Podstawy komunikacji społecznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-EKPK1B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy komunikacji społecznej |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | E |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
W ramach kursu studenci nabywają kompetencje komunikacyjne w różnych kontekstach codziennych i publicznych. Poznają i ćwiczą w praktyce zasady udanej komunikacji interpersonalnej, w tym zawodowej. Uczestnicy zajęć doskonalą umiejętność występowania przed publicznością i formułowania własnego stanowiska w debatach publicznych, uczą się zasad efektywnej komunikacji zapośredniczonej przez media elektroniczne oraz reagowania na negatywne zachowania komunikacyjne. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: - opisuje specyfikę procesu komunikacyjnego, wyjaśnia prawidłowości procesu komunikacyjnego, wskazuje możliwe bariery komunikacyjne i warunki konieczne do udanej komunikacji, - zna zasady prowadzenia debat i wystąpień publicznych oraz wystąpień medialnych, - posiada zaawansowaną wiedzę na temat możliwości i sposobów komunikacji nowomedialnej. Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: 06E-1A_W04. Umiejętności Student: - potrafi wykorzystać zaawansowaną wiedzę z zakresu komunikacji społecznej w różnorodnych sferach życia, przede wszystkim w miejscu nauki i pracy (06E-1A_U02; 06E-1A_U07), - potrafi brać udział w wystąpieniach publicznych i uczestniczyć w debatach (06E-1A_U04; 06E-1A_U05), - umie prowadzić komunikację w formie pisemnej; efektywnie wykorzystuje nowe media w komunikacji społecznej (06E-1A_U04; 06E-1A_U05). Kompetencje społeczne Student: - charakteryzuje gotowość doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności w zakresie komunikacji społecznej (06E-1A_K01; 06E-1A_K02), - chętnie wyraża swoje opinie i reaguje na wypowiedzi innych w sposób niekonfliktowy (06E-1A_K03; 06E-1A_K05; 06E-1A_K06), - jest w stanie krytycznie analizować treści medialne i budować komunikaty zwrotne (06E-1A_K04). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT WR
WR
WR
WR
ŚR CZ WR
WR
WR
WR
WR
PT WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dziedziczak-Foltyn | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dziedziczak-Foltyn, Magdalena Wojciechowska, Anisa Wykin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Elementy wykładu konwersatoryjnego; pokaz; Poszukujące: ćwiczeniowo-praktyczne - ćwiczenia grupowe, w parach i indywidualne, testy autodiagnostyczne, odgrywanie scenek, pokaz, ćwiczenia, case studies, dyskusja, burza mózgów, debata oksfordzka. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność, aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach oraz dyskusji - oceniana jest wykładnia merytoryczna, - wiedza pozyskana dzięki przyswojeniu zakresu treści z przesłanych materiałów źródłowych oraz przyjmowana postawa; umiejętności retoryczne i zastosowanie w praktyce omawianych narzędzi komunikacyjnych), wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych, prezentacja, samoocena umiejętności komunikacyjnych, udział w debacie; |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Poprawnie napisany mail do prowadzącego z załączoną prezentacją o sobie, aktywny udział w debacie oksfordzkiej |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wstęp do komunikacji interpersonalnej 2. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna 3. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) 5. Komunikacja grupowa w praktyce 6. Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka 7. Efektywność komunikowania – podsumowanie |
|
Literatura: |
LITERATURA: Hartley, Peter, Interpersonal Communication, Florence (KY, USA): Routledge, 1999. Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie językowe”, 2011, nr 9. Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WR
WR
WR
WR
WR
ŚR CZ PT WR
WR
WR
WR
WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dziedziczak-Foltyn | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Murawska, Piotr Szenajch, Anisa Wykin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Elementy wykładu konwersatoryjnego; pokaz; Poszukujące: ćwiczeniowo-praktyczne - ćwiczenia grupowe, w parach i indywidualne, testy autodiagnostyczne, odgrywanie scenek, pokaz, ćwiczenia, case studies, dyskusja, burza mózgów, debata oksfordzka. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność, aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach oraz dyskusji - oceniana jest wykładnia merytoryczna, - wiedza pozyskana dzięki przyswojeniu zakresu treści z przesłanych materiałów źródłowych oraz przyjmowana postawa; umiejętności retoryczne i zastosowanie w praktyce omawianych narzędzi komunikacyjnych), wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych, prezentacja, samoocena umiejętności komunikacyjnych, udział w debacie; |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Poprawnie napisany mail do prowadzącego z załączoną prezentacją o sobie, aktywny udział w debacie oksfordzkiej |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wstęp do komunikacji interpersonalnej 2. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna 3. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) 5. Komunikacja grupowa w praktyce 6. Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka 7. Efektywność komunikowania – podsumowanie |
