Praktyki z matematyki 3 (SPP)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-QM3UNM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki z matematyki 3 (SPP) |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowe informacje z zakresu psychologii i pedagogiki między innymi znajomość podstawowych koncepcji psychologicznych człowieka, znajomość stylów i postaw wychowawczych oraz metod wychowawczych w odniesieniu do III i IV etapu edukacyjnego). Umiejętność planowania lekcji oraz przygotowywania konspektu lekcji matematyki. Treści te realizowane są na przykład na przedmiotach Psychologia, Pedagogika i Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania matematyki i przedmiotów stowarzyszonych w szkole podstawowej, Podstawy dydaktyki, Dydaktyki matematyki oraz Metodyki nauczania matematyki. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta ze specyfiką pracy nauczyciela matematyki. Szczegółowy opis treści koniecznych do realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20. |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi pełnić rolę nauczyciela, mieszczą się tu takie aktywności jak 1. planowanie lekcji (zajęć), formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, 2. dostosowywanie metod i form pracy do realizowanych treści, etapu edukacyjnego oraz dynamiki grupy uczniowskiej, 3. organizację i prowadzenie lekcji (zajęć) w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze, 4. animowanie aktywności poznawczej i współdziałania uczniów, rozwijanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy z wykorzystaniem technologii informacyjnej, 5. organizację pracy uczniów w grupach zadaniowych, 6. podejmowanie działań wychowawczych w toku pracy dydaktycznej, w miarę pojawiających się problemów, w sytuacjach: zagrożenia bezpieczeństwa, naruszania praw innych, nieprzestrzegania ustalonych zasad. Powyższe efekty kształcenia osiągane w ramach przedmiotu pozwalają na realizację kierunkowych efektów kształcenia, mających następujące oznaczenia w programie Matematyka II stopnia: 1100Mnm2A _W10, 1100Mnm2A _U18, 1100MNm2A_U19, 1100Mnm2A_K09. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CM
CM
CM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Obserwacja, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Efekty kształcenia sprawdzane w czasie aktywności studenta podczas zajęć organizowanych w ramach praktyk i są dokumentowane w opinii nauczyciela - opiekuna praktyk i są weryfikowane poprzez: dyskusję podsumowującą każdą wizytę w szkole , ocenę pisemnego sprawozdania z obserwowanych lekcji , ocenę przygotowanego konspektu lekcji. Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen z następujących elementów: pisemnych sprawozdań z lekcji (waga 0,3), konspektu lekcji (waga 0,5), aktywności podczas dyskusji podsumowujących wizyty w szkole (waga 0,2). |
|
Treści kształcenia: | Szczegółowy opis treści właściwych dla realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
Rabijewska B. (red.) Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CM
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Obserwacja, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Efekty kształcenia sprawdzane w czasie aktywności studenta podczas zajęć organizowanych w ramach praktyk i są dokumentowane w opinii nauczyciela - opiekuna praktyk i są weryfikowane poprzez: dyskusję podsumowującą każdą wizytę w szkole , ocenę pisemnego sprawozdania z obserwowanych lekcji , ocenę przygotowanego konspektu lekcji. Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen z następujących elementów: pisemnych sprawozdań z lekcji (waga 0,3), konspektu lekcji (waga 0,5), aktywności podczas dyskusji podsumowujących wizyty w szkole (waga 0,2). |
|
Treści kształcenia: | Szczegółowy opis treści właściwych dla realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
Rabijewska B. (red.) Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN CM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Obserwacja, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Efekty kształcenia sprawdzane w czasie aktywności studenta podczas zajęć organizowanych w ramach praktyk i są dokumentowane w opinii nauczyciela - opiekuna praktyk i są weryfikowane poprzez: dyskusję podsumowującą każdą wizytę w szkole , ocenę pisemnego sprawozdania z obserwowanych lekcji , ocenę przygotowanego konspektu lekcji. Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen z następujących elementów: pisemnych sprawozdań z lekcji (waga 0,3), konspektu lekcji (waga 0,5), aktywności podczas dyskusji podsumowujących wizyty w szkole (waga 0,2). |
|
Treści kształcenia: | Szczegółowy opis treści właściwych dla realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
Rabijewska B. (red.) Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.