Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-JELK2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | EI |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Zaleca się, aby student posiadał podstawową wiedzę z zakresu ekonomiki nieruchomości. |
Skrócony opis: |
Seminarium umożliwia napisanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony. Student nabywa wiedzę oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych. Student rozwija swoje zainteresowania naukowe, identyfikuje obszar badawczy w celu wypracowania koncepcji pracy i jej realizacji. Praca własna ukierunkowana przez prowadzącego, stanowi indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy. W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad wybranymi problemami badawczymi. Studenci dokonują wymiany poglądów, krytycznej oceny i formułują rekomendacje uzasadniając stanowiska i broniąc przedstawionych tez. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: 1. Przedstawić zasady konstruowania pracy magisterskiej (06IN_2A _W01). 2. Omówić wymogi formalne związane z przygotowaniem pracy magisterskiej (06IN_2A _W03). 3. Scharakteryzować proponowaną koncepcję pracy zgodną z kierunkiem studiów (06IN_2A _W02; 06IN_2A _W04). 4. Zdefiniować zestaw zagadnień badawczych, które mogą stać się przedmiotem analiz w pracy magisterskiej (06IN_2A _W04; 06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07) 5.Po dokonaniu wyboru zdefiniować i opisać kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej (06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07) 6. wskazać i wybrać metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących na rynku nieruchomości (06IN_2A _W06). Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: 1. Przygotować koncepcję pracy magisterskiej zgodnie z realizowanym kierunkiem studiów (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U02). 2. Sformułować problem badawczy i dobrać metody służące jego rozwiązaniu (06IN_2A _U03; 06IN_2A _U04). 3. Dobrać adekwatną literaturę również w języku obcym (06IN_2A _U05; 06IN_2A _U07). 4. Przeprowadzić krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06IN_2A _U02) 5. Analizować procesy rozwoju i gospodarowania na rynku nieruchomości oraz wyjaśniać i interpretować zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U04). 6. Analitycznie i krytycznie oceniać podejmowane w pracy zagadnienia (06IN_2A _U02; 06IN_2A _U03). Kompetencje społeczne: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien nabyć następujące postawy: 1. Rozumieć konieczność ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji (uczenia się przez całe życie) (06IN_2A _K01). 2. Szanować i chronić własność intelektualną (prawa autorskie) (06IN_2A _K07) 3. Rozumieć konieczność postępowania w sposób etyczny i profesjonalny (06IN_2A _K06). 4. Prezentować aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania (06IN_2A _K02) 5. Uczyć się poprzez dyskusję i współpracę (06IN_2A _K01; 06IN_2A _K06). Określać priorytety służące realizacji wybranego przez siebie zadania (06IN_2A _K06) oraz dbać o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej (06IN_2A _K05). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jelska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jelska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Seminarium obejmuje zagadnienia dotyczące raportowania w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym korporacyjnego ujawniania informacji niefinansowych o społecznym i środowiskowym wpływie przedsiębiorstwa (ESG - Environment, Social, Governance, ESE - Environment, Social, Economic) prowadzącego aktywność gospodarczą na rynku nieruchomości. |
|
Metody dydaktyczne: | I semestr seminarium: Zastosowanie metody badawczej przeglądu literatury w oparciu o systematyczną analizę literatury. Analiza literatury przedmiotu, analiza aktów prawnych, analiza tekstów przygotowanych przez studentów, omawianie planów i poszczególnych fragmentów pracy, konsultacje grupowe i indywidualne. II-II semestr seminarium: Zastosowanie metody badawczej przeglądu literatury w oparciu o systematyczną analizę literatury. Zastosowanie metody badawczej dotyczącej ujawniania informacji niefinansowych, które można podzielić na: 1. badania opisowe (ang. descriptive studies), 2. badania wyjaśniające (ang. explicative studies), 3. badania ujawniające wpływ w wymiarach ESG lub ESE (ang. Environment, Social, Governance - ESG, Environment, Social, Economic - ESE). Opracowanie rozdziału metodycznego i struktury rozdziału empirycznego prezentującego wyniki badań. Rozdział metodyczny - metodyka badawcza i wykorzystywane narzędzie: opis zakresu badań i narzędzi badawczych, cele i przedmiot badań empirycznych, sposób rozwiązania problemu badawczego. Metodyka badań: analiza treści (ang. manual content analysis) - analizowanie treści, w tym raportów pod kątem zdefiniowanych treści. Rozdział empiryczny - prezentacja wyników badań. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Podstawą zaliczenia seminarium jest aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ocena zaliczeniowa pierwszego i drugiego semestru seminarium wystawiana jest na podstawie pozytywnej oceny rozdziałów: teoretycznych i rozdziału metodycznego. Ocena końcowa wystawiana jest w następstwie przyjęcia pracy magisterskiej do obrony. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena rozdziałów pracy i prezentacja przygotowanego materiału z elementami dyskusji moderowanej. |
|
Treści kształcenia: | Metodyka pisania pracy magisterskiej. Metodyka systematycznego przeglądu literatury i kryteria oceny publikacji w systematycznej analizie literatury. Cele i przedmiot badań empirycznych, sposób rozwiązania problemu badawczego. Metodyka badawcza i wykorzystywane narzędzia badawcze, procedura badawcza. Badania dotyczące ujawniania informacji niefinansowych. Sformułowanie tematu pracy, jej celu i tezy (hipotezy) badawczej. Prezentacje przygotowanych części prac magisterskich. Dyskusja nad doborem literatury, rodzajem i zakresem badań empirycznych, metodami pozyskania i przetwarzania danych. Prezentacja efektów prowadzonych badań. Wnioski i podsumowanie (interpretacja wyników, implikacje dla praktyki (możliwość zastosowania w praktyce), rekomendacje dla przyszłych badań (potrzeba rozwoju badań), ograniczenia badawcze w odniesieniu do założeń i metodyki, które mają wpływ na interpretację wyników, oryginalny charakter badań). Przygotowanie i omówienie ostatecznej wersji pracy magisterskiej oraz zasad i przebiegu egzaminu dyplomowego. |
|
Literatura: |
Kisielewicz, A. (2017). Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Śmietana K. (2021), Koncepcja odpowiedzialnego raportowania informacji niefinansowych wyzwaniem dla podmiotów sektora budownictwa oraz obsługi rynku nieruchomości. Perspektywa rozwoju sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. Jelska K. (2023), Korporacyjne raportowanie w zakresie zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. Literatura uzupełniająca: European Group of Valuers’ Association (2020). European Valuation Standards 2020, Ninth edition (EVS 2020), The European Group of Valuers’ Association, TEGOVA 1 stycznia 2021, [dostęp: 29.03.2021]. R.S. Kaplan, D. McMillan (2020), Updating the Balanced Scorecard for Triple Bottom Line Strategies, Working Paper is distributed for purposes of comment and discussion only, Harvard Business School, HBR Working Paper 21-028 (ebook). |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.