UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy działalności biznesowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZPDZAZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy działalności biznesowej
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Zna i rozumie podstawowe mechanizmy funkcjonowania gospodarki, także w wymiarze globalnym.


Skrócony opis:

W trakcie zajęć z przedmiotu Podstawy działalności biznesowej studenci zdobywają elementarną wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem oraz przedsiębiorczości, które są później rozszerzane na innych przedmiotach w ramach grupy kierunków Zarządzanie. Celem zajęć jest przedstawienie studentom podstawowej wiedzy na temat istoty działalności biznesowej, zakładania biznesu, zachowań przedsiębiorczych, analizy otoczenia przedsiębiorstwa, znaczenia społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, wizji, misji i strategii przedsiębiorstwa, a także tworzenia modeli biznesowych.

Pełny opis:

W trakcie zajęć z przedmiotu Podstawy działalności biznesowej studenci zdobywają elementarną wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem oraz przedsiębiorczości, które są później rozszerzane na innych przedmiotach w ramach grupy kierunków Zarządzanie. Celem zajęć jest przedstawienie studentom podstawowej wiedzy na temat istoty działalności biznesowej, zakładania biznesu, zachowań przedsiębiorczych, analizy otoczenia przedsiębiorstwa, znaczenia społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, wizji, misji i strategii przedsiębiorstwa, a także tworzenia modeli biznesowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Wie, w jakim celu podejmowana jest działalność biznesowa oraz jakie są rodzaje decyzji podejmowanych przy prowadzeniu przedsięwzięcia biznesowego

Zna elementy otoczenia bliższego i dalszego oraz wie, jaki jest ich wpływ na podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie jak również potrafi działać na rzecz otoczenia społecznego CSR

Zna pojęcia wizji, misji i strategii przedsiębiorstwa, a także podstawowe elementy procesu zarządzania strategicznego

Zna szczeble podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie oraz odpowiadające im rodzaje strategii biznesowej

Potrafi zdefiniować pojęcia model biznesowy oraz przewaga strategiczna oraz zna ich składowe oraz relacje zachodzące pomiędzy nimi

Umiejętności

Umie opisać składowe modeli biznesowych, które wykorzystywane są do budowania przewagi konkurencyjnej

Posiada umiejętność praktycznego analizowania i diagnozowania uwarunkowań przedsiębiorczości

Potrafi dostrzec i dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk tworzących szanse na podjęcie własnej działalności gospodarczej

Potrafi określić, jaki jest związek pomiędzy zmianami otoczenia a decyzjami podejmowanymi w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem otoczenia w którym działa w ramach CSR

Potrafi sformułować misję oraz opisać cechy strategii na różnych poziomach przedsiębiorstwa

Potrafi sformułować cele na różnych poziomach przedsiębiorstwa

Kompetencje społeczne

Jest gotów współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role

Jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy mając zawsze na uwadze dobro przedsiębiorstwa i realizację podstawowych jego celów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Leszek Bohdanowicz, Iegor Chebotarov, Justyna Domanowska, Marta Kędzia, Anna Lisowska, Jarosław Ropęga, Paweł Siemaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy

• Przygotowanie do egzaminu (30 godz.)

• Bieżąca lektura literatury (28 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Studium przypadku


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

88.00% i więcej - ocena 4,5

96.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Raport - 50.00%

Raport - 50.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 61.00% - ocena 2

61.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

88.00% i więcej - ocena 4,5

96.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia

Otoczenie biznesu.
Społeczna odpowiedzialność biznesu.
Zrównoważony rozwój.

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Przedsiębiorca w ujęciu prawnym i ekonomicznym.
Definiowanie przedsiębiorczości.
Charakterystyka przedsiębiorcy: podejście biograficzne, osobowościowe, behawioralne, relacyjne, integracyjne.
Analiza typów przedsiębiorczości.
Przedsiębiorczość w biznesie.


Ćwiczenia audytoryjne

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Definiowanie przedsiębiorców w ujęciu prawnym i ekonomicznym.
Typy i rodzaje przedsiębiorców w biznesie.
Przedsiębiorczość w organizacji.



Literatura:

Literatura podstawowa

K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna)

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/

R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011

A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19.

M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211.

B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62.

