Zarządzanie strategiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZZSZAK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie strategiczne |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Posiada wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności ekonomii i zarządzania. |
Skrócony opis: |
Przedmiot umożliwia potrzebne w praktyce menedżerskie myślenie kategoriami firmy jako całości oraz firmy zorientowanej na wzrost i rozwój. Głównym jego celem jest zapoznanie studentów z podstawami zarządzania strategicznego oraz rozwój umiejętności myślenia i działania strategicznego w warunkach nasilającej się konkurencji na rynku lokalnym oraz na rynkach międzynarodowych. |
Pełny opis: |
Przedmiot umożliwia potrzebne w praktyce menedżerskie myślenie kategoriami firmy jako całości oraz firmy zorientowanej na wzrost i rozwój. Głównym jego celem jest zapoznanie studentów z podstawami zarządzania strategicznego oraz rozwój umiejętności myślenia i działania strategicznego w warunkach nasilającej się konkurencji na rynku lokalnym oraz na rynkach międzynarodowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada pogłębioną wiedzę nt. poziomów strategii przedsiębiorstwa oraz procesie zarządzania strategicznego Posiada wiedzę o metodach i narzędziach analizy strategicznej Zna i rozumie mechanizmy kreowania przewagi konkurencyjnej na poziomie jednostek biznesowych oraz tworzenia strategii korporacyjnych Umiejętności Potrafi obserwować i wyciągać prawidłowe wnioski na temat współzależności pomiędzy poszczególnymi elementami makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego Potrafi prognozować zmiany w makrootoczeniu oraz otoczeniu konkurencyjnym wraz z analizą ich wpływu na zdolność przedsiębiorstwa do tworzenia przewagi konkurencyjnej na poziomie biznesu oraz korporacji Posiada pogłębioną umiejętność opracowywania analiz i raportów nt. sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa Kompetencje społeczne Jest gotów odpowiednio określić priorytety służące realizacji wyznaczonego przez siebie lub innych zadania |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN W
WT C
C
C
C
ŚR C
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Leszek Bohdanowicz, Justyna Domanowska, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Czym jest strategia Proces zarządzania strategicznego Mechanizmy formułowania strategii Implementacja strategii Ćwiczenia audytoryjne Zasady analizy przypadków Wizja, misja i cele strategiczne Analiza makrootoczenia Analiza otoczenia konkurencyjnego Analiza zasobów przedsiębiorstwa Analizy zintegrowane Metody wprowadzania strategii w życie i jej ocena Ocena strategii w praktyce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010 J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012 Jeffrey H. Dyer, Poul C. Godfrey, Robert J. Jensen and David J. Bryce,Strategic Management, Fourth Edition,International Adaptation, Wiley (2021) Literatura dodatkowa W. Chan Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolna przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, Warszawa 2005 A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011 B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT W
ŚR C
C
C
CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Leszek Bohdanowicz, Justyna Domanowska, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Czym jest strategia Proces zarządzania strategicznego Mechanizmy formułowania strategii Implementacja strategii Ćwiczenia audytoryjne Zasady analizy przypadków Wizja, misja i cele strategiczne Analiza makrootoczenia Analiza otoczenia konkurencyjnego Analiza zasobów przedsiębiorstwa Analizy zintegrowane Metody wprowadzania strategii w życie i jej ocena Ocena strategii w praktyce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010 J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012 Jeffrey H. Dyer, Poul C. Godfrey, Robert J. Jensen and David J. Bryce,Strategic Management, Fourth Edition,International Adaptation, Wiley (2021) Literatura dodatkowa W. Chan Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolna przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, Warszawa 2005 A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011 B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT W
C
C
ŚR C
C
CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Leszek Bohdanowicz, Aleksandra Majda-Kariozen, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Czym jest strategia Proces zarządzania strategicznego Mechanizmy formułowania strategii Implementacja strategii Ćwiczenia audytoryjne Zasady analizy przypadków Wizja, misja i cele strategiczne Analiza makrootoczenia Analiza otoczenia konkurencyjnego Analiza zasobów przedsiębiorstwa Analizy zintegrowane Metody wprowadzania strategii w życie i jej ocena Ocena strategii w praktyce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010 J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012 Literatura dodatkowa W. Chan Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolna przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, Warszawa 2005 A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011 B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
C
C
C
ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Matyjas | |
Prowadzący grup: | Justyna Domanowska, Aleksandra Majda-Kariozen, Zbigniew Matyjas, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Czym jest strategia Proces zarządzania strategicznego Mechanizmy formułowania strategii Implementacja strategii Ćwiczenia audytoryjne Zasady analizy przypadków Wizja, misja i cele strategiczne Analiza makrootoczenia Analiza otoczenia konkurencyjnego Analiza zasobów przedsiębiorstwa Analizy zintegrowane Metody wprowadzania strategii w życie i jej ocena Ocena strategii w praktyce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010 J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012 Literatura dodatkowa W. Chan Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolna przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, Warszawa 2005 A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011 B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
C
CZ C
C
C
PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Matyjas | |
Prowadzący grup: | Justyna Domanowska, Zbigniew Matyjas, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Czym jest strategia Proces zarządzania strategicznego Mechanizmy formułowania strategii Implementacja strategii Ćwiczenia audytoryjne Zasady analizy przypadków Wizja, misja i cele strategiczne Analiza makrootoczenia Analiza otoczenia konkurencyjnego Analiza zasobów przedsiębiorstwa Analizy zintegrowane Metody wprowadzania strategii w życie i jej ocena Ocena strategii w praktyce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010 J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012 Literatura dodatkowa W. Chan Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolna przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, Warszawa 2005 A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011 B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
C
C
CZ C
C
PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Matyjas | |
Prowadzący grup: | Justyna Domanowska, Zbigniew Matyjas, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Czym jest strategia Proces zarządzania strategicznego Mechanizmy formułowania strategii Implementacja strategii Ćwiczenia audytoryjne Zasady analizy przypadków Wizja, misja i cele strategiczne Analiza makrootoczenia Analiza otoczenia konkurencyjnego Analiza zasobów przedsiębiorstwa Analizy zintegrowane Metody wprowadzania strategii w życie i jej ocena Ocena strategii w praktyce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010 J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012 Literatura dodatkowa W. Chan Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolna przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, Warszawa 2005 A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011 B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
C
C
C
CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Matyjas | |
Prowadzący grup: | Justyna Domanowska, Zbigniew Matyjas, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR C
C
C
C
C
C
CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Matyjas | |
Prowadzący grup: | Justyna Domanowska, Zbigniew Matyjas, Paweł Siemaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Czym jest strategia Proces zarządzania strategicznego Mechanizmy formułowania strategii Implementacja strategii Ćwiczenia audytoryjne Zasady analizy przypadków Wizja, misja i cele strategiczne Analiza makrootoczenia Analiza otoczenia konkurencyjnego Analiza zasobów przedsiębiorstwa Analizy zintegrowane Metody wprowadzania strategii w życie i jej ocena Ocena strategii w praktyce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010 J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012 Literatura dodatkowa W. Chan Kim, R. Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolna przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, Warszawa 2005 A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011 B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.