UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania marketingowe - metody ilościowe i jakościowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZBMS3K
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badania marketingowe - metody ilościowe i jakościowe
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 10.00 LUB 9.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu Badań Marketingowych na temat: metod gromadzenia danych, podstawowych skal, budowy kwestionariuszy i procesu decyzyjnego badań marketingowych.


Skrócony opis:

Badania marketingowe – ilościowe i jakościowe skupiają się na analizie informacji uzyskanych z badania rynku za pomocą różnych metod i technik badawczych. Celem przedmiotu dostarczenie wiedzy z zakresu analizy informacji dla podejmowania decyzji marketingowych przedsiębiorstwa. Uczestnik zajęć będzie zdobywał umiejętności zastosowania zaawansowanych technik badawczych do podejmowania problemu decyzyjnego przedsiębiorstwa. Badania ilościowe obejmować będą analizę danych pierwotnych przy kształtowaniu segmentów rynku, nowego produktu, pozycjonowania marki, zmian cen, działań promocyjnych i dystrybucji. Badania jakościowe skupią się na ocenie zachowań i motywów postępowania nabywcy na rynku. Podczas zajęć z przedmiotu wykorzystywane będą nowoczesne techniki informatyczne do analizowania danych z badania marketingowego typu IBM SPPS.

Pełny opis:

Badania marketingowe – ilościowe i jakościowe skupiają się na analizie informacji uzyskanych z badania rynku za pomocą różnych metod i technik badawczych. Celem przedmiotu dostarczenie wiedzy z zakresu analizy informacji dla podejmowania decyzji marketingowych przedsiębiorstwa. Uczestnik zajęć będzie zdobywał umiejętności zastosowania zaawansowanych technik badawczych do podejmowania problemu decyzyjnego przedsiębiorstwa. Badania ilościowe obejmować będą analizę danych pierwotnych przy kształtowaniu segmentów rynku, nowego produktu, pozycjonowania marki, zmian cen, działań promocyjnych i dystrybucji. Badania jakościowe skupią się na ocenie zachowań i motywów postępowania nabywcy na rynku. Podczas zajęć z przedmiotu wykorzystywane będą nowoczesne techniki informatyczne do analizowania danych z badania marketingowego typu IBM SPPS.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada pogłebioną wiedzę o metodach ilościowych i jakościowych oraz narzędziach pozyskiwania informacji, w szczególności o rynku i konkurencji niezbędnych do podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie.

Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach pozyskiwania informacji w szczególności badań rynku i badań marketingowych niezbędnych do opisania i modelowania zjawisk rynkowych

Zna narzędzie nowych technologii i ich zastosowanie w działalności marketingowej, jednocześnie jest świadom, w jaki wpisują się one w kontekst ekonomiczno-społeczny funkcjonowania organizacji.

Umiejętności

Potrafi dokonywać szczegółowych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych i ekonomicznych oraz relacji między nimi w celu rozwiązania problemu badawczego przedsiębiorstwa

Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu przyczyn oraz przebiegu procesów i społecznych, ekonomicznych i rynkowych związanych z działalnością organizacji, a także potrafi formułować proces badawczy oraz dobierać kluczowe dane i metody zbierania danych i informacji wspierających podejmowanie decyzji marketingowych

Potrafi analizować przyczyny i przebieg procesów wewnętrznych w organizacji oraz zewnętrzne zjawiska społeczne, ekonomiczne i rynkowe oraz ustanawiać cele i hipotezy badawcze i je weryfikować

Posiada pogłębioną umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społeczno-gospodarczych wpływających na funkcjonowanie organizacji, poszerzoną o umiejętność pogłębionej oceny tych zjawisk przy wykorzystaniu wybranej metody badań ilościowych i jakościowych.

Kompetencje społeczne

Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role badacza, podejmującego decyzje i oceniającego przebieg procesów badawczych w przedsiębiorstwie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy kurs na PZK?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta.


Ćwiczenia

Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta

Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta

Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta

Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta

Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt.

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Kryterium oceniania:

Wykład: test

Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu


Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu.


Algorytm wyliczania oceny końcowej:

Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50%

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony

Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów.

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00pkt.

Pytania opisowe - 50.00pkt.



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00pkt. - ocena 2

50.00pkt. i więcej - ocena 3

60.00pkt. i więcej - ocena 3,5

70.00pkt. i więcej - ocena 4

80.00pkt. i więcej - ocena 4,5

90.00pkt. i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy

Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne

Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów

Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki


Warsztaty

Analiza danych ilościowych i jakościowych

Koncepcja wykorzystania analiz statystycznych do testowania rynku - z wykorzystaniem narzędzi informatycznych

Projektowanie instrumentów pomoiarowych i analiza danych z kwestionariusza badawczego – kształtowanie nowego produktu/usługi

Projektowanie startegii marketingowej nowego produktu przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Programy statystyczne w badaniach marketingowych i w budowaniu strategii marketingowej

Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania

Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania

Wywiad swobodny i badania focusowe

Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu eksperymentów

Badania możliwości zmian cen

Prognozowanie udziału w rynku

Wyznaczanie segmentów i nisz rynku

Badanie marki i jej pozycji na rynku

Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010

G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002

D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002

Literatura dodatkowa

D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016

M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002

Inne materiały dydaktyczne

Zastosowanie statystyki - Predictive Solution/IBM Imago

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta.


