Podstawy działalności biznesowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZPDZAZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy działalności biznesowej |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | Zna i rozumie podstawowe mechanizmy funkcjonowania gospodarki, także w wymiarze globalnym. |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć z przedmiotu Podstawy działalności biznesowej studenci zdobywają elementarną wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem oraz przedsiębiorczości, które są później rozszerzane na innych przedmiotach w ramach grupy kierunków Zarządzanie. Celem zajęć jest przedstawienie studentom podstawowej wiedzy na temat istoty działalności biznesowej, zakładania biznesu, zachowań przedsiębiorczych, analizy otoczenia przedsiębiorstwa, znaczenia społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, wizji, misji i strategii przedsiębiorstwa, a także tworzenia modeli biznesowych. |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć z przedmiotu Podstawy działalności biznesowej studenci zdobywają elementarną wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem oraz przedsiębiorczości, które są później rozszerzane na innych przedmiotach w ramach grupy kierunków Zarządzanie. Celem zajęć jest przedstawienie studentom podstawowej wiedzy na temat istoty działalności biznesowej, zakładania biznesu, zachowań przedsiębiorczych, analizy otoczenia przedsiębiorstwa, znaczenia społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, wizji, misji i strategii przedsiębiorstwa, a także tworzenia modeli biznesowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Wie, w jakim celu podejmowana jest działalność biznesowa oraz jakie są rodzaje decyzji podejmowanych przy prowadzeniu przedsięwzięcia biznesowego Zna elementy otoczenia bliższego i dalszego oraz wie, jaki jest ich wpływ na podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie jak również potrafi działać na rzecz otoczenia społecznego CSR Zna pojęcia wizji, misji i strategii przedsiębiorstwa, a także podstawowe elementy procesu zarządzania strategicznego Zna szczeble podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie oraz odpowiadające im rodzaje strategii biznesowej Potrafi zdefiniować pojęcia model biznesowy oraz przewaga strategiczna oraz zna ich składowe oraz relacje zachodzące pomiędzy nimi Umiejętności Umie opisać składowe modeli biznesowych, które wykorzystywane są do budowania przewagi konkurencyjnej Posiada umiejętność praktycznego analizowania i diagnozowania uwarunkowań przedsiębiorczości Potrafi dostrzec i dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk tworzących szanse na podjęcie własnej działalności gospodarczej Potrafi określić, jaki jest związek pomiędzy zmianami otoczenia a decyzjami podejmowanymi w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem otoczenia w którym działa w ramach CSR Potrafi sformułować misję oraz opisać cechy strategii na różnych poziomach przedsiębiorstwa Potrafi sformułować cele na różnych poziomach przedsiębiorstwa Kompetencje społeczne Jest gotów współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role Jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy mając zawsze na uwadze dobro przedsiębiorstwa i realizację podstawowych jego celów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Leszek Bohdanowicz, Iegor Chebotarov, Justyna Domanowska, Marta Kędzia, Anna Lisowska, Jarosław Ropęga, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy • Przygotowanie do egzaminu (30 godz.) • Bieżąca lektura literatury (28 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Studium przypadku Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 88.00% i więcej - ocena 4,5 96.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Raport - 50.00% Raport - 50.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 61.00% - ocena 2 61.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 88.00% i więcej - ocena 4,5 96.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia Otoczenie biznesu. Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Przedsiębiorca w ujęciu prawnym i ekonomicznym. Ćwiczenia audytoryjne Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Definiowanie przedsiębiorców w ujęciu prawnym i ekonomicznym. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna) A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012 Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/ R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011 A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19. M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211. B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62. N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81. K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20 M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237. M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015. Matejun M. (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach, Difin, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia www.parp.gov.pl https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ https://www.parp.gov.pl/component/publications/publications/?type=2#filter-publications Inne materiały dydaktyczne http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to http://www.themeatrix.com/intl/poland Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment) https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4 https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE mBank, Questus https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4 http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N C
C
C
C
C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Domanowska | |
