UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstruowanie sposobów zmysłowego doświadczania świata: analiza wizualna, marketing sensoryczny oraz badanie zmysłowego doświadczania świata przez osoby z niepełnosprawnościami

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-SODG4C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konstruowanie sposobów zmysłowego doświadczania świata: analiza wizualna, marketing sensoryczny oraz badanie zmysłowego doświadczania świata przez osoby z niepełnosprawnościami
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy: SOCJOLOGIA II ST. 4 SEM. wiązka Socjologia zmysłów w praktyce badawczej
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

S

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

2

Forma studiów:

stacjonarne

Skrócony opis:

Student uczy się rozumienia konstruowania sposobów zmysłowego doświadczania świata w zakresie analizy wizualnej, marketingu sensorycznego oraz zmysłowego doświadczania świata przez osoby z niepełnosprawnościami

Efekty uczenia się:

1. Wiedza – student/studentka zna i rozumie:

· w pogłębionym stopniu, czym jest zmysłowe doświadczani świata społecznego,

· w pogłębionym stopniu rozumie specyfikę percepcji rzeczywistości przez osoby ze specjalnymi potrzebami

(06PC-2A_W01, 06PC-2A_W03, 06PC-2A_W04, 06PC-2A_W05)

2. Umiejętności - studentk/ka potrafi:

· porządkować i klasyfikować poznane zagadnienia z zakresu zmysłowego konstruowania świata społecznego

· wykorzystać w praktyce zdobytą wiedzę w pracy z osobami i grupami wykluczonymi społecznie

- realizować określone zadania z różnego rodzaju specjalistami

(06PC-2A_U01, 06PC-2A_U02, 06PC-2A_U03, 06PC-2A_U06)

3. Kompetencje społeczne – student jest gotów do:

· podejmowania i kontynuowania współpracy z członkami zespołów zadaniowych w różnego rodzaju w instytucjach i organizacjach

· świadomego rozeznania w zakresie konsekwencji specjalnych potrzeb wybranych grup społecznych

· prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów etycznych dotyczących osób ze specjalnymi potrzebami

(06PC-2A_K01, 06PC-2A_K04, 06PC-2A_K05)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Kroczak
Prowadzący grup: Hanna Kroczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Niedbalski
Prowadzący grup: Waldemar Dymarczyk, Jakub Niedbalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy kurs na PZK?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda warsztatowa, studia przypadków

Sposoby i kryteria oceniania:

Czynny udział w zakresie realizacji podstawy programowej

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Technologie asystujące osób ze specjalnymi potrzebami

2. Sprzęty codziennego użytku i wspomagające osoby z niepełnosprawnością ruchową, dysfunkcjami wzroku i słuchu oraz niepełnosprawnością intelektualną

3. Wykorzystanie i dostosowanie stanowiska komputerowego przez osoby ze specjalnymi potrzebami

4. Zagadnienia z zakresu dostępności przestrzennej i barier architektonicznych

5. Kwestie mobilności i wykluczenia transportowego

6. Polityka dostępności realizowana w wirtualnej przestrzeni Internetu

7. Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami

Literatura:

Bać A. (2016) (Nie) dostępność budynków użyteczności publicznej w procesie inwestycyjnym. www.czasopisma.pan.pl

Borowczyk J. (2017). Standard dostępności dla Łodzi – prolog do budowy miasta dostępnego. Studia komitetu przestrzennego zagospodarowania kraju PAN, 176, 140-155.

Butler, R., & Bowlby, R. (1997). Bodies and spaces: An exploration of disabled people’s experiences of public space. Environment and Planning: Society and Space, 15, 411–433. https://doi.org/10.1068/d15041

Cohen Judy. Praktyczny poradnik savoir – vivre wobec osób niepełnosprawnych. https://www.power.gov.pl/media/13600/praktyczny-poradnik-savoir-vivre-wobec-ON.pdf

Lid, I. M. (2014). Universal Design and disability: An interdisciplinary perspective. Disability and Rehabilitation, 36(16), 1344–1349. https://doi.org/10.3109/09638288.2014.931472

Jędrzejczak-Sprycha A. (2016) Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością. Integracja.

Lid, I. M., & Solvang, P. K. (2016). (Dis)ability and the experience of accessibility in the urban environment. Alter. 10(2), 181-194. https://doi.org/10.1016/j.alter.2015.11.00

Puławska-Obiedowska S. (2017) Dostępność publicznego transportu zbiorowego dla osób z ograniczoną

mobilnością w Krakowie. Transport Miejski i Regionalny, 7, 22-26.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6