Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-GUZJ5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | GP |
Profil programu studiów: | P |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu planowania przestrzennego, projektowania urbanistycznego, gospodarki przestrzennej. Wymagania wstępne weryfikowane są w trakcie zajęć. W przypadku braku wymaganej wiedzy studentki i studenci mają obowiązek zapoznać się z literaturą przedmiotu. |
Skrócony opis: |
Głównym celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy licencjackiej, umożliwiające samodzielne przygotowanie pracy o wysokim poziomie merytorycznym i warsztatowym. Służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych. Celem seminarium jest: - przygotowanie studenta do napisania pracy licencjackiej, uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego pracy licencjackiej, a następnie wypracowanie koncepcji pracy; poznanie a następnie doskonalenie techniki pisania pracy, - dyskusja nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi oraz prezentacja pracy własnej studenta, na poszczególnych etapach przygotowań pracy licencjackiej. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: - definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej tematyki pracy licencjackiej (06GP-1P_W01, 06GP-1P_W12) - rozumie podstawowe procesy rozwoju i gospodarowania w przestrzeni oraz wyjaśnia i interpretuje podstawowe zjawiska i procesy dotyczące tematyki pracy (06GP-1P_W02, 06GP-1P_W06, 06GP-1P_W10) - ma teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat metod analiz zjawisk w układach przestrzennych, wskazuje i wybiera metody badawcze adekwatne z punktu widzenia obranego celu pracy (06GP-1P_W11, 06GP-1P_W07) Umiejętności Student: - potrafi sformułować problem badawczy i cel pracy licencjackiej (06GP-1P_U01) - dobiera adekwatną literaturę również w języku obcym oraz przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06GP-1P_U05 ) - przeprowadza analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego (06GP-1P_U02, 06GP-1P_U03, 06GP-1P_U06) - posiada umiejętności analitycznego i krytycznego spojrzenia na podejmowane w pracy zagadnienia oraz przygotowania pracy pisemnej i wystąpień z prowadzonych badań własnych (06GP-1P_U11, 06GP-1P_U12 ) - korzysta z dostępnych baz danych oraz różnorodnych źródeł informacji (06GP-1P_U05, 06GP-1P_U07, 06GP-1P_U08, 06GP-1P_U10) Kompetencje społeczne Student: - prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania, potrafi dyskutować (06GP-1P_K1) - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania oraz przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy licencjackiej ((06GP-1P_K3, 06GP-1P_K5) - jest świadomym aktorem rozwoju społeczności lokalnych i społeczeństwa obywatelskiego (06GP-1P_K6 ). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: - 28 godzin zajęć, - przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 28 godz., - przygotowanie się do zaliczeń: 28 godz. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, "mapowanie pojęć", prezentacja, praca indywidualna pod nadzorem, desk research, prezentacje własne studentów tematów badawczych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy (80%) oraz propozycji narzędzi badawczych (kwestionariusza ankiety, wywiadu, karty inwentaryzacyjnej, 20%). Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszczalne są 2 nieobecności). Za każdą kolejną nieobecność odejmowana jest wartość 0,20 średniej ważonej. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów), 2. Przygotowanie konspektu pracy dyplomowej (plan pracy) 3. Przygotowanie pierwszej wersji części teoretycznej pracy dyplomowej 4. Obecność na zajęciach |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania w zakresie kształtowania przestrzeni miasta – identyfikacja obszarów badawczych. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 5. Budowa/konstrukcja pracy - szczegółowe omówienie. 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy licencjackiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Indywidualna praca ze studentem. 10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., 2008, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 3. Kolman R., 2004, Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 4. Morison M., 1999, Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: - 30 godzin zajęć, - przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., - przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, "mapowanie pojęć", prezentacja, praca indywidualna pod nadzorem, desk research, prezentacje własne studentów tematów badawczych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy (80%) oraz propozycji narzędzi badawczych (kwestionariusza ankiety, wywiadu, karty inwentaryzacyjnej, 20%). Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszczalne są 2 nieobecności). Za każdą kolejną nieobecność odejmowana jest wartość 0,20 średniej ważonej. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów), 2. Przygotowanie konspektu pracy dyplomowej (plan pracy) 3. Przygotowanie pierwszej wersji części teoretycznej pracy dyplomowej 4. Obecność na zajęciach |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania w zakresie kształtowania przestrzeni miasta – identyfikacja obszarów badawczych. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 5. Budowa/konstrukcja pracy - szczegółowe omówienie. 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy licencjackiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Indywidualna praca ze studentem. 10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. 11. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz ich zalet i wad. 12. Techniki opracowania wyników badań |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., 2008, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 3. Kolman R., 2004, Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 4. Morison M., 1999, Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 5. Paddison R., 2000, Handbook of Urban Studies, Sage Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., 2013, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT SL
SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, "mapowanie pojęć", prezentacja, praca indywidulana pod nadzorem, desk research, prezentacje własne studentów tematów badawczych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów), przygotowanie konspektu pracy dyplomowej i wybranych jej fragmentów (rozdziałów). Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy oraz propozycji narzędzi badawczych (ankiety, wywiadu kwestionariuszowego, danych statystycznych). Weryfikowane następujące efekty kształcenia: PEK1, PEK2, PEK3, PEK4, PEK5, PEK6, PEK7, PEK8, PEK9, PEK10, PEK11. |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania w zakresie nowoczesnych technik i metod zarządzania miastami i regionami – identyfikacja obszarów badawczych. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze. 5. Budowa/konstrukcja pracy - szczegółowe omówienie. 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy licencjackiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Indywidualna praca ze studentem. 10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. 11. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz ich zalet i wad. 12. Techniki opracowania wyników badań. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999 4. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls" 1997 5. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdansk 2004 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, "mapowanie pojęć", prezentacja, praca indywidulana pod nadzorem, desk research, prezentacje własne studentów tematów badawczych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów), przygotowanie konspektu pracy dyplomowej i wybranych jej fragmentów (rozdziałów). Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy oraz propozycji narzędzi badawczych (kwestionariusza ankiety, wywiadu, karty inwentaryzacyjnej). |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania w zakresie kształtowania przestrzeni miasta – identyfikacja obszarów badawczych. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 5. Budowa/konstrukcja pracy - szczegółowe omówienie. 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy licencjackiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Indywidualna praca ze studentem. 10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. 11. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz ich zalet i wad. 12. Techniki opracowania wyników badań |
|
Literatura: |
1. Dudziak A., Żejmo A., 2008, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 3. Kolman R., 2004, Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 4. Morison M., 1999, Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 5. Stachak S., 2013, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 6. Węglińska M., 1997, Jak pisać pracę magisterską, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.