Zajęcia fakultatywne (problematyka katedr)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-0S513LD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia fakultatywne (problematyka katedr) |
Jednostka: | Wydział Biologii i Ochrony Środowiska |
Grupy: |
Ochrona środowiska 5 sem. I stop. Z-2024/2025-plan |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | 1. Biegłe posługiwanie się językiem, w którym prowadzony jest przedmiot w mowie i piśmie 2. Umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego, analizy i syntezy 3. Umiejętność korzystania z zasobów biblioteki i komputera |
Skrócony opis: |
Głównym celem kształcenia w ramach zajęć fakultatywnych jest zapoznanie studentów z problematyka badawczą katedr, w których realizują prace dyplomową, stosownymi metodami i narzędziami, a także wykształcenie umiejętności poszukiwania i zastosowania publikacji naukowych do tworzenia spójnych tekstów o tematyce powiązanej z pracą dyplomową, konstruowanie takich tekstów i wykonywanie prac z licencjatem związanych. |
Efekty uczenia się: |
W obszarze wiedzy student: opisuje metody, techniki i technologie wykorzystywane w celu ochrony środowiska i przyrody oraz w celu realizacji zasady zrównowążonego rozwoju, na których opierają prace badawcze katedr, w których realizowane są prace licencjackie opisuje zasady działania specjalistycznych programów komputerowych i baz danych użytkowanych w związku z profilem badawczym danej jednostki/katedry W obszarze umiejętności student: wykorzystuje bazy danych i programy komputerowe do analizy danych, przygotowania prezentacji z zakresu tematyki badawczej katedr, tworzenia projektów i raportów potrafi przeszukiwać bazy biblioteczne i przygotowywać na podstawie literatury teksty z zakresu tematyki związane z problematyką badawczą katedr prawidłowo cytuje wykorzystane dane literaturowe planuje swoją ścieżkę rozwoju mając na uwadze metodykę, charakter i problematykę prac badawczych prowadzonych w katedrze, w której realizuje prace licencjacką W obszarze kompetencji społecznych student jest gotów do: Oceny ryzyka działań człowieka dla środowiska Do przyjęcia postawy odpowiedzialnej w zakresie działań związanych z ochroną środowiska Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się 04OŚ-1A_W11, 04OŚ-1A_W14, 04OŚ-1A_U02, 04OŚ-1A_U08, 04OŚ-1A_U15, 04OŚ-1A_K06 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia specjalistyczne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Studenci realizują problematykę katedr w zależności od wyboru katedry, w której wykonują prace dypkomową |
|
Metody dydaktyczne: | Dobór metod zależy od specyfiki prac wykonywanych w danej Katedrze. Wykorzystywane są metody spośród niżej wymienionych: prezentacja multimedialna, praca indywidualna, praca grupowa, projekt, dyskusja, praca z tekstem, praca na podstawie filmu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę końcową składają się oceny cząstkowe z poszczególnych prac etapowych i pracy bieżącej |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Efekty uczenia się weryfikowane są w oparciu o realizację prac etapowych rożnych w zależności od problematyki katedr. Do prac zaliczyć należy takie jak: sporządzenie raportu, prezentacja, opracowanie projektu (indywidualnie lub grupowo m.in przygotowanie klucza do oznaczania ryb, przygotowanie szkicu publikacji naukowej, opracowanie ankiety nt. świadomości ekologicznej, wykonanie zadania praktycznego (np. tworzenie zbiorów w bazach danych, porządkowanie zbiorów zielnikowych, ocena, czy zbiornik klasyfikuje się do rekultywacji; obliczanie wskaźników różnorodności, określanie struktury dominacji, przygotowanie różnego rodzaju próbek biologicznych do mikroskopii skaningowej, montowanie materiału biologicznego w mikroskopie, przygotowanie serii zdjęć z wykorzystaniem SEM, wykonanie analizy pierwiastkowej badanej próbki (EDS)przygotowanie osobników do izolacji DNA, izolowanie DNA ), przygotowanie i prezentacja posteru lub prezentacji multimedilanej, udział w dyskusji |
|
