UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zajęcia fakultatywne (problematyka katedr)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-0S513LD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zajęcia fakultatywne (problematyka katedr)
Jednostka: Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Grupy: Ochrona środowiska 5 sem. I stop. Z-2024/2025-plan
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

1. Biegłe posługiwanie się językiem, w którym prowadzony jest przedmiot w mowie i piśmie

2. Umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego, analizy i syntezy

3. Umiejętność korzystania z zasobów biblioteki i komputera

Skrócony opis:

Głównym celem kształcenia w ramach zajęć fakultatywnych jest zapoznanie studentów z problematyka badawczą katedr, w których realizują prace dyplomową, stosownymi metodami i narzędziami, a także wykształcenie umiejętności poszukiwania i zastosowania publikacji naukowych do tworzenia spójnych tekstów o tematyce powiązanej z pracą dyplomową, konstruowanie takich tekstów i wykonywanie prac z licencjatem związanych.

Efekty uczenia się:

W obszarze wiedzy student:

opisuje metody, techniki i technologie wykorzystywane w celu ochrony środowiska i przyrody oraz w celu realizacji zasady zrównowążonego rozwoju, na których opierają prace badawcze katedr, w których realizowane są prace licencjackie

opisuje zasady działania specjalistycznych programów komputerowych i baz danych użytkowanych w związku z profilem badawczym danej jednostki/katedry

W obszarze umiejętności student:

wykorzystuje bazy danych i programy komputerowe do analizy danych, przygotowania prezentacji z zakresu tematyki badawczej katedr, tworzenia projektów i raportów

potrafi przeszukiwać bazy biblioteczne i przygotowywać na podstawie literatury teksty z zakresu tematyki związane z problematyką badawczą katedr

prawidłowo cytuje wykorzystane dane literaturowe

planuje swoją ścieżkę rozwoju mając na uwadze metodykę, charakter i problematykę prac badawczych prowadzonych w katedrze, w której realizuje prace licencjacką

W obszarze kompetencji społecznych student jest gotów do:

Oceny ryzyka działań człowieka dla środowiska

Do przyjęcia postawy odpowiedzialnej w zakresie działań związanych z ochroną środowiska

Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się

04OŚ-1A_W11, 04OŚ-1A_W14, 04OŚ-1A_U02, 04OŚ-1A_U08, 04OŚ-1A_U15, 04OŚ-1A_K06

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia specjalistyczne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Studenci realizują problematykę katedr w zależności od wyboru katedry, w której wykonują prace dypkomową

Metody dydaktyczne:

Dobór metod zależy od specyfiki prac wykonywanych w danej Katedrze. Wykorzystywane są metody spośród niżej wymienionych:

prezentacja multimedialna, praca indywidualna, praca grupowa, projekt, dyskusja, praca z tekstem, praca na podstawie filmu.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się oceny cząstkowe z poszczególnych prac etapowych i pracy bieżącej

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Efekty uczenia się weryfikowane są w oparciu o realizację prac etapowych rożnych w zależności od problematyki katedr. Do prac zaliczyć należy takie jak:

sporządzenie raportu, prezentacja, opracowanie projektu (indywidualnie lub grupowo m.in przygotowanie klucza do oznaczania ryb, przygotowanie szkicu publikacji naukowej, opracowanie ankiety nt. świadomości ekologicznej, wykonanie zadania praktycznego (np. tworzenie zbiorów w bazach danych, porządkowanie zbiorów zielnikowych, ocena, czy zbiornik klasyfikuje się do rekultywacji; obliczanie wskaźników różnorodności, określanie struktury dominacji, przygotowanie różnego rodzaju próbek biologicznych do mikroskopii skaningowej, montowanie materiału biologicznego w mikroskopie, przygotowanie serii zdjęć z wykorzystaniem SEM, wykonanie analizy pierwiastkowej badanej próbki (EDS)przygotowanie osobników do izolacji DNA, izolowanie DNA ), przygotowanie i prezentacja posteru lub prezentacji multimedilanej, udział w dyskusji

Treści kształcenia:

Problematyka zależna od wyboru Katedry:


Katedra Antropologii

Wpływ antropopresji


Katedra Biogeografii, Paleoekologii i Ochrony Przyrody

Walory przyrodnicze wybranego powiatu województwa łódzkiego w ocenie lokalnych mieszkańców


Katedra Ekologii i Zoologii Kręgowców

Podstawy biologii i ekologii ryb. Metody umożliwiające analizę podstawowych aspektów "life history" ryby słodkowodnych takich jak: struktura płciowa, wiek, tempo wzrostu, płodność i wysiłek reprodukcyjny, żerowanie, dieta, preferencje siedliskowe, migracje