|
Literatura: |
LITERATURA: Hartley, Peter, Interpersonal Communication, Florence (KY, USA): Routledge, 1999. Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie językowe”, 2011, nr 9. Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WR
WR
ŚR WR
WR
WR
WR
CZ PT WR
WR
WR
WR
WR
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dziedziczak-Foltyn | |
Prowadzący grup: | Piotr Chomczyński, Agnieszka Michalska-Żyła, Agnieszka Murawska, Xawery Stańczyk, Piotr Szenajch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Elementy wykładu konwersatoryjnego; pokaz; Poszukujące: ćwiczeniowo-praktyczne - ćwiczenia grupowe, w parach i indywidualne, testy autodiagnostyczne, odgrywanie scenek, pokaz, ćwiczenia, case studies, dyskusja, burza mózgów, debata oksfordzka. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność, aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach oraz dyskusji - oceniana jest wykładnia merytoryczna, - wiedza pozyskana dzięki przyswojeniu zakresu treści z przesłanych materiałów źródłowych oraz przyjmowana postawa; umiejętności retoryczne i zastosowanie w praktyce omawianych narzędzi komunikacyjnych), wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych, prezentacja, samoocena umiejętności komunikacyjnych, udział w debacie; |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Poprawnie napisany mail do prowadzącego z załączoną prezentacją o sobie, aktywny udział w debacie oksfordzkiej |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wstęp do komunikacji interpersonalnej 2. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna 3. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) 5. Komunikacja grupowa w praktyce 6. Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka 7. Efektywność komunikowania – podsumowanie |
|
Literatura: |
LITERATURA: Hartley, Peter, Interpersonal Communication, Florence (KY, USA): Routledge, 1999. Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie językowe”, 2011, nr 9. Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
WR
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dziedziczak-Foltyn | |
Prowadzący grup: | Karol Franczak, Małgorzata Marks-Krzyszkowska, Agnieszka Michalska-Żyła, Jerzy Stachowiak, Piotr Szenajch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Elementy wykładu konwersatoryjnego; pokaz; Poszukujące: ćwiczeniowo-praktyczne - ćwiczenia grupowe, w parach i indywidualne, testy autodiagnostyczne, odgrywanie scenek, pokaz, ćwiczenia, case studies, dyskusja, burza mózgów, debata oksfordzka. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność, aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach oraz dyskusji - oceniana jest wykładnia merytoryczna, - wiedza pozyskana dzięki przyswojeniu zakresu treści z przesłanych materiałów źródłowych oraz przyjmowana postawa; umiejętności retoryczne i zastosowanie w praktyce omawianych narzędzi komunikacyjnych), wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych, prezentacja, samoocena umiejętności komunikacyjnych, udział w debacie; |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wstęp do komunikacji interpersonalnej 2. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna 3. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) 5. Komunikacja grupowa w praktyce 6. Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka 7. Efektywność komunikowania – podsumowanie |
|
Literatura: |
LITERATURA: Hartley, Peter, Interpersonal Communication, Florence (KY, USA): Routledge, 1999. Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie językowe”, 2011, nr 9. Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Łaska-Formejster | |
Prowadzący grup: | Izabela Desperak, Alicja Łaska-Formejster, Karolina Messyasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Elementy wykładu konwersatoryjnego; pokaz; Poszukujące: ćwiczeniowo-praktyczne - ćwiczenia grupowe, w parach i indywidualne, testy autodiagnostyczne, odgrywanie scenek, pokaz, ćwiczenia, case studies, dyskusja, burza mózgów, debata oksfordzka. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność, aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach oraz dyskusji - oceniana jest wykładnia merytoryczna, - wiedza pozyskana dzięki przyswojeniu zakresu treści z przesłanych materiałów źródłowych oraz przyjmowana postawa; umiejętności retoryczne i zastosowanie w praktyce omawianych narzędzi komunikacyjnych), wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych, prezentacja, samoocena umiejętności komunikacyjnych, udział w debacie; |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wstęp do komunikacji interpersonalnej 2. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna 3. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) 5. Komunikacja grupowa w praktyce 6. Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka 7. Efektywność komunikowania – podsumowanie |
