UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-DZIO2C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

E

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

2

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Ukończone studia I stopnia (licencjackie)

Rozwinięty instynkt "bezinteresownej ciekawości"

Pomocne może się też okazać poczucie humoru

Skrócony opis:

Tematy wiodące:

    Etyka życia gospodarczego. Ekonomia normatywna (etyka biznesu, społeczna odpowiedzialność biznesu, lobbing, korupcja, etyczne aspekty globalizacji, kodeksy etyczne, uczciwa konkurencja, rola ekonomistów jako doradców, ekonomia jako religia)

    Rola państwa w gospodarce - poszukiwanie "złotego środka"? (ewolucja; konsekwencje zmian w postrzeganiu polityki gospodarczej; doktryny polityczne - liberalizm, interwencjonizm, etatyzm, idea welfare state, socjalizm; błędy państwa a błędy rynku)

    Współczesne nurty w rozwoju ekonomii (nowa ekonomia instytucjonalna, teoria wyboru publicznego, ekonomia ewolucyjna, ekonomia behawioralna, teoria gier)

    Ewolucja instytucji ekonomicznych. Trajektorie rozwojowe państw, społeczeństw, organizacji i instytucji

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student:

- zna terminologię używaną w ekonomii i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych na poziomie rozszerzonym (06E-2A_W01);

- posiada uporządkowaną i sformalizowaną wiedzę w zakresie

sposobów funkcjonowania struktur i instytucji rynkowych oraz

o rządzących nimi prawidłowościach rozwojowych (06E-2A_W02);

- posiada uporządkowaną wiedzę na temat sposobów

funkcjonowania przedsiębiorstw oraz zarządzania ich zasobami,

mechanizmów ich finansowania, a także zasad gospodarowania

i obrotu aktywami finansowymi – w aspekcie prawnym,

ekonomicznym, etycznym i psycho – społecznym (06E-2A_W05);

- dysponuje pogłębioną wiedzą pozwalającą na świadome

kształtowanie procesów rozwojowych i ram instytucjonalnych

funkcjonowania gospodarki (06E-2A_W06);

- posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą ocenę zjawisk ekonomicznych w perspektywie krajowej, międzynarodowej i

międzykulturowej (06E-2A_W07);

Umiejętności:

- potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, społecznych i finansowych oraz w sposób pogłębiony analizować wzajemne relacje między nimi (06E-2A_U01);

- potrafi wykorzystywać zarówno podstawową, jak i rozszerzoną

wiedzę teoretyczną z zakresu ekonomii oraz powiązanych z nią

dyscyplin w celu formułowania praktycznych wniosków

użytecznych dla decydentów, a także analizowania i interpretowania różnorodnych problemów ekonomicznych (06E-2A_U02);

- posiada umiejętności badawcze i prognostyczne pozwalające na

wskazanie przyczyn i skutków, a także racjonalności i efektywności podejmowanych przez podmioty gospodarcze decyzji ekonomicznych, z wykorzystaniem ilościowych i jakościowych metod badawczych (06E-2A_U03);

- potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie

i piśmie na tematy dotyczące różnorodnych zagadnień ekonomicznych oraz leżących na pograniczu różnych dyscyplin naukowych; ponadto potrafi przedstawić merytoryczne uzasadnienie prezentowanych opinii (06E-2A_U04);

- potrafi sporządzać zaawansowane raporty, analizy i ekspertyzy ułatwiające podejmowanie poprawnych decyzji ekonomicznych w warunkach niepewności i ryzyka (06E-2A_U05);

- potrafi dokonać analizy własnych działań dotyczących

różnorodnych obszarów procesu gospodarowania oraz wskazać obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu; ponadto potrafi weryfikować poprawność zaawansowanych raportów, analiz i ekspertyz wykonanych przez siebie oraz innych (06E-2A_U06);

Kompetencje:

- ma świadomość poziomu swojej wiedzy, dokonuje samooceny

własnych kompetencji, nabytą wiedzę i umiejętności potrafi

uzupełniać i doskonalić, rozumie potrzebę ciągłego

dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, świadomie

kształtuje własną karierę zawodową (06E-2A_K01);

- ma świadomość zalet i ograniczeń wykorzystywanych metod badawczych, jest krytyczny w stosunku do poznanych metod badawczych i otwarty na stosowanie nowych, niekonwencjonalnych metod, zdolny do poszukiwania alternatywnych, optymalnych rozwiązań analizowanych problemów, dba o precyzję gromadzonych danych i rzetelnie prowadzi analizę (06E-2A_K02);