Katedra Geobotaniki i Ekologii Roślin

Tworzenie dokumentacji zielnikowej i jej znaczenie w pracy dydaktycznej i w badaniach naukowych

Etapy i wybrane metody gromadzenia i opracowywania danych podstawowych botanicznych w badaniach naukowych

Dendroflora, historia i dziedzictwo kulturowe Parku im. Jana Matejki i Parku Ocalałych w Łodzi

Rośliny lecznicze, przyprawowe i miododajne – zastosowanie w lecznictwie i kosmetologii


Katedra UNESCO Ekohydrologii i Ekologii Stosowanej

Czy akwakultura może być alternatywą dla rybołówstwa?

Wykorzystanie zooplanktonu jako wskaźników jakości wody

Środowiskowe problemy miast w kontekście zmiany klimatu - podejście zlewniowe

Jak funkcjonuje naturalna rzeka – wpływ na środowisko rzeczne regulacji i infrastruktury hydrotechnicznej

Omówienie problematyki oraz prawidłowości funkcjonowania ogrodów deszczowych – na przykładzie wdrożeń przy ul. Oblęgorska/Widok w Łodzi


Katedra Zoologii Bezkręgowców i Hydrobiologii

Rozmieszczenie i różnorodność wybranych grup bezkręgowców z zatoki Gwinejskiej

Zastosowanie mikroskopii skaningowej w naukach biologicznych

Wykorzystanie Barkodingu DNA w szacowaniu różnorodności biologicznej bezkręgowców wodnych


Literatura:

Bajkiewicz-Grabowska, Magnuszewski A. 2002. Przewodnik do ćwiczeń z hydrologii ogólnej, PWN, Warszawa

Szoszkiewicz K i in. 2017. Ocena wód płynących w oparciu o Hydromorfologiczny Indeks Rzeczny (HIR). GIOŚ, Warszawa.

Seneta W., Dolatowski J., Zieliński J. 2021. Dendrologia. PWN, Warszawa

bazy danych:

CRFOP,

bip

Dokumenty planistyczne i strategiczne: strategie rozwoju wybranych powiatów plany rozwoju gmin, programy ochrony środowiska dla gmin i powiatów

Wykaz zabytków wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych woj. łódzkiego

Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska 2014

: https://www.webankieta.pl/blog/idealna-ankieta-czyli-jakich-bledow-unikac-podczas-tworzenia-kwestionariusza

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia specjalistyczne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kacper Pyrzanowski
Prowadzący grup: Amelia Chyb, Adam Kaliński, Izabela Kałucka, Izabela Kołodziejczyk, Jeremi Kołodziejek, Kacper Pyrzanowski, Grzegorz Tończyk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Agnieszka Wolańska-Kamińska, Grzegorz Wolski, Beata Woziwoda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Studenci realizują problematykę katedr w zależności od wyboru katedry, w której wykonują prace dypkomową

Metody dydaktyczne:

Dobór metod zależy od specyfiki prac wykonywanych w danej Katedrze. Wykorzystywane są metody spośród niżej wymienionych:

prezentacja multimedialna, praca indywidualna, praca grupowa, projekt, dyskusja, praca z tekstem, praca na podstawie filmu.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się oceny cząstkowe z poszczególnych prac etapowych i pracy bieżącej

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Efekty uczenia się weryfikowane są w oparciu o realizację prac etapowych rożnych w zależności od problematyki katedr. Do prac zaliczyć należy takie jak:

sporządzenie raportu, prezentacja, opracowanie projektu (indywidualnie lub grupowo m.in przygotowanie klucza do oznaczania ryb, przygotowanie szkicu publikacji naukowej, opracowanie ankiety nt. świadomości ekologicznej, wykonanie zadania praktycznego (np. tworzenie zbiorów w bazach danych, porządkowanie zbiorów zielnikowych, ocena, czy zbiornik klasyfikuje się do rekultywacji; obliczanie wskaźników różnorodności, określanie struktury dominacji, przygotowanie różnego rodzaju próbek biologicznych do mikroskopii skaningowej, montowanie materiału biologicznego w mikroskopie, przygotowanie serii zdjęć z wykorzystaniem SEM, wykonanie analizy pierwiastkowej badanej próbki (EDS)przygotowanie osobników do izolacji DNA, izolowanie DNA ), przygotowanie i prezentacja posteru lub prezentacji multimedilanej, udział w dyskusji

