Konwersatorium języka arabskiego cz. 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-D2WKO11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium języka arabskiego cz. 1 |
Jednostka: | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
1. Wprowadzenie do teorii języka arabskiego. 2. Alfabetu: pisownia i wymowa. 3. Samogłoski krótkie i długie. 4. Pojęcie „sukun”, „shaddy”, „hamza”, „nunacja”, „alif maksura”. 5. Litery księżycowe i słoneczne. 6. Rodzajnik określony „al-”. 7. Podstawowe zwroty grzecznościowe w języku arabskim. 8. Zaimki osobowe, wskazujące i dzierżawcze. 9. Rodzaj żeński w licznie pojedynczej w języku arabskim (funkcja znaku "ta-marbuta"). 10. Tworzenie nazwy narodowości w języku arabskim dla rodzaju męskiego i żeńskiego liczby pojedynczej. 11. Kolory (dla rodzaju męskiego i żeńskiego). 12. Liczebniki od 0-10. 13. Zdanie imienne. 14. Wyrażanie położenia w języku arabskim („هناك”,” في”, „يوجد”). 15. Tworzenie regularnej liczny mnogiej dla rodzaju żeńskiego i męskiego. 16. Idafa (Status Constructus). 17. Podstawowe schematy nieregularnej liczny mnogiej. 18. Zgodność przymiotnika z rzeczownikiem. 19. Słownictwo tematyczne z zakresu: rodzina, dom, uniwersytet. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - student: 13SM-2A_W06 Posiada pogłębioną i zaawansowaną wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji stosunków międzynarodowych oraz o ich przebiegu i konsekwencjach, zarówno w ujęciu historycznym, jak i współczesnym. Umiejętności - student: 13SM-2A_U01 Potrafi prawidłowo badać i interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) zachodzące w obszarze stosunków międzynarodowych oraz wskazać zachodzące pomiędzy nimi relacje. Kompetencje społeczne - student: 13SM-2A_K01 Jest gotów do podejmowania wyzwań ze świadomością znaczenia wiedzy dla rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych. 13SM-2A_K04 Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. Ponadto w zakresie wiedzy: • Student rozumie różnicę między klasycznym językiem arabskim a współczesnym językiem arabskim oraz jego dialektami – zdaje sobie sprawę z panującej w świecie arabskim dyglosji. • Student zna alfabet arabski. • Student posiada pogłębioną wiedzę na temat kultury świata arabskiego. w zakresie umiejętności: • Student jest w stanie czytać w pełni zwokalizowane teksty arabskie. • Student potrafi posługiwać się prostymi zwrotami arabskimi w mowie i piśmie. • Student dokonuje rozbioru gramatycznego prostych zdań arabskich. w zakresie postaw: • Student nie ulega stereotypom dotyczącym kultury arabskiej, wykazuje postawę otwartości i zrozumienia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Prowadzący grup: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda audiolingwalna i kognitywna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Frekwencja (nieobecność na ponad dwóch zajęciach wymaga odrobienia na dyżurze), zaliczenie kartkówek (60%) oraz testu śródsemestralnego (60%). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Spotkania, przedstawianie się, zwroty grzecznościowe • Kolory, dni tygodnia, nazwy miesięcy • Alfabet arabski – nauka pisania i czytania • Transkrypcja ISO • Lotnisko (odprawa paszportowa, dokumenty) • Nazwy państw świata, narodowości oraz języków • Liczebniki • Położenie geograficzne miast Litery słoneczne i księżycowe, rodzajnik określony i nieokreślony, rodzaj męski i żeński, przypadki, liczba mnoga i podwójna, partykuły pytające, konstrukcja idafa, zaimki wskazujące, osobowe i dzierżawcze. |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: Nizar Abazah, Arabski dla cudzoziemców. Część pierwsza, Dar al-Fikr, Damaszek 2009. Literatura uzupełniająca: Adnan Abbas, George Yacoub, Język arabski dla Polaków. Podręcznik dla początkujących, Wiedza Powszechna, Warszawa 2010. Arabski dla początkujących, pod red. Karoliny Sobocińskiej, Edgard, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Suad Abdel Hafez | |
Prowadzący grup: | Suad Abdel Hafez, Sylwia Lont, Natalia Zajączkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.