UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki dydaktyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-BDD001
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki dydaktyczne
Jednostka: Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Zaliczenie kursu BHP, ukończony kurs pedagogiczny co najmniej na studiach pierwszego stopnia lub zaliczony blok „Metodyki nauczania w szkole wyższej”

Skrócony opis:

Praktyki pedagogiczne są obowiązkowe w wymiarze określonym regulaminem studiów. W trakcie praktyk student: przygotowuje konspekt do prowadzonych zajęć dydaktycznych, obserwuje zajęcia prowadzone przez nauczyciela, asystuje w prowadzeniu zajęć, samodzielnie prowadzi zajęcia, planuje i omawia zajęcia prowadzone przez siebie i innych (nauczycieli, studentów).

Efekty uczenia się:

Student:

- wyjaśnia taksonomię celów kształcenia ,

- wyjaśnia uwarunkowania przebiegu procesu kształcenia

- wymienia wady i zalety wybranych metod nauczania

- dostosowuje wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia

- opracowuje plan czynności nauczyciela i konspekt zmierzający do osiągnięcia założonych celów

- dokonuje wyboru metod, form i środków dydaktycznych zgodnych z celami dydaktycznymi

- opracowuje narzędzia pomiaru dydaktycznego

- stosuje zasady pomiaru dydaktycznego

- dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia

- ocenia sytuacje dydaktyczne w celu doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskiego

Realizowane kierunkowe efekty kształcenia:

- 04BF3A_W06, 04BF3A_U08, 04BF3A_K01, 04BF3A_K03, 04BF3A_K07

- 04GM3A_W04, 04GM3A_U07, 04GM3A_K01, 04GM3A_K05, 04GM3A_K06, 04GM3A_K07

- 04MB3A_W01, 04MB3A_W04, 04GM3A_U03, 04GM3A_U08, 04GM3A_K01, 04GM3A_K04, 04GM3A_K06, 04GM3A_K07

- 04OS3A_ W06, 04OS3A_ U09, 04OS3A_ K01, 04OS3A_ K06, 04OS3A_ K09

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 150 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Zdzisława Romanowska-Duda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metody ćwiczeniowo-praktyczne:

1. ćwiczeniowa

2. projektu

3. referat/prezentacja


Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć

Treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 150 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Zdzisława Romanowska-Duda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metody ćwiczeniowo-praktyczne:

1. ćwiczeniowa

2. projektu

3. referat/prezentacja


Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć

Treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 150 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Karolina Bącela-Spychalska, Teresa Gabryelak, Michał Grabowski, Maria Grzybkowska, Barbara Klajnert-Maculewicz, Joanna Mankiewicz-Boczek, Janusz Markowski, Tomasz Popławski, Małgorzata Posmyk, Aleksandra Rodacka, Zdzisława Romanowska-Duda, Joanna Saluk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Piotr Zieliński, Joanna Żelazna-Wieczorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metody ćwiczeniowo-praktyczne:

1. ćwiczeniowa

2. projektu

3. referat/prezentacja


Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć

Treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 150 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Karolina Bącela-Spychalska, Teresa Gabryelak, Michał Grabowski, Maria Grzybkowska, Andrzej Kaźmierczak, Barbara Klajnert-Maculewicz, Jan Konopacki, Joanna Mankiewicz-Boczek, Janusz Markowski, Jacek Patykowski, Tomasz Popławski, Małgorzata Posmyk, Aleksandra Rodacka, Zdzisława Romanowska-Duda, Joanna Saluk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Piotr Zieliński, Joanna Żelazna-Wieczorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metody ćwiczeniowo-praktyczne:

1. ćwiczeniowa

2. projektu

3. referat/prezentacja


Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć

Treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 150 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Jerzy Bańbura, Grzegorz Bartosz, Karolina Bącela-Spychalska, Magdalena Błażewicz, Magdalena Bryś, Jerzy Długoński, Teresa Gabryelak, Michał Grabowski, Maria Grzybkowska, Andrzej Kaźmierczak, Barbara Klajnert-Maculewicz, Aneta Koceva-Chyła, Jan Konopacki, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Katarzyna Lisowska, Joanna Mankiewicz-Boczek, Agnieszka Marczak, Janusz Markowski, Jacek Patykowski, Tomasz Popławski, Małgorzata Posmyk, Mieczysław Puchała, Aleksandra Rodacka, Zdzisława Romanowska-Duda, Joanna Saluk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Piotr Zieliński, Halina Żbikowska, Joanna Żelazna-Wieczorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metody ćwiczeniowo-praktyczne:

1. ćwiczeniowa

2. projektu

3. referat/prezentacja


Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć

Treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 150 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Jerzy Bańbura, Grzegorz Bartosz, Karolina Bącela-Spychalska, Magdalena Błażewicz, Magdalena Bryś, Jerzy Długoński, Teresa Gabryelak, Michał Grabowski, Maria Grzybkowska, Andrzej Kaźmierczak, Barbara Klajnert-Maculewicz, Aneta Koceva-Chyła, Jan Konopacki, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Katarzyna Lisowska, Urszula Małolepsza, Joanna Mankiewicz-Boczek, Agnieszka Marczak, Janusz Markowski, Paweł Nowak, Jacek Patykowski, Tomasz Popławski, Małgorzata Posmyk, Mieczysław Puchała, Aleksandra Rodacka, Zdzisława Romanowska-Duda, Beata Sadowska, Joanna Saluk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Piotr Zieliński, Halina Żbikowska, Joanna Żelazna-Wieczorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metody ćwiczeniowo-praktyczne:

1. ćwiczeniowa

2. projektu

3. referat/prezentacja


Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć

Treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanycha celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4