UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-ALA545
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Przedmioty do rejestracji: seminarium w Z-18/19 dla DLFA
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Konieczny średni poziom kompetencji w zakresie językoznawstwa ogólnego – pragmatyki języka, a także zaawansowana znajomość języka angielskiego na poziomie C1.

Skrócony opis:

Seminarium dotyczy funkcji języka oraz jej lingwistycznych i poza-lingwistycznych nośników używanych dla osiągania celów komunikacyjnych i społecznych. Ma na celu przygotowanie studentów do przeprowadzenia własnego projektu badawczego, którego efektem będzie przedstawienie pracy licencjackiej z zakresu pragmatyki języka.

Efekty uczenia się:

Student –

Wiedza

E1. posiada wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej pragmatyki języka (01A—2A_W01).

E2. zna terminologię pragmatyki języka na poziomie rozszerzonym (01A—2A_W02).

Umiejętności

E3. formułuje i analizuje problemy badawcze, stosuje odpowiednie metody i narzędzia badawcze w stopniu średnio-zaawansowanym (01A—2A_U12).

E4. podejmuje merytoryczną dyskusję na podstawie poglądów własnych oraz innych autorów i formułuje logicznie uzasadnione wnioski (01A—2A_U13).

Kompetencje

E5. określa i wybiera odpowiednie działania służące realizacji celów (01A—2A_K03)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 8 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Cap
Prowadzący grup: Piotr Cap
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Cap
Prowadzący grup: Piotr Cap
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Cap
Prowadzący grup: Piotr Cap
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 11 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 17 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Cap
Prowadzący grup: Piotr Cap
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Zajęcia o charakterze interaktywnym, lektura domowa w ramach przygotowania do zajęć. Prowadzenie dyskusji aktywizujących studentów za pomocą uprzedniej pracy w grupach i parach. Krótkie prezentacje ustne przygotowywane przez studentów na podstawie zadanych prac domowych i własnej kwerendy do pracy licencjackiej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena semestralna, skala „bardzo dobry” - „dobry” - „dostateczny” - „niedostateczny”. Przy ocenie brane są pod uwagę postępy w przygotowaniu pracy dyplomowej, regularna obecność i aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie serii mini-projektów (podczas zajęć). Ocena udziału w zajęciach weryfikuje efekty kształcenia 1-2, zaś ocena wykonania projektów oraz postępów w przygotowaniu pracy dyplomowej weryfikuje efekty 3-5.

Szczegółowe treści kształcenia:

Seminarium porusza następujące zagadnienia:

• pragmatyczna struktura perswazji, narzucania i obrony ideologii, tworzenie wiarygodności komunikatu językowego i jego nadawcy, psychologia retoryki

• język w komunikacji masowej – perswazyjna funkcja reklamy, struktura przemówienia politycznego i debaty politycznej, tradycje i współczesne kanony retoryki społecznej i politycznej w Polsce w świetle sytuacji w krajach anglosaskich, dyskurs masowego zagrożenia i dyskurs wojny z terroryzmem

• język jako narzędzie legitymizacji sądów i przekonań

• analiza dyskursu sfery publicznej

• świadomość pragmatyczna w nauczaniu języka obcego


Literatura:

1. Cap, P. 2010. „Micropragmatics and macropragmatics”. Handbooks of Pragmatics. Vol. I: Foundations of Pragmatics. Berlin/New York: Mouton de Gruyter, 28-45.

2. Grundy, P. 1995/2009. Doing Pragmatics. London: Edward Arnold.

3. Horn, L. and G. Ward. 2004. The Handbook of Pragmatics. Oxford: Blackwell.

4. Jowett, G. S. and V. O’Donnell .1992. Propaganda and Persuasion. Newbury Park, CA: Sage.

5. Kalisz, R. 1993. Pragmatyka Językowa. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

6. Levinson, S. 1983. Pragmatics. Cambridge: Cambridge University Press.

7. Lutz, W. 1990. Doublespeak. New York: HarperPerennial.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6