przez wykładowcę ( każdorazowo wskazane zostanie zagadnienie na którym studenci powinni się skupić w czasie swojej pracy) – dodatkowo studenci otrzymywać będą na bieżąco materiały w formie elektronicznej, które pomogą w pogłębianiu wiedzy na temat danego zagadnienia – 6 godzin

Przygotowanie oraz pozyskanie wiedzy niezbędnej do wykonania zadania końcowego, oraz testu analiza materiału realizowanego podczas zajęć, analiza literatury dodatkowej na podstawie której studenci będą mogli przygotować zadanie – 17 godzin



Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Case study-50.00 %

Prezentacja-20.00 %

Projekt-30.00 %

Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00 % - ocena 2

60.00 % i więcej - ocena 3

66.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne:

Studenci będą informowani z wyprzedzeniem, jaka tematyka będzie gościła na kolejnych zajęciach – nieprzygotowanie się do nich będzie znacznie obniżało poziom realizowanych w ich ramach projektów. Każde zajęcia rozpoczynały będą się wprowadzeniem do tematu – tym samym wymiana poglądów i myśli ze studentami, a także co istotne sprawdzeniem poziomu ich wiedzy w dyskusji - 22 godzin

Analiza działalności firm, które będą stanowiły case studies– 22 godzin

Studenci będą przygotowywali na każde zajęcia samodzielne prace związane z tematyką przedmiotu, w zależności od tego, który z ekspertów pojawi się na zajęciach tego będzie dotyczył projekt . Przygotowanie krótkich prezentacji na poszczególne zajęcia, opracowanie zagadnień niezbędnych do podjęcia dyskusji, przygotowanie się do zaliczenia w sumie 15 godzin




Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Sesja wprowadzająca. Orientacje rynkowe w przedsiębiorstwie. Orientacja marketingowa – zarządzanie marketingowe

Otoczenie marketingowe firmy, jego specyfika oraz znaczenie dla podstawowych decyzji marketingowych.

Rola badań marketingowych w kreowaniu pozycji konkurencyjnej firmy - System informacji marketingowej w firmie

Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego.

Marketing mix – 4P versus 5P versus 7P (product, cena, dystrybucja, promocja, ludzie, dowód i proces materialny)

Strategie cenowe firm w warunkach funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw.

Kanały marketingowe i zarządzanie logistyką

Zintegrowana komunikacja marketingowa (ZKM)


Ćwiczenia audytoryjne

Rola badań marketingowych w kreowaniu pozycji konkurencyjnej firmy - System informacji marketingowej w firmie

Marketing mix – 4P versus 5P versus 7P (product, cena, dystrybucja, promocja, ludzie, dowód i proces materialny)

Strategie cenowe firm w warunkach funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw.

Psychologiczne aspekty zachowania konsumenta

Zintegrowana komunikacja marketingowa (ZKM)

Aspekty prawne i etyczne marketingu



Literatura:

Literatura podstawowa

Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008

Amstrong G., Kotler Ph., Marketing – wprowadzenie, Wolters Kluwer, Kraków 2012

Czasopisma i magazyny z zakresu tematu, treści portali z blogów internetowych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6