Wprowadzenie do analizy matematycznej i algebry
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-AA0LMM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do analizy matematycznej i algebry |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Forma studiów: | stacjonarne |
Skrócony opis: |
Celem prowadzonych zajęć jest powtórzenie bądź wprowadzenie podstawowych zagadnień wymaganych na zajęciach z analizy i algebry. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończonym kursie student: EK 1. rozkłada wielomian na czynniki, EK 2. znajduje największy wspólny dzielnik dwóch wielomianów, EK 3. sprowadza wyrażenie wymierne do najprostszej postaci, EK 4. rozwiązuje równania i nierówności wymierne, EK 5. przekształca wyrażenia trygonometryczne, EK 6. rozwiązuje równania i nierówności trygonometryczne. EK 7. przekształca wyrażenia logarytmiczne i wykładnicze, EK 8. rozwiązuje równania i nierówności logarytmiczne i wykładnicze, EK 9. stosuje podstawowe własności liczb zespolonych (interpretacja geometryczna, postać trygonometryczna, postać wykładnicza), EK 10. wykonuje działania algebraiczne na liczbach zespolonych, EK 11. potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie przedstawiać poprawne rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje, samodzielnie zdobywa wiedzę oraz rozwija swoje umiejętności, korzystając z literatury oraz nowoczesnych technologii Powyższe efekty uczenia się osiągane w ramach przedmiotu pozwalają na realizację kierunkowych efektów uczenia się, mających następujące oznaczenia w programie studiów: 11M-1A_W01; 11M-1A_W02; 11M-1A_W04; 11M-1A_U01; 11M-1A_U02; 11M-1A_U05; 11M-1A_U07; 11M-1A_U08; 11M-1A_U20; 11M-1A_U23; 11M-1A_K01; 11M-1A_K02; 11M-1A_K04 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN CK
WT ŚR CZ CK
CK
CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT CK
CK
ŚR CK
CK
CZ CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz, Tomasz Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Melania Kucharska, Anna Loranty, Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Opowiadanie, pogadanka heurystyczna, dyskusja – burza mózgów. Metoda klasyczna problemowa. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena zostanie wystawiona na podstawie dwóch kolokwiów i nie będzie niższa od średniej oceny z tych kolokwiów. Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie obydwu kolokwiów. Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: kolokwiów (1-10) oraz pracy na zajęciach (1-10). Opisana powyżej ocena może być podwyższona o pół oceny na podstawie aktywności na zajęciach. |
|
Treści kształcenia: | • Liczby zespolone, wzór de Moivre’a, potęga i pierwiastek z liczb zespolonych • Potęga i logarytm. Działania na nich. • Wartość bezwzględna, równania i nierówności z wartością bezwzględną. • Wielomiany, równania i nierówności wyższych stopni. • Funkcja wykładnicza i logarytmiczna, wykresy funkcji, równania i nierówności wykładnicze. • Funkcje trygonometrycznego dowolnego kąta i ich wykresy, równania i nierówności trygonometryczne. • Funkcje cyklometryczne. • Funkcja różnowartościowa i „na”. |
|
Literatura: |
[1] D. P. Dorochin, Z. E. Plaksenko, G.F. Bażora „Sbornik zadać i uprażnienij po matematikie” Wysszaja Szkoła Moskwa 1986. [2] Monika Fabijańczyk, Andrzej Fabijańczyk „Matematyka elementarna, Kompendium wiedzy z wybranych działów” Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Łódź 2010 [3] Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas „Wstęp do analizy i algebry. Teoria, przykłady, zadania” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [4] Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas „Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [5] Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas „Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [6] Ryszard J. Pawlak, Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak „Matematyka krok po kroku Podręcznik dla klasy drugiej liceum ogólnokształcącego Zakres rozszerzony” Res-Polona 2003. [7] Ryszard J. Pawlak, Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak „Matematyka krok po kroku Zbiór zadań dla klasy drugiej, liceum ogólnokształcącego Zakres rozszerzony” Res-Polona 2003. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CK
