Relacje organizacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZROZAN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Relacje organizacyjne |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
8.00
LUB
7.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw zarządzania. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy i rozwijanie umiejętności studentów w zakresie rozumienia i kształtowania relacji organizacyjnych. Analizowane zagadnienia prezentowane są w podziale na trzy kategorie: jednostka, grupa i organizacja. Układ ten pozwala na pokazanie złożonych mechanizmów kształtujących relacje w organizacji. Punktem wyjścia są organizacyjne i indywidualne determinanty zachowań ludzi w organizacji. Działanie zespołów, komunikowanie się, czy pojawianie się konfliktów w grupie są kolejnym analizowanym przekrojem. Cykl zajęć zamykają rozważania na temat organizacji jako całości, ze szczególnym uwzględnieniem budowania organizacji opartej na zaufaniu. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy i rozwijanie umiejętności studentów w zakresie rozumienia i kształtowania relacji organizacyjnych. Analizowane zagadnienia prezentowane są w podziale na trzy kategorie: jednostka, grupa i organizacja. Układ ten pozwala na pokazanie złożonych mechanizmów kształtujących relacje w organizacji. Punktem wyjścia są organizacyjne i indywidualne determinanty zachowań ludzi w organizacji. Działanie zespołów, komunikowanie się, czy pojawianie się konfliktów w grupie są kolejnym analizowanym przekrojem. Cykl zajęć zamykają rozważania na temat organizacji jako całości, ze szczególnym uwzględnieniem budowania organizacji opartej na zaufaniu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada zaawansowaną wiedzę o istocie i roli relacji organizacyjnych jako czynnika wpływającego na funkcjonowanie i rozwój organizacji i jednostki w sytuacji pracy Posiada wiedzę na temat sposobów zarządzania relacjami organizacyjnymi i ich interakcji pomiędzy poszczególnymi elementami organizacji a jednostką Zna rodzaje więzi społecznych w organizacji i rządzące nimi prawidłowości Posiada wiedzę o człowieku jako podmiocie uczestniczącym w kształtowaniu relacji organizacyjnych i jego funkcjonowaniu w organizacji Posiada wiedzę o normach i regułach rządzących relacjami organizacyjnymi Umiejętności Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w organizacji Umie zinterpretować zjawiska społeczne w organizacji z punktu widzenia relacji organizacyjnych. Umie wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu relacji organizacyjnych w praktyce. Posiada umiejętność analizowania przyczyn wybranych zjawisk związanych z relacjami organizacyjnymi w kontekście funkcjonowania organizacji oraz prognozować kierunki ich zmian Kompetencje społeczne Współdziała i pracuje w grupie, przyjmując w niej różne role Jest gotów określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania lub zadania innych Funkcjonować w zespole, uwzględniając i rozumiejąc jego specyfikę Jest gotów myśleć, prezentując postawę przedsiębiorczą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Bednarska-Wnuk | |
Prowadzący grup: | Izabela Bednarska-Wnuk, Artur Modliński, Olga Samuel-Idzikowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta wykład kursowy: •bieżąca lektura literatury (19 godz.) •przygotowanie do egzaminu (20 godz.) ćwiczenia: •studia literaturowe (50 godz.) • przygotowanie do zadań realizowanych w trakcie zajęć (54 godz.) •napisanie eseju (9 godz.) •przygotowanie raportu (9 godz.) •przygotowanie prezentacji (9 godz.) • opracowanie projekt/studium przypadku (9 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Ćwiczenia audytoryjne Metody eksponujące | Drama Metody podające | Opowiadanie, opis Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Podczas zajęć studenci mają się wykazać znajomością materiału wskazanego do przestudiowania oraz przygotować różne formy wypowiedzi ustnej i pisemnej. Część opracowań ma charakter indywidualny, cześć przygotowana będzie zespołowo. Ocena końcowa z przedmiotu stanowi sumę wyszczególnionych elementów: Ocena końcowa = 60% test wiedzy (egzamin końcowy wykład) + 40% ocena z ćwiczeń na kórą skaładają się: 20 % prezentacja+ 30% esej + 50% projekt Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Prezentacja - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przedmiot, cele i wyzwania zarządzania relacjami organizacyjnymi. Ewolucja zachowań organizacyjnych. Jednostkowy wymiar relacji organizacyjnych Zmiany wpływające na współczesne relacje organizacyjne Uwarunkowania zachowań indywidualnych Motywacja do działania. Mechanizmy i koncepcje motywacji. Wyzwania współczesnych organizacji (Zaangażowanie, Satysfakcja, Lojalność, Zachowania obywatelskie) Analiza relacji organizacyjnych – poziom grupy Mechanizmy zachowań grupowych. Role grupowe. Wpływ grupy na zachowania jednostki. Władza w grupach Znaczenie różnorodności w pracy zespołowej Modele, formy i uwarunkowania komunikacji w zespole Relacje organizacyjne w dobie technologizacji projektowanie relacji człowieka z maszyną zarządzanie relacjami z agentami posthumanistycznymi Nieprawidłowości w relacjach organizacyjnych – źródła, rodzaje, przeciwdziałanie i przezwyciężanie Ćwiczenia audytoryjne Relacje organizacyjne. Cele, motywy, ewolucja Budowa tożsamości organizacyjnej, kontrakt psychologiczny Zachowania indywidualne – kształtowanie postaw, definiowanie wartości, proces uczenia się, percepcja Organizacyjne uwarunkowania motywacji do pracy. Oczekiwania ludzi wobec pracy Wpływ jednostki na funkcjonowanie zespołu zespół a grupa ewolucja grupy Relacje komunikacyjne w zespole. Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania Uwarunkowania skutecznego przywództwa (czynniki związane z osobą przywódcy, jego podwładnych i sytuacją pracy) Wpływ przywództwa na efektywność zespołu. Podejście sytuacyjne Empowerment a władza Definiowanie kluczowych wartości organizacji Zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej Relacje pracownik – kultura – organizacja. Rola kultury organizacyjnej w budowaniu relacji między jednostką a organizacją a znaczenie różnorodności |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Cz. Sikorski, Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999 S. Robbins, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2011 I. Świątek-Barylska, Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera, Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego, Łódź 2016 G. Biesok, J. Wyród-Wróbel, Człowiek w organizacji. Zaufanie, przywództwo, zaangażowanie, satysfakcja, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2018. B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania, wyd. Wolter Kluwers Warszawa 2016. Literatura dodatkowa W. Błaszczyk (red). Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN 2005. K. Januszkiewicz i zespół, Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012 I. Świątek-Barylska, Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wyd. UŁ, Łódź 2013. R. Zenderowski, B. Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Bednarska-Wnuk | |
Prowadzący grup: | Izabela Bednarska-Wnuk, Artur Modliński, Olga Samuel-Idzikowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta wykład kursowy: •bieżąca lektura literatury (19 godz.) •przygotowanie do egzaminu (20 godz.) ćwiczenia: •studia literaturowe (50 godz.) • przygotowanie do zadań realizowanych w trakcie zajęć (54 godz.) •napisanie eseju (9 godz.) •przygotowanie raportu (9 godz.) •przygotowanie prezentacji (9 godz.) • opracowanie projekt/studium przypadku (9 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Ćwiczenia audytoryjne Metody eksponujące | Drama Metody podające | Opowiadanie, opis Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Podczas zajęć studenci mają się wykazać znajomością materiału wskazanego do przestudiowania oraz przygotować różne formy wypowiedzi ustnej i pisemnej. Część opracowań ma charakter indywidualny, cześć przygotowana będzie zespołowo. Ocena końcowa z przedmiotu stanowi sumę wyszczególnionych elementów: Ocena końcowa = 60% test wiedzy (egzamin końcowy wykład) + 40% ocena z ćwiczeń na kórą skaładają się: 20 % prezentacja+ 30% esej + 50% projekt Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Prezentacja - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przedmiot, cele i wyzwania zarządzania relacjami organizacyjnymi. Ewolucja zachowań organizacyjnych. Analiza relacji organizacyjnych – poziom jednostki Związek pracownika z organizacją. Tożsamość organizacyjna. Ewolucja kontraktu psychologicznego Uwarunkowania zachowań