Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-SM2010 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
SEMINARIUM MAGISTERSKIE Administracja 2 rok USM dzienne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
LUB
10.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Ukończenie studiów 1. stopnia / zaliczenie 3. roku studiów jednolitych; w szczególności student: - potrafi analizować teksty źródłowe (w tym akty normatywne, orzeczenia sądów, decyzje administracyjne); - potrafi identyfikować problemy, które mogą być przedmiotem badań naukowych; - posiada rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu nauk prawnych i umiejętności praktyczne, umożliwiające rozwiązywanie problemów badawczych. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest poszerzanie wiedzy studenta w wybranej specjalności nauk prawnych i ugruntowanie jej na pogłębionym, specjalistycznym poziomie. W ramach zajęć student rozwija wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące prowadzenia badań naukowych w obrębie wybranej specjalności.. Student samodzielnie formułuje problemy badawcze, gromadzi odpowiednie źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej dziedziny. Po zakończeniu seminarium student potrafi przygotować zarówno zaawansowane naukowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, jak i przygotowywać i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, zwłaszcza wybranej specjalności. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student: - ma pogłębioną wiedzę na temat pojęć i instytucji nauk prawnych; - ma zaawansowaną wiedzę na temat źródeł prawa oraz relacji między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz uwarunkowań obowiązywania prawa; - ma pogłębioną wiedzę o unormowaniach obowiązujących w wybranej dziedzinie prawa , ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym); - ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie i o ich historycznej ewolucji. Umiejętności: Student: - umie posługiwać się tekstem prawnym lub tekstem naukowym i go interpretować; - potrafi konstruować rozbudowane wypowiedzi na tematy dotyczące nauk prawnych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, piśmiennictwa i orzecznictwa oraz dorobku innych dyscyplin naukowych; 2 - posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych poglądów na poznane zagadnienia, zwłaszcza z zakresu wybranej specjalności, w tym wyrażania wątpliwości, sugestii i indywidualnych ocen popartych rozbudowaną argumentacją, w kontekście podbudowy teoretycznej i praktycznej poglądów własnych i poglądów różnych autorów, z poszanowaniem zasad własności intelektualnej i zasad etyki; - prezentuje pogłębione kompetencje badawcze: formułuje problemy badawcze, gromadzi źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej specjalności; - umie przygotować rozbudowane prace pisemne i wystąpienia ustne w języku polskim i wybranym języku obcym (jednym z oficjalnych języków UE, na poziomie B2+ ESOKJ) dotyczące wybranych zagadnień z dziedziny nauk prawnych i nauk pokrewnych. Kompetencje społeczne: Student: - rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie; - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę w oparciu o model interdyscyplinarny; - ma umiejętność pracy w zespole w różnych rolach, w tym lidera, potrafi wyznaczać wspólne cele działania; - rozumie i szanuje ograniczenia prawne i etyczne związane z wykonywaniem zawodów prawniczych oraz prowadzeniem badań naukowych w dziedzinie nauk prawnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 6. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 6. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 6. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 6. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ireneusz Mirek | |
Prowadzący grup: | Ireneusz Mirek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 6. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ireneusz Mirek | |
Prowadzący grup: | Ireneusz Mirek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 6. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wyrozumska | |
Prowadzący grup: | Anna Wyrozumska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wyrozumska | |
Prowadzący grup: | Anna Wyrozumska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN SM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Nawój-Śleszyński, Grzegorz Wiciński | |
Prowadzący grup: | Aldona Nawój-Śleszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Nawój-Śleszyński, Grzegorz Wiciński | |
Prowadzący grup: | Aldona Nawój-Śleszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Stahl | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pojęcia instytucje zasady w teorii i orzecznictwie, red. M. Stahl, Warszawa 2016 r., 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2016 r., 3. E. Ura, Prawo administracyjne, Warszawa 2015 r., 4. J. Boć, Prawo aministracyjne, Wrocłąw 2010 r., 5. red. M. Wierzbowski, Prawo administracyjne, Warszawa 2010 r. Literatura uzupełniająca: 1. Z. Duniewska, M. Stahl, Legislacja administracyjna. Teoria, orzecznictwo, praktyka, Warszawa 2012 r., 2. M. Stahl, M. Lewicki, Sankcje administracyjne, Warszawa 2011 r., 3. Z. Duniewska, M. Stahl, Odpowiedzialność administracji i w administracji, Warszawa 2013 r. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ziemowit Kukulski | |
Prowadzący grup: | Ziemowit Kukulski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tadeusz Szulc | |
Prowadzący grup: | Tadeusz Szulc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.