Badania marketingowe - metody ilościowe i jakościowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZBMS3K |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe - metody ilościowe i jakościowe |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
10.00
LUB
9.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu Badań Marketingowych na temat: metod gromadzenia danych, podstawowych skal, budowy kwestionariuszy i procesu decyzyjnego badań marketingowych. |
Skrócony opis: |
Badania marketingowe – ilościowe i jakościowe skupiają się na analizie informacji uzyskanych z badania rynku za pomocą różnych metod i technik badawczych. Celem przedmiotu dostarczenie wiedzy z zakresu analizy informacji dla podejmowania decyzji marketingowych przedsiębiorstwa. Uczestnik zajęć będzie zdobywał umiejętności zastosowania zaawansowanych technik badawczych do podejmowania problemu decyzyjnego przedsiębiorstwa. Badania ilościowe obejmować będą analizę danych pierwotnych przy kształtowaniu segmentów rynku, nowego produktu, pozycjonowania marki, zmian cen, działań promocyjnych i dystrybucji. Badania jakościowe skupią się na ocenie zachowań i motywów postępowania nabywcy na rynku. Podczas zajęć z przedmiotu wykorzystywane będą nowoczesne techniki informatyczne do analizowania danych z badania marketingowego typu IBM SPPS. |
Pełny opis: |
Badania marketingowe – ilościowe i jakościowe skupiają się na analizie informacji uzyskanych z badania rynku za pomocą różnych metod i technik badawczych. Celem przedmiotu dostarczenie wiedzy z zakresu analizy informacji dla podejmowania decyzji marketingowych przedsiębiorstwa. Uczestnik zajęć będzie zdobywał umiejętności zastosowania zaawansowanych technik badawczych do podejmowania problemu decyzyjnego przedsiębiorstwa. Badania ilościowe obejmować będą analizę danych pierwotnych przy kształtowaniu segmentów rynku, nowego produktu, pozycjonowania marki, zmian cen, działań promocyjnych i dystrybucji. Badania jakościowe skupią się na ocenie zachowań i motywów postępowania nabywcy na rynku. Podczas zajęć z przedmiotu wykorzystywane będą nowoczesne techniki informatyczne do analizowania danych z badania marketingowego typu IBM SPPS. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada pogłebioną wiedzę o metodach ilościowych i jakościowych oraz narzędziach pozyskiwania informacji, w szczególności o rynku i konkurencji niezbędnych do podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie. Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach pozyskiwania informacji w szczególności badań rynku i badań marketingowych niezbędnych do opisania i modelowania zjawisk rynkowych Zna narzędzie nowych technologii i ich zastosowanie w działalności marketingowej, jednocześnie jest świadom, w jaki wpisują się one w kontekst ekonomiczno-społeczny funkcjonowania organizacji. Umiejętności Potrafi dokonywać szczegółowych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych i ekonomicznych oraz relacji między nimi w celu rozwiązania problemu badawczego przedsiębiorstwa Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu przyczyn oraz przebiegu procesów i społecznych, ekonomicznych i rynkowych związanych z działalnością organizacji, a także potrafi formułować proces badawczy oraz dobierać kluczowe dane i metody zbierania danych i informacji wspierających podejmowanie decyzji marketingowych Potrafi analizować przyczyny i przebieg procesów wewnętrznych w organizacji oraz zewnętrzne zjawiska społeczne, ekonomiczne i rynkowe oraz ustanawiać cele i hipotezy badawcze i je weryfikować Posiada pogłębioną umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społeczno-gospodarczych wpływających na funkcjonowanie organizacji, poszerzoną o umiejętność pogłębionej oceny tych zjawisk przy wykorzystaniu wybranej metody badań ilościowych i jakościowych. Kompetencje społeczne Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role badacza, podejmującego decyzje i oceniającego przebieg procesów badawczych w przedsiębiorstwie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WR
CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta. Ćwiczenia Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt. Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Kryterium oceniania: Wykład: test Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu. Algorytm wyliczania oceny końcowej: Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50% • Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów. • Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00pkt. Pytania opisowe - 50.00pkt. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00pkt. - ocena 2 50.00pkt. i więcej - ocena 3 60.00pkt. i więcej - ocena 3,5 70.00pkt. i więcej - ocena 4 80.00pkt. i więcej - ocena 4,5 90.00pkt. i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki Warsztaty Analiza danych ilościowych i jakościowych Koncepcja wykorzystania analiz statystycznych do testowania rynku - z wykorzystaniem narzędzi informatycznych Projektowanie instrumentów pomoiarowych i analiza danych z kwestionariusza badawczego – kształtowanie nowego produktu/usługi Projektowanie startegii marketingowej nowego produktu przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Programy statystyczne w badaniach marketingowych i w budowaniu strategii marketingowej Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania Wywiad swobodny i badania focusowe Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu eksperymentów Badania możliwości zmian cen Prognozowanie udziału w rynku Wyznaczanie segmentów i nisz rynku Badanie marki i jej pozycji na rynku Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010 G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002 Literatura dodatkowa D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016 M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002 Inne materiały dydaktyczne Zastosowanie statystyki - Predictive Solution/IBM Imago |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WR