Treści kształcenia:

Problematyka zależna od wyboru Katedry:


Katedra Biogeografii, Paleoekologii i Ochrony Przyrody

Walory przyrodnicze wybranego powiatu województwa łódzkiego w ocenie lokalnych mieszkańców, metody badań świadomości ekologicznej


Katedra Ekologii i Zoologii Kręgowców

Podstawy biologii i ekologii ryb. Metody umożliwiające analizę podstawowych aspektów "life history" ryby słodkowodnych takich jak: struktura płciowa, wiek, tempo wzrostu, płodność i wysiłek reprodukcyjny, żerowanie, dieta, preferencje siedliskowe, migracje


Katedra Geobotaniki i Ekologii Roślin

- Specyfika pracy GEO-BOTANIKA: Wachlarz zagadnień badawczych, stosowanych metod – badania terenowe i laboratoryjne, narzędzia badawcze, opracowanie wyników - dokumentacja z badań (herbaria, karty badań, zbiory karpologiczne) – publikacja wyników. Nowe kierunki badań i niebezpieczne trendy.

- Wielowątkowość badań botanicznych - ekologicznych. Problemy badawcze - hipotezy - materiał i metody - oczekiwane wyniki/weryfikacja hipotez.

- Rododendrony i azalie – taksonomia i biogeografia.

- Rośliny lecznicze, przyprawowe i miododajne – zastosowanie w lecznictwie i kosmetologii.

- Zastosowanie różnych metod obrazowania w badaniach botanicznych.

- Mszaki jako wybitne bioindykatory.


Katedra UNESCO Ekohydrologii i Ekologii Stosowanej

Biotechnologie ekologiczne jako innowacyjne metody ochrony środowiska


Katedra Zoologii Bezkręgowców i Hydrobiologii

- Rozmieszczenie i różnorodność wybranych grup bezkręgowców na terenie Łodzi

- Monitoring przyrodniczy w procesach inwestycyjnych

- Wykorzystanie Barkodingu DNA w szacowaniu różnorodności biologicznej bezkręgowców wodnych


Katedra Badania Różnorodności Biologicznej, Dydaktyki i Bioedukacji

Oznaczanie płci u ptaków metodą molekularną: izolacja DNA, reakcja PCR (geny CHD) oraz uwidacznianie produktów reakcji PCR za pomocą elektoforezy


Katedra Algologii i Mykologii





Literatura:

Bajkiewicz-Grabowska, Magnuszewski A. 2002. Przewodnik do ćwiczeń z hydrologii ogólnej, PWN, Warszawa

Szoszkiewicz K i in. 2017. Ocena wód płynących w oparciu o Hydromorfologiczny Indeks Rzeczny (HIR). GIOŚ, Warszawa.

Seneta W., Dolatowski J., Zieliński J. 2021. Dendrologia. PWN, Warszawa

bazy danych:

CRFOP,

bip

Dokumenty planistyczne i strategiczne: strategie rozwoju wybranych powiatów plany rozwoju gmin, programy ochrony środowiska dla gmin i powiatów

Wykaz zabytków wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych woj. łódzkiego

Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska 2014

: https://www.webankieta.pl/blog/idealna-ankieta-czyli-jakich-bledow-unikac-podczas-tworzenia-kwestionariusza

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia specjalistyczne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wolańska-Kamińska
Prowadzący grup: Agnieszka Bednarek, Paulina Borówka, Piotr Frankiewicz, Tomasz Jurczak, Kacper Pyrzanowski, Iwona Rosset, Monika Staniaszek-Kik, Grzegorz Tończyk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Agnieszka Wolańska-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Studenci realizują problematykę katedr w zależności od wyboru katedry, w której wykonują prace dypkomową

Metody dydaktyczne:

Dobór metod zależy od specyfiki prac wykonywanych w danej Katedrze. Wykorzystywane są metody spośród niżej wymienionych:

prezentacja multimedialna, praca indywidualna, praca grupowa, projekt, dyskusja, praca z tekstem, praca na podstawie filmu.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się oceny cząstkowe z poszczególnych prac etapowych i pracy bieżącej