indywidualnych - wprowadzenie Motywacja do działania. Mechanizmy i koncepcje motywacji. Stres i wypalenie zawodowe Wyzwania współczesnych organizacji (Zaangażowanie, Satysfakcja, Lojalność, Zachowania obywatelskie) Analiza relacji organizacyjnych – poziom grupy Mechanizmy zachowań grupowych. Role grupowe. Wpływ grupy na zachowania jednostki. Władza w grupach Relacje na tle kooperacji w grupie Relacje na tle koordynacji pracy członków zespołu Modele, formy i uwarunkowania komunikacji w zespole Analiza relacji organizacyjnych – poziom organizacji Przywództwo i władza w organizacji. Kultura organizacyjna we współczesnych organizacjach. Rola kultury organizacyjnej w modelowaniu zachowań pracowników Nieprawidłowości w relacjach organizacyjnych – źródła, rodzaje, przeciwdziałanie i przezwyciężanie Relacje organizacyjne w dobie technologizacji Ćwiczenia audytoryjne Relacje organizacyjne. Cele, motywy, ewolucja Budowa tożsamości organizacyjnej, kontrakt psychologiczny Zachowania indywidualne – kształtowanie postaw, definiowanie wartości, proces uczenia się, percepcja Organizacyjne uwarunkowania motywacji do pracy. Oczekiwania ludzi wobec pracy Wpływ jednostki na funkcjonowanie zespołu zespół a grupa ewolucja grupy budowa zespołu role grupowe relacje grupowe – władza Relacje komunikacyjne w zespole. Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania Uwarunkowania skutecznego przywództwa (czynniki związane z osobą przywódcy, jego podwładnych i sytuacją pracy) Wpływ przywództwa na efektywność zespołu. Podejście sytuacyjne Empowerment a władza Definiowanie kluczowych wartości organizacji Zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej Relacje pracownik – kultura – organizacja. Rola kultury organizacyjnej w budowaniu relacji między jednostką a organizacją |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Cz. Sikorski, Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999 S. Robbins, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2011 I. Świątek-Barylska, Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera, Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego, Łódź 2016 G. Biesok, J. Wyród-Wróbel, Człowiek w organizacji. Zaufanie, przywództwo, zaangażowanie, satysfakcja, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2018. B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania, wyd. Wolter Kluwers Warszawa 2016. Literatura dodatkowa W. Błaszczyk (red). Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN 2005. K. Januszkiewicz i zespół, Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012 I. Świątek-Barylska, Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wyd. UŁ, Łódź 2013. R. Zenderowski, B. Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
ŚR CZ C
PT W
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Bednarska-Wnuk | |
Prowadzący grup: | Izabela Bednarska-Wnuk, Artur Modliński, Olga Samuel-Idzikowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta wykład kursowy: •bieżąca lektura literatury (19 godz.) •przygotowanie do egzaminu (20 godz.) ćwiczenia: •studia literaturowe (50 godz.) • przygotowanie do zadań realizowanych w trakcie zajęć (54 godz.) •napisanie eseju (9 godz.) •przygotowanie raportu (9 godz.) •przygotowanie prezentacji (9 godz.) • opracowanie projekt/studium przypadku (9 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody eksponujące | Drama Metody podające | Opowiadanie, opis Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 60.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 40.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Podczas zajęć studenci mają się wykazać znajomością materiału wskazanego do przestudiowania oraz przygotować różne formy wypowiedzi ustnej i pisemnej. Część opracowań ma charakter indywidualny, cześć przygotowana będzie zespołowo. Ocena końcowa z przedmiotu stanowi sumę wyszczególnionych elementów: Ocena końcowa = 60% odpowiedź ustna (egzamin końcowy wykład) + 40% ocena z ćwiczeń na kórą skaładają się: 20 % prezentacja+ 30% esej + 50% projekt Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Odpowiedź ustna - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Prezentacja - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przedmiot, cele i wyzwania zarządzania relacjami organizacyjnymi. Ewolucja zachowań