Treści kształcenia: | Problematyka zależna od wyboru Katedry: Katedra Antropologii Wpływ antropopresji Katedra Biogeografii, Paleoekologii i Ochrony Przyrody Walory przyrodnicze wybranego powiatu województwa łódzkiego w ocenie lokalnych mieszkańców Katedra Ekologii i Zoologii Kręgowców Podstawy biologii i ekologii ryb. Metody umożliwiające analizę podstawowych aspektów "life history" ryby słodkowodnych takich jak: struktura płciowa, wiek, tempo wzrostu, płodność i wysiłek reprodukcyjny, żerowanie, dieta, preferencje siedliskowe, migracje Katedra Geobotaniki i Ekologii Roślin Tworzenie dokumentacji zielnikowej i jej znaczenie w pracy dydaktycznej i w badaniach naukowych Etapy i wybrane metody gromadzenia i opracowywania danych podstawowych botanicznych w badaniach naukowych Dendroflora, historia i dziedzictwo kulturowe Parku im. Jana Matejki i Parku Ocalałych w Łodzi Rośliny lecznicze, przyprawowe i miododajne – zastosowanie w lecznictwie i kosmetologii Katedra UNESCO Ekohydrologii i Ekologii Stosowanej Czy akwakultura może być alternatywą dla rybołówstwa? Wykorzystanie zooplanktonu jako wskaźników jakości wody Środowiskowe problemy miast w kontekście zmiany klimatu - podejście zlewniowe Jak funkcjonuje naturalna rzeka – wpływ na środowisko rzeczne regulacji i infrastruktury hydrotechnicznej Omówienie problematyki oraz prawidłowości funkcjonowania ogrodów deszczowych – na przykładzie wdrożeń przy ul. Oblęgorska/Widok w Łodzi Katedra Zoologii Bezkręgowców i Hydrobiologii Rozmieszczenie i różnorodność wybranych grup bezkręgowców z zatoki Gwinejskiej Zastosowanie mikroskopii skaningowej w naukach biologicznych Wykorzystanie Barkodingu DNA w szacowaniu różnorodności biologicznej bezkręgowców wodnych |
|
Literatura: |
Bajkiewicz-Grabowska, Magnuszewski A. 2002. Przewodnik do ćwiczeń z hydrologii ogólnej, PWN, Warszawa Szoszkiewicz K i in. 2017. Ocena wód płynących w oparciu o Hydromorfologiczny Indeks Rzeczny (HIR). GIOŚ, Warszawa. Seneta W., Dolatowski J., Zieliński J. 2021. Dendrologia. PWN, Warszawa bazy danych: CRFOP, bip Dokumenty planistyczne i strategiczne: strategie rozwoju wybranych powiatów plany rozwoju gmin, programy ochrony środowiska dla gmin i powiatów Wykaz zabytków wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych woj. łódzkiego Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska 2014 : https://www.webankieta.pl/blog/idealna-ankieta-czyli-jakich-bledow-unikac-podczas-tworzenia-kwestionariusza |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ZS
ŚR CZ ZS
ZS
PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia specjalistyczne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kacper Pyrzanowski | |
Prowadzący grup: | Amelia Chyb, Adam Kaliński, Izabela Kałucka, Izabela Kołodziejczyk, Jeremi Kołodziejek, Kacper Pyrzanowski, Grzegorz Tończyk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Agnieszka Wolańska-Kamińska, Grzegorz Wolski, Beata Woziwoda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Studenci realizują problematykę katedr w zależności od wyboru katedry, w której wykonują prace dypkomową |
|
Metody dydaktyczne: | Dobór metod zależy od specyfiki prac wykonywanych w danej Katedrze. Wykorzystywane są metody spośród niżej wymienionych: prezentacja multimedialna, praca indywidualna, praca grupowa, projekt, dyskusja, praca z tekstem, praca na podstawie filmu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę końcową składają się oceny cząstkowe z poszczególnych prac etapowych i pracy bieżącej |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Efekty uczenia się weryfikowane są w oparciu o realizację prac etapowych rożnych w zależności od problematyki katedr. Do prac zaliczyć należy takie jak: sporządzenie raportu, prezentacja, opracowanie projektu (indywidualnie lub grupowo m.in przygotowanie klucza do oznaczania ryb, przygotowanie szkicu publikacji naukowej, opracowanie ankiety nt. świadomości ekologicznej, wykonanie zadania praktycznego (np. tworzenie zbiorów w bazach danych, porządkowanie zbiorów zielnikowych, ocena, czy zbiornik klasyfikuje się do rekultywacji; obliczanie wskaźników różnorodności, określanie struktury dominacji, przygotowanie różnego rodzaju próbek biologicznych do mikroskopii skaningowej, montowanie materiału biologicznego w mikroskopie, przygotowanie serii zdjęć z wykorzystaniem SEM, wykonanie analizy pierwiastkowej badanej próbki (EDS)przygotowanie osobników do izolacji DNA, izolowanie DNA ), przygotowanie i prezentacja posteru lub prezentacji multimedilanej, udział w dyskusji |