- jest świadomy złożoności procesów zachodzących we współczesnej gospodarce globalnej, jest zdolny do samodzielnej oceny zjawisk społeczno-gospodarczych (także w perspektywie historycznej), formułowania własnych wniosków na ich temat, prowadzenia merytorycznej dyskusji, prezentacji swoich poglądów i obrony przyjętej argumentacji (06E-2A_K03);

- zdobywa umiejętność logicznego i analitycznego myślenia, jest zdolny do samodzielnej pracy badawczej, prowadzonej w sposób rzetelny i obiektywny, jest krytyczny wobec wyników własnej pracy (06E-2A_K04);

- potrafi pracować i współdziałać w grupie, aktywnie uczestniczy w grupach, organizacjach, czy instytucjach, jest otwarty na współpracę i budowę relacji, na potrzeby i oczekiwania innych osób, reprezentuje postawę kreatywną i przedsiębiorczą, umie zarządzać zespołami ludzkimi, jest gotowy do podejmowania zawodowych wyzwań, wytrwale dąży do realizacji indywidualnych i zespołowych działań (06E-2A_K05);

- postępuje zgodnie zasadami etyki zawodowej, z poszanowaniem praw autorskich, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga moralne dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma przekonanie o znaczeniu zachowania się w sposób profesjonalny, jest wrażliwy na problemy społeczne, ekonomiczne, ekologiczne (06E-2A_K06);

- odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy,

odpowiednio określa priorytety służące realizacji określonych

zadań, jest otwarty na szanse komercyjnego wykorzystania

swojej wiedzy (06E-2A_K07);

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Dzionek-Kozłowska
Prowadzący grup: Joanna Dzionek-Kozłowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Metoda seminaryjna

Sposoby i kryteria oceniania:

30% przedstawienie koncepcji pracy magisterskiej na seminarium

45% finalna wersja koncepcji pracy magisterskiej zaakceptowana przez promotora

10% aktywny udział w dyskuzji nad koncepcjami pozostałych studentów z grupy seminaryjnej

10% prace domowe

5% obecność

Treści kształcenia:

Przygotowanie do pisania pracy magisterskiej.

Umiejętność formułowania celów, hipotez i tez pracy badawczej.

Dobór narzędzi badawczych.

Doskonalenie techniki pisania.

Literatura:

J. Morley, P. Doyle, I. Pople, University Writing Course, Express Publishing, Newburry 2007.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Dzionek-Kozłowska
Prowadzący grup: Joanna Dzionek-Kozłowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Metoda seminaryjna

Sposoby i kryteria oceniania:

30% przedstawienie koncepcji pracy magisterskiej na seminarium

45% finalna wersja koncepcji pracy magisterskiej zaakceptowana przez promotora

10% aktywny udział w dyskuzji nad koncepcjami pozostałych studentów z grupy seminaryjnej

10% prace domowe

5% obecność

Treści kształcenia:

Przygotowanie do pisania pracy magisterskiej.

Umiejętność formułowania celów, hipotez i tez pracy badawczej.

Dobór narzędzi badawczych.

Doskonalenie techniki pisania.

Literatura:

J. Morley, P. Doyle, I. Pople, University Writing Course, Express Publishing, Newburry 2007.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Dzionek-Kozłowska
Prowadzący grup: Joanna Dzionek-Kozłowska
Strona przedmiotu: http://www.hmeihg.uni.lodz.pl/pracownicy/drjdzionekkozlowska.html
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Metoda seminaryjna.

Sposoby i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia seminarium jest:

- przedstawienie wstępnej koncepcji pracy magisterskiej podczas seminarium (25% oceny)

- aktywny udział w dyskusji na temat koncepcji prac pozostałych uczestników seminarium (25% oceny)

- przygotowanie kwerendy źródłowej (25% oceny)

- przedstawienie wstępnego planu pracy (25% oceny).

Treści kształcenia:

Przygotowanie do pisania pracy magisterskiej.

Umiejętność formułowania celów, hipotez i tez pracy badawczej.

Dobór narzędzi badawczych.

Doskonalenie techniki pisania.

Literatura:

J. Morley, P. Doyle, I. Pople, University Writing Course, Express Publishing, Newburry 2007.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4