organizacyjnych. Analiza relacji organizacyjnych – poziom jednostki Związek pracownika z organizacją. Tożsamość organizacyjna. Ewolucja kontraktu psychologicznego Uwarunkowania zachowań indywidualnych - wprowadzenie Motywacja do działania. Mechanizmy i koncepcje motywacji. Stres i wypalenie zawodowe Wyzwania współczesnych organizacji (Zaangażowanie, Satysfakcja, Lojalność, Zachowania obywatelskie) Analiza relacji organizacyjnych – poziom grupy Mechanizmy zachowań grupowych. Role grupowe. Wpływ grupy na zachowania jednostki. Władza w grupach Relacje na tle kooperacji w grupie Relacje na tle koordynacji pracy członków zespołu Modele, formy i uwarunkowania komunikacji w zespole Analiza relacji organizacyjnych – poziom organizacji Przywództwo i władza w organizacji. Ewolucja teorii przywództwa. Przywództwo XXI w. Przywództwo a władza. Władza a empowerment. Formy „polityki” wewnątrzorganizacyjnej Kultura organizacyjna we współczesnych organizacjach. Rola kultury organizacyjnej w modelowaniu zachowań pracowników Kultura organizacyjna jako zjawisko wielowymiarowe Kluczowe wartości w zarządzaniu organizacją. Budowanie organizacji opartej na zaufaniu Relacje międzykulturowe Nieprawidłowości w relacjach organizacyjnych – źródła, rodzaje, przeciwdziałanie i przezwyciężanie Relacje organizacyjne w dobie technologizacji Ćwiczenia audytoryjne Relacje organizacyjne. Cele, motywy, ewolucja Budowa tożsamości organizacyjnej, kontrakt psychologiczny Zachowania indywidualne – kształtowanie postaw, definiowanie wartości, proces uczenia się, percepcja Organizacyjne uwarunkowania motywacji do pracy. Oczekiwania ludzi wobec pracy Wpływ jednostki na funkcjonowanie zespołu zespół a grupa ewolucja grupy budowa zespołu role grupowe relacje grupowe – władza Relacje komunikacyjne w zespole. Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania Uwarunkowania skutecznego przywództwa (czynniki związane z osobą przywódcy, jego podwładnych i sytuacją pracy) Wpływ przywództwa na efektywność zespołu. Podejście sytuacyjne Empowerment a władza Definiowanie kluczowych wartości organizacji Zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej Relacje pracownik – kultura – organizacja. Rola kultury organizacyjnej w budowaniu relacji między jednostką a organizacją |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Cz. Sikorski, Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999 S. Robbins, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2011 I. Świątek-Barylska, Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera, Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego, Łódź 2016 G. Biesok, J. Wyród-Wróbel, Człowiek w organizacji. Zaufanie, przywództwo, zaangażowanie, satysfakcja, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2018. B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania, wyd. Wolter Kluwers Warszawa 2016. Literatura dodatkowa W. Błaszczyk (red). Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN 2005. K. Januszkiewicz i zespół, Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012 I. Świątek-Barylska, Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wyd. UŁ, Łódź 2013. R. Zenderowski, B. Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
C
PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Bednarska-Wnuk | |
Prowadzący grup: | Izabela Bednarska-Wnuk, Artur Modliński, Olga Samuel-Idzikowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta wykład kursowy: •bieżąca lektura literatury (19 godz.) •przygotowanie do egzaminu (20 godz.) ćwiczenia: •studia literaturowe (50 godz.) • przygotowanie do zadań realizowanych w trakcie zajęć (54 godz.) •napisanie eseju (9 godz.) •przygotowanie raportu (9 godz.) •przygotowanie prezentacji (9 godz.) • opracowanie projekt/studium przypadku (9 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Ćwiczenia audytoryjne Metody eksponujące | Drama Metody podające | Opowiadanie, opis Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Podczas zajęć studenci mają się wykazać znajomością materiału wskazanego do przestudiowania oraz przygotować różne formy wypowiedzi ustnej i pisemnej. Część opracowań ma charakter indywidualny, cześć przygotowana będzie zespołowo. Ocena końcowa z przedmiotu stanowi sumę wyszczególnionych elementów: Ocena końcowa = 60% test wiedzy (egzamin końcowy