Ekonometria i prognozowanie gospodarcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-EIEG3B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekonometria i prognozowanie gospodarcze |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | EI |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | zaliczone zajęcia ze statystyki |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznać studentów z modelami i metodami ekonometrycznymi stosowanymi w analizach gospodarczych. Ostatecznym celem zajęć jest formułowanie prognoz gospodarczych. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student zna zależności ekonomiczne, w szczególności dotyczące rynku nieruchomości i umie je przekształcić w model ekonometryczny (06IN_1A _W01 ). Zna portale statystyczne z których można pobierać dane statystyczne i zna narzędzia statystyczno-ekonometryczne za pomocą których można te dane przetwarzać (06IiN-1A_W06). UMIĘJĘTNOŚCI Student potrafi wybrać właściwe dane statystyczne do zbudowania modelu ekonometrycznego służącego wyjaśnieniu zależności na rynku nieruchomości (06IN-1A_U03) i zinterpretować wyniki tych modeli (06IN-1A_U01). KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student umie powiązać zdobytą wiedzę i umiejętności w budowaniu i interpretowaniu modeli ekonometrycznych z faktycznym rozwiązywaniu problemów na rynku nieruchomości (06IN-1A-K02). Wykazuje rzetelność i skrupulatność w opracowaniu wyników modelowania i prognozowania w obszarze rynku nieruchomości dla celów praktyki gospodarczej (06IN_1A_K03) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT LA
LA
LA
LA
ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kusideł | |
Prowadzący grup: | Magdalena Brudz, Artur Gajdos, Ewa Kusideł, Karolina Lewandowska-Gwarda | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=11887 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: wykład 1, 4 ECTS. Praca na zajęciach w ramach określonych treści kształcenia - 14 godzin. Praca bieżąca: 7 godzin (konsultacje, wykonanie pracy domowej, przygotowanie się do jej prezentacji na zajęciach). Przygotowanie do zaliczenia: 7 godzin (praca własna w zakresie powtórzenia materiału). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład wspomagany prezentacjami w Power Point. Dodatkowo udostępnianie materiałów z zajęć (prezentacja, dane, krótkie filmy z wykładu) poprzez pocztę USOS.. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | >=50% (12 pkt) - dst >=60% (15 pkt) - dst+ >=70% (17 pkt) - db >=80% (20 pkt) - db+ >=90% (22 pkt) - bdb Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z wykładu: 33% i ćwiczeń 67%. Na ocenę z wykładu składają się : praca domowa i aktywność na zajęciach: 7 pkt test zaliczeniowy: 18 pkt Na ocenę z ćwiczeń informatycznych składają się: aktywność na zajęciach: 20% kolokwium 1: 30% kolokwium 2: 50% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe definicje oraz szacowanie parametrów prostych modeli wraz z interpretacją 2. Szacowanie modelu dla aktualnych danych (z stat.gov.pl) i podstawowe statystyki modelu 3. Model regresji wielorakiej 4. Założenia klasycznego modelu regresji 5. Postać funkcyjna modelu i jej różne interpretacje |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Welfe A., Ekonometira. Metody i ich zastosowanie, PWE, Warszawa 2009 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-metody-i-ich-zastosowanie-aleksander-welfe-103507) Kufel T., Ekonometria. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa 2011 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-rozwiazywanie-problemow-z-wykorzystaniem-programu-gretl-tadeusz-kufel-9303) Zeliaś A. B. Pawełek, S. Wanat, Prognozowanie ekonomiczne. Teoria, przykłady, zadania, PWE 2013 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/prognozowanie-ekonomiczne-teoria-przyklady-zadania-barbara-pawelek-stanislaw-101427) Literatura dodatkowa: Kucharska-Stasiak E., E. Kusideł, M. Załęczna, K. Żelazowski, Convergence processes in the European hosing market, WUŁ, Łódź 2020 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/convergence-processes-in-the-european-housing-markets-ewa-kucharska-stasiak-ewa-235977) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR LA
LA
LA
LA
LA
LA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kusideł | |
