UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-BAKA5B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Umiejętność doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji, analizy i syntezy.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza:

W wyniku przeprowadzonych zajęć aktywnie studiująca osoba:

Posiada znajomość podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, wie jak korzystać z zasobów informacji patentowej, zna zasady zachowania poufności informacji (06BF-1P_W16)

2. Umiejętności:

W wyniku przeprowadzonych zajęć aktywnie studiująca osoba:

Potrafi pozyskać dane i informacje z literatury, baz danych, baz wiedzy, Internetu i innych źródeł, ocenić ich wiarygodność, integrować

je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie (06BF-1P_U03).

Umie przygotować prace w języku polskim i obcym, dotyczące wykorzystanie ICT w obszarze fnansów, z wykorzystaniem uzyskanej wiedzy oraz dostępnych źródeł (06BF-1P_U15)

Umie przygotować wystąpienia w języku polskim i obcym, dotyczące technologicznych i społecznych aspektów e-learningu, z wykorzystaniem uzyskanej wiedzy oraz dostępnych źródeł (06BF-1P_U16)

Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków (06BF-1P_U17 )

Potrafi uczyć się samodzielnie (06BF-1P_U21)

3. Kompetencje/postawy

Samodzielnie dąży do systematycznego doskonalenia własnego oraz uczestnictwa w kształceniu ustawicznym, potrafi dokonać

samooceny własnych kompetencji (06BF-1P_K01)

Krytycznie ocenia działania swoje i osób współpracujących i przyjmuje odpowiedzialność za ich skutki (06BF-1P_K03)

Umie dokonać oceny ważności kryteriów i zadań w realizowanych projektach (06BF-1P_K04)

Potrafi identyfikować i rozwiązywać podstawowe problemy związane z uczestnictwem w życiu gospodarczym, w tym z wykonywaniem

zawodów w dyscyplinach finanse i informatyka (06BF-1P_K06)

Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów gospodarczych, uwzględniając aspekty finansowe (06BF-1P_K07 )

Potrafi publicznie przedstawiać efekty własnej działalności (06BF-1P_K08)

Potrafi przekazywać wiedzę o procesach gospodarczych, w tym finansowych; potrafi uzasadniać własne poglądy dotyczące problemów

gospodarczych oraz ustosunkowywać się do poglądów innych osób (06BF-1P_K09)

W sposób świadomy i odpowiedzialny przekazuje i udostępnia informacje (06BF-1P_K11)

Promuje społeczne i kulturowe znaczenie sportu i aktywności fizycznej oraz zdrowego trybu życia, pielęgnuje swoje hobby (06BF-1P_K13)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Bąkała
Prowadzący grup: Anna Bąkała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Bąkała
Prowadzący grup: Anna Bąkała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Bąkała
Prowadzący grup: Anna Bąkała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Bąkała
Prowadzący grup: Anna Bąkała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: seminarium, konsultacje, praca pisemna, indywidualna samodzielna praca, referat, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

zaliczenie na podstawie:

1. referatu z koncepcji i realizacji pracy licencjackiej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej,

2. aktywnej obecności (udział w dyskusji na temat prezentowanych projektów innych uczestników seminarium)

3. autoreferatu dotyczącego zainteresowań i osiągnięć pozauczelnianych studenta/studentki.


Treści kształcenia:

Etapy przygotowania pracy empirycznej (koncepcja badawcza)

Proces naukowy

Przygotowanie narzędzi badawczych

Metody badawcze

Planowanie badania w czasie

Edycja pracy licencjackiej

Metody zbierania danych

Prezentowanie koncepcji badawczej

Literatura:

1. Kulczycki Emanuel, 2013, Jak napisać dobry artykuł naukowy, czyli naukowo o pisaniu. Artykuł na blogu „Warsztat badacza komunikacji”

2. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008

3. Liśkiewicz Tomasz, Liśkiewicz Grzegorz, 2014, Wprowadzenie do efektywnego publikowania naukowego. Czyli jak przygotować, wysłać i promować artykuł naukowy. Dostęp on-line.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7