Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-KOZM5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | E |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Przyswojony materiał z podstawowego kursu ekonomii, wiedza o kształtowaniu się podstawowych wskaźników ekonomicznych opisujących aktualną sytuację gospodarczą w Polsce i na świecie. |
Skrócony opis: |
Cel seminarium: Poznanie przez studentów bardziej zaawansowanego warsztatu pracy naukowej niezbędnego do samodzielnej analizy zjawisk społeczno gospodarczych. Celem jest również uściślenie zainteresowań naukowych studentów. Zajęcia seminaryjne powinny również uczyć studentów samodzielnego myślenia, dedukcji i wyciągania wniosków. Umiejętności te mogą być rozwijane na seminarium w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych oraz w toku dyskusji i wymiany poglądów na tematy sugerowane przez promotora lub wybrane przez studentów. Doskonalenie samodzielnego warsztatu powinno zaowocować wzrostem umiejętności opisu, analizy i prezentacji badanej problematyki. Celem jest tutaj wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury oraz metodologii. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: zna elementarną terminologię używaną w ekonomii i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych 06E-1A_W01 ma podstawową wiedzę z zakresu innych nauk społecznych (socjologii, zarządzania, prawa) i ich relacji do ekonomii 06E-1A_W02 zna najważniejsze nurty ekonomiczne, ich podstawowe twierdzenia oraz sposoby analizy rzeczywistych zjawisk ekonomicznych przez ich pryzmat 06E-1A_W03 posiada wiedzę umożliwiającą ocenę zjawisk ekonomicznych w perspektywie krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej 06E-1A_W06 Umiejętności: potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, społecznych i finansowych oraz zanalizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności gospodarczej 06E-1A _U01 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień ekonomicznych, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne zarówno z dorobku ekonomii, jak i dyscyplin pokrewnych 06E-1A _U04 Kompetencje społeczne: ma świadomość poziomu swojej wiedzy, dokonuje samooceny własnych kompetencji, nabytą wiedzę i umiejętności potrafi uzupełniać i doskonalić, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego 06E-1A _K01 ma świadomość zalet i ograniczeń wykorzystywanych metod badawczych, jest krytyczny w stosunku do poznanych metod badawczych i otwarty na stosowanie nowych, niekonwencjonalnych metod, zdolny do poszukiwania alternatywnych, optymalnych rozwiązań analizowanych problemów, dba o precyzję gromadzonych danych i rzetelnie prowadzi analizę 06E-1A _K02 jest świadomy złożoności procesów zachodzących we współczesnej gospodarce globalnej, jest zdolny do samodzielnej oceny zjawisk społeczno-gospodarczych (także w perspektywie historycznej), formułowania własnych wniosków na ich temat, prowadzenia merytorycznej dyskusji, prezentacji swoich poglądów i obrony przyjętej argumentacji 06E-1A _K03 zdobywa umiejętność logicznego i analitycznego myślenia, jest zdolny do samodzielnej pracy badawczej, prowadzonej w sposób rzetelny i obiektywny, jest krytyczny wobec wyników własnej pracy 06E-1A _K04 postępuje zgodnie zasadami etyki zawodowej, z poszanowaniem praw autorskich, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga moralne dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma przekonanie o znaczeniu zachowania się w sposób profesjonalny, jest wrażliwy na problemy społeczne, ekonomiczne, ekologiczne 06E-1A _K06 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz., przygotowanie się do egzaminu 30 godz. Proszę systematycznie oddawać fragmenty pracy do sprawdzenia, uwzględniając moje zalecenia (przesłane w emailu) w celu uniknięcia konieczności przedłużenia okresu pisania pracy. Ignorowanie zaleceń skutkuje znacznie późniejszym terminem obrony. |
|
Metody dydaktyczne: | konwersatorium; prezentacje; indywidualne i grupowe dyskusje; konsultacje, omawianie planów i fragmentów pracy; dobór literatury |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | udział w zajęciach, dyskusja, prezentowane fragmenty pracy; obrona pracy |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | przygotowanie części pracy |
|