wykład) + 40% ocena z ćwiczeń na kórą skaładają się: 20 % prezentacja+ 30% esej + 50% projekt Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Prezentacja - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przedmiot, cele i wyzwania zarządzania relacjami organizacyjnymi. Ewolucja zachowań organizacyjnych. Analiza relacji organizacyjnych – poziom jednostki Związek pracownika z organizacją. Tożsamość organizacyjna. Ewolucja kontraktu psychologicznego Uwarunkowania zachowań indywidualnych - wprowadzenie Motywacja do działania. Mechanizmy i koncepcje motywacji. Stres i wypalenie zawodowe Wyzwania współczesnych organizacji (Zaangażowanie, Satysfakcja, Lojalność, Zachowania obywatelskie) Analiza relacji organizacyjnych – poziom grupy Mechanizmy zachowań grupowych. Role grupowe. Wpływ grupy na zachowania jednostki. Władza w grupach Relacje na tle kooperacji w grupie Relacje na tle koordynacji pracy członków zespołu Modele, formy i uwarunkowania komunikacji w zespole Analiza relacji organizacyjnych – poziom organizacji Przywództwo i władza w organizacji. Ewolucja teorii przywództwa. Przywództwo XXI w. Przywództwo a władza. Władza a empowerment. Formy „polityki” wewnątrzorganizacyjnej Kultura organizacyjna we współczesnych organizacjach. Rola kultury organizacyjnej w modelowaniu zachowań pracowników Kultura organizacyjna jako zjawisko wielowymiarowe Kluczowe wartości w zarządzaniu organizacją. Budowanie organizacji opartej na zaufaniu Relacje międzykulturowe Nieprawidłowości w relacjach organizacyjnych – źródła, rodzaje, przeciwdziałanie i przezwyciężanie Relacje organizacyjne w dobie technologizacji Ćwiczenia audytoryjne Relacje organizacyjne. Cele, motywy, ewolucja Budowa tożsamości organizacyjnej, kontrakt psychologiczny Zachowania indywidualne – kształtowanie postaw, definiowanie wartości, proces uczenia się, percepcja Organizacyjne uwarunkowania motywacji do pracy. Oczekiwania ludzi wobec pracy Wpływ jednostki na funkcjonowanie zespołu zespół a grupa ewolucja grupy budowa zespołu role grupowe relacje grupowe – władza Relacje komunikacyjne w zespole. Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania Uwarunkowania skutecznego przywództwa (czynniki związane z osobą przywódcy, jego podwładnych i sytuacją pracy) Wpływ przywództwa na efektywność zespołu. Podejście sytuacyjne Empowerment a władza Definiowanie kluczowych wartości organizacji Zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej Relacje pracownik – kultura – organizacja. Rola kultury organizacyjnej w budowaniu relacji między jednostką a organizacją |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Cz. Sikorski, Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999 S. Robbins, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2011 I. Świątek-Barylska, Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera, Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego, Łódź 2016 G. Biesok, J. Wyród-Wróbel, Człowiek w organizacji. Zaufanie, przywództwo, zaangażowanie, satysfakcja, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2018. B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania, wyd. Wolter Kluwers Warszawa 2016. Literatura dodatkowa W. Błaszczyk (red). Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN 2005. K. Januszkiewicz i zespół, Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012 I. Świątek-Barylska, Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wyd. UŁ, Łódź 2013. R. Zenderowski, B. Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Bednarska-Wnuk | |
Prowadzący grup: | Izabela Bednarska-Wnuk, Artur Modliński, Olga Samuel-Idzikowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta wykład kursowy: •bieżąca lektura literatury (19 godz.) •przygotowanie do egzaminu (20 godz.) ćwiczenia: •studia literaturowe (50 godz.) • przygotowanie do zadań realizowanych w trakcie zajęć (54 godz.) •napisanie eseju (9 godz.) •przygotowanie raportu (9 godz.) •przygotowanie prezentacji (9 godz.) • opracowanie projekt/studium przypadku (9 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Ćwiczenia audytoryjne Metody eksponujące | Drama Metody podające | Opowiadanie, opis Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Podczas zajęć studenci mają się wykazać znajomością materiału wskazanego do przestudiowania oraz przygotować