Seminarium licencjackie 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-ALA545 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Przedmioty do rejestracji: seminarium w Z-18/19 dla DLFA |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Konieczny średni poziom kompetencji w zakresie językoznawstwa ogólnego – pragmatyki języka, a także zaawansowana znajomość języka angielskiego na poziomie C1. |
Skrócony opis: |
Seminarium dotyczy funkcji języka oraz jej lingwistycznych i poza-lingwistycznych nośników używanych dla osiągania celów komunikacyjnych i społecznych. Ma na celu przygotowanie studentów do przeprowadzenia własnego projektu badawczego, którego efektem będzie przedstawienie pracy licencjackiej z zakresu pragmatyki języka. |
Efekty uczenia się: |
Student – Wiedza E1. posiada wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej pragmatyki języka (01A—2A_W01). E2. zna terminologię pragmatyki języka na poziomie rozszerzonym (01A—2A_W02). Umiejętności E3. formułuje i analizuje problemy badawcze, stosuje odpowiednie metody i narzędzia badawcze w stopniu średnio-zaawansowanym (01A—2A_U12). E4. podejmuje merytoryczną dyskusję na podstawie poglądów własnych oraz innych autorów i formułuje logicznie uzasadnione wnioski (01A—2A_U13). Kompetencje E5. określa i wybiera odpowiednie działania służące realizacji celów (01A—2A_K03) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Cap | |
Prowadzący grup: | Piotr Cap | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Cap | |
Prowadzący grup: | Piotr Cap | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Cap | |
Prowadzący grup: | Piotr Cap | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 11 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 17 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Cap | |
Prowadzący grup: | Piotr Cap | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Zajęcia o charakterze interaktywnym, lektura domowa w ramach przygotowania do zajęć. Prowadzenie dyskusji aktywizujących studentów za pomocą uprzedniej pracy w grupach i parach. Krótkie prezentacje ustne przygotowywane przez studentów na podstawie zadanych prac domowych i własnej kwerendy do pracy licencjackiej. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena semestralna, skala „bardzo dobry” - „dobry” - „dostateczny” - „niedostateczny”. Przy ocenie brane są pod uwagę postępy w przygotowaniu pracy dyplomowej, regularna obecność i aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie serii mini-projektów (podczas zajęć). Ocena udziału w zajęciach weryfikuje efekty kształcenia 1-2, zaś ocena wykonania projektów oraz postępów w przygotowaniu pracy dyplomowej weryfikuje efekty 3-5. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Seminarium porusza następujące zagadnienia: • pragmatyczna struktura perswazji, narzucania i obrony ideologii, tworzenie wiarygodności komunikatu językowego i jego nadawcy, psychologia retoryki • język w komunikacji masowej – perswazyjna funkcja reklamy, struktura przemówienia politycznego i debaty politycznej, tradycje i współczesne kanony retoryki społecznej i politycznej w Polsce w świetle sytuacji w krajach anglosaskich, dyskurs masowego zagrożenia i dyskurs wojny z terroryzmem • język jako narzędzie legitymizacji sądów i przekonań • analiza dyskursu sfery publicznej • świadomość pragmatyczna w nauczaniu języka obcego |
|
Literatura: |
1. Cap, P. 2010. „Micropragmatics and macropragmatics”. Handbooks of Pragmatics. Vol. I: Foundations of Pragmatics. Berlin/New York: Mouton de Gruyter, 28-45. 2. Grundy, P. 1995/2009. Doing Pragmatics. London: Edward Arnold. 3. Horn, L. and G. Ward. 2004. The Handbook of Pragmatics. Oxford: Blackwell. 4. Jowett, G. S. and V. O’Donnell .1992. Propaganda and Persuasion. Newbury Park, CA: Sage. 5. Kalisz, R. 1993. Pragmatyka Językowa. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. 6. Levinson, S. 1983. Pragmatics. Cambridge: Cambridge University Press. 7. Lutz, W. 1990. Doublespeak. New York: HarperPerennial. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.