Prowadzący grup: | Magdalena Brudz, Artur Gajdos, Ewa Kusideł | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=11887 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: wykład 3, 4 ECTS. Praca na zajęciach w ramach określonych treści kształcenia - 14 godzin. Praca bieżąca: 14 godzin (wykonanie pracy domowej, przygotowanie się do jej prezentacji na zajęciach). Przygotowanie do zaliczenia: 28 godzin (praca własna w zakresie powtórzenia materiału). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład stacjonarny wspomagany prezentacjami w Power Point. Dodatkowo udostępnianie materiałów z zajęć (prezentacja, dane, krótkie filmy z wykładu) na Moodle. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | >=60% (15 pkt) - dst >=70% (17 pkt) - dst+ >=80% (20 pkt) - db >=90% (22 pkt) - db+ >=95% (24 pkt) -bdb Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z wykładu: 33% i ćwiczeń 67%. Na ocenę z wykładu składają się : praca domowa i aktywność na zajęciach: 7 pkt test zaliczeniowy: 18 pkt Na ocenę z ćwiczeń informatycznych składają się: aktywność na zajęciach: 20% kolokwium 1: 30% kolokwium 2: 50% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe definicje oraz szacowanie parametrów prostych modeli wraz z interpretacją 2. Szacowanie modelu dla aktualnych danych (z stat.gov.pl) i podstawowe statystyki modelu 3. Model regresji wielorakiej 4. Modele trendu, sezonowość, prognozowanie 5. Założenia klasycznego modelu regresji 6. Postać funkcyjna modelu i jej różne interpretacje |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Welfe A., Ekonometira. Metody i ich zastosowanie, PWE, Warszawa 2009 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-metody-i-ich-zastosowanie-aleksander-welfe-103507) Kufel T., Ekonometria. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa 2011 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-rozwiazywanie-problemow-z-wykorzystaniem-programu-gretl-tadeusz-kufel-9303) Zeliaś A. B. Pawełek, S. Wanat, Prognozowanie ekonomiczne. Teoria, przykłady, zadania, PWE 2013 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/prognozowanie-ekonomiczne-teoria-przyklady-zadania-barbara-pawelek-stanislaw-101427) Literatura dodatkowa: Kucharska-Stasiak E., E. Kusideł, M. Załęczna, K. Żelazowski, Convergence processes in the European hosing market, WUŁ, Łódź 2020 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/convergence-processes-in-the-european-housing-markets-ewa-kucharska-stasiak-ewa-235977) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN LA
LA
LA
WT W
LA
ŚR CZ PT LA
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kusideł | |
Prowadzący grup: | Magdalena Brudz, Artur Gajdos, Ewa Kusideł | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=11887 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Laboratorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: wykład 3, 4 ECTS. Praca na zajęciach w ramach określonych treści kształcenia - 14 godzin. Praca bieżąca: 14 godzin (wykonanie pracy domowej, przygotowanie się do jej prezentacji na zajęciach). Przygotowanie do zaliczenia: 28 godzin (praca własna w zakresie powtórzenia materiału). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład stacjonarny wspomagany prezentacjami w Power Point. Dodatkowo udostępnianie materiałów z zajęć (prezentacja, dane, krótkie filmy z wykładu) na Moodle. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | >=50% (18 pkt) - dst >=60% (21 pkt) - dst+ >=70% (25 pkt) - db >=80% (29 pkt) - db+ >=90% (32 pkt) - bdb Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z wykładu: 33% i ćwiczeń 67%. Na ocenę z wykładu składają się : praca domowa (wraz z gotowością jej zaprezentowania): 18 pkt test zaliczeniowy: 18 pkt Na ocenę z ćwiczeń informatycznych składają się: aktywność na zajęciach: 20% kolokwium 1: 30% kolokwium 2: 50% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe definicje oraz szacowanie parametrów prostych modeli wraz z interpretacją 2. Szacowanie modelu dla aktualnych danych (z stat.gov.pl) i podstawowe statystyki modelu 3. Model regresji wielorakiej 4. Modele trendu, sezonowość, prognozowanie 5. Założenia klasycznego modelu regresji 6. Postać funkcyjna modelu i jej różne interpretacje |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Welfe A., Ekonometira. Metody i ich zastosowanie, PWE, Warszawa 2009 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-metody-i-ich-zastosowanie-aleksander-welfe-103507) Kufel T., Ekonometria. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa 2011 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-rozwiazywanie-problemow-z-wykorzystaniem-programu-gretl-tadeusz-kufel-9303) Zeliaś A. B. Pawełek, S. Wanat, Prognozowanie ekonomiczne. Teoria, przykłady, zadania, PWE 2013 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/prognozowanie-ekonomiczne-teoria-przyklady-zadania-barbara-pawelek-stanislaw-101427) Literatura dodatkowa: Kucharska-Stasiak E., E. Kusideł, M. Załęczna, K. Żelazowski, Convergence processes in the European hosing market, WUŁ, Łódź 2020 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/convergence-processes-in-the-european-housing-markets-ewa-kucharska-stasiak-ewa-235977) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN LI
