Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-KUKI5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | EI |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość literatury z zakresu tematu pracy, umiejętność doboru i analizy literatury w tym aktów normatywnych. Umiejętność formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji przestrzennych, analiz oraz syntezy myśli. |
Skrócony opis: |
Głównym celem seminarium jest zapoznanie Studentów z zasadami samodzielnego przygotowanie pracy o wysokim poziomie merytorycznym i warsztatowym a także dyskusja nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi oraz prezentacja pracy własnej studenta, na obecnym etapie przygotowań pracy licencjackiej. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: • Studentka/Student posiada interdyscyplinarną wiedzę na temat gospodarczych i przestrzennych aspektów rozwoju współczesnych miast [06GP-1P_W02, 06GP-1P_W07, 06GP-1P_W10, 06GP-1P_W11].• Studentka/Student zna podstawowe zasady pracy badawczej, w tym towarzyszące jej normy etyczne oraz zasady prawa autorskiego [06GP-1P_W06, 06GP-1P_W08].• Studentka/Student posiada wiedzę o teorii oraz metodologii badań miejskich, która umożliwia jej/mu przygotowanie autorskiej koncepcji badawczej oraz interpretację uzyskanych wyników [06GP-1P_W01, 06GP-1P_W12]. Umiejętności:• Studentka/Student potrafi uzasadnić autorską koncepcję badawczą podczas publicznej prezentacji i towarzyszącej jej dyskusji [06GP-1P_U08, 06GP-1P_U10, 06GP-1P_U11].• Studentka/Student potrafi zrealizować autorską koncepcję badawczą i przedstawić jej wyniki w formie pracy dyplomowej, rozwijając przy tym umiejętności praktyczne nabyte podczas studiów [06GP-1P_U07, 06GP-1P_U08, 06GP-1P_U11].• Studentka/Student potrafi opisywać oraz interpretować zjawiska i procesy zachodzące we współczesnych miastach świadomie osadzając je w literaturze naukowej i innych materiałach źródłowych, kierując się zasadami pracy badawczej, pozyskując niezbędne dane i informacje, stosując adekwatne techniki, metody i narzędzia oraz posługując się specjalistyczną terminologią [06GP-1P_U01, 06GP-1P_U02, 06GP-1P_U03, 06GP-1P_U05, 06GP-1P_U06, 06GP-1P_U12]. Kompetencje społeczne: Studentka/Student potrafi powiązać wyniki swoich prac badawczych z obowiązującymi teoriami, koncepcjami, zasadami oraz praktyką rozwoju miast [06GP-1P_K3, 06GP-1P_ K6].• Studentka/Student potrafi odnieść się krytycznie do rezultatów własnej pracy badawczej wyciągając przy tym wnioski dla dalszego rozwoju swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji [06GP-1P_K1, 06GP-1P_ K5]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Kukulak-Dolata | |
Prowadzący grup: | Iwona Kukulak-Dolata | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: Seminarium licencjackie semestr I. 2. Punkty ECTS: 3. 3. Liczba godzin:• 30 godzin pracy studentki/studenta na spotkaniach seminaryjnych,• 60 godzin pracy bieżącej studentki/studenta (operacjonalizacja i realizacja badania własnego, przygotowywanie się do uczestnictwa w dyskusjach i problemach rozwiązywanych podczas spotkań seminaryjnych),• 60 godzin pracy studentki/studenta na przygotowanie się do zaliczenia (opracowanie kompletnego maszynopisu pracy dyplomowej). 4. Zajęcia mogą być wspomagane platformami MS Teams oraz moodle. 5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. 6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej studentka/student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym seminarium na konsultacjach |
|
Metody dydaktyczne: | 1. Wykład konwersatoryjny; 2. Dyskusja kierowana 3. Burza mózgów, 4. Studium przypadku; 5. Praca indywidualna pod nadzorem |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Końcowa ocena z I semestru seminarium składa się z oceny w zakresie przygotowania planu pracy i koncepcji badań (40%), przedstawienia literatury przedmiotu (20%), przygotowania pierwszego rozdziału pracy (40%). Pozytywna ocena końcowa z I semestru seminarium wystawiana jest pod warunkiem powyższych warunków |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena nadesłanych przez studentów prac: ocena planu pracy i koncepcji badań, ocena doboru literatury w przekroju pozycji książkowych, czasopism, aktów prawnych, źródeł internetowych; ocena pierwszego rozdziału pracy |
|