N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81.

K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20

M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237.

M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015.

Matejun M. (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach, Difin, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia www.parp.gov.pl https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ https://www.parp.gov.pl/component/publications/publications/?type=2#filter-publications

Inne materiały dydaktyczne

http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to

http://www.themeatrix.com/intl/poland

Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment)

https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4

https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE

mBank, Questus

https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o

https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc

https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4

http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Domanowska
Prowadzący grup: Iegor Chebotarov, Justyna Domanowska, Marta Kędzia, Anna Lisowska, Jarosław Ropęga, Paweł Siemaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy

• Przygotowanie do egzaminu (30 godz.)

• Bieżąca lektura literatury (28 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Studium przypadku


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

88.00% i więcej - ocena 4,5

96.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Raport - 50.00%

Raport - 50.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 61.00% - ocena 2

61.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

88.00% i więcej - ocena 4,5

96.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia

Otoczenie biznesu.
Społeczna odpowiedzialność biznesu.
Zrównoważony rozwój.

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Przedsiębiorca w ujęciu prawnym i ekonomicznym.
Definiowanie przedsiębiorczości.
Charakterystyka przedsiębiorcy: podejście biograficzne, osobowościowe, behawioralne, relacyjne, integracyjne.
Analiza typów przedsiębiorczości.
Przedsiębiorczość w biznesie.


Ćwiczenia audytoryjne

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Definiowanie przedsiębiorców w ujęciu prawnym i ekonomicznym.
Typy i rodzaje przedsiębiorców w biznesie.
Przedsiębiorczość w organizacji.



Literatura:

Literatura podstawowa

K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna)

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/

R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011

A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19.

M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211.

B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62.

N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81.

K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20

M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237.

M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015.

Matejun M. (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach, Difin, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia www.parp.gov.pl https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ https://www.parp.gov.pl/component/publications/publications/?type=2#filter-publications

Inne materiały dydaktyczne

http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to

http://www.themeatrix.com/intl/poland

Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment)

https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4

https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE

mBank, Questus

https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o

https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc

https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4

http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Żaklina Jabłońska
Prowadzący grup: Iegor Chebotarov, Żaklina Jabłońska, Anna Lisowska, Marek Matejun, Wojciech Popczyk, Jarosław Ropęga, Paweł Siemaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy

• Przygotowanie do egzaminu (30 godz.)

• Bieżąca lektura literatury (28 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Studium przypadku


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

88.00% i więcej - ocena 4,5

96.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Raport - 50.00%

Raport - 50.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 61.00% - ocena 2

61.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

88.00% i więcej - ocena 4,5

96.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia

Otoczenie biznesu.
Społeczna odpowiedzialność biznesu.
Zrównoważony rozwój.

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Przedsiębiorca w ujęciu prawnym i ekonomicznym.
Definiowanie przedsiębiorczości.
Charakterystyka przedsiębiorcy: podejście biograficzne, osobowościowe, behawioralne, relacyjne, integracyjne.
Analiza typów przedsiębiorczości.
Przedsiębiorczość w biznesie.


Ćwiczenia audytoryjne

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Definiowanie przedsiębiorców w ujęciu prawnym i ekonomicznym.
Typy i rodzaje przedsiębiorców w biznesie.
Przedsiębiorczość w organizacji.



Literatura:

Literatura podstawowa

K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna)

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/

R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011

A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19.

M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211.

B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62.

N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81.

K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20

M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237.

M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015.

Matejun M. (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach, Difin, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia www.parp.gov.pl https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ https://www.parp.gov.pl/component/publications/publications/?type=2#filter-publications

Inne materiały dydaktyczne

http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to

http://www.themeatrix.com/intl/poland

Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment)

https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4

https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE

mBank, Questus

https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o

https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc

https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4

http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Żaklina Jabłońska
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Anna Lisowska, Marek Matejun, Paweł Siemaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Żaklina Jabłońska
Prowadzący grup: Bożena Czerkawska, Justyna Domanowska, Żaklina Jabłońska, Anna Lisowska, Aleksandra Majda-Kariozen, Jarosław Ropęga, Paweł Siemaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy

• Przygotowanie do egzaminu (30 godz.)

