Konstruowanie sposobów zmysłowego doświadczania świata: analiza wizualna, marketing sensoryczny oraz badanie zmysłowego doświadczania świata przez osoby z niepełnosprawnościami
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-SODG4C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konstruowanie sposobów zmysłowego doświadczania świata: analiza wizualna, marketing sensoryczny oraz badanie zmysłowego doświadczania świata przez osoby z niepełnosprawnościami |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: |
SOCJOLOGIA II ST. 4 SEM. wiązka Socjologia zmysłów w praktyce badawczej |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | S |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Skrócony opis: |
Student uczy się rozumienia konstruowania sposobów zmysłowego doświadczania świata w zakresie analizy wizualnej, marketingu sensorycznego oraz zmysłowego doświadczania świata przez osoby z niepełnosprawnościami |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza – student/studentka zna i rozumie: · w pogłębionym stopniu, czym jest zmysłowe doświadczani świata społecznego, · w pogłębionym stopniu rozumie specyfikę percepcji rzeczywistości przez osoby ze specjalnymi potrzebami (06PC-2A_W01, 06PC-2A_W03, 06PC-2A_W04, 06PC-2A_W05) 2. Umiejętności - studentk/ka potrafi: · porządkować i klasyfikować poznane zagadnienia z zakresu zmysłowego konstruowania świata społecznego · wykorzystać w praktyce zdobytą wiedzę w pracy z osobami i grupami wykluczonymi społecznie - realizować określone zadania z różnego rodzaju specjalistami (06PC-2A_U01, 06PC-2A_U02, 06PC-2A_U03, 06PC-2A_U06) 3. Kompetencje społeczne – student jest gotów do: · podejmowania i kontynuowania współpracy z członkami zespołów zadaniowych w różnego rodzaju w instytucjach i organizacjach · świadomego rozeznania w zakresie konsekwencji specjalnych potrzeb wybranych grup społecznych · prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów etycznych dotyczących osób ze specjalnymi potrzebami (06PC-2A_K01, 06PC-2A_K04, 06PC-2A_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Kroczak | |
Prowadzący grup: | Hanna Kroczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Niedbalski | |
Prowadzący grup: | Waldemar Dymarczyk, Jakub Niedbalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | metoda warsztatowa, studia przypadków |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Czynny udział w zakresie realizacji podstawy programowej |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Technologie asystujące osób ze specjalnymi potrzebami 2. Sprzęty codziennego użytku i wspomagające osoby z niepełnosprawnością ruchową, dysfunkcjami wzroku i słuchu oraz niepełnosprawnością intelektualną 3. Wykorzystanie i dostosowanie stanowiska komputerowego przez osoby ze specjalnymi potrzebami 4. Zagadnienia z zakresu dostępności przestrzennej i barier architektonicznych 5. Kwestie mobilności i wykluczenia transportowego 6. Polityka dostępności realizowana w wirtualnej przestrzeni Internetu 7. Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami |
|
Literatura: |
Bać A. (2016) (Nie) dostępność budynków użyteczności publicznej w procesie inwestycyjnym. www.czasopisma.pan.pl Borowczyk J. (2017). Standard dostępności dla Łodzi – prolog do budowy miasta dostępnego. Studia komitetu przestrzennego zagospodarowania kraju PAN, 176, 140-155. Butler, R., & Bowlby, R. (1997). Bodies and spaces: An exploration of disabled people’s experiences of public space. Environment and Planning: Society and Space, 15, 411–433. https://doi.org/10.1068/d15041 Cohen Judy. Praktyczny poradnik savoir – vivre wobec osób niepełnosprawnych. https://www.power.gov.pl/media/13600/praktyczny-poradnik-savoir-vivre-wobec-ON.pdf Lid, I. M. (2014). Universal Design and disability: An interdisciplinary perspective. Disability and Rehabilitation, 36(16), 1344–1349. https://doi.org/10.3109/09638288.2014.931472 Jędrzejczak-Sprycha A. (2016) Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością. Integracja. Lid, I. M., & Solvang, P. K. (2016). (Dis)ability and the experience of accessibility in the urban environment. Alter. 10(2), 181-194. https://doi.org/10.1016/j.alter.2015.11.00 Puławska-Obiedowska S. (2017) Dostępność publicznego transportu zbiorowego dla osób z ograniczoną mobilnością w Krakowie. Transport Miejski i Regionalny, 7, 22-26. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.