Treści kształcenia: | 1.Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych- cel, zasady, organizacja pracy w ramach seminarium 2. Cele, zasady i etyka pracy badawczej; 3. Etapy procesu badawczego. 4.Rodzaje materiałów źródłowych (pierwotne, wtórne) w pisaniu pracy dyplomowej: 5. Gromadzenie i selekcja literatury naukowej oraz innych materiałów źródłowych na potrzeby pracy dyplomowej; Efektywna praca z literaturą naukową oraz innymi materiałami źródłowymi przy wykorzystaniu oprogramowania specjalistycznego. 6. Konceptualizacja badania na potrzeby pracy dyplomowej: Określanie obszaru badawczego; Formułowanie celu badania; Formułowanie pytań badawczych; 7. Uzasadnianie realizacji badania w określonym środowisku (lokalnym, regionalnym, międzynarodowym). 8. Pisanie pracy dyplomowej: Układ i forma pracy dyplomowej; Formułowanie tytułu pracy dyplomowej; Tworzenie planu pracy dyplomowej; 9. Indywidualna praca ze studentem nad tematem pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008; Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? : poradnik metodyczny, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006; Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską : poradnik dla studentów, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta, w tym materiały dostępne w ramach Wirtualnej Biblioteki Nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Kukulak-Dolata | |
Prowadzący grup: | Iwona Kukulak-Dolata | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: Seminarium licencjackie semestr I. 2. Punkty ECTS: 3. 3. Liczba godzin:• 30 godzin pracy studentki/studenta na spotkaniach seminaryjnych,• 60 godzin pracy bieżącej studentki/studenta (operacjonalizacja i realizacja badania własnego, przygotowywanie się do uczestnictwa w dyskusjach i problemach rozwiązywanych podczas spotkań seminaryjnych),• 60 godzin pracy studentki/studenta na przygotowanie się do zaliczenia (opracowanie kompletnego maszynopisu pracy dyplomowej). 4. Zajęcia mogą być wspomagane platformami MS Teams oraz moodle. 5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. 6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej studentka/student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym seminarium na konsultacjach |
|
Metody dydaktyczne: | 1. Wykład konwersatoryjny; 2. Dyskusja kierowana 3. Burza mózgów, 4. Studium przypadku; 5. Praca indywidualna pod nadzorem |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Końcowa ocena z I semestru seminarium składa się z oceny w zakresie przygotowania planu pracy i koncepcji badań (40%), przedstawienia literatury przedmiotu (20%), przygotowania pierwszego rozdziału pracy (40%). Pozytywna ocena końcowa z I semestru seminarium wystawiana jest pod warunkiem powyższych warunków |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena nadesłanych przez studentów prac: ocena planu pracy i koncepcji badań, ocena doboru literatury w przekroju pozycji książkowych, czasopism, aktów prawnych, źródeł internetowych; ocena pierwszego rozdziału pracy |
|
Treści kształcenia: | 1.Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych- cel, zasady, organizacja pracy w ramach seminarium 2. Cele, zasady i etyka pracy badawczej; 3. Etapy procesu badawczego. 4.Rodzaje materiałów źródłowych (pierwotne, wtórne) w pisaniu pracy dyplomowej: 5. Gromadzenie i selekcja literatury naukowej oraz innych materiałów źródłowych na potrzeby pracy dyplomowej; Efektywna praca z literaturą naukową oraz innymi materiałami źródłowymi przy wykorzystaniu oprogramowania specjalistycznego. 6. Konceptualizacja badania na potrzeby pracy dyplomowej: Określanie obszaru badawczego; Formułowanie celu badania; Formułowanie pytań badawczych; 7. Uzasadnianie realizacji badania w określonym środowisku (lokalnym, regionalnym, międzynarodowym). 8. Pisanie pracy dyplomowej: Układ i forma pracy dyplomowej; Formułowanie tytułu pracy dyplomowej; Tworzenie planu pracy dyplomowej; 9. Indywidualna praca ze studentem nad tematem pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008; Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? : poradnik metodyczny, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006; Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską : poradnik dla studentów, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta, w tym materiały dostępne w ramach Wirtualnej Biblioteki Nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN SL
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Kukulak-Dolata | |
Prowadzący grup: | Iwona Kukulak-Dolata | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Kukulak-Dolata | |
Prowadzący grup: | Iwona Kukulak-Dolata | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.