UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium języka arabskiego cz. 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-D2WKO11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium języka arabskiego cz. 1
Jednostka: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

brak

Skrócony opis:

1. Wprowadzenie do teorii języka arabskiego.

2. Alfabetu: pisownia i wymowa.

3. Samogłoski krótkie i długie.

4. Pojęcie „sukun”, „shaddy”, „hamza”, „nunacja”, „alif maksura”.

5. Litery księżycowe i słoneczne.

6. Rodzajnik określony „al-”.

7. Podstawowe zwroty grzecznościowe w języku arabskim.

8. Zaimki osobowe, wskazujące i dzierżawcze.

9. Rodzaj żeński w licznie pojedynczej w języku arabskim (funkcja znaku "ta-marbuta").

10. Tworzenie nazwy narodowości w języku arabskim dla rodzaju męskiego i żeńskiego liczby pojedynczej.

11. Kolory (dla rodzaju męskiego i żeńskiego).

12. Liczebniki od 0-10.

13. Zdanie imienne.

14. Wyrażanie położenia w języku arabskim („هناك”,” في”, „يوجد”).

15. Tworzenie regularnej liczny mnogiej dla rodzaju żeńskiego i męskiego.

16. Idafa (Status Constructus).

17. Podstawowe schematy nieregularnej liczny mnogiej.

18. Zgodność przymiotnika z rzeczownikiem.

19. Słownictwo tematyczne z zakresu: rodzina, dom, uniwersytet.

Efekty uczenia się:

Wiedza - student:

13SM-2A_W06 Posiada pogłębioną i zaawansowaną wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji stosunków międzynarodowych oraz o ich przebiegu i konsekwencjach, zarówno w ujęciu historycznym, jak i współczesnym.

Umiejętności - student:

13SM-2A_U01 Potrafi prawidłowo badać i interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) zachodzące w obszarze stosunków międzynarodowych oraz wskazać zachodzące pomiędzy nimi relacje.

Kompetencje społeczne - student:

13SM-2A_K01 Jest gotów do podejmowania wyzwań ze świadomością znaczenia wiedzy dla rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.

13SM-2A_K04 Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.

Ponadto w zakresie wiedzy:

• Student rozumie różnicę między klasycznym językiem arabskim a współczesnym językiem arabskim oraz jego dialektami – zdaje sobie sprawę z panującej w świecie arabskim dyglosji.

• Student zna alfabet arabski.

• Student posiada pogłębioną wiedzę na temat kultury świata arabskiego.

w zakresie umiejętności:

• Student jest w stanie czytać w pełni zwokalizowane teksty arabskie.

• Student potrafi posługiwać się prostymi zwrotami arabskimi w mowie i piśmie.

• Student dokonuje rozbioru gramatycznego prostych zdań arabskich.

w zakresie postaw:

• Student nie ulega stereotypom dotyczącym kultury arabskiej, wykazuje postawę otwartości i zrozumienia.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Woźniak-Bobińska
Prowadzący grup: Marta Woźniak-Bobińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metoda audiolingwalna i kognitywna

Sposoby i kryteria oceniania:

Frekwencja (nieobecność na ponad dwóch zajęciach wymaga odrobienia na dyżurze), zaliczenie kartkówek (60%) oraz testu śródsemestralnego (60%).


Szczegółowe treści kształcenia:

• Spotkania, przedstawianie się, zwroty grzecznościowe

• Kolory, dni tygodnia, nazwy miesięcy

• Alfabet arabski – nauka pisania i czytania

• Transkrypcja ISO

• Lotnisko (odprawa paszportowa, dokumenty)

• Nazwy państw świata, narodowości oraz języków

• Liczebniki

• Położenie geograficzne miast



Litery słoneczne i księżycowe, rodzajnik określony i nieokreślony, rodzaj męski i żeński, przypadki, liczba mnoga i podwójna, partykuły pytające, konstrukcja idafa, zaimki wskazujące, osobowe i dzierżawcze.


Literatura:

Podręcznik podstawowy:

Nizar Abazah, Arabski dla cudzoziemców. Część pierwsza, Dar al-Fikr, Damaszek 2009.

Literatura uzupełniająca:

Adnan Abbas, George Yacoub, Język arabski dla Polaków. Podręcznik dla początkujących, Wiedza Powszechna, Warszawa 2010.

Arabski dla początkujących, pod red. Karoliny Sobocińskiej, Edgard, Warszawa 2008.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Suad Abdel Hafez
Prowadzący grup: Suad Abdel Hafez, Sylwia Lont, Natalia Zajączkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6