Ćwiczenia

Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta

Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta

Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta

Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta

Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt.

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Kryterium oceniania:

Wykład: test

Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu


Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu.


Algorytm wyliczania oceny końcowej:

Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50%

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony

Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów.

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00pkt.

Pytania opisowe - 50.00pkt.



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 40.00% - ocena 2

40.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Jeden najlepszy zespół nie większy niż 3 osoby, ktory zaliczy warsztat na 4,5 lub 5 jest zwolniony z egzaminu. W raporcie końcowym muszą zostać zastosowane: analiza conjoin do wyznaczania udziału w rynku i szacowania wzrostu lub spadku cen oraz metody projekcji.

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00pkt. - ocena 2

50.00pkt. i więcej - ocena 3

60.00pkt. i więcej - ocena 3,5

70.00pkt. i więcej - ocena 4

80.00pkt. i więcej - ocena 4,5

90.00pkt. i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy

Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne

Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów

Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki


Warsztaty

Analiza danych ilościowych i jakościowych

Koncepcja wykorzystania analiz statystycznych do testowania rynku - z wykorzystaniem narzędzi informatycznych

Projektowanie instrumentów pomoiarowych i analiza danych z kwestionariusza badawczego – kształtowanie nowego produktu/usługi

Projektowanie startegii marketingowej nowego produktu przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Programy statystyczne w badaniach marketingowych i w budowaniu strategii marketingowej

Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania

Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania

Wywiad swobodny i badania focusowe

Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu eksperymentów

Badania możliwości zmian cen

Prognozowanie udziału w rynku

Wyznaczanie segmentów i nisz rynku

Badanie marki i jej pozycji na rynku

Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji



Literatura:

Literatura podstawowa

G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002

D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002

Badania marketingowe. Metody,techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, red. Krystyna Mazurek-Łopacińska, PWN, Warszawa 2023

Literatura dodatkowa

D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010

D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016

M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002

Inne materiały dydaktyczne

Zastosowanie statystyki - Predictive Solution/IBM Imago

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta.


Ćwiczenia

Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta

Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta

Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta

Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta

Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt.

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Kryterium oceniania:

Wykład: test

Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu


Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu.


Algorytm wyliczania oceny końcowej:

Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50%

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony

Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów.

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00pkt.

Pytania opisowe - 50.00pkt.



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00pkt. - ocena 2

50.00pkt. i więcej - ocena 3

60.00pkt. i więcej - ocena 3,5

70.00pkt. i więcej - ocena 4

80.00pkt. i więcej - ocena 4,5

90.00pkt. i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy

Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne

Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów

Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki


Warsztaty

Analiza danych ilościowych i jakościowych

Koncepcja wykorzystania analiz statystycznych do testowania rynku - z wykorzystaniem narzędzi informatycznych

Projektowanie instrumentów pomoiarowych i analiza danych z kwestionariusza badawczego – kształtowanie nowego produktu/usługi

Projektowanie startegii marketingowej nowego produktu przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Programy statystyczne w badaniach marketingowych i w budowaniu strategii marketingowej

Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania

Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania

Wywiad swobodny i badania focusowe

Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu eksperymentów

Badania możliwości zmian cen

Prognozowanie udziału w rynku

Wyznaczanie segmentów i nisz rynku

Badanie marki i jej pozycji na rynku

Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010

G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002

D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002

Literatura dodatkowa

D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016

M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002

Inne materiały dydaktyczne

Zastosowanie statystyki - Predictive Solution/IBM Imago

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta.


Ćwiczenia

Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta

Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta

Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta

Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta

Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt.

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Kryterium oceniania:

Wykład: test

Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu


Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu.


Algorytm wyliczania oceny końcowej:

Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50%

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony

Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów.

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00pkt.

Pytania opisowe - 50.00pkt.



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00pkt. - ocena 2

50.00pkt. i więcej - ocena 3

60.00pkt. i więcej - ocena 3,5

70.00pkt. i więcej - ocena 4

80.00pkt. i więcej - ocena 4,5

90.00pkt. i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy

Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne

Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów

Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki


Warsztaty

Analiza danych ilościowych i jakościowych

Koncepcja wykorzystania analiz statystycznych do testowania rynku - z wykorzystaniem narzędzi informatycznych

Projektowanie instrumentów pomoiarowych i analiza danych z kwestionariusza badawczego – kształtowanie nowego produktu/usługi

Projektowanie startegii marketingowej nowego produktu przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Programy statystyczne w badaniach marketingowych i w budowaniu strategii marketingowej

Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania

Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania

Wywiad swobodny i badania focusowe

Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu eksperymentów

Badania możliwości zmian cen

Prognozowanie udziału w rynku

Wyznaczanie segmentów i nisz rynku

Badanie marki i jej pozycji na rynku

Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010

G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002

D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002

Literatura dodatkowa

D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016

M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002

Inne materiały dydaktyczne

Zastosowanie statystyki - Predictive Solution/IBM Imago

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta.