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz, Tomasz Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz, Tomasz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Opowiadanie, pogadanka heurystyczna, dyskusja – burza mózgów. Metoda klasyczna problemowa. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena zostanie wystawiona na podstawie dwóch kolokwiów i nie będzie niższa od średniej oceny z tych kolokwiów. Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie obydwu kolokwiów. Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: kolokwiów (1-10) oraz pracy na zajęciach (1-10). Opisana powyżej ocena może być podwyższona o pół oceny na podstawie aktywności na zajęciach. |
|
Treści kształcenia: | • Liczby zespolone, wzór de Moivre’a, potęga i pierwiastek z liczb zespolonych • Potęga i logarytm. Działania na nich. • Wartość bezwzględna, równania i nierówności z wartością bezwzględną. • Wielomiany, równania i nierówności wyższych stopni. • Funkcja wykładnicza i logarytmiczna, wykresy funkcji, równania i nierówności wykładnicze. • Funkcje trygonometrycznego dowolnego kąta i ich wykresy, równania i nierówności trygonometryczne. • Funkcje cyklometryczne. • Funkcja różnowartościowa i „na”. |
|
Literatura: |
[1] D. P. Dorochin, Z. E. Plaksenko, G.F. Bażora „Sbornik zadać i uprażnienij po matematikie” Wysszaja Szkoła Moskwa 1986. [2] Monika Fabijańczyk, Andrzej Fabijańczyk „Matematyka elementarna, Kompendium wiedzy z wybranych działów” Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Łódź 2010 [3] Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas „Wstęp do analizy i algebry. Teoria, przykłady, zadania” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [4] Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas „Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [5] Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas „Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [6] Ryszard J. Pawlak, Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak „Matematyka krok po kroku Podręcznik dla klasy drugiej liceum ogólnokształcącego Zakres rozszerzony” Res-Polona 2003. [7] Ryszard J. Pawlak, Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak „Matematyka krok po kroku Zbiór zadań dla klasy drugiej, liceum ogólnokształcącego Zakres rozszerzony” Res-Polona 2003. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CK
PT CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz, Tomasz Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz, Tomasz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Opowiadanie, pogadanka heurystyczna, dyskusja – burza mózgów. Metoda klasyczna problemowa. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena zostanie wystawiona na podstawie dwóch kolokwiów i nie będzie niższa od średniej oceny z tych kolokwiów. Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie obydwu kolokwiów. Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: kolokwiów (1-10) oraz pracy na zajęciach (1-10). Opisana powyżej ocena może być podwyższona o pół oceny na podstawie aktywności na zajęciach. |
|
Treści kształcenia: | • Liczby zespolone, wzór de Moivre’a, potęga i pierwiastek z liczb zespolonych • Potęga i logarytm. Działania na nich. • Wartość bezwzględna, równania i nierówności z wartością bezwzględną. • Wielomiany, równania i nierówności wyższych stopni. • Funkcja wykładnicza i logarytmiczna, wykresy funkcji, równania i nierówności wykładnicze. • Funkcje trygonometrycznego dowolnego kąta i ich wykresy, równania i nierówności trygonometryczne. • Funkcje cyklometryczne. • Funkcja różnowartościowa i „na”. |
|
Literatura: |
[1] D. P. Dorochin, Z. E. Plaksenko, G.F. Bażora „Sbornik zadać i uprażnienij po matematikie” Wysszaja Szkoła Moskwa 1986. [2] Monika Fabijańczyk, Andrzej Fabijańczyk „Matematyka elementarna, Kompendium wiedzy z wybranych działów” Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Łódź 2010 [3] Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas „Wstęp do analizy i algebry. Teoria, przykłady, zadania” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [4] Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas „Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [5] Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas „Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [6] Ryszard J. Pawlak, Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak „Matematyka krok po kroku Podręcznik dla klasy drugiej liceum ogólnokształcącego Zakres rozszerzony” Res-Polona 2003. [7] Ryszard J. Pawlak, Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak „Matematyka krok po kroku Zbiór zadań dla klasy drugiej, liceum ogólnokształcącego Zakres rozszerzony” Res-Polona 2003. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CK
CK