WR
ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta. Ćwiczenia Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt. Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Kryterium oceniania: Wykład: test Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu. Algorytm wyliczania oceny końcowej: Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50% • Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów. • Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00pkt. Pytania opisowe - 50.00pkt. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 40.00% - ocena 2 40.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Jeden najlepszy zespół nie większy niż 3 osoby, ktory zaliczy warsztat na 4,5 lub 5 jest zwolniony z egzaminu. W raporcie końcowym muszą zostać zastosowane: analiza conjoin do wyznaczania udziału w rynku i szacowania wzrostu lub spadku cen oraz metody projekcji. Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00pkt. - ocena 2 50.00pkt. i więcej - ocena 3 60.00pkt. i więcej - ocena 3,5 70.00pkt. i więcej - ocena 4 80.00pkt. i więcej - ocena 4,5 90.00pkt. i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki Warsztaty Analiza danych ilościowych i jakościowych Koncepcja wykorzystania analiz statystycznych do testowania rynku - z wykorzystaniem narzędzi informatycznych Projektowanie instrumentów pomoiarowych i analiza danych z kwestionariusza badawczego – kształtowanie nowego produktu/usługi Projektowanie startegii marketingowej nowego produktu przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Programy statystyczne w badaniach marketingowych i w budowaniu strategii marketingowej Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania Wywiad swobodny i badania focusowe Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu eksperymentów Badania możliwości zmian cen Prognozowanie udziału w rynku Wyznaczanie segmentów i nisz rynku Badanie marki i jej pozycji na rynku Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002 Badania marketingowe. Metody,techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, red. Krystyna Mazurek-Łopacińska, PWN, Warszawa 2023 Literatura dodatkowa D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010 D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016 M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002 Inne materiały dydaktyczne Zastosowanie statystyki - Predictive Solution/IBM Imago |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR WR
WR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ WR
WR
WR
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Emilian Gwiaździński, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta. Ćwiczenia Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt. Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Kryterium oceniania: Wykład: test Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu. Algorytm wyliczania oceny końcowej: Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50% • Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów. • Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00pkt. Pytania opisowe - 50.00pkt. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00pkt. - ocena 2 50.00pkt. i więcej - ocena 3 60.00pkt. i więcej - ocena 3,5 70.00pkt. i więcej - ocena 4 80.00pkt. i więcej - ocena 4,5 90.00pkt. i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki Warsztaty Analiza danych ilościowych i jakościowych Koncepcja wykorzystania analiz statystycznych do testowania rynku - z wykorzystaniem narzędzi informatycznych Projektowanie instrumentów pomoiarowych i analiza danych z kwestionariusza badawczego – kształtowanie nowego produktu/usługi Projektowanie startegii marketingowej nowego produktu przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Programy statystyczne w badaniach marketingowych i w budowaniu strategii marketingowej Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania Wywiad swobodny i badania focusowe Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu eksperymentów Badania możliwości zmian cen Prognozowanie udziału w rynku Wyznaczanie segmentów i nisz rynku Badanie marki i jej pozycji na rynku Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010 G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002 Literatura dodatkowa D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016 M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002 Inne materiały dydaktyczne Zastosowanie statystyki - Predictive Solution/IBM Imago |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ WR
WR