|
Treści kształcenia: | Problematyka zależna od wyboru Katedry: Katedra Biogeografii, Paleoekologii i Ochrony Przyrody Walory przyrodnicze wybranego powiatu województwa łódzkiego w ocenie lokalnych mieszkańców, metody badań świadomości ekologicznej Katedra Ekologii i Zoologii Kręgowców Podstawy biologii i ekologii ryb. Metody umożliwiające analizę podstawowych aspektów "life history" ryby słodkowodnych takich jak: struktura płciowa, wiek, tempo wzrostu, płodność i wysiłek reprodukcyjny, żerowanie, dieta, preferencje siedliskowe, migracje Katedra Geobotaniki i Ekologii Roślin - Specyfika pracy GEO-BOTANIKA: Wachlarz zagadnień badawczych, stosowanych metod – badania terenowe i laboratoryjne, narzędzia badawcze, opracowanie wyników - dokumentacja z badań (herbaria, karty badań, zbiory karpologiczne) – publikacja wyników. Nowe kierunki badań i niebezpieczne trendy. - Wielowątkowość badań botanicznych - ekologicznych. Problemy badawcze - hipotezy - materiał i metody - oczekiwane wyniki/weryfikacja hipotez. - Rododendrony i azalie – taksonomia i biogeografia. - Rośliny lecznicze, przyprawowe i miododajne – zastosowanie w lecznictwie i kosmetologii. - Zastosowanie różnych metod obrazowania w badaniach botanicznych. - Mszaki jako wybitne bioindykatory. Katedra UNESCO Ekohydrologii i Ekologii Stosowanej Biotechnologie ekologiczne jako innowacyjne metody ochrony środowiska Katedra Zoologii Bezkręgowców i Hydrobiologii - Rozmieszczenie i różnorodność wybranych grup bezkręgowców na terenie Łodzi - Monitoring przyrodniczy w procesach inwestycyjnych - Wykorzystanie Barkodingu DNA w szacowaniu różnorodności biologicznej bezkręgowców wodnych Katedra Badania Różnorodności Biologicznej, Dydaktyki i Bioedukacji Oznaczanie płci u ptaków metodą molekularną: izolacja DNA, reakcja PCR (geny CHD) oraz uwidacznianie produktów reakcji PCR za pomocą elektoforezy Katedra Algologii i Mykologii |
|
Literatura: |
Bajkiewicz-Grabowska, Magnuszewski A. 2002. Przewodnik do ćwiczeń z hydrologii ogólnej, PWN, Warszawa Szoszkiewicz K i in. 2017. Ocena wód płynących w oparciu o Hydromorfologiczny Indeks Rzeczny (HIR). GIOŚ, Warszawa. Seneta W., Dolatowski J., Zieliński J. 2021. Dendrologia. PWN, Warszawa bazy danych: CRFOP, bip Dokumenty planistyczne i strategiczne: strategie rozwoju wybranych powiatów plany rozwoju gmin, programy ochrony środowiska dla gmin i powiatów Wykaz zabytków wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych woj. łódzkiego Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska 2014 : https://www.webankieta.pl/blog/idealna-ankieta-czyli-jakich-bledow-unikac-podczas-tworzenia-kwestionariusza |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ZS
ZS
CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia specjalistyczne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Wolańska-Kamińska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Bednarek, Paulina Borówka, Piotr Frankiewicz, Tomasz Jurczak, Kacper Pyrzanowski, Iwona Rosset, Monika Staniaszek-Kik, Grzegorz Tończyk, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Agnieszka Wolańska-Kamińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Studenci realizują problematykę katedr w zależności od wyboru katedry, w której wykonują prace dypkomową |
|
