Algebra i teoria liczb
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-AT0AZLI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Algebra i teoria liczb |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Poziom studiów: | Studia pierwszego stopnia |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | Znajomość algebry i geometrii na poziomie szkoły średniej |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z głównymi pojęciami i twierdzeniami algebry i teorii liczb. W zakresie algebry omówione zostaną zagadnienia związane z liczbami zespolonymi, teorią grup, macierzami i macierzami przekształceń liniowych, w zakresie teorii liczb zagadnienia związane z arytmetyką modularną (grupy Zp, kongruencje), liczbami pierwszymi, liniowymi równaniami diofantycznymi. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu student: E1. stosuje podstawowe twierdzenia teorii liczb, E2. wyznacza NWD i NWW, stosuje algorytm Euklidesa, E3. rozwiązuje liniowe równania diofantyczne, E4. stosuje arytmetykę modularną, E5. zna pojęcia grupy i podstawowe przykłady grup, w szczególności grupy permutacji, grupy Zp, E6. zna pojęcie liczby zespolonej i wykonuje działania na liczbach zespolonych, E7. stosuje działania na macierzach, oblicza wyznacznik macierzy i macierz odwrotną, E8. potrafi opisać przekształcenie liniowe poprzez macierz, |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N W
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 16 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Ciska-Niedziałomska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Ciska-Niedziałomska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.