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta. Ćwiczenia Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt. Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Kryterium oceniania: Wykład: test Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu. Algorytm wyliczania oceny końcowej: Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50% • Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów. • Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00pkt. Pytania opisowe - 50.00pkt. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00pkt. - ocena 2 50.00pkt. i więcej - ocena 3 60.00pkt. i więcej - ocena 3,5 70.00pkt. i więcej - ocena 4 80.00pkt. i więcej - ocena 4,5 90.00pkt. i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki Warsztaty Analiza danych ilościowych i jakościowych Koncepcja wykorzystania analiz statystycznych do testowania rynku - z wykorzystaniem narzędzi informatycznych Projektowanie instrumentów pomoiarowych i analiza danych z kwestionariusza badawczego – kształtowanie nowego produktu/usługi Projektowanie startegii marketingowej nowego produktu przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Programy statystyczne w badaniach marketingowych i w budowaniu strategii marketingowej Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania Wywiad swobodny i badania focusowe Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu eksperymentów Badania możliwości zmian cen Prognozowanie udziału w rynku Wyznaczanie segmentów i nisz rynku Badanie marki i jej pozycji na rynku Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010 G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002 Literatura dodatkowa D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016 M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002 Inne materiały dydaktyczne Zastosowanie statystyki - Predictive Solution/IBM Imago |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT WR
W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta. Ćwiczenia Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt. Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Kryterium oceniania: Wykład: test Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu. Algorytm wyliczania oceny końcowej: Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50% • Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów. • Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00pkt. Pytania opisowe - 50.00pkt. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00pkt. - ocena 2 50.00pkt. i więcej - ocena 3 60.00pkt. i więcej - ocena 3,5 70.00pkt. i więcej - ocena 4 80.00pkt. i więcej - ocena 4,5 90.00pkt. i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki Warsztaty Analiza danych ilościowych i jakościowych Koncepcja testowania zależności i siły związku pomiędzy badanymi zmiennymi Analiza danych z kwestionariusza badawczego – kodowanie i edytowanie danych Analiza wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Programy statystyczne w badaniach marketingowych Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania Wywiad swobodny i badania focusowe Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych Badania możliwości zmian cen Prognozowanie udziału w rynku Wyznaczanie segmentów i nisz rynku Badanie marki i jej pozycji na rynku Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010 G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 Literatura dodatkowa D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016 D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002 M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kalińska-Kula, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT WR
WR
ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kalińska-Kula, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta. Ćwiczenia Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 50.00 pkt. Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Kryterium oceniania: Wykład: test Ćwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu. Algorytm wyliczania oceny końcowej: Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50% • Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczony Zaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów. • Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony Ocena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00pkt. Pytania opisowe - 50.00pkt. Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00pkt. - ocena 2 50.00pkt. i więcej - ocena 3 60.00pkt. i więcej - ocena 3,5 70.00pkt. i więcej - ocena 4 80.00pkt. i więcej - ocena 4,5 90.00pkt. i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy Jakościowe i ilościowe metody badań marketingowych - badania eksploracyjne, opisowe, przyczynowo-skutkowe i prognostyczne Zaawansowane techniki badań marketingowych: analiza conjoint measurement, klasyfikacji, czynnikowa i MDS - do badań rynku i preferencji konsumentów Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, badania marketingowe na uzytek decyzji cenowych, segmentacja i pozycjonowanie marki Warsztaty Analiza danych ilościowych i jakościowych Koncepcja testowania zależności i siły związku pomiędzy badanymi zmiennymi Analiza danych z kwestionariusza badawczego – kodowanie i edytowanie danych Analiza wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Programy statystyczne w badaniach marketingowych Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania Wywiad swobodny i badania focusowe Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych Badania możliwości zmian cen Prognozowanie udziału w rynku Wyznaczanie segmentów i nisz rynku Badanie marki i jej pozycji na rynku Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010 G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 Literatura dodatkowa D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016 D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002 M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN W