• Bieżąca lektura literatury (28 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 70% * ocena z testu + 15% * ocena prezentacji 1 (blok przedsiębiorczość) + 15% * ocena prezentacji 2 (pozostałe bloki)

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie co najmniej oceny dostatecznej ze wszystkich form sprawdzianu


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Prezentacja - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 56.00% - ocena 2

56.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

88.00% i więcej - ocena 4,5

96.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Podstawy przedsiębiorczości


Ćwiczenia audytoryjne

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Podstawy przedsiębiorczości



Literatura:

Literatura podstawowa

K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna)

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/

R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011

A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19.

M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211.

B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62.

N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81.

K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20

M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237.

M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015.

Inne materiały dydaktyczne

http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to

http://www.themeatrix.com/intl/poland

Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment)

https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4

https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE

mBank, Questus

https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o

https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc

https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4

http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Leszek Bohdanowicz, Paweł Głodek, Żaklina Jabłońska, Anna Lisowska, Aleksandra Majda-Kariozen, Kamil Podsiadły, Jarosław Ropęga, Paweł Siemaszkiewicz, Karina Skrabulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy

• Przygotowanie do egzaminu (30 godz.)

• Bieżąca lektura literatury (28 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 70% * ocena z testu + 15% * ocena prezentacji 1 (blok przedsiębiorczość) + 15% * ocena prezentacji 2 (pozostałe bloki)

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie co najmniej oceny dostatecznej ze wszystkich form sprawdzianu


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 56.00% - ocena 2

56.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

88.00% i więcej - ocena 4,5

96.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Podstawy przedsiębiorczości


Ćwiczenia audytoryjne

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Podstawy przedsiębiorczości



Literatura:

Literatura podstawowa

K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna)

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/

R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011

A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19.

M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211.

B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62.

N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81.

K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20

M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237.

M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015.

Inne materiały dydaktyczne

http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to

http://www.themeatrix.com/intl/poland

Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment)

https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4

https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE

mBank, Questus

https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o

https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc

https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4

http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Justyna Bogołębska, Leszek Bohdanowicz, Justyna Domanowska, Anna Lisowska, Kamil Podsiadły, Jarosław Ropęga, Karina Skrabulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy

• Przygotowanie do egzaminu (30 godz.)

• Bieżąca lektura literatury (28 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 70% * ocena z testu + 15% * ocena prezentacji 1 (blok przedsiębiorczość) + 15% * ocena prezentacji 2 (pozostałe bloki)

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie co najmniej oceny dostatecznej ze wszystkich form sprawdzianu


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 56.00% - ocena 2

56.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

88.00% i więcej - ocena 4,5

96.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Podstawy przedsiębiorczości


Ćwiczenia audytoryjne

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Podstawy przedsiębiorczości



Literatura:

Literatura podstawowa

K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna)

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/

R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011

A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19.

M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211.

B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62.

N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81.

K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20

M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237.

M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015.

Inne materiały dydaktyczne

http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to

http://www.themeatrix.com/intl/poland

Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment)

https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4

https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE

mBank, Questus

https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o

https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc

https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4

http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Justyna Bogołębska, Leszek Bohdanowicz, Magdalena Ratalewska, Jarosław Ropęga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Justyna Bogołębska, Leszek Bohdanowicz, Justyna Domanowska, Sara Gheribi, Anna Lisowska, Tomasz Miszczak, Jarosław Ropęga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy

• Przygotowanie do egzaminu (30 godz.)

• Bieżąca lektura literatury (28 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 60.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 40.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 60% * ocena z testu + 20% * ocena prezentacji 1 (blok przedsiębiorczość) + 20% * ocena prezentacji 2 (pozostałe bloki)

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie co najmniej oceny dostatecznej ze wszystkich form sprawdzianu


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Podstawy przedsiębiorczości


Ćwiczenia audytoryjne

Otoczenie biznesu

Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa

Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

Podstawy przedsiębiorczości



Literatura:

Literatura podstawowa

K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007, ss. 15-59 (I rozdział), 204-262, 387-398 i 399-425

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012

Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/

R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011

Inne materiały dydaktyczne

http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to

http://www.themeatrix.com/intl/poland

Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment)

https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4

https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE

mBank, Questus

https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o

https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc

https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4

http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6