różne formy wypowiedzi ustnej i pisemnej. Część opracowań ma charakter indywidualny, cześć przygotowana będzie zespołowo. Ocena końcowa z przedmiotu stanowi sumę wyszczególnionych elementów: Ocena końcowa = 60% test wiedzy (egzamin końcowy wykład) + 40% ocena z ćwiczeń na kórą skaładają się: 20 % prezentacja+ 30% esej + 50% projekt Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Prezentacja - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przedmiot, cele i wyzwania zarządzania relacjami organizacyjnymi. Ewolucja zachowań organizacyjnych. Analiza relacji organizacyjnych – poziom jednostki Związek pracownika z organizacją. Tożsamość organizacyjna. Ewolucja kontraktu psychologicznego Uwarunkowania zachowań indywidualnych - wprowadzenie Motywacja do działania. Mechanizmy i koncepcje motywacji. Stres i wypalenie zawodowe Wyzwania współczesnych organizacji (Zaangażowanie, Satysfakcja, Lojalność, Zachowania obywatelskie) Analiza relacji organizacyjnych – poziom grupy Mechanizmy zachowań grupowych. Role grupowe. Wpływ grupy na zachowania jednostki. Władza w grupach Relacje na tle kooperacji w grupie Relacje na tle koordynacji pracy członków zespołu Modele, formy i uwarunkowania komunikacji w zespole Analiza relacji organizacyjnych – poziom organizacji Przywództwo i władza w organizacji. Ewolucja teorii przywództwa. Przywództwo XXI w. Przywództwo a władza. Władza a empowerment. Formy „polityki” wewnątrzorganizacyjnej Kultura organizacyjna we współczesnych organizacjach. Rola kultury organizacyjnej w modelowaniu zachowań pracowników Kultura organizacyjna jako zjawisko wielowymiarowe Kluczowe wartości w zarządzaniu organizacją. Budowanie organizacji opartej na zaufaniu Relacje międzykulturowe Nieprawidłowości w relacjach organizacyjnych – źródła, rodzaje, przeciwdziałanie i przezwyciężanie Relacje organizacyjne w dobie technologizacji Ćwiczenia audytoryjne Relacje organizacyjne. Cele, motywy, ewolucja Budowa tożsamości organizacyjnej, kontrakt psychologiczny Zachowania indywidualne – kształtowanie postaw, definiowanie wartości, proces uczenia się, percepcja Organizacyjne uwarunkowania motywacji do pracy. Oczekiwania ludzi wobec pracy Wpływ jednostki na funkcjonowanie zespołu zespół a grupa ewolucja grupy budowa zespołu role grupowe relacje grupowe – władza Relacje komunikacyjne w zespole. Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania Uwarunkowania skutecznego przywództwa (czynniki związane z osobą przywódcy, jego podwładnych i sytuacją pracy) Wpływ przywództwa na efektywność zespołu. Podejście sytuacyjne Empowerment a władza Definiowanie kluczowych wartości organizacji Zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej Relacje pracownik – kultura – organizacja. Rola kultury organizacyjnej w budowaniu relacji między jednostką a organizacją |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Cz. Sikorski, Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999 S. Robbins, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2011 I. Świątek-Barylska, Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera, Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego, Łódź 2016 G. Biesok, J. Wyród-Wróbel, Człowiek w organizacji. Zaufanie, przywództwo, zaangażowanie, satysfakcja, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2018. B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania, wyd. Wolter Kluwers Warszawa 2016. Literatura dodatkowa W. Błaszczyk (red). Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN 2005. K. Januszkiewicz i zespół, Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012 I. Świątek-Barylska, Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wyd. UŁ, Łódź 2013. R. Zenderowski, B. Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT C
C
ŚR CZ C
C
PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Bednarska-Wnuk | |