Treści kształcenia: | Problematyka seminarium: Jest ona dostosowana do indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. W przypadku trudności przy wyborze tematu pracy, student może skorzystać z propozycji i sugestii promotora, który stara się wziąć pod uwagę zarówno miejsce zamieszkania, wykonywaną pracę, indywidualne zainteresowania, dostępność literatury itp. W ramach seminarium zapewniony jest kompleksowy nadzór merytoryczny i warsztatowy w szeroko rozumianej problematyce obejmującej aspekty ekonomiczne, społeczne i gospodarcze. Stopień uszczegółowienia zagadnień (makroekonomia i polityka makroekonomiczna, edukacja, ekologia, polityka monetarna i fiskalna; finanse i bankowość, funkcjonowanie przedsiębiorstw, organizacja przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw, marketing, funkcjonowanie banków i innych instytucji finansowych, np. funduszy emerytalnych, giełdy papierów wartościowych, na szczeblu zarówno centralnym jak i na poziomie jednostek samorządu terytorialnego), jest dobierany i omawiany indywidualnie. |
|
Literatura: |
Dobór uzależniony od tematu pracy Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995. Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz., przygotowanie się do egzaminu 30 godz. Proszę systematycznie oddawać fragmenty pracy do sprawdzenia, uwzględniając moje zalecenia (przesłane w emailu) w celu uniknięcia konieczności przedłużenia okresu pisania pracy. Ignorowanie zaleceń skutkuje znacznie późniejszym terminem obrony. |
|
Metody dydaktyczne: | konwersatorium; prezentacje; indywidualne i grupowe dyskusje; konsultacje, omawianie planów i fragmentów pracy; dobór literatury |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | udział w zajęciach, dyskusja, prezentowane fragmenty pracy; obrona pracy |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | przygotowanie części pracy |
|
Treści kształcenia: | Problematyka seminarium: Jest ona dostosowana do indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. W przypadku trudności przy wyborze tematu pracy, student może skorzystać z propozycji i sugestii promotora, który stara się wziąć pod uwagę zarówno miejsce zamieszkania, wykonywaną pracę, indywidualne zainteresowania, dostępność literatury itp. W ramach seminarium zapewniony jest kompleksowy nadzór merytoryczny i warsztatowy w szeroko rozumianej problematyce obejmującej aspekty ekonomiczne, społeczne i gospodarcze. Stopień uszczegółowienia zagadnień (makroekonomia i polityka makroekonomiczna, edukacja, ekologia, polityka monetarna i fiskalna; finanse i bankowość, funkcjonowanie przedsiębiorstw, organizacja przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw, marketing, funkcjonowanie banków i innych instytucji finansowych, np. funduszy emerytalnych, giełdy papierów wartościowych, na szczeblu zarówno centralnym jak i na poziomie jednostek samorządu terytorialnego), jest dobierany i omawiany indywidualnie. |
|
Literatura: |
Dobór uzależniony od tematu pracy Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995. Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN SL
WT ŚR CZ SL
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz., przygotowanie się do egzaminu 30 godz. Proszę systematycznie oddawać fragmenty pracy do sprawdzenia, uwzględniając moje zalecenia (przesłane w emailu) w celu uniknięcia konieczności przedłużenia okresu pisania pracy. Ignorowanie zaleceń skutkuje znacznie późniejszym terminem obrony. |
|
Metody dydaktyczne: | konwersatorium; prezentacje; indywidualne i grupowe dyskusje; konsultacje, omawianie planów i fragmentów pracy; dobór literatury |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | udział w zajęciach, dyskusja, prezentowane fragmenty pracy; obrona pracy |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | przygotowanie części pracy |
|
Treści kształcenia: | Problematyka seminarium: Jest ona dostosowana do indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. W przypadku trudności przy wyborze tematu pracy, student może skorzystać z propozycji i sugestii promotora, który stara się wziąć pod uwagę zarówno miejsce zamieszkania, wykonywaną pracę, indywidualne zainteresowania, dostępność literatury itp. W ramach seminarium zapewniony jest kompleksowy nadzór merytoryczny i warsztatowy w szeroko rozumianej problematyce obejmującej aspekty ekonomiczne, społeczne i gospodarcze. Stopień uszczegółowienia zagadnień (makroekonomia i polityka makroekonomiczna, edukacja, ekologia, polityka monetarna i fiskalna; finanse i bankowość, funkcjonowanie przedsiębiorstw, organizacja przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw, marketing, funkcjonowanie banków i innych instytucji finansowych, np. funduszy emerytalnych, giełdy papierów wartościowych, na szczeblu zarówno centralnym jak i na poziomie jednostek samorządu terytorialnego), jest dobierany i omawiany indywidualnie. |
|
Literatura: |
Dobór uzależniony od tematu pracy Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995. Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.