Ćwiczenia

Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta

Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta

Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta

Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta

Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt.

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Kryterium oceniania:

Wykład: test

Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu


Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu.


Algorytm wyliczania oceny końcowej:

Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50%

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony

Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów.

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00pkt.

Pytania opisowe - 50.00pkt.



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00pkt. - ocena 2

50.00pkt. i więcej - ocena 3

60.00pkt. i więcej - ocena 3,5

70.00pkt. i więcej - ocena 4

80.00pkt. i więcej - ocena 4,5

90.00pkt. i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy

Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne

Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów

Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki


Warsztaty

Analiza danych ilościowych i jakościowych

Koncepcja testowania zależności i siły związku pomiędzy badanymi zmiennymi

Analiza danych z kwestionariusza badawczego – kodowanie i edytowanie danych

Analiza wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Programy statystyczne w badaniach marketingowych

Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania

Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania

Wywiad swobodny i badania focusowe

Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych

Badania możliwości zmian cen

Prognozowanie udziału w rynku

Wyznaczanie segmentów i nisz rynku

Badanie marki i jej pozycji na rynku

Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010

G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002

Literatura dodatkowa

D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016

D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002

M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Magdalena Kalińska-Kula, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Magdalena Kalińska-Kula, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta.


Ćwiczenia

Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta

Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta

Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta

Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta

Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt.

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Kryterium oceniania:

Wykład: test

Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu


Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu.


Algorytm wyliczania oceny końcowej:

Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50%

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony

Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów.

• Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00pkt.

Pytania opisowe - 50.00pkt.



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00pkt. - ocena 2

50.00pkt. i więcej - ocena 3

60.00pkt. i więcej - ocena 3,5

70.00pkt. i więcej - ocena 4

80.00pkt. i więcej - ocena 4,5

90.00pkt. i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy

Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne

Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów

Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki


Warsztaty

Analiza danych ilościowych i jakościowych

Koncepcja testowania zależności i siły związku pomiędzy badanymi zmiennymi

Analiza danych z kwestionariusza badawczego – kodowanie i edytowanie danych

Analiza wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Programy statystyczne w badaniach marketingowych

Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania

Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania

Wywiad swobodny i badania focusowe

Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych

Badania możliwości zmian cen

Prognozowanie udziału w rynku

Wyznaczanie segmentów i nisz rynku

Badanie marki i jej pozycji na rynku

Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010

G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002

Literatura dodatkowa

D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016

D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002

M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Magdalena Kalińska-Kula, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta.


Ćwiczenia

Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta

Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta

Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta

Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta

Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta

Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta

Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku


Warsztaty

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 50.00%

+ Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 50.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Kryterium oceniania:Wykład: testĆwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu. Algorytm wyliczania oceny końcowej: Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50% • Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczonyZaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów.• Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczonyOcena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów.


Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie na podstawie analizy informacji

Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy

Jakościowe metody badań marketingowych

Badanie zachowań i postaw za pomocą badań jakościowych

Zaawansowane techniki badań marketingowych

Analiza conjoint mesurement w strategiach marketingowych

Analizy czynnikowa w testowaniu rynku

Skalowanie wielowymiarowe do pozycjonowania marki

Aplikacja zaawansowanych technik badań marketingowych w przedsiębiorstwie

Analiza grupowania i jej zastosowania do wyznaczenia segmentów i nisz rynkowych

Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych

Badania marketingowe na użytek decyzji cenowych

Przygotowanie symulacji marketingowych na podstawie badań rynku


Warsztaty

Analiza danych ilościowych

Analiza danych jakościowych

Testowanie hipotezy badawczej

Koncepcja testowania zależności i siły związku pomiędzy badanymi zmiennymi

Analiza danych z kwestionariusza badawczego – kodowanie i edytowanie danych

Analizy jednej i dwóch zmiennych badawczych

Analiza wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Programy statystyczne w badaniach marketingowych

Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych

Badanie motywów postępowania konsumentów

Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania

Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania

Wywiad swobodny i badania focusowe

Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych

Badania możliwości zmian cen

Prognozowanie udziału w rynku

Wyznaczanie segmentów i nisz rynku

Badanie marki i jej pozycji na rynku

Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji

Wyznaczanie skuteczności działań promocyjnych



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010

G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002

Literatura dodatkowa

D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016

D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002

M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6