UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

GUI Programming

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-ERASMGUI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: GUI Programming
Jednostka: Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Umiejętność programowania w języku C/C++ na poziomie średnim,

umiejętność pracy w zespole.

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką programowania zorientowanego na środowisko okienkowe.

Student powinien potrafić napisać program działający w środowisku Windows używając API

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie podstawowych koncepcji i zasad informatyki w szczególności:

zna podstawy Windows API

rozumie problemy związane z wieloplatformowością przy tworzeniu aplikacji okienkowych

2. ma poszerzoną wiedzę z zakresu używania i tworzenia oprogramowania, w szczególności:

potrafi komunikować się z użytkownikiem poprzez proste okno dialogowe

potrafi napisać aplikację typu notatnik, kalkulator itp. używając WinAPI

umie używać obiektowych bibliotek wieloplatformowych

3. 3. zna cykl życia obiektów, w szczególności:

potrafi budować i manipulować Menu

umie posługiwać się elementami kontrolnymi

4. rozumie działanie okienkowych systemów operacyjnych, w szczególności:

umie analizować komunikaty przesyłane między oknami

Umiejętności:

1. potrafi napisać program działający w środowisku Windows używając API ale również wybranej biblioteki wieloplatformowej

2. potrafi samodzielnie zdobywać nową wiedzę

Kompetencje społeczne:

1. rozumie potrzebę uczenia się i poszerzania swojej wiedzy

2. potrafi określać priorytety przy pisaniu kodu

3. umie pracować w większej grupie nad projektem

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: Paweł Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: Paweł Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Converse lecture, classical problematic, idea exchange, project

Sposoby i kryteria oceniania:

(tylko po angielsku) Lab mark is based on:

- lab attendance (10%)

- student activity (30%)

- project (60%)


Szczegółowe treści kształcenia:

(tylko po angielsku) WinAPI basics:

“hallo world” program

WinMain function and window procedure

messages and their flow control

resource compiler

dynamic and static Menus manipulation

creation and management of dialog boxes

working with standard control elements


Selected object library (MFC, wxWidgets, Qt, GTK+):

code structure

messages and their flow control

windows and dialogs

menu, toolboxes

Literatura: (tylko po angielsku)

Jeffrey Richter, Christophe Nasarre, Windows via C/C++, Microsoft Press

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6