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Efekty uczenia się weryfikowane są w oparciu o realizację prac etapowych rożnych w zależności od problematyki katedr. Do prac zaliczyć należy takie jak:

sporządzenie raportu, prezentacja, opracowanie projektu(indywidualnie lub grupowo m.in przygotowanie klucza do oznaczania ssaków, opracowanie ankiety nt. świadomości ekologicznej, wykonanie zadania praktycznego (np. tworzenie zbiorów w bazach danych, porządkowanie zbiorów zielnikowych, ocena, czy zbiornik klasyfikuje się do rekultywacji; obliczanie wskaźników różnorodności, określanie struktury dominacji, przygotowanie różnego rodzaju próbek biologicznych do mikroskopii skaningowej, montowanie materiału biologicznego w mikroskopie, przygotowanie serii zdjęć z wykorzystaniem SEM, wykonanie analizy pierwiastkowej badanej próbki (EDS)przygotowanie osobników do izolacji DNA, izolowanie DNA ), przygotowanie i prezentacja posteru lub prezentacji multimedilanej, udział w dyskusji

Treści kształcenia:

Problematyka zależna od wyboru Katedry:


Katedra Antropologii

Wpływ antropopresji


Katedra Biogeografii, Paleoekologii i Ochrony Przyrody

Walory przyrodnicze wybranego powiatu województwa łódzkiego w ocenie lokalnych mieszkańców


Katedra Ekologii i Zoologii Kręgowców

Metody identyfikacji drobnych ssaków


Katedra Geobotaniki i Ekologii Roślin

Tworzenie dokumentacji zielnikowej i jej znaczenie w pracy dydaktycznej i w badaniach naukowych

Etapy i wybrane metody gromadzenia i opracowywania danych podstawowych botanicznych w badaniach naukowych

Dendroflora, historia i dziedzictwo kulturowe Parku im. Jana Matejki i Parku Ocalałych w Łodzi

Rośliny lecznicze, przyprawowe i miododajne – zastosowanie w lecznictwie i kosmetologii


Katedra UNESCO Ekohydrologii i Ekologii Stosowanej

Czy akwakultura może być alternatywą dla rybołówstwa?

Wykorzystanie zooplanktonu jako wskaźników jakości wody

Środowiskowe problemy miast w kontekście zmiany klimatu - podejście zlewniowe

Jak funkcjonuje naturalna rzeka – wpływ na środowisko rzeczne regulacji i infrastruktury hydrotechnicznej

Omówienie problematyki oraz prawidłowości funkcjonowania ogrodów deszczowych – na przykładzie wdrożeń przy ul. Oblęgorska/Widok w Łodzi


Katedra Zoologii Bezkręgowców i Hydrobiologii

Rozmieszczenie i różnorodność wybranych grup bezkręgowców z zatoki Gwinejskiej

Zastosowanie mikroskopii skaningowej w naukach biologicznych

Wykorzystanie Barkodingu DNA w szacowaniu różnorodności biologicznej bezkręgowców wodnych


Literatura:

Bajkiewicz-Grabowska, Magnuszewski A. 2002. Przewodnik do ćwiczeń z hydrologii ogólnej, PWN, Warszawa

Szoszkiewicz K i in. 2017. Ocena wód płynących w oparciu o Hydromorfologiczny Indeks Rzeczny (HIR). GIOŚ, Warszawa.

Seneta W., Dolatowski J., Zieliński J. 2021. Dendrologia. PWN, Warszawa

bazy danych:

CRFOP,

bip

Dokumenty planistyczne i strategiczne: strategie rozwoju wybranych powiatów plany rozwoju gmin, programy ochrony środowiska dla gmin i powiatów

Wykaz zabytków wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych woj. łódzkiego

Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska 2014

: https://www.webankieta.pl/blog/idealna-ankieta-czyli-jakich-bledow-unikac-podczas-tworzenia-kwestionariusza

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia specjalistyczne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wolańska-Kamińska
Prowadzący grup: Agnieszka Bednarek, Piotr Frankiewicz, Piotr Gadawski, Bartosz Janic, Anna Jażdżewska, Piotr Jóźwiak, Tomasz Jurczak, Zbigniew Kaczkowski, Maciej Kamiński, Jeremi Kołodziejek, Paulina Pruszkowska-Przybylska, Anna Stępień, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Agnieszka Wolańska-Kamińska, Beata Woziwoda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Studenci realizują problematykę katedr w zależności od wyboru katedry, w której wykonują prace dypkomową

Metody dydaktyczne:

Dobór metod zależy od specyfiki prac wykonywanych w danej Katedrze. Wykorzystywane są metody spośród niżej wymienionych:

prezentacja multimedialna, praca indywidualna, praca grupowa, projekt, dyskusja, praca z tekstem, praca na podstawie filmu -

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się oceny cząstkowe z poszczególnych prac etapowych i pracy bieżącej

