UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania matematyki i informatyki 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-NM1OPN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauczania matematyki i informatyki 1
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma zaliczenia:

egzamin

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych zagadnień pozwalających głębiej zrozumieć postawę uczniów w procesie nauczania - uczenia się matematyki i informatyki oraz znajomość metod postępowania nauczyciela umożliwiające rozszerzenie kontaktu na linii nauczyciel – uczeń. W szczególność znajomość elementów teorii Piageta i Brunera, cech i etapów procesu nauczania-uczenia się (matematyki i informatyki), socjologiczne aspekty uczenia się matematyki.

Znajomość podstawowych zagadnień dydaktyki matematyki i informatyki, w szczególności podstawowych zasad, celów oraz metod nauczania matematyki i informatyki, a także zasad planowania procesu dydaktycznego (w tym także planowanie pracy indywidualnej ucznia).


Skrócony opis:

Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z metodyką nauczania matematyki i informatyki. Przedmiot ten stanowi kontynuację Dydaktyki matematyki i informatyki 1. W czasie wykładu zostaną poruszone między innymi zagadnienia związane z planowaniem procesu nauczania, kontrolą i oceną wyników nauczania, kryteriami doboru podręczników oraz programów nauczania. Zagadnienia omawiane na ćwiczeniach będą koncentrować się przede wszystkim na problemach związanych z nauczaniem matematyki i informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum. Omówione zostaną także wybrane zagadnienia z pozostałych etapów szkolnych.

Efekty uczenia się:

1. Student potrafi zaplanować lekcję dobierać odpowiednie metody i potrafi zapisać scenariusz lekcji za pomocą konspektu.

2. Student potrafi zaplanować powtarzanie materiału zaplanowane w szkole w taki sposób, aby zapamiętanie było jak najbardziej efektywne.

3. Student wymienia metody i formy nauczania, w szczególności te, które aktywizują ucznia.

4. Student dobiera podręcznik szkolny uwzględniając realizowany program i możliwości uczniów.

5. Student rozwiązuje podstawowe zadania geometryczne na poziomie II i III etapu edukacyjnego, a także wybrane zadania na poziomie IV etapu edukacyjnego.

6. Student rozwiązuje podstawowe zadania związane z kontekstem realistycznym (zadania praktyczne) z uwzględnieniem problemu obliczeń przybliżonych na poziomie II i III etapu edukacyjnego, a także wybrane zadania na poziomie IV etapu edukacyjnego.

7. Student rozwiązuje podstawowe zadania związane z własnościami funkcji na poziomie III etapu edukacyjnego, a także wybrane zadania na poziomie IV etapu edukacyjnego.

8. Student planuje proces rozwiązywania zadań w czasie lekcji w zgodzie z ogólnymi zasadami pracy nad zadaniami, w szczególności zwraca uwagę, na analizę treści, dobór metody i refleksji nad wybraną metodą postępowania.

9. Student prezentuje wybrane zagadnienia informatyczne na poziomie II etapu edukacyjnego.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-9