Metody dydaktyczne: | Dobór metod zależy od specyfiki prac wykonywanych w danej Katedrze. Wykorzystywane są metody spośród niżej wymienionych: prezentacja multimedialna, praca indywidualna, praca grupowa, projekt, dyskusja, praca z tekstem, praca na podstawie filmu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę końcową składają się oceny cząstkowe z poszczególnych prac etapowych i pracy bieżącej |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Efekty uczenia się weryfikowane są w oparciu o realizację prac etapowych rożnych w zależności od problematyki katedr. Do prac zaliczyć należy takie jak: sporządzenie raportu, prezentacja, opracowanie projektu(indywidualnie lub grupowo m.in przygotowanie klucza do oznaczania ssaków, opracowanie ankiety nt. świadomości ekologicznej, wykonanie zadania praktycznego (np. tworzenie zbiorów w bazach danych, porządkowanie zbiorów zielnikowych, ocena, czy zbiornik klasyfikuje się do rekultywacji; obliczanie wskaźników różnorodności, określanie struktury dominacji, przygotowanie różnego rodzaju próbek biologicznych do mikroskopii skaningowej, montowanie materiału biologicznego w mikroskopie, przygotowanie serii zdjęć z wykorzystaniem SEM, wykonanie analizy pierwiastkowej badanej próbki (EDS)przygotowanie osobników do izolacji DNA, izolowanie DNA ), przygotowanie i prezentacja posteru lub prezentacji multimedilanej, udział w dyskusji |
|
Treści kształcenia: | Problematyka zależna od wyboru Katedry: Katedra Antropologii Wpływ antropopresji Katedra Biogeografii, Paleoekologii i Ochrony Przyrody Walory przyrodnicze wybranego powiatu województwa łódzkiego w ocenie lokalnych mieszkańców Katedra Ekologii i Zoologii Kręgowców Metody identyfikacji drobnych ssaków Katedra Geobotaniki i Ekologii Roślin Tworzenie dokumentacji zielnikowej i jej znaczenie w pracy dydaktycznej i w badaniach naukowych Etapy i wybrane metody gromadzenia i opracowywania danych podstawowych botanicznych w badaniach naukowych Dendroflora, historia i dziedzictwo kulturowe Parku im. Jana Matejki i Parku Ocalałych w Łodzi Rośliny lecznicze, przyprawowe i miododajne – zastosowanie w lecznictwie i kosmetologii Katedra UNESCO Ekohydrologii i Ekologii Stosowanej Czy akwakultura może być alternatywą dla rybołówstwa? Wykorzystanie zooplanktonu jako wskaźników jakości wody Środowiskowe problemy miast w kontekście zmiany klimatu - podejście zlewniowe Jak funkcjonuje naturalna rzeka – wpływ na środowisko rzeczne regulacji i infrastruktury hydrotechnicznej Omówienie problematyki oraz prawidłowości funkcjonowania ogrodów deszczowych – na przykładzie wdrożeń przy ul. Oblęgorska/Widok w Łodzi Katedra Zoologii Bezkręgowców i Hydrobiologii Rozmieszczenie i różnorodność wybranych grup bezkręgowców z zatoki Gwinejskiej Zastosowanie mikroskopii skaningowej w naukach biologicznych Wykorzystanie Barkodingu DNA w szacowaniu różnorodności biologicznej bezkręgowców wodnych |
|
Literatura: |
Bajkiewicz-Grabowska, Magnuszewski A. 2002. Przewodnik do ćwiczeń z hydrologii ogólnej, PWN, Warszawa Szoszkiewicz K i in. 2017. Ocena wód płynących w oparciu o Hydromorfologiczny Indeks Rzeczny (HIR). GIOŚ, Warszawa. Seneta W., Dolatowski J., Zieliński J. 2021. Dendrologia. PWN, Warszawa bazy danych: CRFOP, bip Dokumenty planistyczne i strategiczne: strategie rozwoju wybranych powiatów plany rozwoju gmin, programy ochrony środowiska dla gmin i powiatów Wykaz zabytków wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych woj. łódzkiego Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska 2014 : https://www.webankieta.pl/blog/idealna-ankieta-czyli-jakich-bledow-unikac-podczas-tworzenia-kwestionariusza |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ZS
ZS
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia specjalistyczne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Wolańska-Kamińska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Bednarek, Piotr Frankiewicz, Piotr Gadawski, Bartosz Janic, Anna Jażdżewska, Piotr Jóźwiak, Tomasz Jurczak, Zbigniew Kaczkowski, Maciej Kamiński, Jeremi Kołodziejek, Paulina Pruszkowska-Przybylska, Anna Stępień, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Agnieszka Wolańska-Kamińska, Beata Woziwoda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Studenci realizują problematykę katedr w zależności od wyboru katedry, w której wykonują prace dypkomową |
|
