Praktyki dydaktyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-BDD001 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki dydaktyczne |
Jednostka: | Wydział Biologii i Ochrony Środowiska |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie kursu BHP, ukończony kurs pedagogiczny co najmniej na studiach pierwszego stopnia lub zaliczony blok „Metodyki nauczania w szkole wyższej” |
Skrócony opis: |
Praktyki pedagogiczne są obowiązkowe w wymiarze określonym regulaminem studiów. W trakcie praktyk student: przygotowuje konspekt do prowadzonych zajęć dydaktycznych, obserwuje zajęcia prowadzone przez nauczyciela, asystuje w prowadzeniu zajęć, samodzielnie prowadzi zajęcia, planuje i omawia zajęcia prowadzone przez siebie i innych (nauczycieli, studentów). |
Efekty uczenia się: |
Student: - wyjaśnia taksonomię celów kształcenia , - wyjaśnia uwarunkowania przebiegu procesu kształcenia - wymienia wady i zalety wybranych metod nauczania - dostosowuje wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia - opracowuje plan czynności nauczyciela i konspekt zmierzający do osiągnięcia założonych celów - dokonuje wyboru metod, form i środków dydaktycznych zgodnych z celami dydaktycznymi - opracowuje narzędzia pomiaru dydaktycznego - stosuje zasady pomiaru dydaktycznego - dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia - ocenia sytuacje dydaktyczne w celu doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskiego Realizowane kierunkowe efekty kształcenia: - 04BF3A_W06, 04BF3A_U08, 04BF3A_K01, 04BF3A_K03, 04BF3A_K07 - 04GM3A_W04, 04GM3A_U07, 04GM3A_K01, 04GM3A_K05, 04GM3A_K06, 04GM3A_K07 - 04MB3A_W01, 04MB3A_W04, 04GM3A_U03, 04GM3A_U08, 04GM3A_K01, 04GM3A_K04, 04GM3A_K06, 04GM3A_K07 - 04OS3A_ W06, 04OS3A_ U09, 04OS3A_ K01, 04OS3A_ K06, 04OS3A_ K09 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński | |
Prowadzący grup: | Zdzisława Romanowska-Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody ćwiczeniowo-praktyczne: 1. ćwiczeniowa 2. projektu 3. referat/prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Hospitacje zajęć |
|
Treści kształcenia: | Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych. |
|
Literatura: |
Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN. Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński | |
Prowadzący grup: | Zdzisława Romanowska-Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody ćwiczeniowo-praktyczne: 1. ćwiczeniowa 2. projektu 3. referat/prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Hospitacje zajęć |
|
Treści kształcenia: | Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych. |
|
Literatura: |
Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN. Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński | |
Prowadzący grup: | Karolina Bącela-Spychalska, Teresa Gabryelak, Michał Grabowski, Maria Grzybkowska, Barbara Klajnert-Maculewicz, Joanna Mankiewicz-Boczek, Janusz Markowski, Tomasz Popławski, Małgorzata Posmyk, Aleksandra Rodacka, Zdzisława Romanowska-Duda, Joanna Saluk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Piotr Zieliński, Joanna Żelazna-Wieczorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody ćwiczeniowo-praktyczne: 1. ćwiczeniowa 2. projektu 3. referat/prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Hospitacje zajęć |
|
Treści kształcenia: | Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych. |
|
Literatura: |
Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN. Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński | |
Prowadzący grup: | Karolina Bącela-Spychalska, Teresa Gabryelak, Michał Grabowski, Maria Grzybkowska, Andrzej Kaźmierczak, Barbara Klajnert-Maculewicz, Jan Konopacki, Joanna Mankiewicz-Boczek, Janusz Markowski, Jacek Patykowski, Tomasz Popławski, Małgorzata Posmyk, Aleksandra Rodacka, Zdzisława Romanowska-Duda, Joanna Saluk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Piotr Zieliński, Joanna Żelazna-Wieczorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody ćwiczeniowo-praktyczne: 1. ćwiczeniowa 2. projektu 3. referat/prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Hospitacje zajęć |
|
Treści kształcenia: | Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych. |
|
Literatura: |
Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN. Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński | |
Prowadzący grup: | Jerzy Bańbura, Grzegorz Bartosz, Karolina Bącela-Spychalska, Magdalena Błażewicz, Magdalena Bryś, Jerzy Długoński, Teresa Gabryelak, Michał Grabowski, Maria Grzybkowska, Andrzej Kaźmierczak, Barbara Klajnert-Maculewicz, Aneta Koceva-Chyła, Jan Konopacki, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Katarzyna Lisowska, Joanna Mankiewicz-Boczek, Agnieszka Marczak, Janusz Markowski, Jacek Patykowski, Tomasz Popławski, Małgorzata Posmyk, Mieczysław Puchała, Aleksandra Rodacka, Zdzisława Romanowska-Duda, Joanna Saluk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Piotr Zieliński, Halina Żbikowska, Joanna Żelazna-Wieczorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody ćwiczeniowo-praktyczne: 1. ćwiczeniowa 2. projektu 3. referat/prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Hospitacje zajęć |
|
Treści kształcenia: | Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych. |
|
Literatura: |
Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN. Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński | |
Prowadzący grup: | Jerzy Bańbura, Grzegorz Bartosz, Karolina Bącela-Spychalska, Magdalena Błażewicz, Magdalena Bryś, Jerzy Długoński, Teresa Gabryelak, Michał Grabowski, Maria Grzybkowska, Andrzej Kaźmierczak, Barbara Klajnert-Maculewicz, Aneta Koceva-Chyła, Jan Konopacki, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Katarzyna Lisowska, Urszula Małolepsza, Joanna Mankiewicz-Boczek, Agnieszka Marczak, Janusz Markowski, Paweł Nowak, Jacek Patykowski, Tomasz Popławski, Małgorzata Posmyk, Mieczysław Puchała, Aleksandra Rodacka, Zdzisława Romanowska-Duda, Beata Sadowska, Joanna Saluk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Piotr Zieliński, Halina Żbikowska, Joanna Żelazna-Wieczorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody ćwiczeniowo-praktyczne: 1. ćwiczeniowa 2. projektu 3. referat/prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Hospitacje zajęć |
|
Treści kształcenia: | Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych. |
|
Literatura: |
Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN. Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.