PT CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz, Tomasz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Opowiadanie, pogadanka heurystyczna, dyskusja – burza mózgów. Metoda klasyczna problemowa. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena zostanie wystawiona na podstawie dwóch kolokwiów i nie będzie niższa od średniej oceny z tych kolokwiów. Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie obydwu kolokwiów. Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: kolokwiów (1-10) oraz pracy na zajęciach (1-10). Opisana powyżej ocena może być podwyższona o pół oceny na podstawie aktywności na zajęciach. |
|
Treści kształcenia: | • Liczby zespolone, wzór de Moivre’a, potęga i pierwiastek z liczb zespolonych • Potęga i logarytm. Działania na nich. • Wartość bezwzględna, równania i nierówności z wartością bezwzględną. • Wielomiany, równania i nierówności wyższych stopni. • Funkcja wykładnicza i logarytmiczna, wykresy funkcji, równania i nierówności wykładnicze. • Funkcje trygonometrycznego dowolnego kąta i ich wykresy, równania i nierówności trygonometryczne. • Funkcje cyklometryczne. • Funkcja różnowartościowa i „na”. |
|
Literatura: |
[1] D. P. Dorochin, Z. E. Plaksenko, G.F. Bażora „Sbornik zadać i uprażnienij po matematikie” Wysszaja Szkoła Moskwa 1986. [2] Monika Fabijańczyk, Andrzej Fabijańczyk „Matematyka elementarna, Kompendium wiedzy z wybranych działów” Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Łódź 2010 [3] Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas „Wstęp do analizy i algebry. Teoria, przykłady, zadania” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [4] Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas „Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [5] Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas „Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [6] Ryszard J. Pawlak, Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak „Matematyka krok po kroku Podręcznik dla klasy drugiej liceum ogólnokształcącego Zakres rozszerzony” Res-Polona 2003. [7] Ryszard J. Pawlak, Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak „Matematyka krok po kroku Zbiór zadań dla klasy drugiej, liceum ogólnokształcącego Zakres rozszerzony” Res-Polona 2003. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN CK
WT CK
CK
ŚR CZ CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz, Tomasz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Opowiadanie, pogadanka heurystyczna, dyskusja – burza mózgów. Metoda klasyczna problemowa. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena zostanie wystawiona na podstawie dwóch kolokwiów i nie będzie niższa od średniej oceny z tych kolokwiów. Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie obydwu kolokwiów. Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: kolokwiów (1-10) oraz pracy na zajęciach (1-10). Opisana powyżej ocena może być podwyższona o pół oceny na podstawie aktywności na zajęciach. |
|
Treści kształcenia: | • Liczby zespolone, wzór de Moivre’a, potęga i pierwiastek z liczb zespolonych • Potęga i logarytm. Działania na nich. • Wartość bezwzględna, równania i nierówności z wartością bezwzględną. • Wielomiany, równania i nierówności wyższych stopni. • Funkcja wykładnicza i logarytmiczna, wykresy funkcji, równania i nierówności wykładnicze. • Funkcje trygonometrycznego dowolnego kąta i ich wykresy, równania i nierówności trygonometryczne. • Funkcje cyklometryczne. • Funkcja różnowartościowa i „na”. |
|
Literatura: |
[1] D. P. Dorochin, Z. E. Plaksenko, G.F. Bażora „Sbornik zadać i uprażnienij po matematikie” Wysszaja Szkoła Moskwa 1986. [2] Monika Fabijańczyk, Andrzej Fabijańczyk „Matematyka elementarna, Kompendium wiedzy z wybranych działów” Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Łódź 2010 [3] Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas „Wstęp do analizy i algebry. Teoria, przykłady, zadania” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [4] Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas „Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [5] Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas „Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania” Wydanie I Oficyna Wydawnicza GIS Wrocław 2009 [6] Ryszard J. Pawlak, Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak „Matematyka krok po kroku Podręcznik dla klasy drugiej liceum ogólnokształcącego Zakres rozszerzony” Res-Polona 2003. [7] Ryszard J. Pawlak, Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak „Matematyka krok po kroku Zbiór zadań dla klasy drugiej, liceum ogólnokształcącego Zakres rozszerzony” Res-Polona 2003. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.