Przedmioty w rejestracji Rejestracja na przedmioty do wyboru w r.ak.14/15 Informatyka I st. 1100-WYB-14/15-ZLI
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
1100-JJ0ZLI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot omawia i uczy programowania w Języku Java. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznać się z obiektowością (abstrakcja, hermetyzacja, dziedziczenie, polimorfizm), zarządzaniem zasobami maszyny wirtualnej oraz mechanizmami jej czyszczenia. Przedstawione będą również informacje o budowie, użyciu i zarządzaniu obiektami w Javie, np: String, Long, itd. Dodatkowo prezentowane będą mechanizmy wyjątków, zarządzania pamięcią oraz podstawowych wzorców projektowych. |
|
||
1100-PAIZLI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie zagadnień związanych z architekturą i tworzeniem dynamicznych aplikacji WWW. Omówione zostaną podstawowe aspekty bezpieczeństwa, optymalizacji i skalowania aplikacji WWW. |
|
||
1100-GU0ZLI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest praktyczne zapoznanie się z problematyką tworzenia i przetwarzania grafiki z wykorzystaniem wybranych pakietów graficznych, pracą z edytorem grafiki rastrowej, tworzeniem i przekształcaniem grafiki wektorowej. |
|
||
1100-IU0ZLI |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie zasad projektowania interfejsów użytkownika. Prezentowane są metody i techniki komunikacji człowiek - komputer. Omawiane są wzorce do wykorzystania zarówno w aplikacjach mobilnych i mediach społecznościowych, jak i w aplikacjach internetowych czy programach komputerowych. Laboratoria polegają na przygotowywaniu i zaprezentowaniu autoreferatu z zakresu konkretnej tematyki. Studenci otrzymują od prowadzącego materiały które stanowią podstawę autoreferatu i ćwiczeń. Ponadto, studenci wykonują ćwiczenia dotyczące odpowiednich wzorców projektowych w trakcie laboratorium jak i w samodzielnie w domu. Co więcej implementowane są rozwiązania typowych problemów występujących przy budowaniu interfejsów. Analizie i poprawie poddawane są przykładowe nieprawidłowo skonstruowane interfejsy. |
|
||