Prowadzący grup: | Iegor Chebotarov, Justyna Domanowska, Marta Kędzia, Anna Lisowska, Jarosław Ropęga, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy • Przygotowanie do egzaminu (30 godz.) • Bieżąca lektura literatury (28 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Studium przypadku Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 88.00% i więcej - ocena 4,5 96.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Raport - 50.00% Raport - 50.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 61.00% - ocena 2 61.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 88.00% i więcej - ocena 4,5 96.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia Otoczenie biznesu. Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Przedsiębiorca w ujęciu prawnym i ekonomicznym. Ćwiczenia audytoryjne Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Definiowanie przedsiębiorców w ujęciu prawnym i ekonomicznym. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna) A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012 Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/ R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011 A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19. M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211. B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62. N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81. K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20 M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237. M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015. Matejun M. (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach, Difin, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia www.parp.gov.pl https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ https://www.parp.gov.pl/component/publications/publications/?type=2#filter-publications Inne materiały dydaktyczne http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to http://www.themeatrix.com/intl/poland Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment) https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4 https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE mBank, Questus https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4 http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
C
N C
C
C
C
C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Żaklina Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Iegor Chebotarov, Żaklina Jabłońska, Anna Lisowska, Marek Matejun, Wojciech Popczyk, Jarosław Ropęga, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy • Przygotowanie do egzaminu (30 godz.) • Bieżąca lektura literatury (28 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Studium przypadku Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 88.00% i więcej - ocena 4,5 96.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Raport - 50.00% Raport - 50.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 61.00% - ocena 2 61.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 88.00% i więcej - ocena 4,5 96.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia Otoczenie biznesu. Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Przedsiębiorca w ujęciu prawnym i ekonomicznym. Ćwiczenia audytoryjne Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Definiowanie przedsiębiorców w ujęciu prawnym i ekonomicznym. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna) A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012 Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/ R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011 A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19. M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211. B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62. N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81. K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20 M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237. M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015. Matejun M. (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach, Difin, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia www.parp.gov.pl https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ https://www.parp.gov.pl/component/publications/publications/?type=2#filter-publications Inne materiały dydaktyczne http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to http://www.themeatrix.com/intl/poland Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment) https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4 https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE mBank, Questus https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4 http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Żaklina Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Żaklina Jabłońska, Anna Lisowska, Marek Matejun, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
C
C
C
C
W
N W
C
C
C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Żaklina Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Bożena Czerkawska, Justyna Domanowska, Żaklina Jabłońska, Anna Lisowska, Aleksandra Majda-Kariozen, Jarosław Ropęga, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy • Przygotowanie do egzaminu (30 godz.) • Bieżąca lektura literatury (28 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 70% * ocena z testu + 15% * ocena prezentacji 1 (blok przedsiębiorczość) + 15% * ocena prezentacji 2 (pozostałe bloki) Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie co najmniej oceny dostatecznej ze wszystkich form sprawdzianu Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 56.00% - ocena 2 56.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 88.00% i więcej - ocena 4,5 96.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Podstawy przedsiębiorczości Ćwiczenia audytoryjne Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Podstawy przedsiębiorczości |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna) A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012 Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/ R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011 A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19. M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211. B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62. N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81. K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20 M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237. M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015. Inne materiały dydaktyczne http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to http://www.themeatrix.com/intl/poland Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment) https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4 https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE mBank, Questus https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4 http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N C
C
C
C