WT WR
WR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kalińska-Kula, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Dyskusja pozwalająca sprawdzić znajomości literatury przedmiotu – 17 godzin pracy własnej studenta Dyskusja pozwalająca ocenić podstawy wiedzy i problematyki badań jakościowych i ilościowych 16 godzi pracy własnej studenta. Ćwiczenia Ocena założeń projektu badawczego – 10 godzin pracy własnej studenta Ocena instrumentów pomiarowego –15 godzin pracy własnej studenta Ocena zastosowania analiz do interpretacji danych – 25 godzin pracy własnej studenta Ocena prezentacji projektu badań – 12 godzin pracy własnej studenta Dyskusja nad przygotowaniem projektu grupowego z badań rynku dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych- 20 godzin pracy własnej studenta Ocena modyfikacji projektu z uzyskanego podczas zajęć komentarza nt. poprawności metodologicznej badania marketingowego - 15 godzin pracy własnej studenta Ocena przygotowania esejów z zakresu tematyki przedmiotu - 25 godzin pracy własnej studenta Dyskusja i ocena prezentacja zadań z analizy danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych – 20 godzin pracy własnej studenta Ocena wybranej strategii marketingowej przygotowanej w oparciu o zastosowanie metod ilościowych i jakościowych badań marketingowych - 20 godzin pracy własnej studenta |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Warsztaty Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 50.00% + Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 50.00% Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Kryterium oceniania:Wykład: testĆwiczenia: Przygotowany w zespołach projekt analizy informacji uzyskanych z badania rynku, prezentacja projektu Podstawą wyznaczania oceny końcowe w oparciu o algorytm jest uzyskanie oddzielnie minimalnej ilości punktów z wykładu (tj. min. 25) i ćwiczeń (tj. min. 51)umożliwiających zaliczenie przedmiotu. Algorytm wyliczania oceny końcowej: Ocena końcowa= ocena z egzaminu 50% + ocena z ćwiczeń 50% • Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów: 50 – 45 punktów – Bardzo dobry; 44-40 punktów dobry plus; 39-35 punktów dobry; 34-30 dostateczny plus; 29-25 dostateczny; 0-24 niezaliczonyZaliczeniem z wykładu jest test, gdzie można uzyskać maksymalnie 50 punktów.• Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczonyOcena projektu zespołowego przygotowanego w formie pisemnej 0-60 punktów; jasny podział zadań w zespole 10 punktów, aktywność na zajęciach 10 punktów, uczestnictwo na zajęciach 10 punktów, prezentacja projektu analizy problemu decyzyjnego 10 punktów. Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy: Brak Ocena z formy: Warsztaty ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Ocena z formy: Warsztaty ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie na podstawie analizy informacji Informacje rynkowe w podejmowaniu decyzji marketingowych firmy Jakościowe metody badań marketingowych Badanie zachowań i postaw za pomocą badań jakościowych Zaawansowane techniki badań marketingowych Analiza conjoint mesurement w strategiach marketingowych Analizy czynnikowa w testowaniu rynku Skalowanie wielowymiarowe do pozycjonowania marki Aplikacja zaawansowanych technik badań marketingowych w przedsiębiorstwie Analiza grupowania i jej zastosowania do wyznaczenia segmentów i nisz rynkowych Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych Badania marketingowe na użytek decyzji cenowych Przygotowanie symulacji marketingowych na podstawie badań rynku Warsztaty Analiza danych ilościowych Analiza danych jakościowych Testowanie hipotezy badawczej Koncepcja testowania zależności i siły związku pomiędzy badanymi zmiennymi Analiza danych z kwestionariusza badawczego – kodowanie i edytowanie danych Analizy jednej i dwóch zmiennych badawczych Analiza wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Programy statystyczne w badaniach marketingowych Analiza i interpretacja wyników z badań przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych Badanie motywów postępowania konsumentów Techniki projekcyjne w badaniach motywów postępowania Projektowanie badania i analiza wyników z badania motywów postępowania Wywiad swobodny i badania focusowe Badanie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych Badania możliwości zmian cen Prognozowanie udziału w rynku Wyznaczanie segmentów i nisz rynku Badanie marki i jej pozycji na rynku Wykorzystanie informacji z badań rynkowych do podejmowania decyzji w zakresie promocji Wyznaczanie skuteczności działań promocyjnych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych, PWN, Warszawa 2010 G. A. Churchill: Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 Literatura dodatkowa D. A. Aaker Kumar V., G. S. Day, Marketing Research, John Willey & Sons, New York, 2016 D. Trzmielak, Wprowadzenie nowego produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2002 M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.