LI
LI
LI
WT W
ŚR CZ PT LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kusideł | |
Prowadzący grup: | Artur Gajdos, Ewa Kusideł, Karolina Lewandowska-Gwarda, Alicja Olejnik, Agata Żółtaszek | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=11887 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: wykład 3, 4 ECTS. Praca na zajęciach w ramach określonych treści kształcenia - 15 godzin. Praca bieżąca: 15 godzin (wykonanie pracy domowej, przygotowanie się do jej prezentacji na zajęciach). Przygotowanie do zaliczenia: 30 godzin (praca własna w zakresie powtórzenia materiału). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład stacjonarny wspomagany prezentacjami w Power Point. Dodatkowo udostępnianie materiałów z zajęć (prezentacja, dane, krótkie filmy z wykładu) na Moodle. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | >=50% (32 pkt) – dst >=60% (38 pkt) – dst+ >=70% (45 pkt) – db >=80% (51 pkt) – db+ >=90% (58 pkt) - bdb Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z wykładu: 33% i ćwiczeń 67%. Na ocenę z wykładu składają się : obecność na wykładzie: 7 pkt praca domowa (wraz z gotowością jej zaprezentowania): 18 pkt aktywność na wykładzie: 7 pkt test zaliczeniowy: 32 pkt Na ocenę z ćwiczeń informatycznych składają się: aktywność na zajęciach: 20% kolokwium 1: 30% kolokwium 2: 50% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe definicje oraz szacowanie parametrów prostych modeli wraz z interpretacją 2. Szacowanie modelu dla aktualnych danych (z stat.gov.pl) i podstawowe statystyki modelu 3. Model regresji wielorakiej 4. Modele trendu, sezonowość, prognozowanie 5. Założenia klasycznego modelu regresji 6. Postać funkcyjna modelu i jej różne interpretacje 7. Praktyczne zastosowania - model konwergencji cen nieruchomości |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Welfe A., Ekonometira. Metody i ich zastosowanie, PWE, Warszawa 2009 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-metody-i-ich-zastosowanie-aleksander-welfe-103507) Kufel T., Ekonometria. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa 2011 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-rozwiazywanie-problemow-z-wykorzystaniem-programu-gretl-tadeusz-kufel-9303) Zeliaś A. B. Pawełek, S. Wanat, Prognozowanie ekonomiczne. Teoria, przykłady, zadania, PWE 2013 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/prognozowanie-ekonomiczne-teoria-przyklady-zadania-barbara-pawelek-stanislaw-101427) Literatura dodatkowa: Kucharska-Stasiak E., E. Kusideł, M. Załęczna, K. Żelazowski, Convergence processes in the European hosing market, WUŁ, Łódź 2020 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/convergence-processes-in-the-european-housing-markets-ewa-kucharska-stasiak-ewa-235977) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN LI
LI
LI
WT ŚR CZ W
PT LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kusideł | |
Prowadzący grup: | Artur Gajdos, Ewa Kusideł, Karolina Lewandowska-Gwarda | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=11887 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: wykład 3, 4 ECTS. Praca na zajęciach w ramach określonych treści kształcenia - 15 godzin. Praca bieżąca: 15 godzin (wykonanie pracy domowej, przygotowanie się do jej prezentacji na zajęciach). Przygotowanie do zaliczenia: 30 godzin (praca własna w zakresie powtórzenia materiału). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład on-line za pośrednictwem platformy Teams wspomagany prezentacjami w Power Point. Dodatkowo udostępnianie materiałów z zajęć (prezentacja, dane, krótkie filmy z wykładu) na Moodle. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z wykładu (33%) i ćwiczeń (67%) Wykład 1. Zaliczenie co najmniej 66% case study zadawanych w formie pracy domowej po każdym wykładzie (>90% - bdb, >80% db, >65% - dst). 2. Dla osób, które nie mogły uczestniczyć w wykładzie lub nie zdobyły wymaganej liczby punktów, egzamin ustny w sesji zimiowej. Ćwiczenia aktywność na zajęciach: 20% kolokwium 1: 30% kolokwium 2: 50% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Podstawowe definicje oraz szacowanie parametrów prostych modeli wraz z interpretacją 2. Szacowanie modelu dla aktualnych danych (z stat.gov.pl) i podstawowe statystyki modelu 3. Model regresji wielorakiej 4. Modele trendu, sezonowość, prognozowanie 5. Założenia klasycznego modelu regresji 6. Postać funkcyjna modelu i jej różne interpretacje 7. Praktyczne zastosowania ekonometrii dla rynku nieruchomości |
|
Literatura: |