C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Leszek Bohdanowicz, Paweł Głodek, Żaklina Jabłońska, Anna Lisowska, Aleksandra Majda-Kariozen, Kamil Podsiadły, Jarosław Ropęga, Paweł Siemaszkiewicz, Karina Skrabulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy • Przygotowanie do egzaminu (30 godz.) • Bieżąca lektura literatury (28 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 70% * ocena z testu + 15% * ocena prezentacji 1 (blok przedsiębiorczość) + 15% * ocena prezentacji 2 (pozostałe bloki) Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie co najmniej oceny dostatecznej ze wszystkich form sprawdzianu Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 56.00% - ocena 2 56.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 88.00% i więcej - ocena 4,5 96.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Podstawy przedsiębiorczości Ćwiczenia audytoryjne Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Podstawy przedsiębiorczości |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna) A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012 Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/ R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011 A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19. M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211. B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62. N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81. K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20 M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237. M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015. Inne materiały dydaktyczne http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to http://www.themeatrix.com/intl/poland Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment) https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4 https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE mBank, Questus https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4 http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N C
C
C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Justyna Bogołębska, Leszek Bohdanowicz, Justyna Domanowska, Anna Lisowska, Kamil Podsiadły, Jarosław Ropęga, Karina Skrabulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy • Przygotowanie do egzaminu (30 godz.) • Bieżąca lektura literatury (28 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 70% * ocena z testu + 15% * ocena prezentacji 1 (blok przedsiębiorczość) + 15% * ocena prezentacji 2 (pozostałe bloki) Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie co najmniej oceny dostatecznej ze wszystkich form sprawdzianu Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 56.00% - ocena 2 56.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 88.00% i więcej - ocena 4,5 96.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Podstawy przedsiębiorczości Ćwiczenia audytoryjne Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Podstawy przedsiębiorczości |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2014 (Rozdział 1 - Istota strategii organizacyjnej; Rozdział 8 Analiza środowiska firmy; Rozdział 9 - Modele analizy konkurencji w branży; Rozdział 14 – Misja firmy; Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna) A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012 Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/ R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011 A. Buczkowska, Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 684, 2012, ss. 5-19. M. Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr, 288, 2013, ss. 198-211. B. Moszoro, Znaczenie misji przedsiębiorstwa i jej wpływ na kompetencje przywódcze, Management and Business Administration. Central Europe, 2/2012 (115), ss. 53–62. N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw z branży high-tech, Problemy Zarządzania, vol. 13, nr 4 (56): 68-81. K. Wach, Otoczenie międzynarodowe jako czynnik internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, vol. 30, nr 1, ss. 7-20 M. Gorynia, B. Jankowska, Rekomendacje dla strategii firm polskich wobec ekspansji firm zagranicznych, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 4/2005, ss. 223-237. M. Kardas, Pojęcie i typy modeli biznesu [w:] K. Klincewicz, K. (red.) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015. Inne materiały dydaktyczne http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to http://www.themeatrix.com/intl/poland Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment) https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4 https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE mBank, Questus https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4 http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 18 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Justyna Bogołębska, Leszek Bohdanowicz, Magdalena Ratalewska, Jarosław Ropęga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
N W
C
C
C
C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Justyna Bogołębska, Leszek Bohdanowicz, Justyna Domanowska, Sara Gheribi, Anna Lisowska, Tomasz Miszczak, Jarosław Ropęga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy • Przygotowanie do egzaminu (30 godz.) • Bieżąca lektura literatury (28 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 60.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 40.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 60% * ocena z testu + 20% * ocena prezentacji 1 (blok przedsiębiorczość) + 20% * ocena prezentacji 2 (pozostałe bloki) Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie co najmniej oceny dostatecznej ze wszystkich form sprawdzianu Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Działalność biznesowa - podstawowe pojęcia Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Podstawy przedsiębiorczości Ćwiczenia audytoryjne Otoczenie biznesu Wizja, misja, strategia przedsiębiorstwa Model biznesowy i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Podstawy przedsiębiorczości |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007, ss. 15-59 (I rozdział), 204-262, 387-398 i 399-425 A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa 2012 Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą, http://www.parp.gov.pl/files/e-book/#/1/ R. Lisowska, J. Ropęga (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011 Inne materiały dydaktyczne http://www.csrinfo.org/pl/wiedza/multimedia/2328-zrownowazony-rozwoj-a-co-to http://www.themeatrix.com/intl/poland Film: The Corporation (2003), reż. Jennifer Abbott, Mark Achbar (fragment) https://www.youtube.com/watch?v=fi5svZRmFP4 https://www.youtube.com/watch?v=DHtLIHgrxUE mBank, Questus https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc https://www.youtube.com/watch?v=93zY0Ytynb4 http://www.mapei.com/pl-pl/mapei-global.asp |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.