Prowadzący grup: | Izabela Bednarska-Wnuk, Artur Modliński, Olga Samuel-Idzikowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta wykład kursowy: •bieżąca lektura literatury (19 godz.) •przygotowanie do egzaminu (20 godz.) ćwiczenia: •studia literaturowe (50 godz.) • przygotowanie do zadań realizowanych w trakcie zajęć (54 godz.) •napisanie eseju (9 godz.) •przygotowanie raportu (9 godz.) •przygotowanie prezentacji (9 godz.) • opracowanie projekt/studium przypadku (9 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Ćwiczenia audytoryjne Metody eksponujące | Drama Metody podające | Opowiadanie, opis Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Podczas zajęć studenci mają się wykazać znajomością materiału wskazanego do przestudiowania oraz przygotować różne formy wypowiedzi ustnej i pisemnej. Część opracowań ma charakter indywidualny, cześć przygotowana będzie zespołowo. Ocena końcowa z przedmiotu stanowi sumę wyszczególnionych elementów: Ocena końcowa = 50% test wiedzy (egzamin końcowy wykład) + 50% ocena z ćwiczeń na kórą skaładają się: 20 % prezentacja+ 30% esej + 50% projekt Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Prezentacja - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 84.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przedmiot, cele i wyzwania zarządzania relacjami organizacyjnymi. Ewolucja zachowań organizacyjnych. Analiza relacji organizacyjnych – poziom jednostki Związek pracownika z organizacją. Tożsamość organizacyjna. Ewolucja kontraktu psychologicznego Uwarunkowania zachowań indywidualnych - wprowadzenie Motywacja do działania. Mechanizmy i koncepcje motywacji. Stres i wypalenie zawodowe Wyzwania współczesnych organizacji (Zaangażowanie, Satysfakcja, Lojalność, Zachowania obywatelskie) Analiza relacji organizacyjnych – poziom grupy Mechanizmy zachowań grupowych. Role grupowe. Wpływ grupy na zachowania jednostki. Władza w grupach Relacje na tle kooperacji w grupie Relacje na tle koordynacji pracy członków zespołu Modele, formy i uwarunkowania komunikacji w zespole Analiza relacji organizacyjnych – poziom organizacji Przywództwo i władza w organizacji. Ewolucja teorii przywództwa. Przywództwo XXI w. Przywództwo a władza. Władza a empowerment. Formy „polityki” wewnątrzorganizacyjnej Zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej Relacje strukturalne Relacje koordynacyjne Relacje komunikacyjne Kultura organizacyjna we współczesnych organizacjach. Rola kultury organizacyjnej w modelowaniu zachowań pracowników Kultura organizacyjna jako zjawisko wielowymiarowe Kluczowe wartości w zarządzaniu organizacją. Budowanie organizacji opartej na zaufaniu Nieprawidłowości w relacjach organizacyjnych – źródła, rodzaje, przeciwdziałanie i przezwyciężanie Ćwiczenia audytoryjne Relacje organizacyjne. Cele, motywy, ewolucja Budowa tożsamości organizacyjnej, kontrakt psychologiczny Zachowania indywidualne – kształtowanie postaw, definiowanie wartości, proces uczenia się, percepcja Organizacyjne uwarunkowania motywacji do pracy. Oczekiwania ludzi wobec pracy Wpływ jednostki na funkcjonowanie zespołu zespół a grupa ewolucja grupy budowa zespołu role grupowe relacje grupowe – władza Relacje komunikacyjne w zespole. Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania Uwarunkowania skutecznego przywództwa (czynniki związane z osobą przywódcy, jego podwładnych i sytuacją pracy) Wpływ przywództwa na efektywność zespołu. Podejście sytuacyjne Empowerment a władza Definiowanie kluczowych wartości organizacji Zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej Relacje pracownik – kultura – organizacja. Rola kultury organizacyjnej w budowaniu relacji między jednostką a organizacją |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Cz. Sikorski, Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999 S. Robbins, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2011 I. Świątek-Barylska, Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera, Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego, Łódź 2016 Literatura dodatkowa W. Błaszczyk (red). Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN 2005. K. Januszkiewicz i zespół, Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012 B. R. Kuc, Zachowania organizacyjne, Difin, Warszawa 2009. I. Świątek-Barylska, Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wyd. UŁ, Łódź 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
C
PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 36 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Bednarska-Wnuk | |
Prowadzący grup: | Izabela Bednarska-Wnuk, Jolanta Bieńkowska, Artur Modliński, Olga Samuel-Idzikowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
C
PT W