|
Literatura: |
LITERATURA: Hartley, Peter, Interpersonal Communication, Florence (KY, USA): Routledge, 1999. Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta Universitasis Wratislaviensis. Kształcenie językowe”, 2011, nr 9. Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CK
CK
CK
CK
CK
CK
CK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Kutyło | |
Prowadzący grup: | Izabela Desperak, Łukasz Kutyło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Elementy tradycyjnego wykładu; prezentacje; zajęcia warsztatowe z uwzględnieniem: pracy indywidualnej, pracy w parach, odgrywania ról; dyskusje (w tym: debata oksfordzka); studia przypadków; burze mózgów. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność na zajęciach; aktywność (tj. angażowanie się w pracę, zarówno indywidualną, jak i zespołową), udział w dyskusjach i debatach, umiejętne przedstawienie siebie podczas zajęć poświęconych autoprezentacji; respektowanie zasad przyjętych na pierwszych zajęciach. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej. 2. Warunki udanej komunikacji - komunikacja niewerbalna. 3. Warunki udanej komunikacji - komunikacja werbalna. 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna. 5. Komunikacja grupowa, procesy grupowe. 6. Komunikacja w sytuacjach konfliktowych. Znaczenie asertywności. 7. Podsumowanie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN CK
CK
CK
CK
WT ŚR CK
CK
CZ PT CK
CK
CK
CK
CK
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Desperak | |
Prowadzący grup: | Izabela Desperak, Łukasz Kutyło, Barbara Ober-Domagalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | mini-wykład, ćwiczenia grupowe, w parach i indywidualne, testy autodiagnostyczne, odgrywanie scenek, case studies, dyskusja, burza mózgów, debata oksfordzka |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | obecność, aktywność na zajęciach (udział w ćwiczeniach), wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych, samoocena umiejętności komunikacyjnych |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wstęp do komunikacji interpersonalnej 2. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja werbalna 3. Warunki udanej komunikacji interpersonalnej – komunikacja niewerbalna 4. Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) 5. Komunikacja grupowa w praktyce 6. Debata publiczna w praktyce – debata oksfordzka 7. Efektywność komunikowania - podsumowanie |
|
Literatura: |
Berne E., W co grają ludzie, WN PWN, Warszawa 2000. Biernacka M., (N)etykieta językowa w listach elektronicznych kierowanych do wykładowców, „Acta UniversitasisWratislaviensis. Kształcenie językowe”, 2011, nr 9. Brzezińska E., Komunikacja społeczna: skrypt dla studentów, ZAiMM, ISM, UŁ, Łódź 1997. Ciamciara J., Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach: Prasa, radio, telewizja, Astrum, Warszawa 2015. Dayan D., Katz E., Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, Muza S.A., Warszawa 2008. Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Doliński D., Mandal E. (red.), Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych, PWN, Warszawa 2015. Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. Goffman E., Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. Golka M. (red.), Bariery w komunikowaniu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2000. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk 2003. Gronbeck B.E. (i inni), Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. Grzenia J., Komunikacja językowa w internecie, PWN, Warszawa 2017. Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wyd. Astrum, Wrocław 2006. Knapp M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000. Kochan M. (red.) Sztuka debaty, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014. Majorek M., Kod YouTube: od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Universitas, Kraków 2015. Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, PWN, Warszawa 2017. Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2003. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN Warszawa 2007. Naruszewicz-Duchlińska A., Nienawiść w czasach Internetu, Novae Res, Gdynia 2015. Pręgowski M.P., Zarys aksjologii internetu. Netykieta jako system norm i wartości sieci, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. Rosenberg M. B., Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca, Jacek Santorski, Warszawa 2003. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, PWN, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN CK
WT CK
CK
CK
ŚR CZ CK
CK
CK
CK
CK
CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dziedziczak-Foltyn, Anna Kacperczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Kacperczyk, Kamil Kruszyński, Łukasz Marciniak, Emilia Zimnica-Kuzioła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.