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Efekty uczenia się weryfikowane są w oparciu o realizację prac etapowych rożnych w zależności od problematyki katedr. Do prac zaliczyć należy takie jak::

sporządzenie raportu, prezentacja, opracowanie projektu(indywidualnie lub grupowo m.in przygotowanie klucza do oznaczania ssaków, opracowanie ankiety nt. świadomości ekologicznej, wykonanie zadania praktycznego (np. tworzenie zbiorów w bazach danych, porządkowanie zbiorów zielnikowych, ocena, czy zbiornik klasyfikuje się do rekultywacji; propozycja metod biomanipulacyjnych jakie można zastosować w celu poprawy jakości wody w tym zbiorniku, z uzasadnieniem, , obliczanie wskaźników różnorodności, określanie struktury dominacji,przygotowanie różnego rodzaju próbek biologicznych do mikroskopii skaningowej, montowanie materiału biologicznego w mikroskopie, przygotowanie serii zdjęć z wykorzystaniem SEM, wykonanie analizy pierwiastkowej badanej próbki (EDS)przygotowanie osobników do izolacji DNA, izolowanie DNA ), przygotowanie i prezentacja posteru lub prezentacji multimedilanej, udział w dyskusji

Treści kształcenia:

Problematyka zależna od wyboru Katedry:


Katedra Antropologii

Wpływ antropopresji


Katedra Biogeografii, Paleoekologii i Ochrony Przyrody

Walory przyrodnicze wybranego powiatu województwa łódzkiego w ocenie lokalnych mieszkańców


Katedra Ekologii i Zoologii Kręgowców

Metody identyfikacji drobnych ssaków


Katedra Geobotaniki i Ekologii Roślin

Tworzenie dokumentacji zielnikowej i jej znaczenie w pracy dydaktycznej i w badaniach naukowych

Etapy i wybrane metody gromadzenia i opracowywania danych podstawowych botanicznych w badaniach naukowych

Dendroflora, historia i dziedzictwo kulturowe Parku im. Jana Matejki i Parku Ocalałych w Łodzi

Rośliny lecznicze, przyprawowe i miododajne – zastosowanie w lecznictwie i kosmetologii


Katedra UNESCO Ekohydrologii i Ekologii Stosowanej

Biomanipulacja jako metoda rekultywacji jezior

Czy akwakultura może być alternatywą dla rybołówstwa?

Środowiskowe problemy miast w kontekście zmiany klimatu - podejście zlewniowe

Jak funkcjonuje naturalna rzeka – wpływ na środowisko rzeczne regulacji i infrastruktury hydrotechnicznej

Omówienie problematyki oraz prawidłowości funkcjonowania ogrodów deszczowych – na przykładzie wdrożeń przy ul. Oblęgorska/Widok w Łodzi


Katedra Zoologii Bezkręgowców i Hydrobiologii

Rozmieszczenie i różnorodność wybranych grup bezkręgowców z zatoki Gwinejskiej

Zastosowanie mikroskopii skaningowej w naukach biologicznych

Wykorzystanie Barkodingu DNA w szacowaniu różnorodności biologicznej bezkręgowców wodnych


Literatura:

Bajkiewicz-Grabowska, Magnuszewski A. 2002. Przewodnik do ćwiczeń z hydrologii ogólnej, PWN, Warszawa

Szoszkiewicz K i in. 2017. Ocena wód płynących w oparciu o Hydromorfologiczny Indeks Rzeczny (HIR). GIOŚ, Warszawa.

Seneta W., Dolatowski J., Zieliński J. 2021. Dendrologia. PWN, Warszawa

bazy danych:

CRFOP,

bip

Dokumenty planistyczne i strategiczne: strategie rozwoju wybranych powiatów plany rozwoju gmin, programy ochrony środowiska dla gmin i powiatów

Wykaz zabytków wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych woj. łódzkiego

Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska 2014

: https://www.webankieta.pl/blog/idealna-ankieta-czyli-jakich-bledow-unikac-podczas-tworzenia-kwestionariusza

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia specjalistyczne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Babska
Prowadzący grup: Danuta Babska, Agnieszka Bednarek, Piotr Frankiewicz, Piotr Gadawski, Radomir Jaskuła, Anna Jażdżewska, Tomasz Jurczak, Zbigniew Kaczkowski, Joanna Mankiewicz-Boczek, Paulina Pruszkowska-Przybylska, Monika Staniaszek-Kik, Anna Stępień, Adrianna Wojtal-Frankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7