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 36 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ilona Świątek-Barylska | |
Prowadzący grup: | Izabela Bednarska-Wnuk, Jolanta Bieńkowska, Olga Samuel-Idzikowska, Ilona Świątek-Barylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta wykład kursowy: •bieżąca lektura literatury (19 godz.) •przygotowanie do egzaminu (20 godz.) ćwiczenia: •studia literaturowe (50 godz.) • przygotowanie do zadań realizowanych w trakcie zajęć (54 godz.) •napisanie eseju (9 godz.) •przygotowanie raportu (9 godz.) •przygotowanie prezentacji (9 godz.) • opracowanie projekt/studium przypadku (9 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Ćwiczenia audytoryjne Metody eksponujące | Drama Metody podające | Opowiadanie, opis Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 40.00% + Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 60.00% Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Podczas zajęć studenci mają się wykazać znajomością materiału wskazanego do przestudiowania oraz przygotować różne formy wypowiedzi ustnej i pisemnej. Część opracowań ma charakter indywidualny, cześć przygotowana będzie zespołowo. Ocena końcowa z przedmiotu stanowi sumę wyszczególnionych elementów: Ocena końcowa = 40% test wiedzy (egzamin końcowy) – wykład + 19% esej +13% inscenizacja/drama + 28% projekt (22% raport + 6% prezentacja)- (ćwiczenia) Egzamin – 40 pkt Zaliczenie ćwiczeń – 19 pkt. za esej + 13 pkt. za inscenizacje/drama + 28% projekt (22% raport i 6% za prezentację) Ocena końcowa wynosić będzie: 92-100 pkt. = 5 91-84 pkt.= 4,5 76-83 pkt. = 4 68-75 pkt. = 3,5 60-67 pkt. = 3 Poniżej 59 - 2 Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie z ćwiczeń 36 punktów. Za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność na ćwiczeniach student traci 2 punkty. Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: wykład-test/quiz-60.00 % Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00 % - ocena 2 60.00 % i więcej - ocena 3 68.00 % i więcej - ocena 3,5 76.00 % i więcej - ocena 4 84.00 % i więcej - ocena 4,5 92.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy: Brak Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: ćwiczenia-esej-19.00 % ćwiczenia-projekt/studium przypadku-28.00 % ćwiczenia-prezentacja-13.00 % Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00 % - ocena 2 60.00 % i więcej - ocena 3 68.00 % i więcej - ocena 3,5 76.00 % i więcej - ocena 4 84.00 % i więcej - ocena 4,5 92.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Przedmiot, cele i wyzwania zarządzania relacjami organizacyjnymi. Ewolucja zachowań organizacyjnych. Analiza relacji organizacyjnych – poziom jednostki Analiza relacji organizacyjnych – poziom grupy Analiza relacji organizacyjnych – poziom organizacji Nieprawidłowości w relacjach organizacyjnych– źródła, rodzaje, przeciwdziałanie i przezwyciężanie Ćwiczenia audytoryjne Relacje organizacyjne. Cele, motywy, ewolucja. Budowa tożsamości organizacyjnej, kontrakt psychologiczny Zachowania indywidualne – kształtowanie postaw, definiowanie wartości, proces uczenia się, percepcja Organizacyjne uwarunkowania motywacji do pracy. Oczekiwania ludzi wobec pracy. Wpływ jednostki na funkcjonowanie zespołu. Relacje komunikacyjne w zespole. Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania Uwarunkowania skutecznego przywództwa (czynniki związane z osobą przywódcy, jego podwładnych i sytuacją pracy). Wpływ przywództwa na efektywność zespołu. Podejście sytuacyjne. Empowerment a władza Definiowanie kluczowych wartości organizacji. Zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej Relacje pracownik – kultura – organizacja. Rola kultury organizacyjnej w budowaniu relacji między jednostką a organizacją |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Cz. Sikorski, Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999 W. Błaszczyk (red). Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN 2005. S. Robbins, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2011 Literatura dodatkowa K. Januszkiewicz i zespół, Zachowania ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012 B. R. Kuc, Zachowania organizacyjne, Difin, Warszawa 2009. I. Świątek-Barylska, Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wyd. UŁ, Łódź 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.