Metody dydaktyczne: | Dobór metod zależy od specyfiki prac wykonywanych w danej Katedrze. Wykorzystywane są metody spośród niżej wymienionych: prezentacja multimedialna, praca indywidualna, praca grupowa, projekt, dyskusja, praca z tekstem, praca na podstawie filmu - |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę końcową składają się oceny cząstkowe z poszczególnych prac etapowych i pracy bieżącej |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Efekty uczenia się weryfikowane są w oparciu o realizację prac etapowych rożnych w zależności od problematyki katedr. Do prac zaliczyć należy takie jak:: sporządzenie raportu, prezentacja, opracowanie projektu(indywidualnie lub grupowo m.in przygotowanie klucza do oznaczania ssaków, opracowanie ankiety nt. świadomości ekologicznej, wykonanie zadania praktycznego (np. tworzenie zbiorów w bazach danych, porządkowanie zbiorów zielnikowych, ocena, czy zbiornik klasyfikuje się do rekultywacji; propozycja metod biomanipulacyjnych jakie można zastosować w celu poprawy jakości wody w tym zbiorniku, z uzasadnieniem, , obliczanie wskaźników różnorodności, określanie struktury dominacji,przygotowanie różnego rodzaju próbek biologicznych do mikroskopii skaningowej, montowanie materiału biologicznego w mikroskopie, przygotowanie serii zdjęć z wykorzystaniem SEM, wykonanie analizy pierwiastkowej badanej próbki (EDS)przygotowanie osobników do izolacji DNA, izolowanie DNA ), przygotowanie i prezentacja posteru lub prezentacji multimedilanej, udział w dyskusji |
|
Treści kształcenia: | Problematyka zależna od wyboru Katedry: Katedra Antropologii Wpływ antropopresji Katedra Biogeografii, Paleoekologii i Ochrony Przyrody Walory przyrodnicze wybranego powiatu województwa łódzkiego w ocenie lokalnych mieszkańców Katedra Ekologii i Zoologii Kręgowców Metody identyfikacji drobnych ssaków Katedra Geobotaniki i Ekologii Roślin Tworzenie dokumentacji zielnikowej i jej znaczenie w pracy dydaktycznej i w badaniach naukowych Etapy i wybrane metody gromadzenia i opracowywania danych podstawowych botanicznych w badaniach naukowych Dendroflora, historia i dziedzictwo kulturowe Parku im. Jana Matejki i Parku Ocalałych w Łodzi Rośliny lecznicze, przyprawowe i miododajne – zastosowanie w lecznictwie i kosmetologii Katedra UNESCO Ekohydrologii i Ekologii Stosowanej Biomanipulacja jako metoda rekultywacji jezior Czy akwakultura może być alternatywą dla rybołówstwa? Środowiskowe problemy miast w kontekście zmiany klimatu - podejście zlewniowe Jak funkcjonuje naturalna rzeka – wpływ na środowisko rzeczne regulacji i infrastruktury hydrotechnicznej Omówienie problematyki oraz prawidłowości funkcjonowania ogrodów deszczowych – na przykładzie wdrożeń przy ul. Oblęgorska/Widok w Łodzi Katedra Zoologii Bezkręgowców i Hydrobiologii Rozmieszczenie i różnorodność wybranych grup bezkręgowców z zatoki Gwinejskiej Zastosowanie mikroskopii skaningowej w naukach biologicznych Wykorzystanie Barkodingu DNA w szacowaniu różnorodności biologicznej bezkręgowców wodnych |
|
Literatura: |
Bajkiewicz-Grabowska, Magnuszewski A. 2002. Przewodnik do ćwiczeń z hydrologii ogólnej, PWN, Warszawa Szoszkiewicz K i in. 2017. Ocena wód płynących w oparciu o Hydromorfologiczny Indeks Rzeczny (HIR). GIOŚ, Warszawa. Seneta W., Dolatowski J., Zieliński J. 2021. Dendrologia. PWN, Warszawa bazy danych: CRFOP, bip Dokumenty planistyczne i strategiczne: strategie rozwoju wybranych powiatów plany rozwoju gmin, programy ochrony środowiska dla gmin i powiatów Wykaz zabytków wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych woj. łódzkiego Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska 2014 : https://www.webankieta.pl/blog/idealna-ankieta-czyli-jakich-bledow-unikac-podczas-tworzenia-kwestionariusza |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia specjalistyczne, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Babska | |
Prowadzący grup: | Danuta Babska, Agnieszka Bednarek, Piotr Frankiewicz, Piotr Gadawski, Radomir Jaskuła, Anna Jażdżewska, Tomasz Jurczak, Zbigniew Kaczkowski, Joanna Mankiewicz-Boczek, Paulina Pruszkowska-Przybylska, Monika Staniaszek-Kik, Anna Stępień, Adrianna Wojtal-Frankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.