UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programming III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-ERASMPIII
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programming III
Jednostka: Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Knowledge of C/C++ programming at the medium level, basics of object oriented programming, team working ability

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The main aim of the lectures and laboratories is to extend students’ knowledge about programming in C++. In particular more advanced aspects of programming will be covered.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge:

1. Student has knowledge of basic concepts and rules of computer sciences, in particular:

• Understands idea and rules of object oriented programming

• Understands paradigms of test driven development

• He understands idea and is able to use templates and software design patterns

2. He has extended knowledge of using and creation of code, in particular:

• He is able to design objects and relations between objects

• He is able to write methods and operators

• He knows objects’ life time

• He is able to deal with runtime errors

• Knows how to use debbuger

• He knows how to create templates

• He knows basic objects located in STL library

• He knows how to use design patterns

3. He knows objects’ life time, in particular:

• He understands how to use const

• He knows how to use casting

• He sees a difference between copy constructor and operator=

• He understands rules behind variable objects and references

Abilities:

1. He knows how to individually collect a new knowledge

Social competences:

1. He understands requirement of learning and extending gained knowledge

2. He is able to prioritise code writing process

3. He is able to work in a larger team on one project

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Classical problematic, idea exchange, project

Sposoby i kryteria oceniania:

(tylko po angielsku) Subject mark is based on:

- lecture & lab attendance (5%)

- colloquia passing (5%)

- exam (50%)

- student activity (10%)

- completing number of programming projects (30%)


Szczegółowe treści kształcenia:

(tylko po angielsku) Creating of multi-source project

designing of objects using structs and classes

'static' in C/C++

operators basing on matrix

Inheritance and relations between objects

Constructors and destructors and their execution flow

polimorphism

tamplates basing on vector

list and arrays

object casting

singletons and factories


Literatura: (tylko po angielsku)

Bjarne Stroustrup, The C+ + Programming Language, Addison-Wesley

Bruce Eckel, Thinking in C++, T1 i T2

Stephen Prata, C++ Primer Plus

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6