Welfe A., Ekonometira. Metody i ich zastosowanie, PWE, Warszawa 2009 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-metody-i-ich-zastosowanie-aleksander-welfe-103507) Kufel T., Ekonometria. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa 2011 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-rozwiazywanie-problemow-z-wykorzystaniem-programu-gretl-tadeusz-kufel-9303) Zeliaś A. B. Pawełek, S. Wanat, Prognozowanie ekonomiczne. Teoria, przykłady, zadania, PWE 2013 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/prognozowanie-ekonomiczne-teoria-przyklady-zadania-barbara-pawelek-stanislaw-101427) Literatura dodatkowa Kucharska-Stasiak E., E. Kusideł, M. Załęczna, K. Żelazowski, Convergence processes in the European hosing market, WUŁ, Łódź 2020 (http://han3.lib.uni.lodz.pl/han/ibuklibra/https/libra.ibuk.pl/reader/convergence-processes-in-the-european-housing-markets-ewa-kucharska-stasiak-ewa-235977) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN LI
LI
LI
LI
LI
LI
LI
WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kusideł | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak, Barbara Dańska-Borsiak, Artur Gajdos, Ewa Kusideł, Karolina Lewandowska-Gwarda, Agata Żółtaszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | wykład 15 g, praca bieżąca 15 g, przygotowanie do zaliczenia 30 g. |
|
Metody dydaktyczne: | wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, dyskusje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Pisemny egzamin śródsemestralny i końcowy polegający na rozwiązaniu testu z pytaniami typu: prawda-fałsz, pytaniami wyboru i pytaniami otwartymi. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Definicje ekonometrii i modelu ekonometrycznego oraz przykłady modeli ekonometrycznych: krzywa Philipsa, modele popytu konsumpcyjnego, model ceny mieszkań, model podaży mieszkań 2. Prosty model regresji; szacowanie i interpretacja. 3. Właściwości współczynników regresji i testowanie hipotez. 4. Model regresji wielorakiej 5. Prognozy na podstawie modeli dla danych czasowych i przekrojowych 6. Autokorelacja i heteroskedastyczność |
|
Literatura: |
Koop G., Wprowadzenie do ekonometrii, Wolwers Kluwers S.A., Warszwa 2014 Borkowski B., H. Dudek, W. Szczesny, Ekonometria. Wybrane zagadnienia, PWN, Warszawa 2003. Kufel T., Ekonometria. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa 2011. Goryl A., Z. Jędrzejczak, K. Kukuła, J. Osiewalski, A. Walkosz, Wprowadzenie do ekonometrii w przykładach i zadaniach, PWN, Warszawa 2003. Gatnar E., M. Walesiak, Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2004, rozd. 3. Steward J., L. Gill, Econometrics, Pearson Education Limited 1998. Welfe A., B. Brzeszczyński, M. Majsterek, Angielsko-polski słownik terminów metod ilościowych, PWE 2002. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LI
W
LI
LI
LI
LI
LI
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kusideł | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak, Artur Gajdos, Ewa Kusideł, Karolina Lewandowska-Gwarda, Agata Żółtaszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | wykład 15 g, praca bieżąca 15 g, przygotowanie do zaliczenia 30 g. |
|
Metody dydaktyczne: | wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, dyskusje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Pisemny egzamin śródsemestralny i końcowy polegający na rozwiązaniu testu z pytaniami typu: prawda-fałsz, pytaniami wyboru i pytaniami otwartymi. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Definicje ekonometrii i modelu ekonometrycznego oraz przykłady modeli ekonometrycznych: krzywa Philipsa, modele popytu konsumpcyjnego, model ceny mieszkań, model podaży mieszkań 2. Prosty model regresji; szacowanie i interpretacja. 3. Właściwości współczynników regresji i testowanie hipotez. 4. Model regresji wielorakiej 5. Prognozy na podstawie modeli dla danych czasowych i przekrojowych 6. Autokorelacja i heteroskedastyczność |
|
Literatura: |
Koop G., Wprowadzenie do ekonometrii, Wolwers Kluwers S.A., Warszwa 2014 Borkowski B., H. Dudek, W. Szczesny, Ekonometria. Wybrane zagadnienia, PWN, Warszawa 2003. Kufel T., Ekonometria. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa 2011. Goryl A., Z. Jędrzejczak, K. Kukuła, J. Osiewalski, A. Walkosz, Wprowadzenie do ekonometrii w przykładach i zadaniach, PWN, Warszawa 2003. Gatnar E., M. Walesiak, Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2004, rozd. 3. Steward J., L. Gill, Econometrics, Pearson Education Limited 1998. Welfe A., B. Brzeszczyński, M. Majsterek, Angielsko-polski słownik terminów metod ilościowych, PWE 2002. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN LI
LI
LI
WT ŚR LI
LI
W
CZ PT LI
LI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jadwiga Suchecka | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak, Maciej Jewczak, Karolina Lewandowska-Gwarda, Alicja Olejnik, Jadwiga Suchecka, Agata Żółtaszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.